Kennen we de hybride Honda CR-Z nog? Je weet wel die ‘sportieve’ coupe-achtige hybride die fors onzuiniger en een beetje sneller is dan zijn suffe broertje de Insight? Van dat model wil Honda volgens het roddelcircuit een ‘hete’ Type R variant gaan ontwikkelen. Uiteraard krijgt die niet alleen een benzineslurpende viercilinder onder de motorkap, maar ook een lekker moderne elektromotor.
De CR-Z Type R zou volgens de geruchten voorzien worden van een opgepepte 1.5 liter motor die er dan zo’n 150 pk uitperst. Daarnaast zal de elektromotor ook nog eens 50 pk leveren zodat het geheel op 200 pk uit moet komen. En dat is fors meer dan de 124 pk die een standaard CR-Z heeft. Het sprintje van 0 naar 100 zal dan zo’n 6 seconden duren ipv 10 seconden voor de normale CR-Z en de topsnelheid zal boven de 220 km/u liggen.
Je zou de CR-Z Type R kunnen herkennen aan de zwart motorkap en A-stijlen en uitaard aan de LEDjes in de voorbumper. Aan de achterkant schijnt een diffuser te komen met geintegreerde uitlaat. Het is te hopen dat de looks een beetje in de buurt komen van de CR-Z Concept, want die zag er in mijn ogen een stuk aantrekkelijker uit.
Tijdens de Tokyo Motor Show volgend jaar moet de sneller variant van de CR-Z zijn debuut beleven en later dat jaar moet hij bij de dealer staan. (via: autoexpress.co.uk)
Err@ zegt
Hoezo ‘laat me niet lachen.’ Ik zou die best dagelijks in het echt willen zien. Stoer uiterlijk. Mooi interieur. Mooi gewoon.
snelste zegt
Laat mij maar lachen met 200 pk
Maurits zegt
Wat een verschrikkelijk lelijke auto.
Doet me een beetje denken aan combo tussen een sportieve Mercedes een een Nissan…
Masterfail
PeugeotGTI zegt
Op die foto van de zijkant is ie echt heel lelijk
cyanino zegt
ik vind er niks lelijks :/
killioq zegt
is de standaard versie is hij even aantrekkelijk als de clc. niet dus, jammer :(
Err@ zegt
@ mezelf;
Ik bedoel dat ik de CR-Z CONCEPT leip vind.
sven2 zegt
Ik vind hem mooi, zou hem zelfs durven kopen!
dw zegt
[img]http://i47.tinypic.com/1zvcupi.jpg[/img]
dw zegt
http://i47.tinypic.com/1zvcupi.jpg
Dimglor zegt
Mja die voorkant doet mij een beetje denken aan de maserati quattroporte, dus die is wel geslaagd.. maar die achterkant… Das een stuk minder…
Tuned. zegt
Die achterkant ziet er echt rampzalig uit, maar misschien is hij wat minder erg in het echt.
mckroket zegt
6 sec? dat is moeilijk snel lol!
RenesisHP zegt
@mckroket:
Nee hoor. Staat ongeveer gelijk aan een jaar.
RenesisHP zegt
200pk?..
Waarom schrijft men er nog over. De gemiddelde leaserijder heeft het dubbele.
mrtn zegt
Al die 16-jarigen die denken dat ze aan 200pk tegenwoordig niet genoeg hebben.
Ahura zegt
“Laat me niet lachen” Wat is het probleem? Eerst zegt men “ik koop alleen een hybride als het een betaalbare coupe is”. Komt Honda ermee en dan vinden ze hem niet snel genoeg. Komt er een snelle variant op en is het nog niet goed..
.
Jammer dat het uiterlijk me vooralsnog niet zo kan bekoren. Ik mis een moderne uitstraling
w0o0dy zegt
En waar komt dit gerucht vandaan en hoe (on)betrouwbaar is het gerucht?
Ahura zegt
@w0o0dy: http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/248239/hondas_new_crz_type_r.html die komen wel vaker met nieuws en impressies die nooit komen :P
robbie zegt
@w0o0dy: Dat staat (zoals gebruikelijk bij ons) gewoon onderaan het artikel. Dat zou jij toch moeten weten als vast bezoeker ;)
w0o0dy zegt
@robbie: laat ik zeggen dat ik vooral geïnteresseerd ben in de bron die AutoExpress zou hebben gehad…. anders dan hun grote duim.
