Met de nieuwe Ferrari upgrades zou Verstappen nog meer concurrentie kun krijgen dit jaar.
Dit seizoen is spannender dan ooit en toch ook weer niet. Het blijft nog eventjes gokken wie wereldkampioen gaat worden, Lewis Hamilton of Max Verstappen. Eenzelfde mogelijkheid is er als je kijkt naar de stand in het constructeurskampioenschap. Daar gaat het tussen Mercedes en Red Bull.
Eigenlijk is het dus zonde dat de rest van de 18 coureurs en 8 teams dus voor spek en bonen meedoen. Veldvulling. Het voorgpramma van de hoofdact. Normaliter zat Ferrari er telkens dichtbij, maar de laatste 1,5 jaar hebben ze het lastiger. Maar er is goed nieuws: er komt een hele grote update aan! Daarmee zou Verstappen nog meer concurrentie kunnen krijgen dit jaar, of niet?
Update
Eerst even de update. Ferrari heeft aangegeven dat er een flinke update aan zit te komen qua motor. Niet zomaar een nieuwe motor, maar echt een nieuwe specificatie met nieuwe onderdelen. Deze moeten dan ook zorgen voor (veel) meer vermogen. Ferrari kan dat doen omdat ze rijden met een motor die grotendeels uit 2020 stamt. Teams mochten de motor wijzigen voor het nieuwe jaar en Ferrari gaat dat nu pas doen. De hoogste tijd, want naast Ferrari hebben de Ferrari-klantenteams te maken met te weinig vermogen. Haas staat in het constructeurskampioenschap op nummer 10, Alfa Romeo op 9.
Wanneer komt de nieuwe motor dan? Volgens Mattia Binotto komt de motor niet vóór de GP van Italië op Monza. De kans is groot dat Ferrari eindelijk weer eens goed voor de dag wil komen op Italiaanse bodem. Voor Ferrari kan deze upgrade nog belangrijk zijn, want de Scuderia is verwikkeld in een gevecht met McLaren om de derde positie in het WK. McLaren lijkt de betere auto te hebben, Ferrari heeft met Carlos Sainz en Charles Leclerc nipt een sterker rijdersduo.
Verstappen nog meer concurrentie?
Dan een antwoord op de vraag: krijgt Verstappen nog meer concurrentie dit jaar? Waarschijnlijk niet. Het verschil in snelheid is niet alleen die motor. Er schort wel meer aan de Ferrari van dit seizoen. De ‘SF-21’ wist op stratencircuits goed uit de voeten te komen, maar heeft het lastiger op de snellere circuits.
Daarnaast zal Ferrari hoogstwaarschijnlijk toch hun pijlen iets meer richten op 2022, daar beide titels voor 2021 alleen theoretisch mogelijk zijn.
Wat denk jij? Gaat Ferrari nog een rol van betekenis spelen in het kampioenschap en krijgt Verstappen nog meer concurrentie? Of wordt het al lastig om die P3 van McLaren af te pakken? Laat het weten, in de comments!
Via: Autosport
fapfap zegt
Volgens mij heeft Ferrari ook een groot probleem met de banden, ze zijn vaak het eerste team die een stop maakt voor nieuwe banden.
HZW zegt
Je kan het ook anders bekijken, en zien als extra hulp.
Als Max wint en dan steeds 2 Ferrari’s voor Hamilton.
wildbeest zegt
Niet voor monza, maar ze willen wel goed voor de dag komen in italie? Met het oude spul?
willeme zegt
@wildbeest: de kans bestaat dus dat ze in Monza de nieuwe motoren laten debuteren. Toevallig een circuit waar vermogen heel erg belangrijk is.
hassani zegt
Het staat er wel wat vreemd idd, niet voor Monza zou je kunnen interpreteren als na de GP van Monza
rob5nismo zegt
Helaas want hoe meer concurrentie hoe harder hij ervoor moet werken hoe meer ik het hem gun
supertjeduc zegt
Vraag me af wie de volgende race het kortste strootje heeft getrokken om Max van de baan te kegelen , ik gok op Ricardo , heeft toch geen snelheid en een Mercedes achterin
RiKe zegt
@supertjeduc: Het halve veld had laatst een Mercedes achterin
HZW zegt
Heel F1 Nederland denkt ook dat Max op Zandvoort gaat winnen, dat moet ik ook eerst nog maar eens zien.
Als Mercedes snel is in Hongarije, dan zijn ze dat ook op Zandvoort.
harrie zegt
Perez een Bottasje laten doen en de twee Mercedessen elimineren, zo’n lullig gridstrafje wel waard.