• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kunnen Indiërs banden maken? Kwik-Fit denkt van wel

Auteur: sir_smokalot, gepost 26 januari 2011 om 19:15 – 40 Reacties

Apollo tyres


Mocht u binnenkort naast een nieuw uitlaatje of nieuwe remblokken ook nodig toe zijn aan nieuwe banden, en een krap budget hebben, dan klinkt het partnerschap dat Kwik-Fit is aangegaan met het Indiase Apollo Tyres u misschien als muziek in de oren. Kwik-Fit gaat namelijk Apollo-bandjes aanbieden als hun eigen ‘huismerk’. Een beetje de Euroshopper onder de banden dus.

De naam Apollo klinkt u wellicht niet onbekend in de oren. Kan kloppen. Zij waren het die het bijna failliete Vredestein in 2009 overnamen. Dit was een zet om in de Europese markt binnen te komen en te profiteren van de aanwezige kennis. Inmiddels hebben ze voldoende zelfvertrouwen ontwikkeld om de bandjes met hun eigen naam in Europa aan te bieden.

Kwik-Fit (dat zelf nog wel eens vlot van eigenaar zou kunnen wisselen) zal dus het vehikel zijn dat de Indiërs gebruiken om hier marktaandeel te winnen. De prijs van Apollo-rubber zal naar verwachting zo’n 25% lager liggen dan dat van de A-merken. Ik ben benieuwd hoe goed ze gaan verkopen! (via automotive online)

Ook interessant!

  • Video: nooit bezuinigen op banden voor je auto
    Video: nooit bezuinigen op banden voor je auto
  • banden moeten vervangen worden
    Video: deze banden moeten vervangen worden
  • Video: Wat je nog niet wist over offroad banden
    Video: SUV banden zijn parels van techniek
  • Tips en handige weetjes over (gebruikte) banden!
    Tips en handige weetjes over (gebruikte) banden!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

banden, India

Vorig bericht: « De Top 10 landen waar we auto’s naar exporteren
Volgend bericht: Zo kapot is de Carrera GT van Perridon »

Lees Interacties

Reacties

  1. Tommy2 zegt

    26 januari 2011 om 19:25

    Snap überhaupt niet waarom er mensen naar kwik-fit gaan. Die lui vervangen alles wat los en vast zit waardoor het uiteindelijk toch nog een dure grapmakerij wordt.

    Login om te reageren
    • mout zegt

      26 januari 2011 om 19:43

      @Tommy2: Nou. Zoals in december bij mijn apk-met-beurt. €450 voor 4 banden (de beste had nog 1,7 mm…), een beurt, een vervangen koplampfitting en een apk. En dat terwijl diezelfde banden bij een ander bedrijf maar € 135,- per stuk waren.
      Kortom, ook bij Kwikfit scheelt het nogal welk filiaal je hebt. In A’doorn heb ik het precies zo meegemaakt als jij zegt, in Wageningen doen ze echt hun best voor je.

      Login om te reageren
      • tstile zegt

        27 januari 2011 om 01:23

        @mout: En 4x 135 is precies..?

        Login om te reageren
        • tstile zegt

          27 januari 2011 om 01:25

          Sorry ik las niet goed.

          Maar zelf zou ik hem ook niet snel naar de kwikfit brengen.
          Het is alleen iets goedkoper als je zelf precies weet wat je wilt laten doen.

          Login om te reageren
  2. Esprit_de_Flandre zegt

    26 januari 2011 om 19:25

    Als ze Vredestein in de portefeuille hebben, zal de kwaliteit wel goed zijn. Know-how is goud waard.

    Login om te reageren
  3. Esprit_de_Flandre zegt

    26 januari 2011 om 19:27

    Heb net even het bericht van 2009 van de overname van Vredestein gelezen. Ik wist niet dat Vredestein zo klein was. Slechts 1500 werknemers, waarvan het grootste deel in NL. Echt wel klein. Is nochtans een vrij grote naam…

    Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      26 januari 2011 om 19:36

      @Esprit_de_Flandre: Vredestein is dan ook een imago verandering ondergaan. Van budget naar Premium. Mede door Giugiaro design banden op de markt te brengen.
      Het is wel goed zo, Vredestein kan zo hun budget producties onderbrengen bij de Indiërs. ;)

      Login om te reageren
    • Megakix zegt

      27 januari 2011 om 00:07

      @Esprit_de_Flandre: 1500 man ? Klein ? Lees jij even de accountantsregels voor financiële verslaggeving….dit bedrijf is met zoveel personeel érg groot.

