De favoriete commentator van iedereen vindt dat Max Verstappen een kort lontje heeft.
Je kan zeggen van Martin Brundle wat je wil, maar de man is altijd goed voor een paar uitspraken. In Nederland kennen jullie hem allemaal van het Britse F1-commentaar. Je hebt een opgevoerde Britse Jochem Meyer op XTC (David Croft) en Martin Brundle.
De beste man kan het nooit goed doen. Want in het Verenigd Koninkrijk zien ze hem als pro-Verstappen en in Nederland denken we dat hij stiekem voor Hamilton is. In zijn laatste column op SkySports is vrij duidelijk waar zijn voorkeur lag afgelopen weekend.
Veren in de bips
Zoals je kunt verwachten, krijgen de Britse Hamilton en de Britse Russell een paar Britse veren in de Britse bips. Het (Britse) team van Mercedes deed het aanzienlijk beter en Brundle keek er graag naar:
Lewis zijn voorstel om te stoppen was schrikwekkend. Je kon horen hoe weinig zin hij heeft in dit seizoen. Na 65 fantastische ronden zal hij er wat positiever in staan. De fans wisten zoals gewoonlijk dat Hamilton met deze topprestatie terecht de Driver of the Day-trofee verdiende.
Martin Brundle, is duidelijk niet bevooroordeeld.
Kort lontje Verstappen
Martin Brundle hekelt daarnaast het korte lontje van Verstappen. Via de boordradio was Max overduidelijk niet in zijn nopjes met de DRS die niet functioneerde. Daar vond Martin Brundle wat van:
Max was duidelijk heel erg boos op de radio naar zijn team toen het DRS niet werkte. Hierdoor kon hij niet voorbij aan de altijd indrukwekkend presterende Russell in de Mercedes. Dit zegt twee dingen. Ten eerste is hij klaar met de serie betrouwbaarheidsissues. Ten tweede heeft Max nog steeds een kort lontje. Dat zagen we ook tijdens de GP van Saudi Arabië vorig jaar met de brake-test op Hamilton.
Martin Brundle, vindt dat Max Verstappen een kort lontje heeft.
Wat vind jij? Heeft Max Verstappen een (te) kort lontje? Of moet je in topsport gewoon zo tegen elkaar kunnen praten? Laat het weten, in de comments!
Meer lezen? Dit is de stand na de GP van Spanje 2022!
spidertje zegt
Helemaal mee eens. Familie trekje vd Verstappens.
smoked zegt
Achja, niemand is perfect🤷♂️
autogeak zegt
Heel bijzonder hoe ze ik het VK Brundle als Verstappen fan zien……
Johanneke zegt
Poe poe, iemand is hard in topsport, hoe denk je anders dat je aan de wereldtop komt. Moet je eens niet je best doen op een training bij ac milan, krijg je een klap in de nek van Zlatan. En terecht. Om de top te bereiken en daar te blijven moet je keihard zijn. Anders haal je niet het beste uit jezelf en de mensen om je heen. Perfectie nastreven heet dat. Slappe gejank allemaal, daar ga je het niet mee redden.
ryser zegt
“Hoe denk je anders dat je aan de wereldtop komt” in F1 is het antwoord hierop ook wel vaak geld.
Johanneke zegt
Met alleen geld ga je geen overwinningen pakken hoor.
Edge zegt
Uhm, welke topprestatie heeft Hamilton het afgelopen weekend precies geleverd? Een coureur van een top-drie team die vanaf de laatste plaats terug naar plek 5-6 rijdt is heel normaal. Dat hebben we de afgelopen jaren talloze keren gezien wanneer iemand iets vergelijkbaars overkwam, een gridstraf kreeg of hem in de kwalificatie afschreef. Hij had een inzinking na dat moment met Magnussen en heeft daarna gewoon gedaan wat je van een Mercedescoureur mag verwachten, niks meer, niks minder.
