De laatste Lambo met V10 is dit apparaat geworden.
Ook een merk als Lamborghini moet met zijn tijd mee. Ondanks dat de supercarmerken door de EU een klein beetje geholpen worden, moeten ze vooruitgang tonen. Merken als Ferrari en Lamborghini verkopen dermate weinig auto’s waar weinig mee wordt gereden, dus is de Europese Unie ietsje soepeler voor hen. Maar ook die merken zullen uiteindelijk overstag moeten gaan.
Dat betekent dat we een hoop ‘laatste der mohikanen’ gaan krijgen. De laatste V12’s, de laatste V10’s, de laatste atmosferische motoren. Oh ja, en de introductie van elektrificatie. In dit geval kiezen de Italianen van het merk met de stier ervoor om de Lamborghini Aventador-opvolger te voorzien van een hybride-setup om zo de atmosferische V12 te kunnen behouden. Ook de Lamborghini Huracán-opvolger zal een stekker krijgen.
Hoog op de poten
De laatste Lambo met V10 is deze Huracán Sterrato. Het is een trend die tegenwoordig heel erg populair is. Een sportwagen, maar dan hoog op de poten, dikke banden, zwarte bumpers, extra verlichting en nog wat attributen die moeten suggereren dat je jouw leven buiten de gebaande paden leidt. Ofzo.
De auto wordt op Art Basel (beurs in Zwitserland) onthuld over twee weken. Voor die tijd had Lamborghini al wat teasertjes voor ons. Die van vandaag is behoorlijk onthullend. Sterker nog, net als bij een Meid van Holland is er eigenlijk niets dat aan de fantasie wordt overgelaten.
Laatste Lambo met V10 gemiste kans?
We zien extra verlichting op de neus, zwarte wielkasten, een roofscoop en het meest hilarische: dakrails! Op een Huracán! Dat is dan wel weer humor. Wat je ermee moet? Geen idee. Het is op zich wel jammer dat de laatste ‘echte’ Lamborghini een verhoogd Allroad-esque geval is geworden.
Nu zijn er zat hardcore asfalt-uitvoeringen, maar een speciaal puristisch model met achterwielaandrijving, gestript interieur en een gekietelde V10 klinkt ons (letterlijk) als muziek in de oren.
Meer lezen? Dit zijn alle versies van de Lamborghini Huracán!
deora zegt
De designer van de Polo Cross en de Golf + Cross heeft promotie gemaakt?
acavs zegt
Het zou wel leuk zijn geweest als ze hem dan ook de Lamborghini CrossHuracan+ hadden genoemd.
Bjorn zegt
aiai wat zullen we dat Heerlijke V10 Geluid gaan missen…..
ik zag op de opendata RDW dat er best wat v12 nog geimporteerd worden zoals Aston DBS en Maranello en zelfs een superamerica ,denk dat de mensen die het kunnen nog graag 1 willen hebben voor dat alles elektrisch is
vbarchetta zegt
Dus hij is verhoogd zodat het lijkt of die in het ruige terrein kan, echter is het een achterwielaandrijving. En dan met een gestript interieur om de extra opsmuk aan de buitenkant te compenseren, of begrijp ik het verkeerd (achterwielaandrijving en gestript interieur…)?
CYBRTRK zegt
Die laatse alinea heeft niks met deze auto te maken, maar met wat de schrijver graag zou willen. Al bestaat die auto al een soort van, in de vorm van de STO
generaalalfa zegt
Nieuw geld Willem. Jonge mensen kunnen dit tegenwoordig kopen. En Lamborghini neemt dat geld maar wat graag in ontvangst. Wat jij en ik daar ook van vinden.
harrie zegt
Lol moet die scoop een soort snorkel voorstellen? En waar is de lier?
Gemiste kans dat ze geen plastic traanplaat ergens opgeplakt hebben, is helemaal hip.
pechweg zegt
Dit is toch gewoon hartstikke gaaf! Dat Porsche met die 911 Dakar en Lamborghini dit maken puur omdat het kan.. altijd leuk die gekke creaties!
donvliet zegt
Absoluut, heel gaaf ding!
Edge zegt
Wat een ontzettend gaaf ding. Ik heb een zwak voor auto’s die verbouwd worden om dingen te kunnen doen die helemaal niet in de functieomschrijving van het ding staan. Die ouwe Espace met F1 motor, de Ford Supervan, de Porsche 959 die Dakar bestormde… Meestal zijn dat van die one-off projecten van een stel prettig gestoorde technici van de autofabrikant of minstens zo prettig gestoorde eigenaren, maar dit is misschien wel nog gaver omdat je gewoon bij de dealer terecht kunt en garantie krijgt op je offroad-Huracan.
kenner zegt
Handig die verhoging, als die eens in de 10 jaar een andere garage inrijdt.