Bugatti heeft het laatste exemplaar van de €5 miljoen kostende Divo afgeleverd.
De Bugatti Divo is al lang en breed uitverkocht. Sterker nog: de auto was al uitverkocht voor dat wij, het gepeupel, hem te zien kregen. Dat er een prijskaartje van 5 miljoen (exclusief belastingen) aan hing, maakt de klanten niet uit. In een paar weken waren alle veertig stuks vergeven.
Dat was al in 2018, maar vervolgens moesten de auto’s nog even gebouwd worden. Daarmee is Bugatti nu klaar: de laatste Divo is voltooid en afgeleverd. In augustus vorig jaar werden de eerste exemplaren afgeleverd.
De eigenaar van de laatste Divo heeft zijn auto uitgevoerd in Bugatti-blauw, een kleur die niet alleen historisch verantwoord is, maar gewoon ook erg goed staat. De specifieke kleur is trouwens ‘Bugatti EB 110 LM Blue’. Deze tint is dus geïnspireerd op de EB110 LM, die – als we ons niet vergissen – precies dezelfde kleur had als een normale EB110. Voor de afwisselingen zijn er ook delen uitgevoerd in blauw carbon.
Blauwe Bugatti’s hebben we eerder gezien, maar goudkleurige velgen hebben we nog niet vaak gezien op een Bugatti. In het interieur is het wederom blauw wat de klok slaat. Het zal niet ieders ding zijn, maar ondergetekende kan dit smurfeninterieur wel waarderen.
Ondanks de afwijkende looks is de Divo onderhuids identiek aan de Chiron. Je hebt dus ‘gewoon’ een 1.500 pk sterke 8,0 liter W16 achter je rug liggen. Je moet wel genoegen nemen met een lagere topsnelheid. Bij 380 km/u houdt het op, terwijl de Chiron nog door kan knallen tot 420 km/u. Dit is te wijten aan de gewijzigde aerodynamica en de lagere rijhoogte.
Als het om topsnelheid kun je een Chiron dus niet aftroeven, maar laten we wel wezen: als alle Bugatti’s begrensd zouden zijn op 250 km/u zouden veel eigenaren daar waarschijnlijk nooit achter komen. Het feit dat het een Bugatti is en de indrukwekkende looks zijn belangrijker. Dat laatste is bij dit exemplaar zeker in orde.
Frenkyboy zegt
Magnifique!
sportabgasanlage zegt
De buitenkant is inderdaad heel strak zo, maar van binnen had het wat mij betreft wat minder Smurf mogen zijn. Maar ach, ik kom toch net €4.990.000 tekort om er een te kunnen kopen, dus wat doet mijn mening er toe…
DaveB zegt
@sportabgasanlage: hahaha ben het volledig met je eens.
mashell zegt
Weet je wel hoe lang Gargamel er over gedaan heeft dit bij elkaar te sprokkelen? Smurfenpenisleer is zo ongeveer het meest exclusieve wat er bestaat.
rollingstoned zegt
Vandaar ook dat ie 5 miljoen kost 😁
spacemoon24 zegt
Eigenlijk wel jammer dat het zo’n technologisch hoogtepunt is maar vooral wordt gebruikt om de show te stelen op autoshows en mooi te wezen in een garage, als investering. Bijna geen enkele Bugatti zal gebruikt worden waarvoor hij eigenlijk ontworpen is.
Rhyo zegt
Dan de vraag. Waar is hij dan eigenlijk voor ontworpen? Om overal 350km/u+ te knallen?
mashell zegt
Nee, de wagen is juist ontworpen om de show te stelen. Stapvoets langs de boulevard is belangrijker dan dan 350 km/h op de Autobahn.
rollingstoned zegt
Dit is trouwens de eerste VAG Bugatti die ik er appetijtelijk uit vind zien.
kniesoor zegt
De naam van de oto doet nogal denken aan een groepje kwelende soyboys. Dus dat gaat ‘m niet worden. Het feit, dat er wat geld ontbreekt om aan de vraagprijs te kunnen voldoen is daarbij * kuch * slechts bijzaak, natuurlijk.
rob5nismo zegt
Liever dit blauwe interieur als rood
ericd zegt
Wat is de Veyron dan een understated beauty.
dolledries zegt
Huh…. mooi?
audirs3 zegt
Blauw met goud, doet het altijd goed.