Bij ieder persevent rond de Alfa Romeo Mito buitelen de managers van Alfa Romeo over elkaar heen om te vertellen wat voor spannende modellen er wel niet aankomen. Alleen een opvolger voor de Alfa Romeo GT stond daar dan weer niet bij.
Als we alle geruchten moeten geloven komt er een 8C GTA, een crossover, een nieuwe Duetto Spider, een 169 en krijgen de 159 opvolger en de 149 achterwielaandrijving. En dit allemaal binnen afzienbare tijd.
Wat ontbreekt is een opvolger voor de Alfa Romeo GT. Dat is jammer, want de GT is stijlvol, rijdt leuk en is relatief betaalbaar. Meer is er niet nodig om een echte Alfa te zijn toch? Autoblog.it bezoeker Luciano is een tevreden GT rijder en hij heeft zijn fantasie eens losgelaten op een mogelijke opvolger. Hij combineerde de lijnen van de Alfa GT met het front van de Mito. Een leuk idee en het vooronder zien we dan graag de 1.8 turbo met 230 pk die in de Mito GTA moet gaan komen. (via autoblog.it)
Bramzel zegt
Please, niet doen. De balans is ver te zoeken, zo’n neus moet je alleen toepassen als het design van de hele auto er op afgestemd is. Niet op deze manier…
DAT zegt
Heel geslaagd. Het front was altijd een beetje zwak vormgegeven. De auto zelf is een geweldig concept; een coupé met heel veel binnenruimte.
Moeten ze gelijk dat gedateerde 147 interieur aanpakken.
Gerrit zegt
Duidelijk van de Mito ipv van de 8C. Als je meer vanaf de 8c had gewerkt had de motorkap/voorkant er veel beter uitgekomen.
Nu is het een uit elkaar getrokken iets.
IlCuoreSportivo zegt
De tg zal spijtig genoeg een stille dood sterven.
Volgens mij zal de gt nog lang als de laatste echte alfa gelden, als de 75 dat al niet was.
Wat die achterwielaandrijving betreft is nog niks zeker las ik pas.
De Meo zei dat het een complexe zaak is en het waarschijnlijk niet zal gebeuren :(
En voor de 169 wordt gepraat met jaguar voor een onderstel, maar dat zal de kleintjes geen RWD opleveren.
Ik hoop dat er niks van aan is en dat de opvolgers, en zeker de duetto, RWD zullen zijn.
IlCuoreSportivo zegt
dat
geen slecht woord over het interieur van mijn 147 hé. Het is gezelligheid waar het om gaat, dat nieuwe van de brera en de rest is niet zo cosy.
japp zegt
gatverdamme..
de huidige GT is super mooi.. ben elke keer blij als ik er weer 1tje zie..
maar dit zijn geen grapjes.. dit is ECHT lelijk.. sorry :(
8c is mooi.. miTo gaat ook nog wel.. maar dit ECHT niet..
this has GOT to stop NOW!
gr. japp
empyreum zegt
De GT zou er beter uit zien als ze hem de koplampen van de 159 gaven. Geeft hem net een iets stoerdere uitstraling die hij nu in mijn ogen mist.
bambinodoro zegt
het is mooi gedaan, dat wel, maar ik zou het nogal dom vinden moest Alfa op ieder model deze neus beginnen toepassen hé, zo neem je het prachtige van de 8C nogal weg, kvin de MiTo er al over eerlijk gezegd (heb hem wel nog niet in het echt gezien, dit kan nog m’n mening gaan veranderen natuurlijk)
DAT zegt
@ IlCuoreSportivo
Het 147 interieur is prima. Maar ze hebben hetzelfde interieur in de GT geplaatst. (GT is n.l. gebaseerd op de 147). En dat is toch een beetje vreemd voor deze totaal andere prijsklasse.
Frasker zegt
Het ziet er goed uit…
viola robbemondt zegt
Als GT eigenaresse zeg ik: nee. Die neus kan zo echt niet. Wordt ook dat een Fiat met Alfa-grille. Ik ben nog dagelijks blij met mijn auto. Als ik aan kom lopen, of als ik uitstap en nog even achterom kijk. Er staat wel iets moois. Het interieur vind ik ook prima. Ik reed hiervoor een 147 en dat was toch iets minder luxe, alleen al het feit dat ik nu leer heb, stoelverwarming en van die kleine (nep)alu details maakt het geheel voor mij af. Heb nu rode lak en zwarte bekleding, andersom zou ik nog fijner vinden.
