Maar wie pakt de tweede startrij en staat daarmee morgen op pole position voor de overwinning?
Zet je sombrero op en stap in je Audi Q5, want het F1 circus is neergestreken in Mexico voor weer een heet gepeperde race. Althans in de recente geschiedenis van de race die sinds 2015 opnieuw op de kalender staat hebben we regelmatig tumultueuze races gezien waarin de chaos regeerde. De afgelopen twee jaar heeft onze Max echter orde in de chaos gebracht door keihard te domineren op de zondagen. Vooral de race van vorig jaar was wat dat betreft een voorproefje van de jaren die komen gaan, waarin Max elke race vooraan wegrijdt en nooit meer terug wordt gezien totdat hij over de finish rijdt.
Doch zover zijn we nu nog lang niet. Red Bull lijkt de laatste tijd, zeker in de kwalificaties, niet meer te zijn dan de derde macht. Mogelijk moet team rode stier zelfs een beetje vrezen voor McLaren over één rondje. Ferrari is met dank aan het rechte stuk in de vrije trainingen oppermachtig geweest. De favorietenrol die Max voor het weekend was toebedeeld in Maxico kan daarmee de koelkast in. Toch?
Q1
Zoals te doen gebruikelijk zoeken de Williamsen als eerste de baan op voor de nodige airtime. Daarna doet Grosjean ook wat we van hem kennen, door van de baan af te spinnen. Soms zijn dingen heel voorspelbaar. Ferrari is van de topteams het eerste bij de pinken, maar de tijden die de rode brigade neerzet zijn een opvallend makkelijke prooi voor Lewis Hamilton en vooral ook…Alexander Albon én Max Verstappen. Max is de enige van het stel die de barrière van de 1:16 weet te slechten, zijn onervaren teamgenoot geeft maar twee tienden toe en staat tweede. Zou het dan toch?
Aan de staart van het veld gaat het zoals wel vaker dit jaar eigenlijk maar om één persoon extra die afvalt. De Williamsen maken wederom geen enkele kans om zich uit Q1 te boksen en ook Haas F1 heeft geen pace. De man die het quintet dat afvalt in Q1 completeert is wederom Lance Stroll, die deze twijfelachtige eer al veel te vaak te beurt is gevallen dit seizoen. De Canadees lijkt een beetje stil te staan in zijn ontwikkeling.
De afvallers: Stroll, Magnussen, Grosjean, Russell, Kubica
Q2
Een opvallend feitje aan het begin van Q2: meerdere coureurs opteren voor een run op de mediums in plaats van de softs. Die laatste slijten ondanks dat Pirelli een tandje harder rubber heeft meegenomen dan vorig jaar als een malle, dus het is ergens wel een logische beslissing. Plus, als iedereen op de mediums losgaat heb je er ook geen last van. Probleem is alleen dat het dan wel weer extra verleidelijk wordt om wel even stiekem een run op softs te doen. Een ouderwets prisoner’s dilemma dus.
Kvyat zet als eerste een tijd neer en is iets sneller dan teamgenoot Gasly die achter hem op de baan rondrijdt. Gasly gaat daarna echter door en verbetert de tijd van Kvyat met een tiende. Vettel laat zien dat Ferrari wel degelijk meer snelheid heeft dan het liet zien in Q1, door op de mediums een 1:15.9 te rijden. Dat is wat Max deed in Q1 op de softs. Verstappen geeft eveneens op mediums twee tienden toe, met Leclerc daar weer een tiende achter. De Mercs staan beide op ongeveer een halve seconde. Nog steeds is het circuit zo glibberig dat veel coureurs even de baan afschieten. Bottas, Hamilton en Kvyat maken allemaal korte excursies naast het juiste asfaltlint.
