Er mag wel een flink bedrag voor afgetikt worden.
Wie het nog durft om tegenwoordig een Audi RS-product te kopen moet dit exemplaar eens bekijken. Het gaat in dit geval niet om de mateloos populaire RS 6 Avant C7, maar om een RS6 van twee generaties eerder. En wát voor één. Deze RS6 Avant C5 uit 2002 heeft de afgelopen 16 jaar weinig gereden en bijna alleen de mooie bink uitgehangen.
De kilometerstand leert ons dat de Audi slechts 2.000 kilometer ervaring heeft! Het is bijna zonde om er nu wel mee te gaan rijden. De samenstelling is geweldig. De Mugelloblauw kleur sluit naadloos aan bij het ingetogen uiterlijk van deze generatie RS6. Zonder de badge weten alleen kenners dat ze te maken hebben met een 4.2 biturbo V8 station, die goed is voor 450 pk.
In vergelijking met hete hatches van vandaag de dag is de RS6 Avant C5 misschien niet de snelste meer, maar who cares. Deze auto is tijdlozer dan het servies bij je oma in de kast.
Met zo’n kilometerstand en het feit dat de auto er hagelnieuw uitziet is de prijs ook niet kinderachtig. De aanbieder vraagt 59.500 euro voor de maagdelijke RS6 Avant.
Met dank aan @marijn90 voor de tip!
baklava zegt
Perfect! Wel met bearlock graag. Anders staat ie volgende week samen met Youssef op opsporing verzocht
momo zegt
@baklava: Wie is Yusuf?
rufctr01 zegt
@momo: dat is pax met bontkraag, een vet bosje haar op zijn hoofd, heeft een handtasje om zijn schouder, draagt een stone island trui en noemt zijn vriendin kech. Het liefst rijdt hij in een Audi RS naar de pinautomaat om geld op te nemen!
bloemhof010 zegt
@baklava: probeer je grappig te doen tarkan?
baklava zegt
@bloemhof010: Volgens wiki: “Tarkan Tevetoğlu (Alzey, 17 oktober 1972), beter bekend als Tarkan, is een Turksepopzanger. Hij werd in Duitsland geboren, emigreerde met zijn familie naar Turkije en studeerde klassieke Turkse muziek in Istanboel. Sinds 1992 is hij de beroemdste ster van de hedendaagse Turkse popscene.” Nee dit ben ik niet. Gewoon een noord hollander met friese roots wonend in het mooie Groningen zonder enige zangkwaliteiten, die graag griekse zoetigheden tot zich neemt.
momo zegt
@baklava: Te veel info over jou. Vertel me meer over yusouf..
rotasaxal zegt
@momo: kijk maar eens naar opsporing verzocht.
momo zegt
@rotasaxal: Ja, daar vind ik dus niks. Wijsneus!
Tonnie zegt
@baklava: “ik wil naar griekenland”, wie kent ‘m niet?
toyotafortuner zegt
Welp. @rubenpriest: volgens mij ben je een html tag vergeten af te sluiten. Alles na de artikel tekst staat schuin gedrukt
RubenPriest zegt
@toyotafortuner: Jup, is gefixt.
toyotaprius zegt
@RubenPriest: schuin is hip!
viezefreddyw zegt
Leitner en hoge prijzen is iets wat we wel gewend zijn.
mike0709 zegt
@viezefreddyw: Beetje terecht toch? Waar hij deze pareltjes weer vandaan weet te halen vind ik altijd knap.
VeniVidiVici zegt
@viezefreddyw: Ja en Leitner en Audi zijn we ook wel gewend #burnrs6dtm
rufctr01 zegt
@viezefreddyw: ik denk dat dit een kwestie is wat de gek voor zo’n auto neer wil leggen!
Misschien is de auto wel meer waard, misschien ook wel minder.
Tonnie zegt
@viezefreddyw: vind het met deze eerlijk wel meevallen. Ook een van de laatste mooie audi’s imo. :).
JanJansen zegt
Prima Youngtimer. Wel de kosten van een G3 LPG installatie meenemen in de uiteindelijke prijs als je er ook echt mee wilt gaan rijden.
sr20det zegt
@janjansen: ja en 250 pk overhouden zeker ..
maotje zegt
@sr20det: lpg is niet meer wat t 25 jr geleden was. Is gewoon prima brandstof
dirkiii zegt
@janjansen: 60k aftikken en dan LPG inbouwen in een performance station?
Ga je mond spoelen?
toyotaprius zegt
@dirkiii: doen ze hier ook met Italiaanse raspaarden en ander duur snel spul.. maar dan een klein tankje om belastingen te kunnen omzeilen.
maotje zegt
@toyotaprius: waar is hier?
JanJansen zegt
@dirkiii: rij zelf in een B5 S4 met G3, ja dat ondersturende familie hok.
