De straten van het prinsendom weerklinken wederom de kalme klanken van de hybride motoren.
Voorafgaande aan de kwalificatie van de Grand Prix van Monaco lijkt het ineens Red Bull die de beste kaarten in handen heeft voor de pole position. Dit in tegenstelling tot voorgaande raceweekenden, waarin het Mercedes ofwel Ferrari waren die er met de beste startplek van de grid mee vandoor gingen. Helemaal onverwachts is het niet, daar de Red Bull het altijd goed doen aan de Azurenkust. De auto lijkt wel geschapen voor het stratencircuit.
Dit bewezen Ricciardo en Verstappen op de donderdag al. In zowel de eerste als de tweede vrije training waren de Red Bulls de allerbeste. Ruim, overigens. Achter hen wisselen Ferrari en Mercedes elkaar af, maar overtuigend ogen beide teams bepaald niet. In de derde vrije training zijn Ricciardo en Verstappen wederom bovenaan te vinden, maar een ongelukkig foutje van de Nederlander laat hem de sessie niet afmaken. (video) Het is nog maar de vraag of Max deel kan nemen aan de kwalificatie, maar het ziet er veelbelovend uit.
Achter hen zal het gaan spannen om de plaatsen binnen de top tien. Een goede startpositie is op Monaco immers het belangrijkste dat er is. Het wordt een loterij, waar de coureurs, meer dan op andere coureurs, grotendeels zelf mogen bepalen wie waar terechtkomt. Het thuisvoordeel ligt in ieder geval bij Charles Leclerc.
Genoeg gepraat, tijd om te kwalificeren.
Q1
De meeste teams laten er geen gras over groeien en gaan direct naar buiten, maar het is Hartley die opent met een 1:13.793. De Toro Rosso’s zagen er goed uit in de vrije trainingen, dus we houden de Italiaanse equipe in de gaten. Hetzelfde geldt voor Williams, die, wonder boven wonder, op een stratencircuit als Monaco goed uit de verf lijken te komen. Een verbazingwekkende, maar aangename verrassing. Na een minuut of 7 is het veld enorm gemixt, en heeft niemand nog de grens van 1:13″ doorbroken.
Met 13 minuten op de klok is het Ricciardo die zijn pedaal goed naar de grond drukt en een hoger 1:12″ noteert. Dit ondanks het feit dat de honingdas in de laatste paar bochten ophouden wordt door een Renault. Verstappen is nog nergens te bekennen, wat volgens verschillende reporters te maken heeft met het feit dat het team meer problemen op hun dak heeft gekregen. Ditmaal zou het gaan om zijn versnellingsbak. Het lijkt er niet op dat hij een tijd zal gaan zetten.
Halverwege het eerste gedeelte van de kwalificatie is het veld nog altijd gemixt. Ricciardo gaat fier aan kop, maar achter hem zien we een wirwar van teams en coureurs. Om het beeld te schetsen, de top vijf bestaat uit Ricciardo, Raikkonen, twee McLarens en de Williams van, jawel, Sergey Sirotkin. Bottas en Hamilton staan op ruim een seconde en ook Vettel heeft nog heel wat tijd goed te maken.
Het is nog maar de vraag of iedereen aan een vlekkeloos rondje toekomt. Omdat iedereen vrij baan wil hebben, wordt er veel geremd, waardoor er tegelijkertijd voldoende coureurs worden opgehouden die bezig zijn met een snelle ronde. Vettel is hier het meest duidelijk voorbeeld van.
We spraken eerder over de kracht die een coureur kan hebben op de straten van het prinsendom, en Charles Leclerc geeft hier het ultieme bewijs van. Hoewel er nog enkele minuten op de klok staan, noteert de Monegask een zevende tijd. Bij het vallen van de vlag is het onduidelijk wie er nu precies bezig is met een snelle ronde. Echter is niemand bezig met het verbeteren van zijn tijd, dus kunnen we de vijf mannen in de gevarenzone optekenen als de vijf afvallers. Hiertoe moeten we ook Verstappen rekenen. De Nederlander verliet zijn pitbox geen moment. De Grand Prix winnen wordt nu héél lastig.