De laatste run in Q2 heeft een Q3-achtig karakter. Iedereen gaat nog een keer naar buiten en er lijkt nog veel mogelijk. Zo gaat Sainz naar een voorlopige P4 en Norris naar P6. Beide Toro Rosso’s halen ook de top-10 en dat betekent dat vijf volledige teams de derde kwalificatiesessie halen. Perez komt acht duizendsten tekort op Gasly om voor eigen publiek de laatste sessie te halen. Hulkenberg, Ricciardo, Raikkonen en Giovinazzi kunnen hun overalls ook in de wasmachine gooien voor vandaag. Schrale troost voor de Hulk is dat hij het kwalificatieduel wint ten opzichte van zijn teammaat, die hier vorig jaar nog de pole pakte. Stiekem maakt de Duitser de onderlinge stand voor zichzelf zo steeds beter te pruimen. De nog weleens bekritiseerde strategen van Ferrari doen het trouwens handig door hun rijders voor de finish af te laten remmen. De Fezza’s kunnen daardoor morgen toch gewoon starten op geel.
De afvallers: Perez, Hulkenberg, Ricciardo, Raikkonen, Giovinazzi
Q3
En jawel, we zijn weer aanbeland in Q3. Eerst zetten de Toro’s een tijd op de klokken en daarna Sainz, maar dit is de sessie waarin Ferrari, Mercedes en Red Bull willen shinen. Ferrari lijkt zoals verwacht naar de eerste twee plekken te gaan, maar daar is opeens super-Max! Wederom haalt Max iets bijzonders uit de hoge hoed en rijdt hij een 1:14.9. Leclerc geeft een tiende toe, Vettel dik twee tienden. Hamilton, Albon en Bottas staan allemaal op een achterstand van ongeveer vier tienden. Het is dus ongemeen spannend; een superrondje en je staat op pole, een klein voutje en je bent klaar.
Met een dikke twee minuten op de klok gaan de mannen weer de baan op voor de allesbepalende laatste run. De slagvolgorde is Albon, Leclerc, Bottas, Hamilton, daarna een gaatje voor Vettel en dan Verstappen. De Nederlander is de laatste op de baan en kan dus ‘reageren’. Leclerc zit onder de tijd van Verstappen, maar schiet de baan af. Hij vergooit daarmee zijn kans. Maar voordat we ons goed en wel realiseren hangt Bottas ‘m opeens hard in de muur.
Bottas is out of his car and okay
He qualifies in P6#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/H6F4CRuVdL
— Formula 1 (@F1) October 26, 2019
De Fin zat al het hele weekend op de limiet en gaat nu over de grens. De gele vlag in de laatste sector betekent dat niemand zich meer mag verbeteren en dus dat Max pole position heeft! Het enige wat nog even gek is, is dat Max wel zijn eigen tijd verbetert. Als hij daar nou maar geen straf voor krijgt…Leclerc is tweede, vóór Vettel, Hamilton, Albon, Bottas, Sainz, Norris, Kvyat en Gasly.
UPDATE: de stewards hebben helaas besloten Max zijn pole af te nemen omdat hij niet vertraagde voor de gele vlag die Bottas veroorzaakte. Max krijgt twee strafpunten en een gridstraf van drie plekken. Hij start de race dus als vierde naast Hamilton en vlak voor teamgenoot Albon.
De volledige uitslag
1. VERSTAPPEN – Red Bull (krijgt gridstraf van 3 plaatsen)
2. Leclerc – Ferrari
3. Vettel – Ferrari
4. Hamilton – Mercedes
5. Albon – Red Bull
6. Bottas – Mercedes
7. Sainz – McLaren
8. Norris – McLaren
9. Kvyat – Toro Rosso
10. Gasly – Toro Rosso
11. Perez – Racing Point
12. Hulkenberg – Renault
13. Ricciardo – Renault
14. Raikkonen – Alfa Romeo
15. Giovinazzi – Alfa Romeo
16. Stroll – Racing Point
17. Magnussen – Haas F1
18. Grosjean – Haas F1
19. Russell – Williams
20. Kubica – Williams
CLASSIFICATION: END OF QUALIFYING
Max loves Mexico, doesn't he?! He qualifies ahead of the Ferraris#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/aFjBhWiz51
— Formula 1 (@F1) October 26, 2019
pomoek zegt
Verstappen. b.v. voor al uw zandzakken!
brammetjedeb zegt
@pomoek: hahaha! Ik vroeg me gisteren af of red Bull ook eens kon sandbaggen!!!
