Wie pakt de pole nabij de poesta voor de Grand Prix van Hongarije?
Na de vorige Grand Prix is het spel écht officieel op de wagen. Max Verstappen en Lewis Hamilton waren al verwikkeld in een hete strijd om het wereldkampioenschap, maar in Engeland werd de F1 opeens een full contact sport. Verstappen stoof de bandenstapels in, Lewis won de race en vierde feest.
Sindsdien wachten alle F1 fans in spanning af hoe het verhaal verder zal gaan. Kan VER het momentum voor de zomerstop terugpakken, of gaan de zeges nu toch weer naar Bassie en Adriaan? Gek genoeg kozen de organisatoren er niet voor om de twee hoofdrolspelers naast elkaar te zetten bij de persconferentie op de donderdag. Maar het was natuurlijk onvermijdelijk dat meningen gevraagd gingen worden en beschuldigingen alle richtingen opvlogen. Precies dat gebeurde dan ook, over, weer, nog een keer over en nog een keer weer.
Vandaag wordt er dan eindelijk weer gesproken óp het circuit. Normaal gesproken zou Red Bull Racing voorafgaand aan het weekend als de favoriet gelden. De layout van het circuit in Hongarije lijkt immers een beetje op die in Monaco. Maar ja, hoe zit het met Max’ motor, fysieke toestand en zelfvertrouwen? Hoeveel voordeel heeft Mercedes nou echt van de nieuwe Pirelli’s? En kan Ferrari misschien als lachende derde het hele verhaal nog een extra dimensie geven? We gaan het zien, in de kwalificatie voor de Grand Prix van Hongarije!
Q1
Yuki Tsunoda is de eerste man die het circuit opzoekt. Gisteren ging Yuki the rookie andermaal in de fout in de training. Eigenlijk doet de Japanner het überhaupt niet zo heel goed dit jaar in F1. Het is dat Helmut Marko toch wat missertjes heeft gehad de afgelopen jaren en daarom bijna verplicht is vertrouwen te houden in de licht ontvlambare jongeling. Want een paar jaar geleden was TSU er wellicht nu al uitgevlogen in de notoir harde Red Bull omgeving. Dit keer houdt Yuki het binnen de lijntjes, maar erg snel gaat hij niet.
Bottas is de eerste van de verwachte toppers die een tijd neerzet. De Fin vecht ook om zijn F1 toekomst en gaat redelijk lekker op deze baan tot op heden. We zien echter tot onze vreugde dat Verstappen op de rode band een tikje sneller gaat dan de Fin en diens teamaat Hamilton. Max gaat naar P1.
Daarachter is Carlos Sainz ook lekker bezig in de Ferrari. Zoals verwacht is team rood snel op deze baan waar motorvermogen niet het aller belangrijkste is. Sainz geeft echter wel vier tienden toe op Max, dus voor de pole gaan zoals in Monaco en Azerbeidzjan lijkt er niet per se in te zitten. Perez gaat ondertussen moeizaam. Hij geeft een seconde toe op onze Max. Het is net voldoende om niet teveel te hoeven te zweten voor een gevreesde exit in Q1.
Sprekende over een exit in Q1: aan het eind van de sessie zien we de gebruikelijke verdachten weer rondhangen in de gevarenzone. Mick Schumacher komt helemaal niet in actie door zijn crash in de derde vrije training, dus hij ligt er al uit. Uiteindelijk gaat ook zijn teamgenoot Mazepin niet verder en ook beide Williamsen halen Q2 niet. Er is dus geen nieuwe heldendaad op te tekenen voor George Russell vandaag. Latifi zit daardoor eindelijk weer eens in de buurt van GR63, maar slaagt er toch weer net niet in om de Brit eindelijk eens te grazen te nemen.
Snelle rekenaars hebben al opgemerkt dat er dan nog een plekje bij de afvallers overblijft. Die is toch weer voor Tsunoda. Ricciardo en Giovinazzi komen met de schrik vrij.
