![Afbeelding Laatste foute Land Rover Defender gepresenteerd](https://static.autoblog.nl/gallery/0_Tuners/Project_Kahn/Land_Rover_Defender_End_Edition_2019/project-kahn-chelsea-truck-end-edition-2019-001.jpg)
![Afbeelding Laatste foute Land Rover Defender gepresenteerd](https://static.autoblog.nl/gallery/0_Tuners/Project_Kahn/Land_Rover_Defender_End_Edition_2019/project-kahn-chelsea-truck-end-edition-2019-002.jpg)
![Afbeelding Laatste foute Land Rover Defender gepresenteerd](https://static.autoblog.nl/gallery/0_Tuners/Project_Kahn/Land_Rover_Defender_End_Edition_2019/project-kahn-chelsea-truck-end-edition-2019-003.jpg)
![Afbeelding Laatste foute Land Rover Defender gepresenteerd](https://static.autoblog.nl/gallery/0_Tuners/Project_Kahn/Land_Rover_Defender_End_Edition_2019/project-kahn-chelsea-truck-end-edition-2019-004.jpg)
![Afbeelding Laatste foute Land Rover Defender gepresenteerd](https://static.autoblog.nl/gallery/0_Tuners/Project_Kahn/Land_Rover_Defender_End_Edition_2019/project-kahn-chelsea-truck-end-edition-2019-005.jpg)
![Afbeelding Laatste foute Land Rover Defender gepresenteerd](https://static.autoblog.nl/gallery/0_Tuners/Project_Kahn/Land_Rover_Defender_End_Edition_2019/project-kahn-chelsea-truck-end-edition-2019-006.jpg)
![Afbeelding Laatste foute Land Rover Defender gepresenteerd](https://static.autoblog.nl/gallery/0_Tuners/Project_Kahn/Land_Rover_Defender_End_Edition_2019/project-kahn-chelsea-truck-end-edition-2019-007.jpg)
![Afbeelding Laatste foute Land Rover Defender gepresenteerd](https://static.autoblog.nl/gallery/0_Tuners/Project_Kahn/Land_Rover_Defender_End_Edition_2019/project-kahn-chelsea-truck-end-edition-2019-008.jpg)
Althans, dat zeggen de makers zelf.
In een open economie heb je nu eenmaal te maken met vraag en aanbod. Dat betekent dat je moet voldaan aan de vraag om voldoende afzet te kunnen vinden. Waarschijnlijk zijn de heren van Project Kahn, onder leiding van Afzal Kahn, het liefst bezig met het sneller maken van Bentley’s.
Echter, de schoorsteen moet roken en in het Verenigd Koninkrijk (maar ook daarbuiten) zijn de aangepaste Defenders zeer populair. De Defender is een verre van perfecte auto. Dat is ook een beetje de charme van het vehikel. Je kan met wat aanpassingen enorm veel naar je eigen hand zetten met deze evergreen van Land Rover. En er is veel, heel veel te krijgen voor de Land Rover Defender. Project Kahn heeft onder de noemer ‘Chelsea Truck Company’ (alwaar je ook terecht kunt voor gemodificeerde Jeep Wranglers) een hele riks verschillende uitvoeringen van de Defender gebouwd. Van een exemplaar met een paar simpele accessoires, tot heuse zeswielers, een pickup en uitvoeringen met een extra lange neus.
Maar het einde is in zicht. Althans, dat suggereert de naam van deze Land Rover Defender van Projet Kahn. Het is namelijk de zogenaamde ‘End Edition’. De End Edition lijkt alle verplichte hokjes aan te vinken: matzwarte lak, matzwarte 20″ velgen, treeplanken, Kahn grille, extra veel LED-lampen geblindeerde ramen en authentieke spatlappen.
Het interieur geeft ruimte aan een bijzondere trend: lederen racekuipen in een 4×4 met dieselmotor en ladderchassis. Helemaal duidelijk waarom ervoor gekozen, is ons niet duidelijk, maar kennelijk is het zeer populair. We zien het geregeld voorbij komen. Eerlijk is eerlijk, dankzij de inspanning van Kahn ziet het interieur er een stuk verzorgder uit. Leuk detail: tussen al dat handgestikte leer en luxe zien we bij de achterdeuren, eh, volledig handmatig bedienbare ruiten.
De End Edition is goed nieuws voor de virale voetballer, want er is plaats voor 5 tot 6 kinderen, afhankelijk of je vrouw je wel of niet heeft verlaten. De motor is een 2.2 liter diesel, goed voor 122 trappelende paarden, die via een automatische transmissie worden losgelaten op het asfalt. De prijs van een Defender End Edition hangt af van de exacte specificatie, je kan ‘m helemaal naar wens laten aankleden. De instapprijs is ongeveer gelijk aan die van een Range Rover.
Raamzwengels ..
Voor de echte purist die niet vies is van kei maar dan ook kei en keihard werken voor een beetje frisse lucht ..
Alleen voor geniale eindhelden dus ..
@lincoln: kei en keihard werken. En dan moet je ook nog een soort Barbapapa zijn met de raamzwengel onder je knieholte
Arrogante vent die Kahn. Kijk vaak de afleveringen op Discovery en vind hem maar een nietszeggende man die alleen maar kan huilen hoe teleurgesteld hij wel niet zal zijn als het project niet is wat hij voor ogen heeft. Dan heeft hij ook nog zo’n butler (partner ofzo) die net zo arrogant tegenover de builders praat.
Ik had allang een momentsleutel naar zijn hoofd gegooid en gezegd dat ze het dan maar zelf moeten doen. Daarbij vind ik de builds ook niet echt denderend.
Maar goed, kan het zelf niet beter hoor. Maar de gehele attitude van Kahn en co irriteert me mateloos bij het zien van de afleveringen.
@yzord: hoe heet dat programma?
@sketcher: supercar megabuild
@marinepower: Als het programma zo heet mag je er ook niet te veel verwachtingen van hebben…
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Wel mijn absolute favorieten velgen. Geïnspireerd op de Mondial velgen van de Discovery 2 en Range Rover p38. En die waren op hun beurt dan weer zoals de naam al doet vermoeden op de Ferarri geïnspireerd.
Deze zijn wel 2 inch groter en wat strakker.
@sketcher: Toch niet in het zwart..
De defender is gewoon een toffe auto. Er is van alles mis met ontwerp en uitvoering. En juist daardoor is ‘ie zo tof. Als je dan zo’n Kahn saus erover giet heb je’t echt niet begrepen. Echt een etalage van wansmaak en onbegrip.
Racekuipen in een Defender…..man, man, man….
Oh, wacht! Deze beschikt over 122 pk’s waar de rest het met +/-90pk’s moet doen. Het valt me tegen dat ze geen centrale wielmoeren hebben gebruikt.
Die kuipen kunnen nog wel van pas komen in de drek, heb alleen nooit begrepen waarom er allerlei luxe frutsels op een Defender worden gezet. Defender = terrein in, Disco = jacht en Range = basis om over de top te gaan. Een G met opsmuk is in ieder geval nog comfortabel.
Eindbaas landrover behoeft schuiframen !
Was al bang dat dit zo’n verneuqte Kahn mobiel was…maar nee, niet eens..