Erik zegt
@pomoek:
Er is een onderzoek gaande naar de laatste ronde van VER na de crash van BOT.
https://m.gpupdate.net/nl/klasses/1/formule-1/
En:
Onboard camera footage appears to show Verstappen passed at least one yellow flag en route to the flag.
https://www.formula1.com/en/latest/article.verstappen-summoned-to-stewards-over-alleged-failure-to-slow-for-bottas.5G5n6TUHHIAICtamu8Utw8.html
bmwalpina zegt
@pomoek: Ja, maar toch niet helemaal?
porker zegt
@pomoek: “Following the penalty, Verstappen said: “It is very disappointing to be handed a grid penalty for the race and Ferrari will be very quick tomorrow so tyre life will be important but we have a really good race car so it should be a close fight.”
Geen pole voor Max.
Erik zegt
@porker:
Die Max, hij is in alle opzichten goud eerlijk!! Ook al kost het zijn pole.
Het is tevens een waarschuwing voor 2020 aan de andere teams dat Max op niveau zit én Honda en RB grip op het geheel bijna hebben.
Kijk al uit naar 2020!
sjonniedeluxe zegt
@erik2907: goud eerlijk en dom
Erik zegt
@sjonniedeluxe:
Liever iemand die dom is en eerlijk dan een slimmerik die oneerlijk is (in alle opzichten).
sjonniedeluxe zegt
@erik2907: gelukkig kan slim en eerlijk ook nog. En by the way, slim zijn lijkt me belangrijke eigenschap dan eerlijk als je wereldkampioen wilt worden.
onnes zegt
@porker: vraagje mbt de statistieken: behoudt Max zijn pole en is hij daarna 3 plaatsen teruggezet, of is zijn pole afgepakt?
smijsie zegt
@onnes: hij behoudt zijn pole voor de statistieken
mikje90 zegt
Fijn
ukbob zegt
@mikje90: helaas tijd voor een updateje..
https://www.nu.nl/formule-1/6006868/verstappen-verliest-poleposition-in-mexico-door-negeren-gele-vlag.html
VeniVidiVici zegt
@ukbob: Ja erg jammer inderdaad. Maar ach, hij was bij de start toch wel opgegeten door de beide snellere Ferrari’s…
brammetjedeb zegt
Goede auto en gelijk afleveren. World class…
pivavar zegt
Ronderecord onder geel?
lekkerlinksrijden zegt
@pivavar: geel hing nog niet uit, tenminste niet in beeld volgens mij. Duurde vrij lang
545e60 zegt
@lekkerlinksrijden: Hing al uit. Je zag hem al uithangen bij de onboard van vettel
lekkerlinksrijden zegt
@545e60: heb ik dan gemist
pivavar zegt
@lekkerlinksrijden: Ik hoop het. Maar volgens de Zwitserse Olaf Mol hing er geel nadat Hamilton voorbij kwam en voor dat Max er was.
brammetjedeb zegt
@pivavar: dan eerste tijd, was ook snel genoeg…
pivavar zegt
@brammetjedeb: Ja. Tenzij er een penalty volgt. Niet liften onder geel is ernstig.
brammetjedeb zegt
@pivavar: hij leek niet helemaal zeker in het interview inderdaad. Maar dat kan dan toch wel wat sneller beslist worden zeker?
Erik zegt
@pivavar: 3 strafplaatsen normaal gesproken.
