We zaten er niet ver naast, het wordt een KTM X-Bow in plaats van een Crossbow. Sinds vandaag zijn er afbeeldingen beschikbaar van de KTM kart, die waarschijnlijk de beschikking krijgt over een 220pk Audi motor en slechts 700kg weegt!
Stefan Pierrer, CEO van KTM, heeft hoge verwachtingen van het model, wat volgens hem een perfecte combinatie is tussen een auto en een motor. De KTM X-Bow is geïnspireerd op de extreme machines van Lotus en moet de concurrentie aangaan met Caterham, Ariel en natuurlijk ons eigen Donkervoort (via motorionline.com).
Klassiekerrally zegt
Het heeft wel wat. Is iets meer auto dan de Ariel Atom, hoewel het vreselijk basale van die auto(?) me wel aanspreekt. Vooral met de geblazen Honda motor… Yummie!
w0o0dy zegt
nogal extreem, maar alles met 220pk bij zo’n 700kg zal heftig zijn en dan past een heftig uiterlijk ook wel.
kawouter zegt
Huh, geen Rotax blok?
Alwood zegt
moeten ze daar ook maar 400pk uit laten halen door een tuner :D dan wil ik em pas! in zon lichte auto maakt het wel degelijk uit of je 220 of 400 pk hebt. mee rekening houdend dat je er toch niet iedere dag in rijd is dit echt goed te tunen. geen laffe ‘duurzaamheids’ grenzen meer :-P
amowois zegt
ziet er zeker wel heftig uit :)
El Loco zegt
Supervet ding! Nu nog voor een fatsoenlijke prijs [en geen Donkervoortprijzen; voor een halve auto €90000 ga toch weg] en het kan zeker wat worden!
Fova' zegt
Doe mij er maar gewoon een.
w0o0dy zegt
@Alwood: met 210pk en 630kg doet de Donkervoort 0-100 in 4,0seconden op 100 en loopt de auto 235km/u. Ik denk dat dat wel snel zat is hoor!
Die Donkey kun je ook al op power donuts laten draaien zonder van de plek te komen…..power over….
CSL zegt
Doet mij erg denken aan de Ford Indogo:
CSL zegt
edit- 1996 Ford Indigo was het:
http://www.supercars.net/cars/696.html
Ejay zegt
Leuke kar die KTM, ben benieuwd naar de prijs en de motoren.
@ CSL, Ford was goed bezig toen. Check ook de GT90 eens. Lang leve NFS 2 waarin beide wagens zaten. Ook de ItalDesign Cala, die toen al op de Gallardo leek.
M.M.M zegt
Wat mag dat koste ???
Ziet er wel eeeerruuug goed uit.
Kevski-Style zegt
Hmmm, zo te zien hebben ze bij het chassis design erg goed gekeken naar de elise. Hij lijkt zelf gelijk te zijn tot aan het chassis kwa concept. Ik vraag me alleen af hoe ze dat met de afwatering hebben gedaan. Geen deuren en dak betekent met regen een badkuip….
Alwood zegt
@w0o0dy
maar de 300pk van de ariel moet toch beter kunnen :P zeker als je een auto hebt mét stroomlijn…
w0o0dy zegt
tja, maar je moet die power wel op het asfalt krijgen en 700kg is dan niet veel…. Maar goed een F1 auto kan 800pk op de weg krijgen (met een toefje wielspin soms ;-) ) Is er info over waar de motor precies ligt? Voor de achteras, achter de bestuurder neem ik aan? Gaan ze de 1,8 turbo gebruiken die Donkervoort ook gebruikt?
Patrick zegt
nee, lijkt me niet, 220 pk is een 2.0TFSI
de 1.8T lever 225 pk
Rick dos zegt
Ziet er heel gaaf uit dit! Een echte funcar met ook nog eens leuke looks! Klasse!
JH zegt
Gave bak en vooraanzicht is super…zijkant is beetje flauwtjes in vergelijking met voor- en achter-kant. Chassis is koolstofvezel en niet aluminium zoals de Elise heeft. En als je het design bekijkt lijkt het kwa vorm (van bovenaf gezien) geinspireerd te zijn door een kruisboog…interessant is verder dat het chassis tegelijkertijd het exterieur lijkt te zijn…form follows function (niet Michiel?)
Michiel_vd_Brink zegt
Supergaaf concept en nog mooier uitgevoerd dan ik had verwacht!
Hieronder de impressie die ik een lange tijd geleden voor Autovisie maakte:
Ik wist dat KTM er iets bijzonders van zou maken, maar zoiets heftigs als dit had ik toch niet verwacht.
Ik heb laatst toevallig gesproken met één van de designers die aan deze auto heeft gewerkt en herken enkele van zijn persoonlijke kenmerken.
Erg leuk!
Oh, hij werkt trouwens bij VW…. Ja, op die steriele afdeling….
Citrofiel zegt
Ziet er wel heftig uit. Gelukkig veel heftiger dan dat saaie ding van Michiel :)(sorry jongen :( ).
Dann.Y zegt
ja ik vind hem wel mooi, maar hoe zwaar zou die zijn en de topsnelheid???
Nick zegt
Lotus Elise/Exige killer? :D
JH zegt
@Michiel. Weet je zeker dat VW design eraan gewerkt heeft? Normaal is Kiska de huisdesigner van KTM: http://www.kiskadesign.com/index.351.1.html?nodeID=2162
michiel zegt
Deze auto is meer dan erg leuk. Maar mist alle praktische zaken waarom ik een motor heb: 1: Enorme kicks 2: altijd gratis parkeren (ik woon in Amsterdam) 3: Echte snelheid (bij stoplichten sta ik vooraan!)
Ook mist hij alle zaken waarom ik een auto heb: lekker veilig, comfortabel, droog met een muziekje aan rijen van A naar B.
Kortom: ik zou hem echt heel graag willen, met name omdat deze auto veel veiliger is dan een motor. Maar ik kan niks met dit ding! Hij is nutteloos voor dagelijks gebruik. fun is er voor elke dag toch?
Wat ik wil: een mooie, coole, snelle en veilige motor die ik over gratis kan parkeren en waarmee ik door de files kan rijden.
Turbopaultje zegt
Als ie net zo fun to drive als de Superduke voor minder geld dan een Audi TT……….mmmmmmm…..:-)
Insider zegt
Prijzen worden rond de 50.000 eu ex bpm/btw, dus zo’n 85K. Volgens bronnen zijn er al 4 bestellingen vanuit nederland!
Marc zegt
AUDI heeft aan dit design meegeholpen.
autoblogger zegt
Vandaar dat dit bericht in de categorie “Audi” staat ;)
Meer info: http://www.autoblog.nl/index.php?tag=ktm
Jakob zegt
Ik las vandaag in een automagazine dat er een versie met dak zal komen. Nice.
donnieflow zegt
hey doe mij er maar eentje met een mazda renesis! dat niemand nog een ultralicht racemonstertje heeft gemaakt uit 250+ pk uit een 1.6 liter zonder turbo… (ja dan is het wel een wankelmoter, blijkbaar roept dat nare gevoelens op bij mensen)