Voetnoot: de verschillen zijn dermate klein dat een fenomenaal rondje je heel wat plaatsen kan bezorgen. In de top tien staan nog altijd beide McLarens, evenals Sirotkin en Leclerc. Laten we hopen dat de startgrid minstens zo gehusseld is.
Afvallers: Hartley, Ericsson, Stroll, Magnussen, Verstappen (DNS)
Snelste ronde: Ricciardo, 1:12.013
Q2
Het tweede gedeelte van de kwalificatie begint en iedereen verbetert elkaars tijden. Dit is echter niet het meest opvallende, want terwijl dit gaande is, zien we dat beide Mercedessen naar buiten gaan op de harde ultrasoft en dus niet de allerzachtste hypersoft. De Duitse equipe lijkt een alternatieve strategie uit te willen gaan voeren, maar gaat er nu de pijn van voelen. Hamilton rapporteert al richting de garage over een tekort aan grip.
Ricciardo bewijst de kracht van zijn Red Bull wederom door een dijk van een tijd te noteren. De Australiër gaat met een baanrecord van 1:11.353 aan de leiding, maar heeft beide Ferrari’s in zijn nek hijgen. Vanaf P4 gaat het erom spannen. Tussen P4 en P15 zit slechts 0,7 seconde. Beide Mercedessen staan in de gevarenzone, dankzij de tragere band. Het gevecht om het middenveld, en de plaatsen in Q3, zal erom gaan spannen.
“These tyres are terrible“, horen we Hamilton zeggen, terwijl hij naar buiten rolt op een hagelnieuw setje hypersoft banden. De Brit weet dat ze het niet gaan redden op de hardere band, dus valt hiermee hun plan in het water. Met de juiste banden onder de wagen, knallen de Mercedessen naar respectievelijk P3 en P5, waarmee ze Sainz en Gasly buiten de top tien drukken.
Red Bull mag misschien de vrije trainingen hebben gedomineerd, in de kwalificatie is niets zeker. Raikkonen en Vettel zijn tot een tiende van een seconde genaderd. De Fin zelfs op 0,038 seconde. Echter weet de Australiër er weer een beetje vanaf te snoepen, waarmee hij zijn positie versterkt. Sainz en Gasly doen hetzelfde, en heroveren hun plekje in de top tien.
De snelheid die enkelen in het eerste deel lieten zien, lijkt in het tweede deel verdwenen te zijn. Niet alleen Sirotkin en Leclerc halen Q3 niet, Vandoorne mist de boot ook. Zonde, want in het eerste gedeelte was hij sneller dan zijn teamgenoot.
Afvallers: Hulkenberg, Vandoorne, Sirotkin, Leclerc, Grosjean
Snelste ronde: Ricciardo, 1:11.278
Q3
We weten bijna zeker dat Daniel Ricciardo de pole position zal pakken, wanneer hij niets fout doet. De Australiër is in zijn snelste ronde naar binnen gegaan, omdat het toch niet hoefde. Grote ballen, grote resultaten, maar er zijn voldoende kandidaten om roet in het eten te gooien. Ferrari is bijzonder dichtbij, en kwalificatiekoning Hamilton moeten we nooit afschrijven.
Over de Brit gesproken, in zijn eerste ronde is Hamilton sneller dan het baanrecord van Ricciardo. De honingdas laat echter al snel zien wie er de baas is, door een weerzinwekkende tijd van 1:10.810 te noteren. Het lijkt wel een videospel. De Australiër is op weg om zijn tweede pole position ooit te pakken. Mocht het hem lukken, dan heeft hij beide behaald in het prinsendom.
Om maar even aan te geven hoe dicht het bij elkaar zit: achter Ricciardo zitten Hamilton, Vettel en Raikkonen achter elkaar op 0,451, 0,453 en 0,456 seconde. Zo snel kun je met je ogen niet knipperen. Met nog vijf minuten te gaan staat iedereen binnen, te wachten op hun laatste kans.
Tijdens de stilte kunnen we het niet helpen na te denken over de kans die Verstappen hier heeft laten liggen. Ricciardo is duidelijk de snelste en stevent op een pole position af, terwijl Max morgen vanaf de allerlaatste gridplaats mag starten. Alleen de voorspelbare safety cars kunnen hem nog helpen.