De overgang naar LPG voel ik vrijwel niet.
Een klein rekenvoorbeeld; LPG is 1 euro goedkoper dan benzine. Stel een Audi S4 kost 15000 euro en rijdt 1 op 5. Dan heb je de volledige aanschafprijs na 5 x 15000 = 75000 km terugverdiend. Zelf rij ik dat in pakweg 2 jaar.
Anders gezegd, ik bespaar 7500 euro aan brandstof per jaar. Daar kan je heel wat onderhoud voor plegen.
Maar goed, ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken.
dirkiii zegt
@JanJansen: maar iemand die lpg in een snelle audi zet die gaat geen 60k betalen voor een rs6 c5.
die gaat waarschijnlijk net als in jouw geval voor eentje die normaal gebruikt is.
diablogt zegt
@janjansen: U betaalt geen wegenbelasting?
JanJansen zegt
@diablogt: wegenbelasting is maar een paar tientjes duurder. Snap dat de eerste lpg installaties niet top waren. Maar met de huidige techniek en brandstofprijzen kan je er echt niet meer omheen. Bovendien is het beter voor het milieu.
Maar goed als je lekker de staatskas wilt spekken, hoor je mij niet klagen. Het liefst minimaal €1.74 per liter betalen langs de snelweg. Bedankt alvast!
stgp zegt
@JanJansen: wow, dit rekenvoorbeeld is zo krom dat het gewoon knap is.
JanJansen zegt
@stgp: nou leg het maar eens uit zou ik zeggen
JanJansen zegt
@stgp: leg dat eens uit, met een rekenvoorbeeld uiteraard.
henkhekje zegt
@JanJansen: alle Audi’s zijn toch onderstuur hokken? Of hebben ze daar ineens echte ingenieurs aangenomen?
numpty zegt
@janjansen: LPG? In een V8 Bi-Turbo? Heb je het hoofd erg hard gestoten? Als je dat ambieert, koop dan gewoon een prius. Dan ben je geen V8 waard. De mijne moet het weliswaar zonder de twee turbo’s doen, maar die gaat nooit aan het gas. Als de benzine me te duur word, ga ik wel fietsen.
JanJansen zegt
@numpty: mijn v6 biturbo rijdt al meer dan 200K probleemloos op LPG, daarmee heb ik dus al minimaal 200.000/5= 40.000 euro bespaard. Je kunt me nog meer vertellen, maar dat is mijn S4 uit 1999 me echt niet waard om er dan maar benzine in te gooien omdat dat “iets beter is voor de klepzittingen” of iets dergelijks. Voor dat bedrag koop ik elk jaar een andere S4.
numpty zegt
@JanJansen: Het feit dat je zo op kan lepelen wat je bespaard heb, maakt voor mij al dat je geen 6 cilinder waard ben. Dat zou geheel onbelangrijk moeten zijn. Ik weet van de mijne het verbruik niet eens. Boeie! Jij weet zeker ook precies wat een kind, per jaar kost? Ook dat boeit mij niet. Ik zie alleen het plezier. Ik denk dat jij eens moet gaan kijken naar een Honda insight als opvolger voor de S4. Dan krijg je van die schattige bloemetjes op je scherm als je zuinig rijd. Zo te horen, is dat iets wat jij zou moeten kunnen waarderen. Maar laat deze RS6 aan een echte liefhebber a.j.b.
michael02 zegt
Gaaf, een 8 cilinder met 450 pk, bijna nieuw en voor ’slechts’ 60k kan ik niet zo snel vinden..
Zal vast wel in een schuur verdwijnen, van een liefhebber of van een iets te hebberig persoon..
RiKe zegt
Mooi jong RS exemplaar, die zal bij het dievengilde gewild zijn, dan weten ze zeker dat ze aankomen bij de plofkraak
thomasthomas zegt
@rike: Die rijden geen oude A6
RiKe zegt
@thomasthomas: klopt, het is dan ook een RS6 en geen A6
mark997gt3 zegt
Moeilijke auto vind ik het. Auto is te duur om nu gewoon mee te gaan rijden. Funest voor de waarde. Ten tweede is deze auto niet echt bijzonder genoeg om als collectoren item weg te zetten. Gaat echt niet meer in waarde stijgen.
Je moet wel een hele grote Audi fan zijn. Maar als je een nagelnieuwe RS6van meer dan 15 jaar oud zoekt dan is dit waarschijnlijk de enige in Europa.