De afvallers: Tsunoda – Russell – Latifi – Mazepin – Schumacher
Q2
De Mercs en Red Bulls gaan meteen aan het begin van de sessie naar buiten op de mediums. De volgorde is op de meet niet verrassend: Hamilton – Verstappen – Bottas – Perez. Het tijdverschil tussen de vier is niet zo groot, maar al snel blijkt de volgorde toch potentieel heel belangrijk. Mannen als Leclerc, Vettel en Alonso nestelen zich met de softs namelijk tussen het viertal. De topteams zijn op geel dus kwetsbaar voor de mindere goden op softs. Dat wordt dus een tricky inschatting of doorgaan op mediums mogelijk is.
De teams krijgen wel de tijd om even langer na te denken over het issue dankzij Carlos Sainz. De Spanjaard rijdt zijn Ferrari namelijk in de vangrails en veroorzaakt daarmee een code rood. Dat kan nooit de bedoeling zijn van Sainz junior, die net zo lekker bezig was in Q1.
Als de sessie weer hervat wordt, gaat bijna iedereen los op de softs. Alleen Bottas kiest ervoor nog een run te doen op de mediums. De Fin verbetert daarmee zijn tijd, maar ziet vervolgens Gasly, Norris en Alonso sneller gaan. Red Bull voelt de druk en laat Verstappen zijn ronde afmaken op softs. Daarmee is Verstappen veruit de snelste, maar is het verstandig geweest?
Waarschijnlijk niet. Mercedes heeft Hamilton naar buiten gestuurd op softs, maar de Brit is zo’n beetje de laatste op de baan en kan daardoor ‘reageren’. Dan blijkt dat hoewel een aantal van de mindere goden harder gaan dan de toppers op geel, dat niet voor iedereen geldt. Zo ziet Mercedes dat het deze sessie toch kan trotseren zonder een snelle tijd op softs neer te zetten.
Hamilton laat zijn rondje lopen en kan net als teammaat Bottas dus morgen de race beginnen met de mediums. Perez gaat naar P4 op softs en moet daar dus ook morgen mee beginnen. Winnaar van Q2: Mercedes. Ricciardo, Stroll, Raikkonen, Giovinazzi en de gecrashte Sainz zijn het bokkie.
De afvallers: Ricciardo – Stroll – Raikkonen – Giovinazzi – Sainz
Q3
En dan Q3. Gevoelsmatig móet Max ‘m nu pakken om de race morgen aan te kunnen vliegen met een goed gevoel. Tot op heden is hij op de softs ook de snelste geweest, maar heeft Mercedes weer zitten zandzakken? Jawel! Max gaat naar een 1:15.9 en ziet vervolgens Bottas voorbij komen met een 1:15.7. Hamilton is uiteraard nog iets sneller dan zijn teammaat en gaat met paars – paars – paars naar een 1:15.4. Perez sluit aan op P4, met een halve seconde achterstand op VER en twee tienden voorsprong op het franstalige trio bestaande uit Leclerc, Ocon en Gasly.
Terwijl de rest van de coureurs na hun eerste run zich even herpakken in de pits, gaat Vettel all by his lonesome de baan op voor zijn enige run. Dat brengt hem in eerste instantie P8. Als de Duitser in Britse dienst klaar is met zijn rondje, sputteren de rest van de mannen alweer de pits uit voor de tweede runs.
Lewis voert het rijtje aan en rijdt uiterst langzaam naar de meet. Zo langzaam, dat we even vrezen dat Verstappen misschien te laat komt om nog een run te doen. Dat gebeurt echter niet, maar teammaat Perez is wel het bokkie. Daarna blijkt al snel dat er weinig meer inzit voor VER. Verstappen gaat nergens naar paars, verbetert nog wel zijn tijd, maar niet zijn plek. Het ziet er dus niet geweldig uit voor de Nederlander morgen. MV33 zal iets van een heldendaad moeten verrichten bij de start.
Klein lichtpuntje voor Red Bull is dat Perez wel de nummer vier is. De Mexicaan is nipt sneller dan Gasly, Norris, en Leclerc die allen binnen 75 duizendsten van een seconde van Checo zitten. Ocon, Alonso en Vettel zijn ietsje langzamer en maken de top-10 compleet. Filantroop Lewis wordt uitgejouwd door het publiek en bedankt de mensen daarvoor, maar pakt dus toch zijn achtste titel…Waarvan akte!