Robert zegt
Een verschil van 1 seconde tussen Q1 en Q3. Indrukwekkend maar tegelijkertijd zorgwekkend, dat de kwalificatie meer en meer door de programmeurs van het motormanagement wordt bepaald.
stanvalkje zegt
@RRRobert: Is niet zorgwekkend want iedereen gooit hem in q3 gewoon volledig open
Robert zegt
@stanvalkje: ja, maar het wordt zo meer en meer de techniekmeneer die de uitslag bepaalt, i.p.v. de coureur. Zoals wijlen Niki Lauda in 2002(!) al zei: “…even a monkey can drive a Formula 1 car”. We zijn dit punt dichter en dichter aan het naderen…
lotuselises2 zegt
@RRRobert: totdat hij het zelf eens probeerde op zijn oude dag en na 2 spins in de eerste ronde het maar weer opgaf…
lotuselises2 zegt
@lotuselises2: dat was in 2002 met de Jaguar F1
sollie1984 zegt
@lotuselises2: klopt. Toen had hij zijn woorden weer terug genomen.
Breinstein zegt
@RRRobert: hou morgen voor de gein de rondetijden eens in de gaten, en je snapt waarom er nooit eens iets kapot gaat of iemand hem in de muur hangt. Alleen in Q3 geven ze de boel echt vrij.
supertjeduc zegt
@RRRobert: denk niet dat ze Q1 volle bak gaan
Als ze hem dan in de muur zetten staan ze achteraan
Q2 is op gele banden
Q3 is de dood of de gladiolen
Volgens mij heeft Honda geen erg goeie partymode dus Max moet gewoon meer gas geven
r55clubman zegt
@RRRobert: medium vs soft band..
brammetjedeb zegt
@RRRobert: f1 is de proeftuin voor autotechnologie. Ik vind motormanagement daar ook bij hoort. Zowel kwalificatie als race… En daarbij, als ze het allemaal doen… .
Justawheelchairguy zegt
Maxico!!
supertjeduc zegt
@kp92: ?
Erik zegt
@kp92: u heeft ook de uitspraak van Olaf Mol gehoord?
Justawheelchairguy zegt
Max schijnt op t gas te hebben blijven staan terwijl geel al hing…kan een staartje krijgen dit!
harrie zegt
Hoe zou Ricciardo zich nu voelen.
Bij zijn team die serieus op moet gaan passen niet achter Toro Rosso Honda te eindigen dit jaar.
TimmiX zegt
@harrie: hij verdient miljoenen dus hij zal er niet wakker van liggen. Anders was die wel bij red bull gebleven.
lavoro zegt
@timmix: tuurlijk ligt hij hier wakker van. Verlaat RB, max pakt pole, ric kan in z’n twingo naar huis
mankw zegt
@lavoro: twingo = alpina!
mankw zegt
@mankw: alpine
antoonniels zegt
Als Vettel kan liften dan kan Max dat ook. Pure dommigheid dit. Als dit een staartje krijgt terug naar Torro Rosso met die jongen. Helmut zal hem wel bellen morgenochtend om 07:00.
iannuzi zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Rick-dos zegt
Wat een l*l met vingers is het toch ook. Hij had al pole, gaat ie vol gas door dubbel geel. Weer zo’n ondoordachte actie van hem.
Wees er maar op voorbereid dat hij niet van pole vertrekt.
Edge zegt
@rick-dos: Op Monza reed Bottas op snelheid door toen de rode vlag langs het veld gezwaaid werd. Echter, omdat race control nog geen officieel rode vlag signaal had verstuurd (dat de panelen langs de baan activeert en de lampjes op de stuurtjes laat knipperen) was er officieel nog geen sprake van een rode vlagsituatie en mocht Bottas zijn tijd houden. Krom, want Bottas zelf kon de rode vlag duidelijk zien, maar dat is wel hoe de FIA het verklaarde.