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        27 januari 2011 om 12:59

        @Megakix: Ter vergelijking: Michelin telt 125.000 werknemers, waarvan 30.000 in Frankrijk. Goodyear heeft er 70.000. Bridgestone 130.000

        Dus… 1500 is echt wel klein.

        Login om te reageren
        • xilver zegt

          27 januari 2011 om 13:05

          @Esprit_de_Flandre: Tov van Michelin is het een kleine firma… Maar als je kan zeggen dat je een bedrijf van 1500 man hebt dan mag je al heel trots zijn en kan er zeker een Ferrari of 2 af…

          Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            27 januari 2011 om 16:56

            @xilver: Hangt er van af in welk vakgebied. En voor een bandenfabrikant is het weinig.

            Login om te reageren
  4. unknown234 zegt

    26 januari 2011 om 19:28

    Als je teveel PK’s op de wielen hebt, en je hebt een zware rechtervoet dan kan dit wel wat zijn ja.
    Zouden deze banden kwalitatief ook 25% minder zijn? Of hoe mag ik dat zien?

    Login om te reageren
  5. As_long_as_it_is_fast zegt

    26 januari 2011 om 19:55

    Denk dat dit vooral wachten is op de eerste tests met deze banden. Als ze hier goed uitkomen en hun prijs is dan nog steeds 25% lager, dan denk ik dat hun verkopen snel de lift in zullen gaan. Voorlopig houd ik het bij mijn michelins.

    Login om te reageren
  6. Stefan-Venema zegt

    26 januari 2011 om 19:59

    Mooi! Bandjes gemaakt door niet betaalde, uitgehongerde, minderjarige seksslaafjes!

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      27 januari 2011 om 00:08

      @Stefan-Venema: …ja, en als ze niet goed gemaakt zijn, dan gaan we er nog n’s dunnetjes over ! ;-)

      Login om te reageren
  7. hakenhaai zegt

    26 januari 2011 om 20:08

    Zouden ze net zo goed zijn als de andere B merken zoals de chinese Wanli? .
    Koop GEEN B-merk banden levert alleen maar ellende op.

    Login om te reageren
  8. davidve zegt

    26 januari 2011 om 20:09

    Lang leven PIRELLI zeg ik ;)

    Login om te reageren
  9. Benjamin1 zegt

    26 januari 2011 om 20:16

    Alleen Continental of Michelin onder mijn auto!

    Wisten jullie dat alle 4 de banden samen aan wegcontact net zoveel oppervlakte hebben als een lullig A4′ tje? Dan wil je toch dat die minioppervlakte van de beste kwaliteit is?

    1 A4 tje, voor dik 1000 kg!

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      27 januari 2011 om 00:09

      @Benjamin1: …gaaf verhaal….kga denk ik maar naar bedje toe…want zulke feitjes maken mijn wereld té vol :lol:

      Login om te reageren
      • KareldeGrote zegt

        28 januari 2011 om 01:21

        @Megakix: nope dat verhaal is waar: per band is de effectieve contactoppervlakte zo groot als een pakje sigaretten.

        Login om te reageren
        • henkv zegt

          28 januari 2011 om 08:51

          @KareldeGrote: Ligt aan de auto, wegdek, snelheid en band..

          Login om te reageren
    • henkv zegt

      27 januari 2011 om 09:04

      @Benjamin1: Ligt er aan wat voor een banden je hebt ;)

      Login om te reageren
  10. Laue zegt

    26 januari 2011 om 20:49

    Heb er geen ervaring mee. Lijkt me een prima band voor de middenklasse.

    Login om te reageren
  11. the-budel-guy zegt

    26 januari 2011 om 21:23

    Kwak-Fit het zegt weet ik al genoeg

    Login om te reageren
  12. Initial_D zegt

    26 januari 2011 om 21:30

    Ik heb zelf Chinese el cheapo banden onder mijn auto zitten. Ik was eerst sceptisch over dit soort banden, maar de Duitse ADAC had ze een goed rapportcijfer gegeven. En het blijken inderdaad banden te zijn die qua grip niks onder doen voor Pirelli’s of Michelins. Qua slijtage en geluid zijn ze ook goed, en dat voor een derde van de prijs van een A-merk band.

