Mocht u binnenkort naast een nieuw uitlaatje of nieuwe remblokken ook nodig toe zijn aan nieuwe banden, en een krap budget hebben, dan klinkt het partnerschap dat Kwik-Fit is aangegaan met het Indiase Apollo Tyres u misschien als muziek in de oren. Kwik-Fit gaat namelijk Apollo-bandjes aanbieden als hun eigen ‘huismerk’. Een beetje de Euroshopper onder de banden dus.
De naam Apollo klinkt u wellicht niet onbekend in de oren. Kan kloppen. Zij waren het die het bijna failliete Vredestein in 2009 overnamen. Dit was een zet om in de Europese markt binnen te komen en te profiteren van de aanwezige kennis. Inmiddels hebben ze voldoende zelfvertrouwen ontwikkeld om de bandjes met hun eigen naam in Europa aan te bieden.
Kwik-Fit (dat zelf nog wel eens vlot van eigenaar zou kunnen wisselen) zal dus het vehikel zijn dat de Indiërs gebruiken om hier marktaandeel te winnen. De prijs van Apollo-rubber zal naar verwachting zo’n 25% lager liggen dan dat van de A-merken. Ik ben benieuwd hoe goed ze gaan verkopen! (via automotive online)
Tommy2 zegt
Snap überhaupt niet waarom er mensen naar kwik-fit gaan. Die lui vervangen alles wat los en vast zit waardoor het uiteindelijk toch nog een dure grapmakerij wordt.
mout zegt
@Tommy2: Nou. Zoals in december bij mijn apk-met-beurt. €450 voor 4 banden (de beste had nog 1,7 mm…), een beurt, een vervangen koplampfitting en een apk. En dat terwijl diezelfde banden bij een ander bedrijf maar € 135,- per stuk waren.
Kortom, ook bij Kwikfit scheelt het nogal welk filiaal je hebt. In A’doorn heb ik het precies zo meegemaakt als jij zegt, in Wageningen doen ze echt hun best voor je.
tstile zegt
@mout: En 4x 135 is precies..?
tstile zegt
Sorry ik las niet goed.
Maar zelf zou ik hem ook niet snel naar de kwikfit brengen.
Het is alleen iets goedkoper als je zelf precies weet wat je wilt laten doen.
Esprit_de_Flandre zegt
Als ze Vredestein in de portefeuille hebben, zal de kwaliteit wel goed zijn. Know-how is goud waard.
Esprit_de_Flandre zegt
Heb net even het bericht van 2009 van de overname van Vredestein gelezen. Ik wist niet dat Vredestein zo klein was. Slechts 1500 werknemers, waarvan het grootste deel in NL. Echt wel klein. Is nochtans een vrij grote naam…
Ram-G-maN zegt
@Esprit_de_Flandre: Vredestein is dan ook een imago verandering ondergaan. Van budget naar Premium. Mede door Giugiaro design banden op de markt te brengen.
Het is wel goed zo, Vredestein kan zo hun budget producties onderbrengen bij de Indiërs. ;)
Megakix zegt
@Esprit_de_Flandre: 1500 man ? Klein ? Lees jij even de accountantsregels voor financiële verslaggeving….dit bedrijf is met zoveel personeel érg groot.
Esprit_de_Flandre zegt
@Megakix: Ter vergelijking: Michelin telt 125.000 werknemers, waarvan 30.000 in Frankrijk. Goodyear heeft er 70.000. Bridgestone 130.000
Dus… 1500 is echt wel klein.
xilver zegt
@Esprit_de_Flandre: Tov van Michelin is het een kleine firma… Maar als je kan zeggen dat je een bedrijf van 1500 man hebt dan mag je al heel trots zijn en kan er zeker een Ferrari of 2 af…
Esprit_de_Flandre zegt
@xilver: Hangt er van af in welk vakgebied. En voor een bandenfabrikant is het weinig.
unknown234 zegt
Als je teveel PK’s op de wielen hebt, en je hebt een zware rechtervoet dan kan dit wel wat zijn ja.
Zouden deze banden kwalitatief ook 25% minder zijn? Of hoe mag ik dat zien?
As_long_as_it_is_fast zegt
Denk dat dit vooral wachten is op de eerste tests met deze banden. Als ze hier goed uitkomen en hun prijs is dan nog steeds 25% lager, dan denk ik dat hun verkopen snel de lift in zullen gaan. Voorlopig houd ik het bij mijn michelins.
Stefan-Venema zegt
Mooi! Bandjes gemaakt door niet betaalde, uitgehongerde, minderjarige seksslaafjes!
Megakix zegt
@Stefan-Venema: …ja, en als ze niet goed gemaakt zijn, dan gaan we er nog n’s dunnetjes over ! ;-)
hakenhaai zegt
Zouden ze net zo goed zijn als de andere B merken zoals de chinese Wanli? .