De Red Bull is duidelijk de sterkste in de laatste sector. Vettel lijkt bezig aan een snel rondje, maar verliest het meeste in het laatste gedeelte. Hamilton begint eveneens goed, maar moet uiteindelijk ook teveel toegeven op Ricciardo. Raikkonen weet er eveneens niet aan te komen. Verder naar achteren weet Ocon te overtuigen. Dankzij het wegvallen van Verstappen pakt de Fransman P6. Ricciardo blijft zijn eeuwige glimlach behouden en behoudt zijn eerste positie. Over de boordradio horen we het volgende:
“Fifty percent done. Let’s finish this sh*t tomorrow.”
Hij weet als geen ander hoe belangrijk de zondag is. Twee jaar geleden verloor hij hem op tragische wijze, dankzij een fout van zijn team. Tot aan dat moment leek hij onverslaanbaar. Dit jaar is hij uit op wraak.
Snelste ronde: Ricciardo, 1:10.810
Uitslag
1. Ricciardo
2. Vettel
3. Hamilton
4. Raikkonen
5. Bottas
6. Ocon
7. Alonso
8. Sainz
9. Perez
10. Gasly
11. Hulkenberg
12. Vandoorne
13. Sirotkin
14. Leclerc
15. Grosjean
16. Hartley
17. Ericsson
18. Stroll
19. Magnussen
20. Verstappen (geen tijd)
Gulli zegt
Eeuwig zonde. Voor Max de allergrootste kans om pole te krijgen dit seizoen en dan loopt het zo roemloos af. Kijk naar de tijd van RIC en bedenk dan dat Max er vaak nog wel een beetje onder duikt. Zonde zonde.
Als ik een beetje pessimistisch mag zijn; ik denk niet dat Max morgen de finish haalt. Zoveel mensen in te halen en zo weinig ruimte, maar hij gaat er vol voor. Ik zit morgen met knikkende knieën voor de buis!
Maar zeer sterk gereden van Ricciardo, netjes gedaan!
hamerhaai zegt
@gulli: ‘Kijk naar de tijd van RIC en bedenk dan dat Max er vaak nog wel een beetje onder duikt.’
– Niet op Monaco, Ric is daar sterker. Was P2 geweest zoals het hele weekend.
joortje2 zegt
@hamerhaai: mee eens, belangrijkste is dat daniel de auto heel weer de pits in kan rijden…
elemento zegt
@joortje2: idd. Max maakt wel veel crashes mee laatste tijd. Ricc blijft juist goed rijden
pomoek zegt
@gulli: Ik maak me inmiddels serieus zorgen over zijn carrière. Nog 1 of 2 races verkloten en Marko gaat maatregels nemen. Sainz in de RB en Verstappen naar Renault of zoiets. Ik kan me niet voorstellen dat hij ‘m terug gaat zetten in de STR. Dan zou hij moeten wisselen met Gasly en dan zouden ze weer een jongeling voor de leeuwen gooien. Lijkt me niet verstandig.
Stefje zegt
@pomoek: nah, dat zie ik niet gebeuren. Maar als ie niet oppast wordt ie straks wel tweede viool.
alfapeter zegt
@gulli: Ricciardo gaat dit seizoen net zo vaak onder de tijd van Max als omgekeerd en was bovendien in iedere vrije training sneller. Een plek op de eerste startrij leek echter wel waarschijnlijk.
Rick-dos zegt
Zo typisch Nederlands weer. Het op het cruciale moment verkloten.
Dumoulin gister, vandaag weer Verstappen.
Irritant gewoon.
Jochempie zegt
@rick-dos: Er zijn genoeg typisch Nederlandse momenten waarbij we alles winnen..
Rick-dos zegt
@jochempie: meer uitzondering dan regel.
Stylez zegt
@rick-dos: Als je de ratio inwoners/prijzen vergelijkt kom je erachter dat Nederland gewoon 1 van de meeste succesvolle sportlanden ter wereld is. We verliezen uiteraard ook wel finales, maar we staan er ook relatief vaak in.
Rick-dos zegt
@stylez: Zal ik zeker niet ontkennen en we mogen zeker trots zijn op onze sporters, maar het is te vaak net niet. Denk aan Schippers OS of Nederlands elftal 2010. Beachvolleybal. Handbal. En ga zomaar door.