F1 kwalificatie Hongarije 2021: De volledige uitslag
- Hamilton – Mercedes
- Bottas – Mercedes
- VERSTAPPEN – Red Bull
- Perez – Red Bull
- Gasly – Alpha Tauri
- Norris – McLaren
- Leclerc – Ferrari
- Ocon – Alpine
- Alonso – Alpine
- Vettel – Aston Martin
- Ricciardo – McLaren
- Stroll – Aston Martin
- Raikkonen – Alfa Romeo
- Giovinazzi – Alfa Romeo
- Sainz – Ferrari
- Tsunoda – Alpha Tauri
- Russell – Williams
- Latifi – Williams
- Mazepin – Haas F1
DNQ
Schumacher – Haas F1
katoenboer zegt
Wat mij wel opvalt is dat Mercedes vaak dit soort trucjes heeft tegen Red Bull, maar Red Bull zelf niet.
vaakbenjetebang zegt
@katoenboer: Tja, als je zo laat naar buiten gaat, ga je in die zin ook zelf op de penaltystip liggen natuurlijk. En ze weten het ook wel bij Red Bull, gezien de boordradio naar Perez.
MarcoM zegt
@katoenboer: dat ligt aan het merk, ze bouwen ook lelijke EV hokken.
linkador zegt
Met de woorden van Forrest Gump: “Dirty is as Dirty Lewis does”
Wat bezielde Max om er achter te blijven?
Rick-dos zegt
Mooi dat boegeroep. Laat ze het maar even voelen. En het deed ‘m echt wel wat ondanks dat hij voor de bühne roept dat hij er meer energie van krijgt. Nee, Lewis, daar ben je mentaal veel te vatbaar voor.
En dan Johnny Herbert die het publiek even tot de orde wil roepen. Schei toch uit. Sport is emotie en zo uit men zich. Mercedes en Hamilton hebben het natuurlijk er natuurlijk wel naar gemaakt.
Het moet natuurlijk niet racistisch worden want dan ga je gewoon grenzen ver over.
MaartenD zegt
ik vind het vooral heel kinderachtig
harrie zegt
Ik vind Mercedes en Hamilton kinderachtig dat er nog steeds geen volwassen excuusje vanaf kan.
griffendahl zegt
Ik ook, en ik vraag me ook af waarom… Het was in Oostenrijk ook al :(
str8six zegt
@Rick-dos: zit op de Max tribune vandaag en morgen. Het boe-geroep komt door Lewis’ vieze actie in UK anders zou er niets aan de hand zijn. Neemt niet weg dat ik dat mannetje ook heb uitgefloten.
chrisvis zegt
@str8six: u zegt het alvast zelf…”ik zit op de Max tribune”… bij red Bull zeiden ze dat ze onder de huid van mercedes zitten…denk zelf dat het net andersom is.
MaartenD zegt
Bijzonder treurig dat boegeroep
brammetjedeb zegt
Machtig spelletje. Zo werkt het gewoon. En wat laten de Nederlanders op de tribunes zich kennen… kom eens op joh.
Richmond zegt
@brammetjedeb: eb als het andersom was geweest had je de Engelse gehoord.
chrisvis zegt
@benja01: nochtans is de sfeer volledig verziekt tijdens de gp weekends ter plaatse. Ga ze niet allemaal over dezelfde kam scheren maar de onbeschoftheid van sommige supporters uit Nederland is er gewoon los over. Zelf op spa meegemaakt dat ik naar de toilet ga en mijn vriend om een pakje friet, tafels genoeg maar toch gaat ze aan de tafel staan waar onze rugzakken staan en ze gooien deze gewoon op de grond, begint het te regenen spannen ze een zeil waar de druppels net in je nek vallen en zo kan ik nog wel effe doorgaan. Ten tijde van schumi en hakkinen was de sfeer toch meer respectvol alleszins.