Beetje Verward zegt
“laat me niet lachen”? Blijkbaar reageren de “redacteuren” van Autoblog als honden in de Pavlov proef. Zodra ze een Japanse hybride zien proberen ze die negatief af te beelden. Zonder even te kijken waar het om gaat.
React zegt
Ik vind dat interieur van die Honda’s echt niet te pruimen
zowel qua matriaal als design, of het ontbreken daarvan. Sterker nog heb nog liever een oud Saab interieur. Pas in een Insight gereden, kun je wel mooi 14% bijtelling hebben, maar elke levenslust wordt je in een klap ontnomen :). Vind het exterieur van Honda vooral ‘anders’, maar mooi kan ik het niet vinden.
Maar goed over smaak valt niet te twisten, wat ik nog wel even kwijt wil is dat ik best interesse zou hebben voor een 200pk hybride, maar dan graag in een andere auto.
RaKiM zegt
sins wanneer mag je de pk’s van de electro motor en de verbrandings motor zomaar bij elkaar optellen, ik dacht dat daar een parte formula aan vast zat????????????
w0o0dy zegt
Dat klopt helemaal… het vermogen van de elektromotor wordt gebruikt bij lage toerentallen (als de benzine-motor nog weinig vermogen levert) en bij hogere toeren zal de elektromotor meestal uitgeschakeld worden… maar het is geen wetmatigheid… ze zouden ervoor kunnen kiezen om ook bij hoge toeren de elektromotor te laten helpen om een hoog topvermogen te halen.
911GT2 zegt
Wat is het doel van een hybride? Juist ja en probeer dat nou eens te matchen met eem opgepepte motor. Ja hebbie hem…??
Complete onzin dus. Zuinig en sportief gaan nou eenmaal niet samen dan lever je altijd op 1 van de twee in. Een compromis dus… en als ik ergens in een auto een hekel aan heb…
Ahura zegt
@911GT2: hoe sportief denk jij te rijden in de file? Of in de stad? Of in een woonwijk? Als je niet volgas geeft dan kan je nog relatief zuinig rijden. Als je wat sportiever aan de gang wil moet je natuurlijk inboeten qua verbruik en uitstoot maar dat is niet meer dan logisch
w0o0dy zegt
@911GT2: onzin? Nee hoor… omdat een motor bij lage toerentallen een relatief rijk mengsel nodig heeft voor voldoende koppel is het helpen door een elektromotor bij die lage toerentallen erg goed voor je verbruik…. als je vervolgens een hoogtoerenblok op benzine gebruikt (weinig vermogen en koppel bij lage toeren, maar juist veel piekvermogen) kun je relatief zuinig een sportieve krachtbron bouwen.
Denk terug aan de Honda V-tec motoren… zuinig en een redelijk koppel onderin door de ene nokkenas en een “snelle nokkenas” voor een hoog vermogen en een hoog maximaal toerental… Sportief? Yep nogal!
Tuned. zegt
@911GT2
Nou de nieuwe motorblokjes van de VAG zijn zuiniger en een stuk sportiever. Zuinig en sportief gaan wel samen, alleen niet in een hybride variant.
Ahura zegt
lol reactie van 911GT2 in het 911 GT3 R Hybrid bericht: “Tja ik vind het een slim plan”.. god ja tuurlijk.. sportief rijden kan met een Porsche Hybrid natuurlijk wél.. pff..
john85 zegt
EINDELIJK
Na 12 jaar weer een sportieve honda
(na de oude CRX en VTEC modellen)
Als de prijs een beetje redelijk is, wil ik er wel eentje
frans zegt
De achterkant doet me denken aan een kruimeldief (vooral in het wit).
Beetje Verward zegt
ontmaskerd dus…..
RenesisHP zegt
Verdere uitleg lijkt mij niet nodig..
dw zegt
@RenesisHP
overdrijven is ook een vak de gemiddelde lease rijder heeft nog steeds een eco motortje met 100pk maximaal, laat staat 200pk en het dubbele is al helemaal uitgesloten, alleen al om het zuinigheid label.
RenesisHP zegt
@dw:
Als ik de reacties mag geloven..
Yanktank zegt
@robbie hoe vaak komt het voor dat een auto mooier/spanender is dan de concept
Ik vind hem in ieder geval mooi maar zou toch voor die nieuwe toyota coupe gaan
Merry zegt
Weet je wat jammer is dat die dus na genoeg net zoveel vermogen heeft als de CRX in 1992 ook had, alleen de CRX is 950 kilo en deze CR-Z veel zwaarder.
