ABT kan het altijd goed vinden met Volkswagen. De twee kennen elkaar aardig, wat in veel tuning van VAG producten resulteert. Tijd dus om ook die X-Bow een beetje te ‘helpen’. Dat standaard vermogen van 240pk voelt namelijk wat zwakjes aan als je twee centimeter boven de grond zit.
Leuke bijkomstigheid is dat bij tuning door ABT de fabrieksgarantie niet vervalt. De upgrade is weliswaar niet zo indrukwekkend als die van MTM, voelen zal je hem zeker.
Met de upgrade door ABT krijgt de KTM X-Bow 300 paardenkrachten en 400Nm trekkracht. Dit heeft een 0-100 tijd van 3,5s tot resultaat (in plaats van 3,9). Het onderstel van de KTM kan dit geweld natuurlijk makkelijk aan, maar er is naast een upgrade van het motormanagement ook een nieuwe turbo nodig. Door het aanbieden van de tuning mét garantie moeten de eigenaren meer vrijheid krijgen in het racen en spelen met de auto. En nu niet gaan zeuren over de kleur, oranje en zwart is gewoon een onwijs lekkere combi. (via jalopnik.com)
trucker007 zegt
-edit: check! dank u :) –
Svenska_Aeroplan_AB zegt
-edit: check!-
Benjamin1 zegt
KTM X-Bow krgt pwr n grnt vn BT?
Doet abt niet ook die seat 310 edition?
Benjamin1 zegt
fck de O in Bw vrgtn
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Arme Alwood…
Is verder best een leuk stukkie hoor! ;)
Laue zegt
Grantie, dat krijg je toch op de zwarte markt in beverwijk. ;)
als ik een Xbow had, was ik toch naar MTM gegaan. ik bedoel als je dan toch geld genoeg hebt voor een auto “erbij”
Headhunterz zegt
damn! wat denk je van de G-krachten! lijkt me een sensatie om daar in te rijden! :D
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Weet iemand wat dit beestje weegt??
Is het een echte ‘ultra-light’ of niet?
AlwinH zegt
@Benjamin1: Je bent wel meer letters vergeten…
RickB zegt
Wat gaat dit grapje ons kosten?
En dan breng ik hem wel naar de VR6 Specialist :D
Laue zegt
@ Saab
700kg, uit mn hoofd…
Alwood zegt
tnx @ SAAB ;)
Ik weet dat ie 380pk per ton heeft… inclusief ABT, dus een ruime 700kg :D
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Laue en Alwood: thanks… zwaar ding dus! Geen vergelijk voor de échte ultra-lights als de Westfield, Caterham en kornuiten…
Timmie zegt
Namelijk wat zwakjes??? Is 4 seconden naar 100 nog niet snel genoeg? Ach ja: standaard gel*l van die tuners e…
carlos zegt
Wanneer je je VAG-auto laat tunen bij Abt blijft de fabrieksgarantie toch altijd behouden?
bmw330i-touring zegt
@Timmie
snap jij de ironische toon niet? of snap ik die van jou niet? :)
Ik zou er wel eens een dag loos in willen gaan. Maar zie niet wat je er verder mee moet.
CrazyHenkie zegt
@ RickB
Die is toch vooral in dwarsgeplaatste V6´en gespecialiseerd, en niet zozeer in 2.0 turbo-motoren? ;)
CrazyHenkie zegt
@ RickB
Oh nee, ik ging even op hun site zoeken en ze bieden idd een tuning aan, naar 350 pk, en 460 Nm ;)
RickB zegt
Ik wou net zeggen, doe je huiswerk :D ;)
Jan Groothuijse zegt
Het blijft een verschrikkelijke lelijke auto; de opgeblazen wangen, de kleine oogjes die teveel in het midden zitten, de enorme mond, en dan lijkt het hele geheel ook nog eens op een insect, maarja, dat doen motorfietsen ook, en KTM is nu eenmaal…
Tommy zegt
En hoe zit het met de 380 pk versie van MTM?
http://www.autoblog.nl/archive/2008/12/18/mtm-ontwikkelt-ktm-x-bow-met-380-pk
Lijkt me nog veel bruter! :D
L-Fred zegt
Dus: normaal 240 pk = 3,9 sec van 0-100. Nu 300 pk = 3,5 sec van 0-100. Die extra 60 pk leveren een tijdwinst op van 0,4 sec.. of is het toch anders:
In het artikeltje over MTM hebben jullie het over standaard 220 pk, wat mogelijk door KTM zelf uitgebreid wordt naar 280 pk. Wat is standaard in het leven?
BananaFlip zegt
Wat is dat toch een geweldig ding.
Rick S. zegt
ABT kan het altijd goed vinden met Volkswagen. De twee kennen elkaar aardig, wat in veel tuning van VAG producten resulteert. Tijd DUS om ook die X-Bow een beetje te ‘helpen’.
Wat is hier ‘dus’ aan? KTM heeft niets te maken met VAG…