Zo’n originele E30 is al heerlijk, maar als een of andere onverlaat er dan ook nog een 3,5 liter M5 motorblok in lepelt, wordt het alleen maar beter.
Deze diepzwarte E30 uit ’83 is in dit geval uitgerust met een 315 pk sterke E34 M5 motor, een M3 uitlaatsetje, brede velgjes en ook nog eens hydraulische rembekrachtiging. Oja, en instant coolness. Het allermooiste: voor een luttele 10k is ‘ie van jou.
Bij de advertentie staat ook nog een foto van het kentekenbewijs, waarop we kunnen zien dat meneer de RDW de lekkere upgrade naar een M5 blok ook onder ogen heeft gekregen en dat dat allemaal netjes is goedgekeurd. Wel zo fijn.
Motorswaps tussen M3’s en M5’s zijn niks nieuws aan de horizon trouwens. Zo stond deze E30 met M5 power te koop, rustte Manhart een E92 uit met een V10 en leggen ze in Zweden ook wel eens een V10 in een E30.
Met dank aan Steffen voor de tip!
jibbe zegt
Deze staat al een hele poos te koop
Maar het blijft een plaatje!
Rohrl-fan zegt
E30 M3? Dit is qua body toch geen M hoor…
Leuk karretje, dat wel!
quattromeister zegt
@Rohrl-fan: Niemand heeft het dan ook over een M3, alleen jij..
r32turbo zegt
@Rohrl-fan: er staat mij tog duidelijk BMW E30 MET EEN M5 BLOK
Rohrl-fan zegt
@Rohrl-fan: Okay, in had het beetje fout gelezen. Maar in de inleidende tekst stond er in ’t begin wél ‘Zo’n originele E30 M3…’, dus vandaar de verwarring.
Hoe dan ook… I was wrong! :-)
r32turbo zegt
@Rohrl-fan: geen zorgen joh, is vrijnormaal ik maak ook wel eens foutjes:)maar wij dachten gewoon even waarschuwen.
reggie-boy_rood zegt
@Rohrl-fan: waar zie jij m3!
tt123 zegt
Dit lijkt me nog eens wat! Als ik 10k had dan was die niet mn eerste keus maar zeker in de top 5
baap zegt
Sleeper?
Hubert zegt
@baap:
Waarom? Gewoon lekker mee rijden.
Niks slapen!
baap zegt
@Hubert: Ik neem aan dat je weet wat een ‘sleeper’ is? Even voor de uitleg; Een auto in een op het oog normaal uitziend jasje, maar ondertussen..
sls63amg zegt
@baap: hahahhah
QuattroBoy zegt
@baap: Wel eerst vol plakken met 316i badges…:)
c-ad zegt
Subtiel. Vind ik leuk!
fa5test zegt
@Rohlr-fan er staat nergens M3 hoor?
Wel een pracht van een auto!
ej20g zegt
Ik vind het een leuk ding met die prachtige 6-cilinder. Echter, die uitlaat, nee die moet anders. Die vind ik er niet uit zien zo.
numpty zegt
@ej20g: Ben ik met je eens… die hangt er niet netjes en subtiel onder.
E34M5Touring zegt
Die 315pk motor komt uit de eerste E34 M5. In de E28 leverde het blok 284pk.
matje140 zegt
@E34M5Touring: @carmiggelt
carmiggelt zegt
@E34M5Touring: Aangepast. Thanks voor de scherpe blik!
undifined1 zegt
@E34M5Touring:
kleine corrective, 286pk :-D
baasbas zegt
Euh.. Liever in een e28 body. Maar als iemand hem voor de deur zet zal ik niet weigeren denk ik
griffendahl zegt
Vaag ding… 1983, en dan kunststof bumpers maar weer niet het kunststof stuk tussen de achterlichten en zo. Verder 10K vragen, en dan de afwerking ff net niet, zie bijvoorbeeld de stoelen. 10K voor zoiets vragen kan wel, maar dan moet het er wel gewoon mooi verzorgd uitzien.
schellekens006 zegt
@griffendahl: zijn toch de chrome bumpers alleen zwart gemaakt…geen mk2 bumpers.
lincoln zegt
BMW fanboys vinden is niet moeilijk ..
luitjes met 9 rooitjes vrij besteedbaar ook niet ..
een combinatie van die twee is nog wel een lastige klus ..
Junior540 zegt
@lincoln: moeten ze deze wintermaanden maar een paar kilo meer verkopen….
bsxc2 zegt
@Junior540: Subtiel…Subtiel…
rickr zegt
@lincoln: Is het al weer stereotype tijd?
alcantara zegt
@lincoln: Niemand is zo gek om 9k te spenderen aan een economisch afgeschreven E30 van +30 jaar oud. Fanboys zullen eerder het (drie)dubbele spenderen aan een jongere M3/M5/335i.
rolov zegt
@alcantara: die vallen natuurlijk wel veel meer op. Je moet echt een liefhebber treffen die in een garage kan zetten. 10 ruggen en dan op straat neerzetten kan niet .