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      27 januari 2011 om 20:18

      @Initial_D: Natuurlijk….. succes ermee !! Ook al een burn out geprobeerd met je Golf II Diesel?

      Login om te reageren
  13. ascari15 zegt

    26 januari 2011 om 21:52

    25% goedkoper maar waarschijnlijk ook 25% slechter.

    Login om te reageren
  14. boygeorge zegt

    26 januari 2011 om 22:21

    25% goedkoper, 100% succes in Nederland ?
    aub, serieus onderzoek of hier geen kinderhandjesbloed aan zit.

    Login om te reageren
  15. NicoLauda zegt

    26 januari 2011 om 22:50

    Nou, ik ben wel toe aan nieuw rubber…Misschien overweeg ik ze wel serieus… Eens kijken of er A-Lot-of-Smoke vanaf komt…

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      27 januari 2011 om 00:10

      @NicoLauda: vraag het Sir Smokalot…?

      Login om te reageren
  16. Kyanite zegt

    27 januari 2011 om 00:11

    Kwik-Fit? Nee dank je daar kom ik van mijn leven niet meer. Vestiging Zoetermeer: Nee meneer we kunnen uw banden niet van de velgen afhalen. Vestiging Alphen aan den Rijn: Ze rossen zo je auto tegen de garagedeur.
    Voor banden ga ik wel naar mijn gewone garage, prijsniveau ligt op internetniveau en ze hebben kennis van zaken.

    Login om te reageren
  17. bohica zegt

    27 januari 2011 om 13:05

    Beetje zoals Wanli banden.
    Gebruiken ze veel in de drift ( goedkoop , geen grip, geen slijtage en een hoop rook )

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      27 januari 2011 om 13:37

      @bohica: Daar dacht ik ook meteen aan. Wanli. Toch schrijf ik Apollo niet meteen af. Vredestein is wel een A klasse band. Die zullen daar vast wel verteld hebben hoe je een goede compound moet maken. Ik zal het eens in de gaten houden, als ik eens een bandentest tegenkom waarin Apollo mee doet zal ik het delen.

      Bovendien onbekend maakt nog niet onbemind. Ik heb eens een setje Toyo’s onder mijn auto gelegd. Was de Continental en Michelin prijzen even beu. Is mij goed bevallen, een fijne band! Alleen op sneeuw is het niks, maar goed, het is dan ook geen winterband.

      Login om te reageren
  18. cvoo zegt

    27 januari 2011 om 15:13

    Zelf rijd ik nu 2 zomers op Falken bandjes, scheelt een hoop in de prijs (vooral voor een laagprofielband), zijn stil, goede grip en slijtage valt me heel erg mee.
    Een bandenmerk die hier niet bekend is, is niet per definitie een slecht merk.
    Verder ga ik zelf eerder naar de lokale bandenhandelaar dan naar een Kwik-fit, die kunnen vaak nog wel wat met de prijs doen.

    Login om te reageren
  19. majinstar zegt

    27 januari 2011 om 17:50

    Kwik fit is troep, maar indiërs hebben wel lage arbeidskosten. Daardoor ken kwik fit wel meer winst maken.

    Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      27 januari 2011 om 20:25

      @majinstar: hee ik ben het is met je eens :P

      Login om te reageren
  20. The360box zegt

    27 januari 2011 om 20:50

    Ach, tegenwoordig kunnen ze geen lage kwaliteit banden verkopen, anders zoek je wel een ander, en omdat het niet om een mp3’tje gaat. De kwaliteit zal wel gelijk zijn aan dat van Bridgestone dus je hoeft je echt geen zoregn te maken.

    Login om te reageren
  21. KareldeGrote zegt

    28 januari 2011 om 01:23

    Apollo, die hebben de eerste man op de maan gezet. Dat moeten wel goede banden zijn!

    Login om te reageren
  22. JohanCelica zegt

    28 januari 2011 om 12:29

    Kwik-fit is een grote oplichterij :P

    Login om te reageren
  23. Justawheelchairguy zegt

    29 januari 2011 om 14:02

    Kwikfit, alleen die naam al.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North