Met behulp van Reiter is de X-Bow niet langer dakloos.
KMT X-Bows zijn geweldige apparaten om met de grootste precisie over een circuit of aangename bergpas te scheuren, maar wie dit doet zonder helm wordt getrakteerd op een proteïneshake in de vorm van inslikvliegjes. Het feit dat ze dak- en voorruitloos zijn maakt ze tegelijkertijd tamelijk onpraktisch. Nu zijn er al wel aftermarket oplossingen om een voorruit of dak op je KTM te laten zetten, het merk komt binnenkort zelf ook met een dichte variant. Een circuitvariant, dat dan weer wel.
Zoals laatst al aangekondigd bouwt KTM de dichte variant in samenwerking met Reiter Engineering. Vandaag is er meer info naar buiten gebracht. De racer (er komt vooralsnog geen straatlegale versie) krijgt een 2.0-liter TFSI blok uit de VAG-gelederen onder de kap, goed voor ruwweg 320 pk. De krachtbron wordt gekoppeld aan een sequentiële zesbak van Holinger, inclusief stuurflippers.
Op de render van de voorkant is te zien dat de KTM X-Bow GT4 ook een nieuwe krijgt. Een eerdere teaser liet de dichte achterkant al zien, evenals een gefixeerde spoiler. Reiter neemt de bouw van de X-Bow GT4 voor zijn rekening. Hans Reiter laat weten dat de ze de racer zullen homologeren voor de SRO GT4- en de Pirelli World Challenge GT-S-klasse. Ze houden nog een slag om de arm qua gewicht, dat hangt af van de reglementen voor de raceklassen.
De nieuwe render van de X-Bow GT4 check je HIER in het groot.
Update 11-02-15: KTM teast vrolijker verder met een donker plaatje. Met photoshop hebben wij die weer lichter gemaakt en dat geeft een heel aardig beeld van de nieuwe KTM-met-dak! Ook weten we dat prijzen gaan beginnen bij 139.000 euro, maar da’s exclusief Hollandse belastingen.
Arvado zegt
Altijd lekker een dakkie boven de kop :)
jipino zegt
Nu is ‘ie nog steeds stijlloos. Maar hij is nu helaas ook stijlloos.
jrk68 zegt
Als GT4 is het logisch dat er een dakje op zit, als funauto voor de straat doet zo’n dak alleen maar afbreuk aan de beleving.
meepinz zegt
Echt mooi kan ik de renders niet noemen.
dwersbongel zegt
Hij was lelijk maar cool. Nu is ‘ie vooral lelijk.
awesome zegt
Mooier: http://static.autoblog.nl/images/wp2011/KTM-X-Bow-Montecarlo-02.jpg
danmar zegt
Kunnen ze geen mooiere oplossing voor de ruitenwisser bedenken? Lijkt me ook niet echt gunstig mbt luchtweerstand (niet dat ik daar verstand van heb)
stephanotis zegt
@danmar: anders had je wel geweten dat het gunstig is voor de downforce ;)
O.T. Ik wil een circuitracer, maar alleen een mooie circuitracer.
Esprit_de_Flandre zegt
Met behulp van Reiter is de X-Bow niet langer
dakloosmooi…thijske82 zegt
Een 2.0TFSI. Nou dan koop maar een kannetje olie erbij. Sommige modellen lusten wel een slok.:)