Richmond zegt
@chrisvis: waarschijnlijk omdat ze voelen dat dit misschien de enige kans is op een WK voor max en Hamilton is de grote boeman die dat gaat afpakken.
brammetjedeb zegt
@benja01: echt hè. Verstappen is 23. De meeste coureurs beginnen op die leeftijd. Als ie net zo lang doorgaat als Kimi hebben we nog tijd genoeg.
Paul58 zegt
@chrisvis: is natuurlijk niet typisch Nederlands maar komt bij alle supportersgroepen (helaas) voor. Heb je het publiek in Engeland niet gehoord toen Max die klapper maakte (flink gejuich etc) dat vind ik nog kwalijker dan ‘boe’ roepen eerlijk gezegd.
Johanneke zegt
Hamilton heeft het slim gedaan, echt wat een etterbak op het circuit ook. Verstappen zat er te dicht bij, had te veel last van Hamilton voor zich en zijn vuile lucht. Hamilton ging vervolgens ook nog traag rijden, gaf 1.2 seconden toe op zichzelf, kwam Verstappen nog meer in zijn vuile lucht. Waarom haalde Verstappen in de out lap niet gewoon Hamilton in, Perez zelfde. Rot op met die gentlemans agreement. Je laat je gewoon piepelen door Hamilton op deze manier.
Rudy zegt
Ook gewoon onderdeel van het psychische spelletje dit volgens mij. Vuil en niet fair maargoed je kunt het zelf ook doen….
quincy zegt
Ik vind het jammer, teleurstellen en zielig dat sport tot dit verworden is. Onsportief gedrag wordt hoed gepraat met ‘maar je kan het zelf ook doen’. Maakt niet uit wie het overkomt of wie er baat bij heeft, ik vind het ongelooflijk triest als iemand zich tot dat niveau moet verlagen. En het geeft mijn inziens duidelijk aan dat je niet genoeg in jezelf gelooft. Over een aantal jaar is sport ook geen hol meer aan en de naam niet meer waardig, omdat het dan verworden is tot wie het meeste geld heeft en/of de smerigste trucjes kent. Zo jammer gewoon!
blackeye zegt
Tja, je keek vast geen F1 in de tijd van der Schumacher en Senna. Die speelden spelletjes die wel wat verder gingen. Nu vindt iedereen deze heren helden. Lewis is duidelijk de volwassene, kent de regels en RB laat zich weer piepelen.
Johanneke zegt
Senna weet ik eerlijk gezegd te weinig van, maar Schumacher is in mijn ogen een ontzettend onsportieve lul.
Paul58 zegt
@blackeye: Lewis kent de regels iets te goed ja. Kan het niet helpen en zoiets heb bij bijna geen enkele topsporter. Maar ik vind Hamilton zo’n smerig en hypocriet mannetje. Hoe kun je hem nu volwassen noemen. Mijn mening over lewis is overigens niet gevoed door het laatste incident, ik heb het altijd al zo gevonden. Alles is zo gespeeld bij die man.
Richmond zegt
@quincy: dit is van alle tijden. Alleen de afgelopen 6 jaar was Mercedes zo oppermachtig dat het niet nodig was.
itiswhatitis zegt
@quincy: onsportief u heeft blijkbaar de jaren 90 en 00 volledig gemist binnen de formule 1? Eindelijk is er weer eens een tactisch spel aan de gang. Dat een aantal trouwe Max supporters dit niet aan kunnen is een ander verhaal.
quincy zegt
Die heb ik inderdaad niet heel bewust mee gemaakt. Maar dat zou mijn mening niet veranderen. En ook niet als Max het deed, dan zou ik het net stom vinden. Sporten zou mijn inziens niet moeten gaan om spelletjes, maar om prestaties. Net zoals er bij voetbal zo vaak wordt gespeeld op penalties proberen te krijgen en dat constant zielige rollen en overdrijven. Het zijn net allemaal kinderen
vaakbenjetebang zegt
@4g63: Ja, eh, je kunt natuurlijk ook gewoon eerder naar buiten rijden dan Mercedes, dan heb je het hele potentiële probleem niet. En het is niet zo dat dit anders nooit gebeurt, met als beroemd voorbeeld natuurlijk Monza.
ouwedibbes83 zegt
@vaakbenjetebang: precies, RB wilde graag als laatste een tijd neerzetten, na de MB’s. Dan is dit een vd risico’s. Een ander is dat een rijder voor hun van de baan raakt en ze geen snel rondje kunnen neerzetten.