Verstappen kennende is hij heel goed op de hoogte van die werkwijze van de FIA en slim genoeg om dit te misbruiken. Ergo: zolang er niet op zijn stuur of op de digitale panelen staat dat er geel (of rood) is, houdt Verstappen de vaart erin.
Rick-dos zegt
@edge: Hij zit op dit moment bij de stewards nadat ie met z’n grote mond toegegeven heeft niet van het z’n gas te zijn gegaan. Waarom moet er telkens een smetje op een topprestatie van hem zitten? Dit soort ongein heeft hij helemaal niet nodig.
brammetjedeb zegt
@Rick-dos: had hij moeten ontkennen?
jaapiyo zegt
@rick-dos: #wachtmaaraf
lavoro zegt
@Rick-dos: je hoopt zeker ook dat Zandvoort niet door gaat. Werk je in de praktijk van Jack als zenuw behandelaar?
vroaaaaaaaaaar zegt
@Rick-dos: enige geel dat gevlagd werd was bij de auto van Bottas en dat was een enkele vlag.
Rick-dos zegt
@vroaaaaaaaaaar: Vettel riep dat hij dubbel geel zag. Wellicht ziet hij dubbel…
pomoek zegt
@rick-dos: Mee eens hoor, dat had denk ik ook wel even gecommuniceerd kunnen worden vanaf de pitsmuur, het was duidelijk dat iedereen van zijn gas afging, die tijd was er gewoon. Was overigens wel netjes geweest als hij na de kwali even informeerde hoe het met zijn collega ging. Bottas is toch echt wel de man van de hardste klappers dit seizoen.
Rick-dos zegt
@pomoek: Bottas is na een sterke start van het seizoen weer terug waar die vorig seizoen ook was…
VeniVidiVici zegt
@Rick-dos: En je hebt gelijk. 3 plaatsen straf gekregen.
skinny058 zegt
@Rick-dos: Hoe kom je bij dubbel geel? Zo ver ik op de onboard kon zien, hing er 1 gele vlag en branden de lampjes in z’n cockpit nog niet…niet zo maar wat roepen a.u.b.
technofreak zegt
Hoeveel heeft Bottas van Toto gekregen voor deze crash?
Maximaal uit het vaarwater van kampioenschap 6 van Hamilton op deze manier.
reactief zegt
@technofreak: Ja, vond het ook wel heel duidelijk dat hij hem expres de muur in reed. ff zwaar ademen en hinkend lopen voor de show, anders valt het misschien toch teveel op…
technofreak zegt
@reactief: Niet dan?! ;-) Wel opvallend dat je het hele seizoen kalmpjes aandoet, maar in deze quali opeens ‘over het randje’ moet.
hehe zegt
@technofreak: wat zou volgens jullie dan het voordeel van deze crash zijn voor Hamilton/Mercedes?
Tonnie zegt
@technofreak: volgens mij heeft Bottas ‘m in de kwali wel vaker in de muur gehangen. Niet z’n sterkste punt.
hehe zegt
@thijsj: en nu de constructeurstitel binnen is krijgt hij misschien wel meer vrijheid om voor eigen gewin te gaan (of te crashen daarbij)
pa045 zegt
@reactief: wat een suggestie. Met plus 200 de muur in knallen voor je baas. Domheid all over!
reactief zegt
@pa045: Haha.. Ik dacht dat mijn sarcasme wel duidelijk was ;)
technofreak zegt
@pa045: Dank je wel! Ik heb weer héérlijk gegeten. #NeverFeedTheTroll
Gulli zegt
@technofreak: alsof Hamilton nog hulp nodig heeft om kampioen te worden
mustang750supersnake zegt
alweer zo’n domme actie….waarom iedere keer??
alfalfa zegt
BREAK: VER moet zich melden bij de stewards.
antoonniels zegt
@alfalfa: logisch toch. Als je je zo dom gedraagt verdien je gewoon een straf. Helemaal als je na kunt gaan dat je de pole al hebt.
alfalfa zegt
@antoonniels: jij had in die stoel moeten zitten!
mrB zegt
Er staat een voutje in de tekst.