Voor mij als Nederlander en sportliefhebber is het best wel frustrerend…
Jochempie zegt
@rick-dos: Sportliefhebber of winstliefhebber? De strijd is toch het mooiste?
Rick-dos zegt
@jochempie: Strijd is zeker mooi, maar het ook tot een bevredigend einde brengen is ook mooi.
Een betere balans tussen teleurstelling en euforie mag ook wel. Bij mij komt vaker de teleurstelling voorbij dan de euforie. Moeten we het weer doen met een “ja maar, is toch mooi die tweede, derde, vierde, vijfde etc. plek”.
Ja, nou nee…
Nemus zegt
@Rick-dos: misschien moet je het schaatsen wat beginnen volgen. Gegarandeerd succes! En wat die plaatsen 2, 3 en 4 betreft zijn het daar ook vaak Nederlanders.
Als Belg zijnde hebben we niet zoveel last van verloren finales. We geraken er gewoon niet eens in! Behalve dan in het Hockey op de olympische spelen. En die verloren we.
peug206 zegt
@Rick-dos: schippers was bekend in het medische circuit. Alleen was op dat moment nog niet duidelijk dat het zo’n invloed zou hebben. Beachvolleybal hebben we volgens mij de afgelopen spelen het beste gepresteerd ooit? Handbal en waterpolo was inderdaad niet om over naar huis te schrijven. Zwemmen gemiddelde score. Het enige wat zwaar ondergepresteerd heeft is de best betaalde sport in Nederland… herenvoetbal…
porsche928 zegt
@Rick-dos: als sportliefhebber de Nederlandse hockey mannen en vrouwen niet noemen als je het over successen hebt?
Yzord zegt
@Rick-dos: om maar niet over voetbal te praten. Lijkt wel of mannen niks meer kunnen
Rick-dos zegt
@yzord: Hou op schei uit…
keeper1 zegt
@Rick-dos: het leven is een tranendal…
zo genoeg gejankt. neem een pils
Rick-dos zegt
@keeper1: *snif* nou vooruit…
VeniVidiVici zegt
@Rick-dos: Je mocht afgelopen week nog wel zeggen, “RBR’s starten van de eerste startrij en crashen bij de eerste bocht. Zo is gezegd en zo zal geschieden”. En ik maakte ervan “Bij de kwalificatie gaat het al fout door wieltje tegen vangrail of remfout”. Helaas zaten we beide er naast. Bij VT3 was de crash er al en morgen maar 1 RBR op kop haha
Rick-dos zegt
@venividivici: Tsja, was toen in een iets te optimistische bui blijkbaar… ;p
VeniVidiVici zegt
@Rick-dos: Haha ja. Ik heb wel te doen met zijn monteurs hoor. Vanmiddag/vanavond de auto repareren en morgen crasht die weer vanwege de grote drang om bij de start meteen 16 auto’s te passeren…
Rick-dos zegt
@venividivici: Als hij dat doet dan zie ik zijn carrière echt dezelfde kant opgaan als zijn vader. Enorm talent maar het niet waarmaken door stomme fouten.
VeniVidiVici zegt
@Rick-dos: Daar ben ik ook bang voor. Het gezicht van Helmut Marko begint toch al aardig boekdelen te spreken…
Rick-dos zegt
@venividivici: Uiteindelijk is het voor hun een business. Zou jammer zijn want die jongen heeft het echt in zich.
VeniVidiVici zegt
@Rick-dos: Dat Max het in zich heeft twijfel ik niet aan. Ach, misschien een mooie kans voor Mercedes of Ferrari als Red-Bull Max in de prullenbak gooit.
kempenaer zegt
Het is wel spektakel voor de neutrale toeschouwer, zo’n torpedo in het veld. De dood of de gladiolen!
soes750 zegt
@Rick-dos: dumoulin? Rijdt die GP2 of zo? ?
VeniVidiVici zegt
Zucht… 1 woord voor Max: Dom! Maar ja, gezien de geweldige snelheid van Ricciardo gaat Max wel een mooie inhaalrace maken (goed voor de amusementswaarde).
davids zegt
@venividivici: Helaas is het in Monaco bijna onmogelijk om in te halen met deze auto’s. Maak me ernstige zorgen dat de race weer in tranen gaat eindigen ?
ghdh zegt
@davids: inhalen is voor Max nooit onmogelijk, alleen de kans is groot dat het mis gaat…?
