Kort geleden riep Porsche zichzelf met de Carrera GT uit tot de producent van de meest succesvolle supersportauto, maar aan alles komt een eind. In april zal de laatste GT van de band zal rollen, om zodoende een stukje exclusiviteit te garanderen. Porsche had zich aanvankelijk voorgenomen om slechts 1.000 exemplaren te bouwen, maar dat worden er nu nabij de 1.250 stuks…
De Noord-Amerikaanse markt kent veel potentiële kopers, maar omdat de Carrera GT in Amerika niet de openbare weg op mag, werd de beoogde afzet daar niet gehaald (via autotelegraaf.nl).
ToM5 zegt
Niet helemaal correct volgens mij. Zij hebben uiteindelijk aangegeven er 1500 te willen bouwen. Echter door het ontbreken van airbags mag deze in 2006 niet meer verkocht worden in amerika wat toch hun grootste afzetmarkt is en hebben ze de verkoopaantallen terggeschroefd tot 1250. Overigens tot grote blijdschap van de GT eigenaren die eerder hadden aangegeven ontevreden te zijn over de hoge verkoopaantallen wat ten kostte ging van de exclusiviteit.
Marco zegt
Als al eerder vermeld, de GT is niet de meest succesvolle Supersport auto, Ferrari heeft iets meer dan 1400 van z’n fabuleuze F40 gemaakt en verkocht, en dat is altijd meer dan de 1250 van de Porsche GT
ToM5 zegt
Vindt het sowieso niet echt een eerbiedwaardige titel. Veel fabrikanten van supersportauto’s limiteren juist de verkoopaantallen. Het draait veel meer om exclusiviteit.
Maar blijft een topper en wil er graag 1-tje in het wild horen!!
Marco zegt
Klopt wat heb je aan exclusieviteit als je een dure auto aanschaft en er rijden er nog meer dan 1000 van rond, wat dat betreft heeft McLaren het met z’n F1 veel beter gedaan.
Powerslide zegt
Voor de liefhebbers van het heerlijke geluid van Carrera GT hier een filmpje van ik geloof Auto, Motor und Sport, met een test van de Carrera GT door de bergen….Heerlijke sound en het betere stuur -en glijwerk! Zeer de moeite waard!
http://rapidshare.de/files/7817566/Carrera_GT_Mountain_Drifting.wmv.html
Powerslide zegt
Het teruggeschroefde verkoopaantal is trouwens een beetje een farce. Bij 1100 verkochte Carrera GT’s gingen de verkopen al vrij lastig. Het bleek veel te ambitieus om 1500 hardcore supersportwagens te verkopen. De tweedehands markt voor zulke wagens is ook lastig als de Carrera GT en de SLR, dit in tegenstelling tot de Enzo. Deze blijkt veel meer waardevast.
Het zou me niet veel verbazen als ze het airbag verhaal hebben aangegrepen om het verkoop aantal lager te zetten tot een reëeler aantal van 1250.
ToM5 zegt
Beste powerslide…ik kan er niks op zeggen. Maar als jij het zegt dan geloof ik je ;)
Powerslide zegt
Haha, ja ik vind de Carrera GT ook een fantastisch heerlijk apparaat waarmee de wereld weer een stuk beter af is. Maar ik heb een paar keer gelezen dat het lastig was om de Carrera GT te slijten, aangezien hij zo spartaans rijdt en niet bepaald waardevast is. Hier de video van Top Gear met Clarkson die de Carrera GT test inclusief het stuk van de Stig: (54Mb)
autoblogger zegt
Hier nog een filmpje van een Porsche Carrera GT vs Porsche 911 vs Lamborghini Gallardo: http://video.google.com/videoplay?docid=8033852474637328610
hidde zegt
ja vind ik ook het is een rare wagen en veel te duur, bovendien is de achterkant heel lelijk en zit je veel te laag. mzzl
amjed zegt
wij hebben er ook een