De kwaliteitscontrole bij Ford kan nog wel van iets betere kwaliteit zijn, zo blijkt.
De medewerkers van Ford in Amerika zetten in op een lekkere loonsverhoging. Het is een beetje moeilijk vanaf de buitenkant of ze daar nou recht op hebben of niet. Noch is het eigenlijk eerlijk om dit topic te linken aan die kwestie. Maar, voor de beeldvorming -yuk- is het niet echt handig dat Ford juist nu komt met een wel heel bijzondere Mustang.
De Vapor Blue metallic GT Premium fastback, is af fabriek geleverd met twee verschillende voorstoelen. Ook de dealer heeft de vout kennelijk niet opgemerkt. Paoli Ford in West Chester, Pennsylvania biedt de auto namelijk gewoon te koop aan. Zonder melding te maken van de zetels. Nou merk je het als klant waarschijnlijk natuurlijk wel zelf op. Maar toch.
De bestuurdersstoel van de oneoff is bekleed met leder, conform de ‘GT Premium’ spec van deze ‘Stang. Maar de stoel voor de bijrijder is bekleed met synthetisch suede. Bij Ford gaat het dan om Dinamica Microfiber. Ook het logo van vermaard stoelen-bouwer Recaro, heeft een andere kleur. Alleen de Mustang ‘Dark Horse’ heeft normaal deze specificatie stoel.
Nu is het natuurlijk eigenlijk ook wel weer geinig. Vroeger waren de Italiaanse merken fameus voor dit soort dingen. Dan kreeg je bijvoorbeeld een B-stijl aan de ene kant bekleed in zwart en aan de andere kant in beige. Je kan het laten fixen als je OCD hebt. Of je kan het zo laten omdat het ‘uniek’ is. Het is niet echt een big deal. Zeker niet als het incidenteel gebeurt. Je had ook wel fratsen van bandmedewerkers die een leeg blikje ergens achter deurbekleding verstopten of obscene verborgen tekeningen maakten. Humor om te lachen.
Toch is bij Ford er kennelijk ‘iets aan de hand’. Dit is namelijk in korte tijd al de zoveelste Ford met een dergelijk issue die het internet haalt. Eerder was er al een Bronco die ook verschillende stoelen had. En een andere gewone Mustang met een dorpel van een ‘Dark Horse’.
Het lijkt wel alsof die Mustangs en Bronco’s worden gecontroleerd door blinde paarden. De Mustang-productie heeft zelfs al stilgelegen vanwege de kwaliteitscontrole issues. Maar kennelijk heeft het nog niet alles geholpen. Is dat dan het volgende issue waarbij Tesla de toon zet voor de andere Amerikaanse merken? Of gaat Ford zichzelf vanaf nu verbeteren? De tijd, zal het leren.
cdlop01 zegt
Jaren in vastgoed Usa gewerkt, Amerikanen hebben geen enkel kwaliteitsbesef, als het maar groot is en protserig. Afwerking boeit ze in geheel niet. Ook de GM en Ford etc auto’s zijn matig tot slecht afgewerkt vergeleken met de Europese merken, dito overigens voor een in Usa ontworpen en geproduceerde Toyota Camry, Tundra etc etc, kunnen niet in schaduw staan kwalitatief van een Japanse of Europese Toyota.
Kennis heeft Ford Mustang EV, daarvan zijn onderzijde deuren, bij ontwateringsnippels, niet eens gespoten…., ziet de primer alleen en zo dun dat deze al roestvorming vertonen, auto nog geen jaar oud. Om maar te zwijgen van de rest van de met name software problemen.
Robert zegt
Dat soort verhalen zijn berucht. De eerste generatie Mercedes ML klasse werd eerst alleen in de VS gebouwd. Die waren echter dermate slecht dat men in Duitsland op een gegeven moment maar besloot om bij Steyr in Oostenrijk een tweede productielijn op te starten voor de Europese dealers.
O plaat zegt
Ik rij regelmatig met een BMW en ik heb veel liefde voor Mercedes-Benz maar ik merk niets aan mijn interieur van mijn Cadillac dat zou moeten onderdoen bij één van de Duitse merken. Ik geef zelf toe dat de panelgap aan de voordeuren slecht afgewerkt is en de infotainment is wat sir-glitch-a-lot maar het interieur en de materialen vindt ik vrij goed in één zitten.
madmarky zegt
Cadillac is dan wel een ‘premium’ merk van GM, in tegenstelling tot Ford die zich echt tot de massa richt. Een Mustang is daar ook best wel een budget sportwagen met ditto afwerking.
Fernando zegt
Heb zelf een 2023 Ford Mustang 5,0 GT V8, een 2021 Dodge Challenger SRT en een 2015 Chevrolet Express 5,3l Explorer Limited. Alle 3 zijn perfect afgewerkt, zonder fouten of mankementen. Heb er nog nooit problemen mee gehad en ze hebben me nog nooit in de steek gelaten wat ik niet kan zeggen van de 1998 MB S500 W220 dat nog harder roestte dan een Fiat uit de jaren 80, de 2001 Audi S8 dat snel motor en automaatproblemen had en de nachtmerrie Range Rover V8 dat meer bij de dealer heeft gestaan dan thuis. Mijn beste auto ooit was de 1991 Lexus L400: 780K km mee gedaan zonder gezeur. Kortom voor mij niet zo snel weer een Duitser
Svda zegt
Ach bij Tesla zat er vaak genoeg een verkeerde kleur stoel in. Bestel je een zwart interieur en zit er 1 witte stoel in. Of je plaatwerk 2 soorten kleuren zwart ( solid black en metallic ) en zo zijn er nog boeken vol te schrijven wat daar mis gaat.