Nu maar hopen dat Max geen straf krijgt, anders zou het mooi dom zijn…
biohazardracer zegt
Is al bekend. No further action. Max gewoon op Pole
pomoek zegt
@biohazardracer: Dat zou fijn zijn, maar volgens mij is er nog niets besloten?
alfalfa zegt
@pomoek: precies, in F1 app verscheen 23:10 de melding dat hij zich moest melden dus ff afwachten hoe dit afloopt.
pomoek zegt
@alfalfa: Ik zou het, eerlijk gezegd, wel logisch vinden als hij een straf krijgt. Heel jammer, maar ook ongelooflijk dom.
alfalfa zegt
@pomoek: dat hij het toegaf ja..
MaartenD zegt
Hopelijk morgen wel een goede start voor Max
dees zegt
De laatste 3 a 4 minuten had ik echt het gevoel dat Olav Mol weer eens bezig was met zelfbevrediging.
Denk dat er echt een moment gaat komen dat men het zat gaat worden dat men elke keer weer de zakdoekjes moet opruimen.
Rick-dos zegt
Verander de kop maar. Max verliest pole omdat hij een gridstraf van 3 plekken gekregen. Wat een l*l is het toch ook. Totaal niet nodig dit.
pomoek zegt
Nu ja, hopelijk slaapt ie vannacht slecht en pakt ie morgen gewoon de winst….
Rick-dos zegt
@pomoek: In principe is zijn auto snel genoeg om het te flikken. Misschien nog wel goed ook dat hij als 4e start want dan kan hij slipstreamen op het rechte stuk naar de eerste bocht.
VeniVidiVici zegt
@Rick-dos: En door dit soort hersenloze gedoe af en toe wordt Leclerc helaas eerder meervoudig WK dan Verstappen.
reactief zegt
@venividivici: Nou, die heeft ook zo zijn domme acties hoor. En Leclerc zou waarschijnlijk glashard ontkennen om vervolgens te gaan janken…
Maar je hebt wel gelijk. Deze kleine dingen maken het verschil in een WK strijd. Dan telt alles.
Tegelijkertijd vind ik dit juist wel leuk, geeft toch weer extra jus aan het F1 circus. Haha.
Edge zegt
@rick-dos: Ja, en ook met dank aan die laml*llen van de FIA die zichzelf weer eens compleet voor schut zetten met deze straf. Los van het verhaal wat ik eerder schetste waarin Verstappen helemaal geen regels breekt doordat de stewards bij eerdere GP’s precedent hebben geschept, is het volstrekt belachelijk dat de stewards eerst zelf zeggen dat Verstappen niks fout doet, en dan na wat geroep op social media en wat interviewtjes van Leclerc, Vettel en Hamilton alsnog gaat onderzoeken en hem een onterechte straf uitdeelt.
Rick-dos zegt
@edge: De stewards van de FIA valt mijns inziens weinig te verwijten. Volgens mij wilden ze hem de hand boven het hoofd houden door geen onderzoek in te stellen. Maar als de eikel een beetje popie jopie gaat doen bij een persconferentie waarbij hij letterlijk toegeeft niet te hebben gelift dan laat hij de FIA ook geen andere keus.
Ik weet niet waar hij met z’n hoofd zat maar een ontzettende stomme l.l is het wel.
harrie zegt
Aaaaand it’s gone
nout zegt
@harrie: exact wat ik wilde commenten dus ik houd het bij een duimpje
dracae zegt
Ik ben een fan…maar…. dit is gewoon z’n eigen schuld. Niet liften en misschien nog wel stommer… een grote mond tijdens de persconferentie…..