Rick-dos zegt
Mooi dat boegeroep. Laat ze het maar even voelen. En het deed ‘m echt wel wat ondanks dat hij voor de bühne roept dat hij er meer energie van krijgt. Nee, Lewis, daar ben je mentaal veel te vatbaar voor.
En dan Johnny Herbert die het publiek even tot de orde wil roepen. Schei toch uit. Sport is emotie en zo uit men zich. Het moet wel allemaal binnen grenzen blijven maar dat boegeroep moet men niet zo moeilijk over doen. Mercedes en Hamilton hebben het er natuurlijk zelf ook wel naar gemaakt.
brammetjedeb zegt
@Rick-dos: boeën ze om twee weken geleden of om zijn mentale spelletje? Hoe dan ook vind ik het niet echt bij F1 passen…
Rick-dos zegt
@brammetjedeb Ik mag hopen en ga er van uit dat het nog emotie is van twee weken geleden en niet dat ophouden van Verstappen. Als het dat laatste is dan heb ik er ook wat meer moeite mee. Het is gewoon slim wat Hamilton heeft gedaan. Dat Verstappen er vervolgens voor kiest om er achter te blijven dat is zijn keuze. Dat niet hebben van gogme kan weleens een zwakte zijn die hier naar boven komt. Dat moet hij toch veel slimmer gaan doen. Zelfde als twee weken geleden. Het was slimmer van hem geweest als hij Hamilton gewoon voorbij had laten gaan en tweede plek had gepakt dan was het gat nog steeds 25 punten geweest of zo. Dat is toch het gogme wat ik bij Verstappen mis.
Maar goed, als het boegeroep nog van twee weken geleden is dan kan ik daar zeker wel begrip voor hebben. Het zijn emoties die nog overvloeien. Als er niks was gebeurd in Silverstone en ze hadden hem dan uitgefloten dan had ik er ook problemen mee.
brammetjedeb zegt
@Rick-dos: ik vind het een hoog ‘kom-nie-aan-onze-Max’ gehalte hebben….
gewerengerrit zegt
@brammetjedeb: ik stond zojuist ook in het boe-geroep, net zoals vele niet oranje fans. Het gaat om z’n onsportief gedrag wat meer heeft losgemaakt dan alleen in Nederland.
brammetjedeb zegt
@gewerengerrit: als je er was en je zegt dat het niet enkel Nederlanders waren kan ik daar niet veel tegenin brengen.
toniominestrone zegt
@brammetjedeb: is van alle tijden, Lauda is ook voor rotte vis uitgemaakt om nog maar niet te spreken over het anti Schumacher sentiment in de periode Hill/Schumacher.
Rick-dos zegt
Waarom moeten mijn comments gemodereerd worden?
Instyle zegt
Relax gebeurt bij elke comment.
HZW zegt
Dat heb ik ook 80.000x hier op de site, zonder dat er wat schokkend in mijn berichten staat.
Rick-dos zegt
@HZW Zwaar irritant dit. Nu staat er weer een comment in de wacht. Al sla je me dood waarom.
willeme zegt
@Rick-dos: kan van alles zijn. Het gaat via een filter. 99% van de woorden die die opvangt, zijn terecht. Soms zien wij het ook niet ;-). Je staat niet op de modlist, dus het is niet zo dat AL je berichten gecontroleerd moeten worden. Als je op iemand reageert die WEL op de modlist staat, dan moet de reactie WEL achteraf goedgekeurd worden. Als het goed is zijn al je reacties ook gewoon goedgekeurd ;-).
okdoei zegt
@Rick-dos: ik sta sowieso op de modlist dus ik voel je pijn.
viezefreddyw zegt
@Rick-dos: Welkom bij de club…
E34M5Touring zegt
@Rick-dos: Jack P doet dat in zn vrije tijd.
jaapiyo zegt
Je suis Jack P
Pixed zegt
Hamilton en Mercedes hebben de focus al terug op het heden, terwijl Verstappen en Red Bull nog met het hoofd in het verleden zitten. Dat boegeroep is zielig, en heeft NIKS met emotie te maken, maar alles met frustratie.