bernoulli zegt
Perez won zelfs na een crash in de eerste ronde, dus eigenlijk was Hamilton gewoon heel slecht. 🤣
jaapiyo zegt
Het was oké totdat ‘ie die ‘braketest’ noemde. Dat was natuurlijk geen braketest. Vind overigens wel dat Max verre van relaxter is geworden na het binnenhalen van de titel. Sterker nog het relaxte wat hij eerst altijd had lijkt er echt een beetje vanaf te zijn, alsof ‘ie is blijven hangen in de stress en intensiteit van abu dhabi.
pomoek zegt
@jaapiyo: Ik denkt dat dit ook een beetje samen valt met de technische malheur die hij heeft mogen ondergaan. Op het circuit vind ik ‘m bedachtzamer rijden dan vorig jaar. Minder dood of de gladiolen, en meer met een oog op het einddoel: een 2e kampioenschap binnen halen.
scalemaster zegt
Even een paar quotes aanhalen.
Max heeft een kort lontje:
Vindt je het gek als het meest essentiele hulpmiddel om je voorligger in te halen niet naar behoren werkt!
Max heeft een kort lontje:
Vindt je het gek als je met 280km/u uit de wedstrijd en in de bandenstapel geknald word. (payback is a bitch)
De altijd indrukwekkende Russel:
Die gast heeft nog niks laten zien,behalve dat hij een beetje kan sturen.(voor een wakkere LH44 of MV33 is Russel geen partij)
Ik ben geen echt Max fan,maar op je 24ste al 65 podiums,24 wins en de beker op je naam hebben is toch zeker een grote verdienste en dan vind ik dat je je team best de les mag lezen als ze de boel verneuken met dit soort lullige ”fouten”
SpiderIV zegt
Klopt mijns inziens helemaal. Max was zich aan het ergeren, aan het opvreten. Uitstekende actie van het team om hem binnen te halen voor een vervroegde stop en hem daarmee te recetten.
mashell zegt
Tuurlijk heeft Max geen geduld, een kort lontje en enorme testikels. Maar dat is precies wat hem zo snel maakt. Hij is absoluut niet de beste coureur maar wel degene die het meeste durft en daarmee de smaakmaker die de F1 nodig had.
pomoek zegt
Terecht dat Verstappen een beetje klaar is met de haperingen in de RB. Het is het derde ding dit seizoen dat gewoon moet werken dat begon te haperen. Verstappen rijdt de ballen uit de broek en haalt al jaren betere resultaten met de auto dan je zou mogen verwachten. Gaat degene in het team die het DRS mechanisme heeft ontworpen beter werken omdat hij of zij op televisie de huid wordt vol gescholden? Ik denk het niet. Dus al met al is de frustratie te begrijpen maar niet verstandig om dat zo publiekelijk te uiten.
sportevo zegt
Ik vind de manier waarop hij het over de boordradio naar het team zegt verkeerd. Het sarcasme spatte er vanaf.
Vooropgesteld moet het gewoon werken maar het blijft een technische sport waarin ook iets kapot kan gaan.
Is het dan nodig om dit aan de mensen die jou wel een auto geven waarmee je wedstrijden (en kampioenschappen) kunt winnen om ze op zo’n manier te laten weten dat ze het verkeerd doen? Dat had ook anders gekund.
Verstappen gaat ook nog wel eens keer een dom foutje maken zoals hij dat in zijn begintijd bij Toro Rosso en Red Bull ook vaak genoeg heeft gedaan. Zouden Horner en Marko hem dan ook zo gaan afvallen?
tw1982 zegt
Sarcasme? Waar hoorde jij sarcasme zondag?
Henkie zegt
Ja! Marko geeft hem dan zeker wel een draai om zijn oren.
Ditoxx zegt
Hammie klaagt = Huilenbalk
Max klaagt = kort lontje
:’)
mashell zegt
Indien je wereldkampioen (geweest) bent dan heb je daarmee het recht verworven om diva gedrag te vertonen.