Iets voor in showroom van een dealer?
kurtb zegt
@mark997gt3: Precies dit is net niks
e36thuglife zegt
ik biet 12 doezoe handje contantje kan vanmiddag komen halen
zit wel beetje inkt vlekjes op die doekoe maar is gewoon eerlijk vriend
diablogt zegt
@e36thuglife: Probeer het bij de beheerder van je moestuin.
awesome zegt
Kijk even wat een goeie E39 M5 doet op het moment, en deze prijs valt best mee.
skinnybmw zegt
@awesome: En terecht? Mooier en tijdlozer design, iconischer voor de meesten en beter in eigenlijk alles (behalve acceleratie en ruimte dan).
awesome zegt
@skinnybmw: eens!
numpty zegt
@skinnybmw: behalve de prestaties. Deze RS is op de markt gebracht om de M5 het leven zuur te maken. En zij deed dat, zij deed dat heel erg. Om nog maar te zwijgen wat het gedrag betreft in de regen. Begrijp me goed, de 5 is een zeer mooie tuut, maar als ik de keuze heb, zal de RS altijd de voorkeur hebben. Sneller, beter bruikbaar en ook gewoon een hele mooie auto.
skinnybmw zegt
@numpty: Ik vind de E39 als model juist op alle fronten mooier en tijdlozer. Het interieur en de looks (vind de A6 echt een grote Passat/VW en die achterlichten op zowel de Avant als sedan zijn echt niet te pruimen, vind ik). Al is de RS6 sneller qua acceleratie (je kunt ook overdrijven, ze zijn beide echt snel), de M5 is mij snel genoeg? Motorisch is de M5 ook veel interessanter met z’n hoogtoerige non-turbo V8, misschien maar 400pk maar de RS6 heeft 2 turbo’s nodig om 50pk meer te genereren. BMW is de gewoon de betere motoren-bouwer. Daarnaast was de E39 M5 3 jaar ouder dan de RS6 (1999 vs. 2002) en heeft een mooiere historie achter zich dan de RS6 (E28, E34). Maar dit is mijn mening?
numpty zegt
@skinnybmw: Voorop gesteld, de M5 E39 vind ik ook een serieus mooie auto. Toen waren de M5’s nog mooi ingetogen qua uiterlijk. Maar de RS6 heeft een veel grotere potentie om te tunen. De twee Turbo’s geven in de standaard specs Idd maar 50PK extra t.o.v. de M5. Maar net als bij ieder turbo blok kan je met een zeer kleine ingreep, zonder al te veel veranderingen, prik je daar makkelijk 100 pk bij. En dat worden de verschillen ineens veel groter. Bij de M5 krijg je het ook voor elkaar, maar dan moet je echt veel meer aan het blok aanpassen. Mijn C5 S6 heeft dezelfde V8 zonder turbo’s en ook dat is voor mij zat.
skinnybmw zegt
60.000 voor een übersnelle Passat…nee, dank je.
willeme zegt
Begrijp wel dat ‘ie niet zoveel gelopen heeft. Deze auto’s gaven een compleet nieuwe betekenis aan het begrip onderstuur. Vind hem er wel erg dik uitzien. Maar de concurrenten waren gewoon beter. De E55 AMG was bruter en sneller. De CTS-V klonk mooier en had een magistrale wegligging. De Jaguar S-Type was sportiever én comfortabeler. Een HSV GTS kan veel beter dwarsgaan en een Mercury Marauder is stoerder.
Als verzamelaarsobject zie ik er ook niet veel in. Het is gewoon een RS6, een RS6 Limousine in het rood of RS6 Plus Avant is véél zeldzamer. Voor 20-25k heb je keurige exemplaren. Beetje kietelen is verplicht. De Cosworth motor kan het goed hebben en het is het enige waar de RS6 echt goed in is: accelereren.
Voor de echte verzamelaar zou ik kijken naar de S6 Avant, dat zijn serieus dure auto’s aan het worden, heb ik vandaag gehoord in de kantine van de redactie …
ko4n zegt
@willeme: dat de concurrenten misschien beter zijn heeft toch geen fluit met de km-stand te maken?
willeme zegt
@ko4n: Juist wel! Daar ga je namelijk wel graag in rijden ;-)
numpty zegt
@willeme: Al die Amerikaanse bagger welke jij aandraagt kan zich niet meten met Europese Sport stations/sedans. Het feit dat je de 55AMG aandraagt ipv een BMW M5, zegt mij dat je weinig werkelijke verstand van zaken heb. Sorry, jij bent af.
kobus1967 zegt
Even geïnformeerd bij mijn verzekeraar wat deze aan premie gaat kosten, hij hing lachend op!
Nou weet ik het nog niet.
mopar zegt
@kobus1967: Denk je geboortejaar in euro’s x2….per maand.
cuprar32t zegt
2000km? Wedden dat de intercoolers al lek zijn hahaha …. wat een pruts product was dit.
Wie dit koopt moet m echt in een museum zetten, en er niet naar kijken, want zelfs daar gaan ze stuk van
joppe zegt
Prijs valt me nog mee