Koop GEEN B-merk banden levert alleen maar ellende op.
davidve zegt
Lang leven PIRELLI zeg ik ;)
Benjamin1 zegt
Alleen Continental of Michelin onder mijn auto!
Wisten jullie dat alle 4 de banden samen aan wegcontact net zoveel oppervlakte hebben als een lullig A4′ tje? Dan wil je toch dat die minioppervlakte van de beste kwaliteit is?
1 A4 tje, voor dik 1000 kg!
Megakix zegt
@Benjamin1: …gaaf verhaal….kga denk ik maar naar bedje toe…want zulke feitjes maken mijn wereld té vol :lol:
KareldeGrote zegt
@Megakix: nope dat verhaal is waar: per band is de effectieve contactoppervlakte zo groot als een pakje sigaretten.
henkv zegt
@KareldeGrote: Ligt aan de auto, wegdek, snelheid en band..
henkv zegt
@Benjamin1: Ligt er aan wat voor een banden je hebt ;)
Laue zegt
Heb er geen ervaring mee. Lijkt me een prima band voor de middenklasse.
the-budel-guy zegt
Kwak-Fit het zegt weet ik al genoeg
Initial_D zegt
Ik heb zelf Chinese el cheapo banden onder mijn auto zitten. Ik was eerst sceptisch over dit soort banden, maar de Duitse ADAC had ze een goed rapportcijfer gegeven. En het blijken inderdaad banden te zijn die qua grip niks onder doen voor Pirelli’s of Michelins. Qua slijtage en geluid zijn ze ook goed, en dat voor een derde van de prijs van een A-merk band.
406_v6 zegt
@Initial_D: Natuurlijk….. succes ermee !! Ook al een burn out geprobeerd met je Golf II Diesel?
ascari15 zegt
25% goedkoper maar waarschijnlijk ook 25% slechter.
boygeorge zegt
25% goedkoper, 100% succes in Nederland ?
aub, serieus onderzoek of hier geen kinderhandjesbloed aan zit.
NicoLauda zegt
Nou, ik ben wel toe aan nieuw rubber…Misschien overweeg ik ze wel serieus… Eens kijken of er A-Lot-of-Smoke vanaf komt…
Megakix zegt
@NicoLauda: vraag het Sir Smokalot…?
Kyanite zegt
Kwik-Fit? Nee dank je daar kom ik van mijn leven niet meer. Vestiging Zoetermeer: Nee meneer we kunnen uw banden niet van de velgen afhalen. Vestiging Alphen aan den Rijn: Ze rossen zo je auto tegen de garagedeur.
Voor banden ga ik wel naar mijn gewone garage, prijsniveau ligt op internetniveau en ze hebben kennis van zaken.
bohica zegt
Beetje zoals Wanli banden.
Gebruiken ze veel in de drift ( goedkoop , geen grip, geen slijtage en een hoop rook )
Freewarefreak zegt
@bohica: Daar dacht ik ook meteen aan. Wanli. Toch schrijf ik Apollo niet meteen af. Vredestein is wel een A klasse band. Die zullen daar vast wel verteld hebben hoe je een goede compound moet maken. Ik zal het eens in de gaten houden, als ik eens een bandentest tegenkom waarin Apollo mee doet zal ik het delen.
Bovendien onbekend maakt nog niet onbemind. Ik heb eens een setje Toyo’s onder mijn auto gelegd. Was de Continental en Michelin prijzen even beu. Is mij goed bevallen, een fijne band! Alleen op sneeuw is het niks, maar goed, het is dan ook geen winterband.
cvoo zegt
Zelf rijd ik nu 2 zomers op Falken bandjes, scheelt een hoop in de prijs (vooral voor een laagprofielband), zijn stil, goede grip en slijtage valt me heel erg mee.
Een bandenmerk die hier niet bekend is, is niet per definitie een slecht merk.
Verder ga ik zelf eerder naar de lokale bandenhandelaar dan naar een Kwik-fit, die kunnen vaak nog wel wat met de prijs doen.
majinstar zegt
Kwik fit is troep, maar indiërs hebben wel lage arbeidskosten. Daardoor ken kwik fit wel meer winst maken.
the-budel-guy zegt
@majinstar: hee ik ben het is met je eens :P
The360box zegt
Ach, tegenwoordig kunnen ze geen lage kwaliteit banden verkopen, anders zoek je wel een ander, en omdat het niet om een mp3’tje gaat. De kwaliteit zal wel gelijk zijn aan dat van Bridgestone dus je hoeft je echt geen zoregn te maken.
KareldeGrote zegt
Apollo, die hebben de eerste man op de maan gezet. Dat moeten wel goede banden zijn!
JohanCelica zegt
Kwik-fit is een grote oplichterij :P
Justawheelchairguy zegt
Kwikfit, alleen die naam al.