jelmer zegt
@rolov: Als je een liefhebber bent – waar ik mezelf toe reken – laat je zoiets doen of doe je het zelf zodat je helemaal kunt laten maken wat je wil. Dan koop je het niet kant en klaar.
rolov zegt
@jelmer: is waar maar je weet zelf ook wel dat die ombouw het dubbele kost. Tenzij je zelf heel handig bent. ( wat ik helaas niet ben) ;)
alcantara zegt
@jelmer: Ligt eraan wat voor liefhebbers. Je hebt liefhebbers van het rijden en van het sleutelen.
lincoln zegt
@alcantara:
ja ja .. het zijn typische “autoliefhebbers” ..
addiction4cars zegt
Tis dat ik het zelf niet heb liggen.. nice
schellekens006 zegt
Prijs is veels te hoog.. Rooitje of 6 is meer dan zat.
toyotafortuner zegt
Man. Een E30 is standaard al best lekker. Nu al helemaal! Ook een toffe swap! Specs zijn om te smullen!.
volvoturbo zegt
Graag gedaan, autoblog. Kwam deze tegen en vond ’t wel ’n tip waard. Kon me niet herinneren dat deze al ’s gebruikt was voor ’n nieuwsitem.
escort77 zegt
@volvoturbo: maarre, ga je die ouwe T4 hier nu op inruilen?
volvoturbo zegt
@escort77: haha. Nee wordt n jongere 335i dan deze (e92), dus zo ver zat je er niet naast.
azenomei zegt
Voor die 10k koop ik liever een e39 m5.
ThomasBol zegt
Mooi bedrijf. Keer wezen kijken naar een 320d die helaas net voor mij verkocht was. Aardige mensen, mooie spullen te koop. Auto is uiteraard ook erg gaaf!
Hupke zegt
Hoe je die engine swap legaal gekregen hebt interesseert me precies meer dan de wagen zelf.
Ik denk persoonlijk dat zo’n 6-in-lijn veel te zwaar is in dit koddige autootje en dat je beter af bent met het degelijk tunen van een M3 blok.
lincoln zegt
@Hupke:
kan bij het RDW ..
is het gewoon legaal ..
althans .. dat was het geval ..
sinds een jaar of 3 hoeven ze bij de APK geen cilinders meer te tellen ..
E34M5Touring zegt
@Hupke: 325i is toch ook een 6 pitter en die rijden prima.
Hupke zegt
@E34M5Touring:
Achzo, als die evengoed de hoek om gaan als een M3 dan moet ik m’n mening mogelijks een beetje herzien.
E34M5Touring zegt
@Hupke: Sterker nog, 325i is 60kg lichter dan de M3. Denk dat je met dezelfde onderstel upgrades etc. een heel end komt.
super zegt
@E34M5Touring:
320i was ook 6 cyl t/m e46
E34M5Touring zegt
@super: Die is er overigens ook als 4cilinder geweest in de E30 en E21
lincoln zegt
@Hupke:
ja oelewapper .. jullie betalen voor CC,s natuurlijk ..
wij voor gewicht iig ..
Hupke zegt
@lincoln:
Op zo’n oud ding betalen we natuurlijk nietmeer zolang de tuning maar ‘period’ is mag het dan.
Maar motorswisselen doen ze niet zo losjes over, toch niet als je het legaal/verzekerbaar wil.
jibbe zegt
@Hupke: een auto met het bouwjaarvoor 89 zijn ze juist heel soepel ik heb het een keer na gevraagd daar.
De nieuwe motor moet fatsoenlijk ingebouwd zijn.. Lees geen ductape en bindbandjes.
De historie van het blok moet aantoonbaar aanwezig zijn Lees of het blok niet gejat is.
En of het gewicht niet te hoog is geworden dan wordt er een wegliggingstest uitgevoerd.
Hupke zegt
@jibbe:
Maar dat is in NL dan?
beseff zegt
Is een bekende ja..
Zag laatst eentje met een e60 m5 blok
gerald zegt
Staan wel meer leuke auto’s te koop op die site, zag er laatst nog een 3 serie compact die omgebouwd was naar een M3. Als ik het geld had zou ik zeker zoiets overwegen, geweldig z’n wolf in schaapskleren!
frankenvrij zegt
De eigenaar van de toko rijdt/reed zelf op het circuit met een e30 met ingelepelde 6 cilinder en stuurt prima, wel met aangepast onderstel. Als ik het me goed herinner waren dat rondetijden van 2.08 op cpz (circuit park zandvoort)
458ferrari zegt
Heerlijk die ouderwetse sportstoelen
rob68 zegt
Knap dat tie nog niet gescheurd is, wel lekker bakkie verder..
undifined1 zegt
Is trouwens een 3.6 dit blok, de 3.5 zat in de e28 en die ziet er anders uit
alassad zegt
Heeft deze niet een keer in wegmisbruikers gezeten?
http://m.youtube.com/watch?v=ur631y7V6cw
(kan het niet verifiëren omdat ik op mn mobieltje zit)
stefane30v8 zegt
Een e30 op kenteken zetten met een andere motor is een uurtje werk en kan bij iedere rdw station
nillitn92 zegt
Ik heb momenteel deze e30 staan :)