HZW zegt
Het Kampioenschap heeft een grote wending gemaakt.
Hamilton/Mercedes hebben echt een mentale tik uitgedeeld die nog lang gaat doorwerken.
Helemaal als Max morgen niet wint en de leiding “niet” behoud in het kampioenschap.
Want dan begint Red Bull zeker gefrustreerd aan de 2de seizoen helft, en werkt de mentale tik nog verder door.
tfsi zegt
@HZW: De leiding raken ze helaas kwijt omdat Max niks aan Peres heeft, Mercedes heeft even een tandje bij gezet en pakken gewoon beide titels. Ze hebben de 3 tienden terug gevonden. Maar ben er wel zuur van ook de vieze spelletjes. Wellicht 2022
HZW zegt
En na de zomerstop zet Mercedes er nog een paar tandjes bij.
Red Bull dacht dat ze er al waren, maar ze zullen echt een paar 7 miles stappen bij moeten zetten als ze om het kampioenschap willen blijven mee doen.
bmwpowerm5 zegt
het had wel leuk geweest als het trucje van Hamilton was gelukt
dan had de pleuris helemaal uitgebroken
HZW zegt
Ik ben bang dat het hem dit weekend niet gaat worden, Max is op FP1 na het hele weekend al te langzaam.
Met een beetje pech wordt hij derde en is hij de leiding in het kampioenschap kwijt.
amphiby zegt
Ik begin dat schijnheilige rotjong van n Hamilton echt wel serieus spuugbeu te worden…
Autofanaat1990 zegt
Uitgelezen mogelijkheid voor Perez om net even te laat te remmen bij bocht 1 beide MB’s eraf race incident 10 sec jammer dan.
roadster1976 zegt
Beetje Alonso achtig wat Hamilton vandaag deed. Past niet bij hem. Mercedes staat onder druk maar dit soort spelletjes zijn niet leuk om naar te kijken. Vind ik dan he
Richmond zegt
@roadster1976: dir is juist Hamill met Rosberg ging het ook zo eb met Alonso maar alle andere jaren heeft hij het niet nodig gehad dus wordt dat vergeten
bmwpowerm5 zegt
https://www.youtube.com/watch?v=yFoqRC3Mhx0
sportevo zegt
@roadster1976: het ligt wel iets anders. Je hebt een soort ‘recht’ om je positie op de baan te kiezen voor de kwalificatie. Bottas zat nog voor Hamilton, dus daar moest hij voor wachten en Red Bull kiest er zelf voor om achter de Mercedessen de baan op te gaan. Dat doen ze toch echt zelf.
roadster1976 zegt
@sportevo: het begon al in de pits en het uitrijden. Zat zo 10 seconden tussen. Ik durf hem wel aan dat hij gas had gegeven als verstappen ervoor bij wilde. Hij offerde zijn quali ervoor op. Ik vond het jammer! Maar goed morgen meer!
sportevo zegt
@roadster1976: en toch was deze outlap de snelste van Hamilton in Q3 en Q2. Wat dat betreft kan er niet gezegd worden dat hij langzamer reed.
roadster1976 zegt
@sportevo: dat klopt. Maar hoe langzaam hij in de pits reed én strook uit de pits vond ik wel een beetje sneu. Dat is bewust iemand ophouden in mijn optiek.
pa045 zegt
@sportevo: komt hij t weer mooi praten en hebben over rechten. Duidelijk dat beide benzen de boel op aan het houden waren. Op een punt werd 36km/h gereden. In een F1 auto! F.uck de ‘gentlemen agreement’. Inhalen deze loosers. Dit zijn geen gentlemen. Dit zijn voetballers die een collega naaien met een schwalbe.
sportevo zegt
@pa045: als Christian Horner zelfs van mening is dat het spel zo gespeeld wordt, dan zal het wel meevallen.
pa045 zegt
@sportevo: dankzij die gentlemen agreement wordt het spelletje zo gespeeld. Ja. Dat ontken ik niet.
