De Porsche Carrera GT is al sinds 2006 uit productie (na 1.270 exemplaren), en wordt een steeds zeldzamere verschijning op de wegen. Er komen er per slot van rekening geen nieuwe exemplaren bij, en af en toe crasht of brandt er eentje uit. Dit weerhoudt tuners er echter niet van tot op de dag van vandaag met tuningssetjes voor de 612 pk sterke supercar te komen. De ons tot nu toe onbekende software-expert Kubatech komt met een kleine vermogensupgrade.
Door in de motorsoftware te rommelen trekt Kubatech nu 660 pk uit de atmosferische 5,7 liter V10. Het maximumkoppel steeg van 590 naar 642 Nm. De Carrera GT heeft wel wat aan topsnelheid moeten inboeten: waar hij origineel 343 km/u schijnt te kunnen doen, wordt er nu maximaal 330 km/u op de klok gezet. Daar staat tegenover dat de acceleratie is verbeterd, maar gegevens geeft Kubatech hier niet over.
De buitenkant is ongemoeid gelaten, maar de Carrera GT is wel voorzien van een stalen Cargraphic sportuitlaatsysteem. Mocht je dit zien zitten, dan klaart Kubatech voor 10.699 euro dit klusje voor je. Je zou natuurlijk ook een nog zeldzamere GT2 RS kunnen kopen (500 exemplaren geproduceerd), ware het niet dat deze ook al uitverkocht is.
Maar dat jankende geluid van die Carrera GT blijft toch nog steeds zo ontzettend lekker:
Rick-dos zegt
Volgens mij is dit “nieuws” onwaardig om een topic er voor op te starten. Aan de andere kant….een topic met een Carrera GT is altijd de moeite waard natuurlijk.
Dus voor nu krijg je de voordeel van de twijfel.
But don’t push your luck BOY! I’m watching you!
rider zegt
standaard Carrera GT’s zijn op Nardo geklokt op 331km/h. is mij een raadsel dat Kubatech zegt er 343 mee gehaald te hebben. ja misschien op de klok, dat zou aardig overeenkomen met de 331 echte km/h. maar wat doet deze nu op de sprintjes?
g40freak zegt
@rider: waar hij origineel 343 km/u schijnt te kunnen doen, wordt er nu maximaal 330 km/u op de klok gezet.
lezen……
Kubatech zegt helemaal niet dat hij 343 gaat
NLBUURMAN zegt
heerlijk droog hoe dat spoilertje omhoog komt in dat filmpje. verder vrij nutteloos zou ik zeggen.
Ph zegt
In het filmpje staat +28 pk, dat heeft hij toch 640pk en geen 660pk dankzij de upgrade?
sir_smokalot zegt
@Ph: Dat was de vorige upgrade, kennelijk hebben ze inmiddels iets meer uit het blokje weten te peuteren.
Megakix zegt
Niets is nutteloos, AB for the win ! ;-)….dit is toch simpelweg de mooiste sportauto in de autohistorie, komop ! Het geluid is superfenomenaal, als de lak zwart is, dan behoort de GT tot mijn absolute favoriet…dus heerlijk nieuws.
Enig idee waarom de snelheid is gedaald ?????
Baap zegt
@Megakix: Het waarom zou ik niet weten, denk dat ze tanden in de bak aangepast hebben….sneller naar de 100, 200, 250 etc…
Laue zegt
@Baap:
Waarschijnlijk omdat het mengsel niet optimaal is als je vol gas rijd. Mijn TDI is na het chippen ook achteruit gegaan op top snelheid. Maar het koppel is gigantisch! (voor een 2.0 TDI)
RALM zegt
@Megakix: denk dat ze de versnellingsbak-verhoudingen verlegd hebben en meer inspelen op acceleratie dan op topsnelheid. 330 zou ik ook mee kunnen leven hoor.Ook netjes dat ze het exterieur niet compleet verkrachten maar enkel het motormanagement wat aanpassen; deze jongens hebben het begrepen:) Als ik zo’n auto zou hebben hoefde ik er niet 900pk uit te trekken, daar is dat ding helemaal niet voor ontwikkelt, deze lichte vermogensstijging kan hij wel aan – veel verder en het wordt een en al wielspin en gekte, hoeft voor mij niet!
CSL zegt
Blijft de mooiste en de beste Porsche ever….
fant zegt
10.000 euro voor een klein beetje meer acceleratie en een lagere top vind ik wel erg prijzig. Maar goed, als je een Carrera GT hebt zal dat je wel weinig uitmaken.
Lange zegt
Het zou strafbaar moeten worden
Dimglor zegt
Van blijven van dit exemplaar zou ik zeggen…
Zo’n Carrera gt is al mooi en snel genoeg… moet je niets aan veranderen…
Het enige interessante aan dit nieuws is het filmpje… kan je nog eens naar dat prachtige geluid luisteren ;-)
jk733 zegt
Ik ben net vandaag een originele tegengekomen… heb m op vijf jaar tijd maar twee keer in het wild gezien, maar kan nog steeds geen gilletje onderdrukken.
Of is dat omdat ik in die twee keer díe motor niet in levende lijve hoorde?
De CGT is zowiezo al top, blijf er maar netjes af ;)