In Spanje moet de opmars van de EV nog beginnen, maar die gaat er zeker komen. Dat biedt dus kansen.
Als het om elektrische auto’s gaat loopt Nederland absoluut niet achter. Sterker nog: Nederland zit bij de top drie als het gaat om het marktaandeel van EV’s. Er zijn landen waar ze wat minder ver zijn op dit punt en daarvoor hoef je niet eens naar een uithoek te kijken. In Spanje zitten ze bijvoorbeeld ook nog op een heel ander punt.
De opmars van de EV moet daar nog beginnen. Terwijl in ons land vorig jaar één op de vijf nieuw verkochte auto’s elektrisch was, lag deze verhouding in Spanje heel anders. Maar één op de vijftig nieuw verkochte auto’s was elektrisch. Maar dit gaat vast en zeker (voor de Vlaamse lezers: zeker en vast) veranderen.
Mobility Service Nederland – partner van Autoblog – hoopt hier handig op in te spelen. Jullie kennen hen wellicht van bijvoorbeeld onze video’s waarin we EV’s helemaal leeg rijden. Mobility Service was er in Nederland vroeg bij met hun platform zakelijkelektrischleasen.nl en datzelfde willen ze nu doen in Spanje.
Mobility Service Nederland gaat dus met een Spaanse versie van zakelijkelektrischleasen.nl komen. Zij hebben in Nederland al heel veel expertise op kunnen bouwen op dit vlak en kunnen deze know how nu dus ook delen met de Spaanse markt. Ze willen op deze manier ook de Spanjaarden aan een EV helpen.
En mochten ze nog wat video’s willen van een tochtje met elektrische auto’s richting Spanje, dan zeggen we daar natuurlijk geen nee tegen…
Mobility Service is de Autoblog partner in zakelijk (elektrisch) leasen. Meer informatie over Mobility Service vind je op hun website zakelijkelektrischleasen.nl
Charles Taycan 4S zegt
Slimme zet ! Je kunt er maar op tijd bij zijn!👍
mashell zegt
Slimme zet! Bedenk eens wat dit aan “zakenreizen” naar Spanje oplevert.
b00st zegt
zakelijkelektrischleasen gaan die spanjaarden toch nooit kunnen uitspreken, laat staan begrijpen?
karhengst zegt
Ik hoop het wel. Dan heeft deze advertorial tenminste toch nog enig nut, want de relevantie voor Nederlandse / Belgische lezers ontgaat me hier.
Overigens ben ik wel geïnteresseerd in welke verschillen er zijn tussen de Spaanse en Nederlandse (lease)markt en hoe die getackled gaan worden. Maar of ze dergelijke diepgaande info kwijt willen is natuurlijk de vraag.
lekkerdwars zegt
Tesla is toch alweer 3,5 jaar present in Spanje met nu een stuk of 7 vestigingen en > 30 Supercharging locaties
eimert zegt
Helaas hebben andere EV niks aan de Tesla Supercharging. Dat zouden ze eigenlijk moeten aanpassen
koeberg zegt
> En mochten ze nog wat video’s willen van een tochtje met elektrische auto’s richting Spanje
Die wil ik ook wel zien. Met een (relatief) betaalbare EV graag. Een Peugeot e-208 bijvoorbeeld. Of een Volkswagen ID.3 met het standaard (=middelste) accupakket.
En gewoon de route Solei. Net als alle andere Nederlanders.
eimert zegt
Vorig jaar ben ik met mijn Renault Zoe Q90 (bereik 240km) naar Napels geweest en dat ging prima. Italië is nog niet zoveel als Duitsland of Nederland. De snelladers staan niet langs de snelwegen (tolweg) maar het begin is er.
Misschien wordt Spanje voor deze zomer een leuke uitdaging. (Als corona het toelaat)
MetalLaires zegt
wappiehoed modus aan*
meer EV= meer computers op de weg, en dat betekent meer backdoor controle door regering via 5G, mensen, wordt wakker/sta op/maak een salto/rijdt v8! (of 4 in mijn geval)
wappiehoed modus uit*
Rick-dos zegt
Niet dat ik er iets op tegenheb maar in Spanje is benzine nog redelijk goedkoop. Ook de auto’s zijn relatief goedkoop. Daarnaast is het inkomen van de gemiddelde Spanjaard ook niet dusdanig dat een EV bereikbaar is voor hun. Het grote geld zit in de grote steden als Madrid en Barcelona.
Denk dat de focus van Mobility ook daar zal liggen. Het overgrote deel van Spanje heeft er niks aan.
R zegt
Ik woon in Spanje – en ga ervan uit dat ze hier nog wel tot 2050 doorgaan met dieselen / benzine. Er is hier bijna nergens een laadpaal te bekenen, alle elektrische auto’s die ik zie hebben buitenlandse kentekenplaten, en de gemiddelde Spanjaard gaat never nooit 50k betalen voor een auto, doen ze nu ook al niet. Verder vrij bergachtig en simpelweg een gigantisch land, dit alles zorgt ervoor dat ik nog jarenlang onbekommerd met m’n V8 kan rijden zowel in benzine als diesel vorm!
eimert zegt
EV’s minder dan 50k zijn er ook. In de bergen met een EV rijden is heerlijk. Je hoef niet te schakelen en direct een groot koppel. Bergje op vraagt wat meer stroom maar bergje af laad de accu gewoon weer bij, geen probleem. En natuurlijk geen vieze rookpluim. Duitsland en Frankrijk zijn ook groot.
R zegt
@eimert: ja en een stuk rijker dan Spanje – appels met peren vergelijken – verder is milieu bewustzijn hier nog lang niet doorgedrongen en iets waar de gemiddelde Spanjaard ook niet mee bezig is.