Alleen is een gentlemen agreement een overeenkomst tussen twee of meerdere gentlemen. Wanneer deze overeenkomst zo kinderachtig wordt toegepast door Bot en (equal rights) Lewie, moet je met opgeheven hoofd deze kindjes inhalen. Every driver matters!
sportevo zegt
@pa045: als je het niet ontkent, wat is dan je probleem? Dat het Mercedes betreft en niet jouw maatjes van Red Bull? Hadden ze iets eerder naar buiten moeten rijden. Tough luck!
pa045 zegt
@sportevo: Ik vertaal het even. Een Gentlemen agreement is een herenakkoord in het Nederlands. En die zou je als een echte heer moeten respecteren. Komt daar een kleine kleuter die hier zo mee omgaat zoals jouw grote voorbeeld deed in deze ronde, dan ben je af.
MarcoM zegt
Toch mooi een beetje actie tussen de nummer 1 en 2 in de totaalstrijd, de voorgaande jaren was het saai
willeme zegt
Opmerkelijk hoe Mercedes ‘ineens’ zoveel snelheid gevonden heeft. Die updates waren op Silverstone wel aardig, maar hier werkten hier briljant.
Als je op de onboard kijkt hoe relaxed Hamilton en Bottas die auto sturen, zou je kunnen denken dat er nog wel iets meer inzit. Dit terwijl bij Verstappen niets leek te helpen. Anyway, wordt een lekker middagje tukken morgen tussen 15:15 en 16:45 💪💪💪. Kopje warme melk, kruikje op schoot, dekentje erover en dan met Ome Olav op de achtergrond. Heerlijk.
Richmond zegt
Heb jij de airco op vriesstand staan dat je een dekentje nodig hebt/? :P
brammetjedeb zegt
@willeme: geluid kan uit, hè…
superfunky zegt
Nou, dat wordt een mooie opening! Max kan tegen maximaal 10 sec straf proberen een paar keer beduidend later te remmen en met links voor, LH op rechtsachter te raken. Aangezien hij op zacht staat, zou dat zeker moeten kunnen en in het ergste geval ketsen ze er samen af, hetgeen in het voordeel van Max is.
Ik zit klaar met de popcorn!
dijan zegt
Superfunky ; Jij bent 11 jaar oud?
HZW zegt
Ja, ik kijk ook uit naar de start, kan mijn niet voorstellen dat we niet meer aanvaringen krijgen tussen Max en Hamilton dit seizoen, de maat is gezet door Hamilton.
Maar ik ben bang dat de Stuarts met een vergrootglas zullen kijken, morgen bij de start, en strenger zullen straffen bij ongeregeldheden.
frits05 zegt
@HZW: wie is Stuart?
HZW zegt
Een verzinsel van de tekst auto correct.
ouwedibbes83 zegt
@frits05: van de Minions, ken je die niet?
ericd zegt
Misschien wel goed dat Max op plek 3 staat. Laat Bot en Ham maar om plek 1 vechten de eerste 10-20 ronden. Kan hij tactisch toeslaan wanneer dat uitkomt.
brammetjedeb zegt
@ericd: do not fight Lewis….wa denkte zelf, jongûh??
Richmond zegt
en jij gelooft dat bottas kan vechten om plek 1. Die krijgt de opdracht om max op te houden zodat hamilton kan wegrijden. Max moet ze pakken bij de start en dichtbij blijven, voordeel van de softs uitbuiten zonder de band te slopen want mercedes rijdt op de medium
HZW zegt
Lewis rijd gewoon weg morgen en Bottas zal snel genoeg zijn om Max lang genoeg achter hem te houden zodat hij niet bij Lewis in de Buurt kan komen.
Of Max is klaar met de race na een paar bochten, omdat hij weer met iemand in contact komt.
En het geluk is altijd bij de Kampioen.
steelfighter zegt
Koop gewoon geen mercedes.. die je toch al niet kon kopen;)
tborre zegt
Zoals max zei in de interviews : stop erover en laat ons racen.. so let’s race tomorrow….