Maar mijn Hondahart kan niet meer bloeden na jaren van lelijke auto’s met te weinig vermogen.
Honda kan als het wil een Accord coupe met een V6 of V8 met AWD maken die de Nissan GT-R helemaal kapot rijd, daar hoeven ze niet eens die V10 coupe wagen voor te maken.
Maar de wil bij Honda is gewoon weg, en als je ziet wat ze in het verleden gedaan hebben is dat zonde, heel zonde.
CSL zegt
Prachtig. Zo hoort het te zijn. Heerlijk 200pk in zo’n kleine auto. En zeker nog eens 1 op 20 rijden!
pizzakoerier zegt
@Merry
amen! Voor mij is het honda-gevoel ook weg de laatste paar jaar…in de USA hebben ze nog wel een paar leuke modellen maar hier vind ik het tegenwoordig meuk wat ze op de markt brengen
Ahura zegt
Ach ja ze hebben nog altijd wel de meest opvallende hatchback in het C-segment ;) Lekkere Type R erbij ook. En de Accord Tourer ziet er domweg goed uit. Maar het kan inderdaad verder wel wat spannender. Blijkbaar is onze VAGboy robbie het daar niet mee eens. Die wordt eerder geil van een Polo GTI ;)
Lan_Evo zegt
Dit is wel een heel interessant concept natuurlijk, lekker veel koppel onderin door die elektromotor. Dat zie je ook al terug in de acceleratietijd en waarschijnlijk zeker ook wel op een circuit (acceleratie vanuit bochten etc.).
@Merry
Laat Honda maar eens iets maken wat de GT-R verslaat dan, vroeger had je wel de NSX, maar die maakte vaak zijn reputatie ook niet waar.
Ruben Bruins zegt
leuke auto om te zien en een supervet interieur.
james hunt zegt
Mijn Honda hart is inmiddels ook wel doodgebloed!!
Ahoewel ik de nieuwe Accord Tourer en de Civic Type R stiekem toch wel erg fraai vind…
Ook deze CR-Z kan dat niet helpen,als ik de foto van de zijkant bekijk word ik droevig, die neus :-(
Ik denk wel dat dit ding best rap zal zijn.
De enige medicatie om mijn Honda hart weer kloppend te krijgen is een Honda S2000 te kopen!!
Dat maakt veel goed!
@Lan_Evo;
Honda heeft met de NSX zeker wel bewezen een top sportauto te kunnen bouwen.
De NSX heeft niet monsterlijk veel vermogen maar de auto is op en top in balans. Gordon Murray, de ontwerper van de Mclaren F1 was niet voor niets weg van de NSX, hij heeft zelfs eerst bij Honda aangeklopt om het blok te leveren voor Mclaren. Honda weigerde en het werd uiteindelijk een BMW blok. En dat ene A.Senna voor wat fine-tuning heeft gezorgd, maakt deze auto net iets wat specialer, maar dat terzijde :-)
Dus mijn inziens zou Honda echt wel een auto kunnen bouwen die de Nissan GT-R het leven zuur maakt.
Maar helaas stelt Honda andere prioriteiten.
Bruce zegt
“Laat me niet lachen”,het zal wel een zekere afgunst zijn zeker….
Of het is een groen lachje…
Een mooie prachtige wagen waar een vag product maar van kan dromen ……………
Cantago zegt
Nouja, dit ziet er dus gewoon niet uit… klaar.
Raz50 zegt
Het mooie van de NSX is dat elke klaploper met dat ding kan rijden. Perfect in balans. Zo’n GT-R vereist even wat oefening voordat je hem rendabel door het circuit kan slingeren.
Rik zegt
Type-R van de CR-Z zal niet zomaar komen… En elk beetje Honda kenner zou dit ook weten.
De Civic Hybrid is ontwikkeld als een Type-R (de FD2) en hier is later een goedkoper onderstel een een Hybrid blok onder/in gekomen als zuinige auto.
De CR-Z is ontwikkeld als eerste sport Hybrid… Deze zal nooit als een Type-R nog worden door ontwikkeld omdat dit gewoon weg te duur zal zijn.
kooms zegt
Ik hoop dat de crz type R er toch komt. Ik wacht er echt wel op. als hij uitkomt koop ik hem direct. en anders word het de nieuwe civic type R in 2012. maar mijn voorkeur gaat toch naar de crz. Vind hem echt geslaagd. mijn civic type r uit 2005 is nog perfect in orde maar ik wil eens iets anders na 5jaar.