Qua rijden: ik krijg vaak commentaar op de dieselmotor. Een Alfa hoort geen diesel te hebben, zo meent men. Ik vind een diesel juist heel goed bij een GT passen. Het is tenslotte een fijne reisauto, lange afstanden cruisen. Bovendien geniet ik nog dagelijks van de trekkracht op lage toeren. Je kunt ‘m heel schakellui rijden: past wel bij mij ;-)
IlCuoreSportivo zegt
@ Viola
Groot gelijk Viola.
Fijn om het van een vrouw te horen.
Ik heb nu de 147
Maar de volgende is ook een gt denk ik.
Maar deze tekening heeft niks met alfa te maken. Maak je dus maar geen zorgen. Binnenkort wordt de produktie van de gt opgedoekt, samen met de 147 denk ik. En heb je een schitterende alfa klassieker. En wat de diesel betreft, goede keuze, ook echt aangemoedigd door alfa zelf want de diesel is de goedkoopste en heeft meer pit dan de lichte benzineversies, de 3.2 is dan weer iets te hoog gegrepen voor een dame. Proficiat.
Dennis zegt
ieuw nee zo wordt die té vrouwelijk
buzzinfrog zegt
nee, anders is de 8c niet speciaal genoeg meer vind ik. de gt kan wel een verjongingskuur ondergaan, maar liefst niet op deze manier
Robert zegt
Voor dit soort kul moet en mischien maar een eigen Photoshop-hoekje gemaakt worden. Zorg er in ieder geval voor dat het niet op echt nieuws lijkt.
johnnyt-jet zegt
Gaan we nou weer fotoshopjes , de komend jaren , krijgen omdat de kompjoeter er zo handig mee is. Laat nou even.
ps. de Gt is op de 156 gebaseerd , onderhuids dan , voor de volledigheid.
Majinstar zegt
Gaat er ver op achteruit.
CSL zegt
waar is het motorkap?
die voorkant is wel erg lelijk.
dummy zegt
Voor mij hoeft zulke facelift écht niet. Het is eerder een stap achteruit ipv vooruit. De GT is mooi. punt. Blijf van dat design af.
Is het jullie bvb opgevallen dat de oorspronkele Alfa 147 momenteel beter aansluit bij het 8C/mito design, vergeleken met de huidige 147.
Ben ik blij met mijn ‘oude’ 147. Past ie metteen weer mooi in het gamma.
De 147, GT en 156 hebben allen een gelijkaardig onderstel. Waarschijnlijk zal de productie van de GT en de 147 dan ook tegelijkertijd stopgezet worden, om plaats te maken voor de ‘149’?….
De GT is een classieker in spé. Ik wil ‘m nu al :-)
Viola, bijhouden die GT, en geniet er maar elke dag van!!
jelle zegt
Ik ben blij dat het een fantasie is van iemand die er niet veel mee te maken heeft. Amaai, dat zou zonde zijn..
classic red zegt
Wat een diesel in een Alfa betreft, dit hoort m.i. totaal niet. Een Alfa hoort een motor te hebben die graag toeren maakt, fanatiek aan het gas hangt en een fraai geluid maakt. Dat is een groot deel van de Alfa-beleving. Wanneer je een diesel neemt, mis je een hoop van de Alfa beleving, alleen om wat geld te besparen. Koop dan een Fiat. Het is al erg genoeg dat je bij een Alfa met injectie het aanzuiggeluid van de dubbele webers mist. Toen ik nog alfa reed, was ik veel onnodig aan het acceleren, alleen vanwege het geluid. Niet bepaald zuinig, maar ik ben autoliefhebber, geen accountant.
Esprit_de_Flandre zegt
Is maar een zwakke fotosoep, en dit moeten ze zeker niet doen. De 8C mag niet uitgemolken worden. Zie liever het normale Alfa-gezicht.
Tinos zegt
Lijkt mij toch logischer dat de GT de neus gaat krijgen van de nieuwe 147, of vergis ik me? Of krijgt de nieuwe 147 ook de neus van de Mito?
Tripple zegt
balans moet je ook niet bij een alfa gaan zoeken he
johnnyt-jet zegt
Classic Red , je hebt natuurlijk gelijk hierin. Alleen , het merk moet wel centjes verdienen . Ik denk een goed alternatief is de kleinere turbo benzines , nagenoeg hetzelfde verbruik als de diesels en toch een benzine motor. Ja, ik ken ook de Webers nog maar dit is toch echt geweest , hoe jammer ook.
Timmie zegt
Het is weer nie waar e! Ze moeten per se weer dat fameuze familiegezicht op andere modellen plakken. “plakken” ja, want hier is dat afgrijselijk!!!
Tom# zegt
Ik vind de voorkant iets te gladgestreken met de rest. Alle lijnen van achteren verdwijnen in een bocht, i.p.v. een scherpe vouw zoals de rest van de auto.