VeniVidiVici zegt
@davids: Inhalen kan eigenlijk alleen op de rechte stukken de tunnel uit en einde start/finish. Ik heb ook een voorgevoel dat het fout gaat. Max is toch nog vrij onbezonnen, wild en te gretig (wil te graag schitteren). Maar ik blijf toch hopen op iets moois en positiefs :-)
chrisvis zegt
@venividivici: heb altijd zo een Jos the boss gevoel bij max! Was in zijn tijd van Benetton ook een talent en heeft zijn carrière vakkundig om zeep geholpen. Max heeft dezelfde skills…maar helaas ook hetzelfde temperament. Ik zie hem graag bezig en de gp v Brazilië 2016 staat nog altijd in mijn geheugen gegrift maar hij zou net zoals een Lewis in zijn beginjaren(2007), de scherpe kantjes eraf moeten halen
ghengiskhan zegt
Wat ook typisch Nederlands is, is om te gaan zeiken vanaf de zijlijn. Toegegeven, hij had aan het einde van P3 geen noodzaak om nog harder te gaan. Maar hij maakte met +- 240 km/u een inschattingsfout van 1 cm.
Dus om nou meteen te gaan mekkeren dat dit het einde van zijn carriere is, alsjeblieft zeg. Man heeft ondertussen wel 3 races gewonnen en diverse records gebroken. Senna en Schumi (om er maar een paar te noemen) hebben ook flink wat fouten begaan, en die waren ouder en hadden meer ervaring op dat moment. En daar hoor je niemand meer over.
trustmeiamanengineer zegt
@ghengiskhan: Precies. En iedereen lijkt ook alweer vergeten te zijn dat ‘ie de laatste race nog op het podium stond.
toniominestrone zegt
@trustmeiamanengineer: Je bent zo goed als je laatste race.
sjonniedeluxe zegt
@toniominestrone: als je laatste vrije training
viezefreddyw zegt
@ghengiskhan: Je hebt gelijk hoor, zeker. Maar het is niet de eerste keer dat hij op dezelfde plek een fout maakt en weet te crashen. In 2016 tijdens de kwalificatie en nu tijdens een vrije training. Doodzonde en onnodig.
stijnvermeersch zegt
@viezefreddyw: hier een mooi vergelijkje tussen beide crashes. https://twitter.com/MeindertAcdaF1/status/1000345598351040513?s=20
bassx zegt
@ghengiskhan: Ben het wel met je eens maar de Schumacher Senna vergelijking snijdt totaal geen hout.
KEV9 zegt
Tot zover de carriere van max… gezien de reactie van dr. Helmut
alfapeter zegt
Misschien moet Max met zijn rijstijl maar gaan rallye rijden. Er is net een plekje vrijgekomen bij Citroën waar Kris Meeke mocht vertrekken vanwege… Ach, laat maar zitten.
SpiderIV zegt
@alfapeter: mmm dan ligt hij erg vaak in een greppel!
racerx zegt
Lekker belangrijk, Michael vd Mark heeft vandaag de eerste manche van de Superbike race op Donington gewonnen!
theblazerunner zegt
@racerx: Fock die moormuizen.
racerx zegt
@theblazerunner: wat zijn moormuizen..?
soes750 zegt
@racerx: laat zitten joh. De man is het niet waard. Michael doet het top in de WSB en dat zijn nog echte mannen. Geen jankerds zoals vandaag weer eens te zien was in de qualificatie. Wat een boordradio gejank over grip zeg.
skinnybmw zegt
Nu Max al een poosje onder de loep ligt kan hij dit slecht gebruiken. Het vervelende is dat Daniel dan wéér presteert. Tot nu toe een erg slecht seizoen van Max. Enige hoogtepunt was de P3 vorige race. In deze RB moet je presteren in de top van de F1, en Max heeft inmiddels al flink ervaring…dus nu niet meer gaan zeuren dat hij zo jong en onervaren is. Dit was gewoon slecht van hem en we weten hoe het bij RB kan gaan…ondanks zijn 3 overwinningen en meerdere podiumplekken, het wereldje is keihard.