Tja….
rhellema zegt
@dracae: er is toch ook niemand die zegt dat het niet zijn schuld is?
flyerbunch zegt
Het zat er aan te komen! Hij had gewoon kunnen cruisen ondanks de gele vlag want niemand kwam zelfs maar aan z’n eerste tijd. Ik ben een fan van Max, maar dit was totaal onnodig zoals vele andere acties die hem in het verleden zuur opbraken. Dom en jammer!
rob5nismo zegt
En Max is de pole weer kwijt start plek P4 vanwege het negeren van dubbel geel
KEV9 zegt
@rob5nismo: nee de pole blijft achter zijn naam staan hij gaat enkel 3 plaatsen terug als straf
Joerek zegt
@soulmaster: dan is die zn pole position toch kwijt :)
risl zegt
@joerek: z’n startpositie wel, in de statistieken blijft z’n pole staan.
Joerek zegt
@risl: nee, pole is vooraan. Hij blijft wel als 1e gekwalificeerd staan. 1e bij kwalificatie geeft je pole, het is geen pole
risl zegt
@joerek: 1e bij kwali geeft dus niet altijd pole, haha
joligejoffer zegt
@rob5nismo: Volgens mij was het geen dubbel geel
JvH zegt
Èèèèèèèn.. hij is hem kwijt. Ik ga even schelden in een hoekje.
utregcity zegt
Kudt ?
nemreh zegt
Beetje jammer van Max tijdens persconferentie… straf was anders wellicht niet uitgedeeld.
mashell zegt
@nemreh: eerlijk duurt het langst. Max wil gewoon nog even zijn eerste pole position uitstellen.
jaapiyo zegt
@mashell: *2de
Visje66 zegt
Oh oh oh, hij gaat het ook nooit leren he. Misselijk ventje is het, dit is 100% zijn eigen schuld. De FIA wilde er niks mee doen tot de persconferentie….
Aan de andere kant, het licht had weer uit gegaan bij MAX als hij door zowel LEC als VET op het rechte stuk voor bocht 1 was ingehaald, wat dat ging gewoon gebeuren natuurlijk, met grote kans op crash. Nu kan die misschien eens safe de 1e bocht door….
peugpower1000cc zegt
@Visje66: die laatste alinea van jou slaat nergens op. Max heeft zelf gezegd dat hij een positie bij de start ging verliezen.
peugpower1000cc zegt
Hongarije 2016 rosberg pakt pole onder geel. Maar die zal daar wel genoeg gelift hebben?
alfalfa zegt
@peugpower1000cc: Ging die er ook over opscheppen?
bartkramer zegt
@peugpower1000cc: en na did GP is de FIA harder gaan bestraffen over niet liften tijdens geel..
dwfc zegt
We gaan nu een leuke race zien
alfalfa zegt
@dwfc: Zo is het! #erishoop
Gulli zegt
Kan de kwalificatie niet terug kijken op de F1 TV app ? Alles van het hele weekend staat erop maar niet de kwalificatie!
ericd zegt
Odzjee.
chrism zegt
Straf en 3 plaatsen terug helaas. Maar kan nog altijd winnen!
dnadave zegt
Het is wel een beetje de roee draad in de carriere van max…dattie af en toe betere resultaten zou hebben als hij verstandiger zou zijn
MaartenD zegt
@dnadave: wat lijkt hij toch op zn vader he
skinny058 zegt
Wat een fantastische pole weer! Max stijgt dit jaar boven zichzelf en de auto uit. Jammer van de fout van het team z’n fout en Max om niet van het gas af te gaan. Maar gaat nog een leuke race worden, tow pakken bij de start en als eerst de bocht in. Dan is Max weer bij iedereen een held hier ;-)
F1Tim zegt
2 strafpunten EN 3 gridplaatsen! Straf die stewards eens met hun C4 zodat ze de sport niet langer kapot maken!
b088y zegt
Als Max wint is hij geniaal, als Max niet wint is F1 saai rondjes rijden, als Max een fout maakt is het een lul…