EJS zegt
beter as de Mito, die vind ik foto iig nog steeds niet mooi, deze vind ik meer hebben;) hoop serieus dat Alfa dit te zien krijgen:)
Ilquadrifoglio zegt
Alfa Romeo heeft ervoor gekozen geen ‘family look’ te gebruiken voor de toekomstige modellen. Wel zullen er waarschijnlijk ‘Sprint’ versies gemaakt worden op basis van de ‘Milano’ en ‘Giulia’.
IlCuoreSportivo zegt
Er komt geen nieuwe gt!!!
Het heeft dus geen zin om erover te meimeren.
Als er al enigzins een opvolger zal zijn, zal dat de opvolger van de brera zijn. En das nog een jaar of vier wachten vrees ik.
Wanneer gaat alfa nu eens laten zien dat het echt weer in orde komt voor de echte fans? snelheid , agiliteit, laag, gebrom, …
IlCuoreSportivo zegt
idd die huidige family look, is erover. Het is trouwens niet alleen look, maar praktisch alle onderdelen zijn gelijk, zo is het dan ook misgegaan.
Dat ze maar snel met die duetto op de proppen komen, die zag er alvast schitterend uit op het italiaanse blog.
smokin zegt
Ik ben zelf ook een zeer tevreden GT rijder (3.2 V6), maar als zijn opvolger er zo uit gaat zien ga ik op zoek naar iets anders.
Brian zegt
Veel modellen die ze nu hebben vind ik ook niet veel soeps, ja zo’n 159 Sportwagon ofzo is wel vet, maar zo’n sedan 159 vind ik zo suf.
BaRa zegt
Ik heb geen behoefte aan een andere neus. Ik wil vooral:
– een ander dashboard dan in de 146. ’t Ziet er zó goedkoop uit. En dat terwijl de 156/159 zo een mooi dash heeft. Zelfs aftermarket bekleden met leer lost het probleem niet echt op.
– een betere handgreep voor de kofferklep. Als je weet dat ik een kofferklep op 4 jaar tijd zo’n duizend keer opendoe, dan is dit echt wel een punt van ergernis.
– buitenspiegels die niet fluiten als je 100 per uur rijdt.
– een automaat op elk van de motorisaties. Het is uiteindelijk (ook) een coupé.
Dat zijn de punten die me 3 jaar geleden weerhouden hebben van de aankoop van de GT.
Mr Hyde zegt
@empyreum:
juist, iemand waarmee te praten valt. De GT is nog steeds een mooie auto, de voorkant is misschien wat gedateerd, en als je hem dan wilt opfrissen, dan de voorkant geven van de 156 na zijn laatste facelift, of de voorkant van de 159 geven (lijkt er ook wel een beetje op).
Scooperdepoep zegt
Laat ik dan lekker de enige zijn die zegt: Doen!!!
Misschien dat ik dan ooit een Alfa zou overwegen.
ZwerverRoodbaard zegt
Doe normaal :S Je kunt ook te ver doordraven laat de GT maar de GT zo is die al mooi genoeg.
PS: Hij wordt er ook niet mooier op ;)
lincoln zegt
was al een schitterende auto .. die geen dag ouder wordt .. (lekker tijdloos) ..
en het nieuwe family gezicht is er uiteraard om amerika te veroveren ..
weet niet of ik het mooier ga vinden .. mist een beetje venijn ..
LP640 zegt
kijk dit wil ik zien! En dat terwijl ik de 8c echt lelijk vind
HJD zegt
voorkant past niet bij rest van de auto:S
niet doen duss
@LP640: Het is dat er iets is als vrijheid van meningsuiting, maar ik vind jou uitspraak over de mooiste sportwagen, de 8c, echt te ver gaan:X
autofans.be zegt
ik vind het eigelijk wel iets hebben. ben ik wel eens benieuwd naar!
somebodyo zegt
:O wat een lelijk iets:S daar wil ik nog niet dood in worden gevonden
J. zegt
De GT is naar mijn mening nog niet aan vervanging toe, daar kunnen ze beter een truucje op uithalen als ze bij Porche met de 911 doen. Gewoon updaten, en het uiterlijk voor 99,9% hetzelfde laten.
Het is al zo’n mooie auto, blijf er gewoon zoveel mogelijk vanaf please! En zeker de koplampen NIET aanraken, de GT kijkt je onschuldig en lief aan terwijl het toch een klein beest is ;)
GTBOY zegt
Ik ben zelf in het bezit van een Alfa GT met Arese 3.2. blok. Heerlijke auto, maar vooral motorisch een van de lekkerste motoren die Alfa ooit geproduceerd heeft.
Ik hoop dat het nieuwe type zijn eigen gezicht blijft behouden, zoals dat ook bij het huidige model is geweest, dus geen veredelde Brera neus. Overigens vindt ik de GT neus chiquer dan die van de Brera. De neus op de archieffoto vindt ik wat te overdesign.