samderealist zegt
Dat zeg ik… https://dirkbart.nl/sketch25591637/
rob5nismo zegt
Helaas fp3 hij schrok van sainz denk dat hij daar opeens was
VeniVidiVici zegt
@rob5nismo: Ah kom op, het was bijna einde FP3… WAAROM moest Max zonodig nog ff doorknallen? Kap het af en ga je voorbereiden voor wat er echt toe doet, de kwalificatie! Maar ik denk dat Max een te grote bewijsdrang t.o.v. Ricciardo heeft ofzo.
rob5nismo zegt
@venividivici: ja het is gewoon kut want als je zag wat ricciardo vanmiddag deed met de auto vind ik het heel jammer
VeniVidiVici zegt
@rob5nismo: Zeker weten jammer. En het is elke keer weer Max die wat krijgt en Ricciardo is steeds de leermeester. Laten we hopen dat, gezien de snelheid van de auto, Max er iets moois en tofs van kan maken morgen (als hij z’n koppie maar gebruikt…)
turbo623 zegt
Het ruwe talent van Max is groot genoeg, zijn gezonde verstand te klein. Waarom op de limiet in fp3? Eerste startrij en podiumkans in de race weggegooid. Zo zonde.
skinnybmw zegt
@turbo623: en misschien wel winst…in Monaco!
drdrift zegt
@turbo623: als je je verdiept in zn achtergrond dan weet je dat beheersing en geduld niet het hoofdmotto vd verstappens zijn ?
skinnybmw zegt
Is er al een interview met Max geweest?
troljedemoeder zegt
Max heeft echt veel krediet bij mij, ben absoluut geen successupporter, maar ben er inmiddels wel een beetje klaar mee om iedere keer teleurgesteld te worden door zijn vaak zo domme fouten. Hier ook weer. Een herhaling van 2016. Toen werd het hem vergeven, maar inmiddels speelt hij toch echt met de grote jongens mee. Dan zijn hier gewoon geen excuses voor. Denk nog steeds dat het allemaal vast wel goed komt, maar ik had toch echt een steilere leercurve verwacht. Lijkt toch een soort geldingsdrang die dit teweeg brengt. Zal ook nog beter geestelijk begeleid moeten worden denk ik.
rhellema zegt
@troljedemoeder: dus ben je wel een successupporter. Je wist het niet hè?
jjcp zegt
Iets met een ezel en dezelfde steen:
https://mobile.twitter.com/MeindertAcdaF1/status/1000345598351040513/video/1
Joost zegt
Ric op 1. Goed voor mijn teammanager spel. Haas omruilen voor Renault heeft ook lekker uitgepakt.
Ot: had iemand hier de rbr wel heel gehouden? Denk het niet. Weet het wel zeker.
Maar ik vrees ook dat deze ongein niet te lang meer moet duren voor er maatregelen worden genomen.
Max heeft zijn contract vorig jaar verlengd en dat van Daniel loopt af: vermoed dat ze het, op dit moment, bij RBR liever andersom hadden gezien….
ikleesookoverautos zegt
Waarom zeurt iedereen zo over Max? Het zijn de problemen met de versnellingsbak waardoor hij niet eens kon kwalificeren.
soundgarden zegt
@ikleesookoverautos: en de bak is weer een gevolg van het abrupt stoppen van de auto. Lees crash. Kom aan
VeniVidiVici zegt
@ikleesookoverautos: Is de versnellingsbak voor de crash of door de crash kapot gegaan? Volgens mij, door…
bassx zegt
@ikleesookoverautos: Hoe denk je dat de versnellingsbak stuk is gegaan?
Hint: motor en versnellingsbak zijn onderdeel van het chassis en wordt vastgeschroefd aan de monocoque. Aan de versnellingsbak wordt weer de achterwielophanging bevestigd. Een design bedacht door Lotus en te vinden in een Ferrari F50. Het biedt een vele hogere stabiliteit in de bochten en bespaart veel gewicht maar elke klap op het achterwiel moet je versnellingsbak deels opvangen.
twist zegt
@ikleesookoverautos: En hoe komt dat probleem? Juist, omdat die ‘m weer eens in de vangrail heeft geparkeerd.
kempenaer zegt
Verstappen moet minder risico nemen, zeker op momenten die er nauwelijks toe doen zoals de vrije training.