Dutchdriftking zegt
Haha vooral kansloos dat hij de klapper van Hamilton nog altijd als braketest ziet….
sportabgasanlage zegt
Tjongejonge, wat een gezeik weer. Iedere coureur is wel te betrappen op gevloek of gefrustreerde berichten over de radio als er iets misgaat of niet goed werkt. Als je bezig bent met topsport en de belangen zijn gigantisch, dan flap je er wel eens wat uit ja. Kijk eens naar voetballers… Die lopen al te schelden en te tieren naar de scheidsrechter zodra hun veter los zit en ze erover vallen.
Robert zegt
Oude kampioenen als Schumacher, Prost, Mansell, Räikkönen, Hamilton, Vettel en ja zelfs de haast heiligverklaarde Senna konden zich over de boordradio zowel als op de paddock en in de pitbox als enorme klootzakken gedragen. En in dat rijtje past een karakter als Verstappen prima bij.
Blijkbaar heb je dit egocentrische hard nodig om een kampioen in de Formule 1 te worden.
dracae zegt
Dat is dus precies zoals het is.
Om te winnen, kampioen te worden heb je in veel sporten en zeker de F1 een ‘ killer mentaliteit’ nodig.
Los daarvan zie ik ook niet hoe het een probleem is dat de coureurs zich in het heetst van de strijd af en toe even erg duidelijk uiten. Het is wat mij betreft wel een probleem dat roeptoeters in de media daar selectief over zeuren.
dracae zegt
….En Autoblog… hou nu eens op met mijn volstrekt normale, beleefde en fatsoenlijke berichten in de wacht te zetten voor moderatie…
Op die manier heeft het geen zin om nog mee te doen op jullie website.
alcantara zegt
ik heb hetzelfde…
flyerbunch zegt
Same here..
drdre1 zegt
Ik heb niet ALLE feiten paraat, maar was het niet zo dat er BIJNA elke rae wel iets aan de hand was met de wagen? Was er niet een 2x DNF, danwel een stuurbekrachtiging die niet goed werkte, danwel een DRS die niet goed werkte en allemaal in verschillende races. Ik kan me voorstellen dat het vertrouwen in dat opzicht dan daalt en je gewoon moe bent dat je alwéér alle zeilen moet bijzetten om überhaupt nog iets uit de race te halen. Ook was er medegedeeld dat issues waren gefikst en dan bleek het lster toch niet zo te zijn.
Desalniettemin vind ook ik dat ie moet oppassen welke woorden ie gebruikt wanneer t ‘m hoog zit. Je kan een team maken en breken met woorden.
ryser zegt
Ff semi off topic maar had Perez deze GP niet gewoon moeten winnen? Hij zat maar uitzichtloos met nieuwere banden achter Verstappen en Russel. Daar had t team hem gewoon voorbij moeten laten gaan. Verstappen een kort lontje? Perez had misschien een grotere bek moeten hebben!
flyerbunch zegt
Brundle is zeker geen anti-fan van Max en volgde z’n carrière op de voet. Hij is fan van de underdog en afgelopen jaren was Max juist in die rol tot hij de wereldtitel pakte. Dat het schelden over de radio niemand verder helpt weet iedereen ook wel. Frustratie kan je prestaties in de race beïnvloeden. In dit geval kwam Max in de ogen van Brundle over als arrogant zoals hij in het verleden soms ook werd aangewreven wat toen aan z’n leeftijd werd gekoppeld. Vandaag zou die maturiteit er wel moeten zijn zegt men, maar jong of oud.. het lijkt me begrijpelijk dat Max pissig was in deze situatie. DRS is een belangrijk basis onderdeel en technisch een heel simpel item om in orde te brengen. Dat hij tijdens de kwalificatie met een kapotte DRS reed kon men niet voorzien, maar tijdens de race had dit euvel niet meer mogen voorvallen. Het zijn stomme basis fouten waar Max zich zorgen over maakt en dingen die een race of kampioenschap kunnen maken of kraken!