Graag zie ik in de toekomst weer de achterwiel aangedreven auto’s van dit merk terugkeren.
.
Citrofiel zegt
Wat mij betreft heeft de huidige GT geen houdbaarheidsdatum! :D Gewoon laten.
IlCuoreSportivo zegt
En weer een hele hoop paljassen die denken dat dit de nieuwe gt is????
Dit is gewoon door jan met de pet geshopt, er komt geen nieuwe gt!!!
BaRa zegt
@ GTboy: je bedoelt toch het V6-blok van GM, dat Fiat heeft “geruild” tegen hun dieselblokken?
Timo zegt
Het idee Alfa-geen diesel klopt niet helemaal…….Alfa bouwt al heel lang diesels….vroeger zelfs vrachtwagens!! De Alfa 33 had in de jaren tachtig al een 3 cylinder diesel……
Ik begrijp het wel, heb zelf 2 Alfa’s gehad en dan nog met de zalige boxer-motor…..rij nu een GT…..
Een diesel….dromen is leuk maar met de huidige prijzen is het haast niet meer mogelijk om benzine te rijden……..
Ik moet wel bekennen dat de Alfa diesel zalig rijdt in de Gt: hij is krachtig,vlot, heeft geen dieselsound (vanbinnen) en is Behoorlijk toerengeil….het is alsof de ingenieurs geprobeerd hebben om alles wat een diesel slecht maakt weg t ewerken en hem als een nafte te laten rijden.
Kijk ik erger mij iedere keer aan Top Gear of een ander programma als men een of andere superwagen….reviewt…..dit is niet realistisch, weinig mensen zijn zo rijk dat ze een auto met 300 pk kunnen onderhouden….De MITO vind ik leuk….. betaalbaar…..De 8 C of de vernieuwde Lamborghini Gallardo niet want dat is dromerij……kan men even goed een Film huren, is even onrealistisch.
Dusja diesel i.p.v benzine tis ergens jammer, maar een noodzaak…
smokin zegt
@BaRa:
Het eerste model van de GT was de laatste Alfa Romeo met de Arese of Busso V6:
http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_V6_engine
Niet te vergelijken met de GM V6 die vanaf 2005 gebruikt werd in de 159 en de Brera.
johnnyt-jet zegt
Timo , ik ben overgestapt op benzine , nu hetzefde verbruik en wel een benzine. De diesel gaat in de toekomst qua prijs de benzine overschrijden.
Fré zegt
Is de Brera in feite niet de logische opvolger van de GT?
Vond het altijd al vreemd dat ze beide in productie lieten…
LP640 zegt
@HJD
Sorry had het misschien anders moeten zeggen ;)
Timo zegt
johnnyt-jet : Welke auto heb je dan?, ik weet de VW motoren beginnen stilletjes aan bij te benen van verbruik…..maar de rest zit nog achter…..maar in ieder geval, laten we het hopen, dat we ooit weer benzine-motoren kunnen rijden.
Raptor zegt
Ik had de Mito liever met de voorkant van de GT gezien :-)
IlCuoreSportivo zegt
Ik heb de mito int echt gezien, echt a class of its own.
Alleen jammer dat ze er niet in slagen om die amfa’s lager bij de grond te krijgen.
Als ze nu nog evoudig te verlagen waren, maar niets is minder waar
En de auto op zich is ook wat hoog, maar voor de rest, vooral de ramenlijn aan de zijlkant is mooi.
viola robbemondt zegt
@IlCuoreSportivo: over de MiTo: inderdaad, hij staat tamelijk hoog op de pootjes. En dan nog de drempels raken als je er iets sneller dan stapvoets overheen rijdt… Krijg je met zo’n geprononceerd neusje :-) Vandaag bespreek ik hem heel kort op mijn weblog. Kijk maar even of je het daar, als Alfa-liefhebber, mee eens kunt zijn. ;-)
Gert zegt
Niet doen! de 8C is een exclusief model! Als je de voorkant van de 8c gaat geven aan andere modellen van Alfa, raakt die exclusiviteit in bedwang. Bovendien vind ik die voorkant helemaal niet mooi voor de GT. de voorkant van de 159 is wel mooi. Als je deze aan de GT geeft, zou die nog agressiever eruit zien en dus nog beter! De koppeling mogen ze ook upgraden, mag iets sportiver
Ruud zegt
ik vind de alfa gt, een verouderd model (en dat is ie ook) maar ik zou het niet doen alfa…
Ivo zegt
Heb vorige week me GT opgehaald, en mij god zeg wat een heerlijke bak om te rijden, verwacht eigenlijk niet snel een opvolger.