Je zou denken dat hij dat onderhand zelf ook wel een keer snapt. Dat kwartje moet echt een keer gaan vallen.
hacker zegt
Vraag is nu ook of dit Verstappen terug met de voetjes op de grond zal brengen.
pomoek zegt
Duidelijk dat Verstappen in een slechte fase van zijn loopbaan is beland. Dit is toch echt de grootste fout die hij had kunnen maken. Ik was er eerlijk gezegd al een beetje bang voor. Ook in Spanje was hij niet foutloos. Hij lijkt toch moeite te hebben met het inschatten van de afmetingen van de RB14. En dat is funest in Monaco.
Zijn zelfvertrouwen zal nu toch echt wel tot het 0-punt zijn gedaald. De vraag is nu: Hoe ga je hieruit komen en daarnaast: Hoe ga ie morgen de race doorkomen?
joortje2 zegt
@pomoek: spanje was super!! Foutloos is het bijna nooit. Hoeft ook niet, als je maar wint!!!
pomoek zegt
@joortje2: Natuurlijk, maar de kans dat hij wint is nagenoeg 0 nu. Het enige wat hij nu nog slechter kan doen is morgen Ricciardo uit de race botsen als hij wordt gelapt.
snowbird zegt
Horner heeft Verstappen een waarschuwing gegeven. (Zie Telegraaf website).
pomoek zegt
@snowbird: Zoals wel vaker bij de Telegraaf: De soep wordt niet zo heet gegeten. Hij heeft Verstappen gewaarschuwd, geen waarschuwing gegeven. Dat is een belangrijk verschil.
snowbird zegt
@pomoek: Ja je hebt gelijk …”Hope for the best” morgen met Max
iphonistvongates zegt
Ocon en Alonso hebben de beste kansen morgen. Ricciardo’s motor gaat kapot na 67 minuten op vollast. Vettel, Raikkonen, Hamilton en Bottas zorgen voor crashes met elkaar. Verstappen heeft te maken met de F1 grootste brokkenpiloot a.k.a. Grosjean en ook dit keer gaat het mis. Sainz is te wispelturig om potten te bakken, hij zou om een bloedtransfusie van Kimi moeten vragen zodat ook hij cool kan blijven voor een hele race. Ik verheug me al op 3x de AMG GT-R met het mooiste geluid van het veld. Ik stuur morgen een email naar Charlie White om de boordradio van Alonso de hele race door te geven. De boordradio van Grosjean moet gesaboteerd worden.
Amen!
drdrift zegt
Max moet leren dat hij niet altijd vol gas moet rijden. Er zijn dit jaar al meerdere incidenten geweest, maar deze was gewoon compleet overbodig. Ik denk dat Max niet geduldig genoeg is. Hij wil altijd het snelste zijn, maar uiteindelijk telt het resultaat pas bij de finishlijn. Max moet leren om meer geduld te krijgen en de situatie beter te beoordelen.
aapuitdemouw zegt
Ik probeer een verklaring te zoeken voor de vele inschattingsfouten die Max dit seizoen maakt een ik kan maar tot èèn conclusie komen. Hij heeft last van de HALO. Dat ding zit voor zijn neus en doet u met zijn gezichtsvermogen. Kan gewoon niet anders. Insturen bij Vettel. Stroll. En ok nu weer die rare actie met Grossjean. Ik zeg Halo eraf en hij is weer de oude.
M240i zegt
@aapuitdemouw: want alleen Max rijdt met de halo..
aapuitdemouw zegt
@c63s: gaat er toch niet om dat de rest er geen last van heeft. Iedereen reageert anders op iets wat continu in je gezichtsveld zit. Zou een verklaring kunnen zijn in mijn ogen.
tristan114 zegt
@aapuitdemouw: Halo? Die ogen van Max staan zo ver uit elkaar, daar kan hij makkelijk omheen kijken
ericd zegt
Ik ga duimen voor Ricciardo. Tussenstand van de RedBull rijders nu: 47 voor Daniel en 33 voor Max. Dat kon met 25 punten erbij voor Daniel zomaar uitgroeien tot bijna het dubbele aantal punten.
aapuitdemouw zegt
@ericd: ik verwacht dat Ricciardo niet gaat finishen en dat Max in de punten rijdt maar heel behouden en met flinke dosis geluk.