Een charme-offensief van Koos Spee? Een kwart van de flitspalen in Noord-Brabant worden namelijk uit dienst genomen. Volgens het Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie (BVOM) houden automobilisten zich beter aan de snelheid… Flitspalen die niet staan op plaatsen waar ze een bijdrage leveren aan de verkeersveiligheid worden daarom verwijderd.
Het valt uiteindelijk allemaal wel mee want het gaat slechts om 25 van de 88 palen in Noord Brabant, maar it’s a start!
In Nederland staan naar schatting ongeveer 1.700 flitspalen. Een deel hiervan staat op plaatsen waar wegaanpassingen een grotere bijdrage aan de verkeersveiligheid kunnen leveren. Dit zijn veelal flitspalen van gemeente of provincie. Het BVOM biedt aan om dergelijke palen kosteloos over te nemen. Flitspalen die niet op de goede plaats staan, worden verwijderd. Door de nieuwe werkwijze waarbij eigendom én beheer bij dezelfde organisatie liggen, kunnen flitspalen sneller worden vervangen. Bijkomend voordeel van de centrale aansturing vanuit het BVOM is dat de beheerskosten van flitspalen dalen.
Rob zegt
Hij heeft er niet bij verteld hoeveel mobiele controles erbij komen.
Vergeetachtig Koos??????
koen zegt
wahha is die koos spee gehersenspoelt ofsow?
donkertje zegt
De flitspalen zullen wel weggehaald worden omdat koos poepdoos er niet genoeg mee verndient. kan er meer geinvesteerd worden in laserguns e.d.
Dink zegt
Juist, ik hoorde ’t net op Radio 1. Wij houden ons beter aan de snelheid en het aantal ongelukken verminderd. Fijn! Maar mijn indruk is toch anders. Ik kom op m’n dagelijkse tochten op ’s lands wegen steeds vaker blikschade tegen. De auto’s worden steeds veiliger (mede omdat de regels scherper worden) en aangezien het grootste deel van zich verplaatsend Nederland zich per lease-mobiel (dus nieuw en weer een stukje veiliger) verplaatst en de spits de drukste tijd van de dag is . . . Knal je veilig ergens tegenop zonder verwondingen . . .
Mobiele palen / kasten zijn effectiever in het registreren van snelheidsovertredingen. En automobilisten reageren op de vaste palen door het gas los te laten of erger: op de rem te gaan staan. ook niet geheel zonder gevaar.
Nou, wanneer krijg ik nou eens een bon voor te snel rijden?
Dink ‘35.000 km per jaar en stevig doorrijden’, OK eenmaal een bon voor ‘gratis parkeren’ en eenmaal ‘gevaarlijk invoegen’. De Rijks snapte overigens wel waarom ik niet in de rij op de vluchtstrook aanwilde aansluiten ;) lekker met die voorbij razende vrachtwagens!
Inhalen zou voor vrachtwagens verboden moeten worden trouwens . . .
Tjesis, bijna een column. en dat tijdens een bakje koffie . . . :hehe:
mashell zegt
Die 25 flitspalen komen vast wel weer op andere “gevaarlijke” plaatsen.
Dink zegt
Ja, in woonwijken zou ik een aardig idee vinden . . .
Raging Whabbit zegt
In woonwijken zouden ze te snel en te gemakkelijk vernield worden en dat zal dan uiteindelijk betaald worden met onze belasting centjes.
Maar minder flitspalen vind ik persoonlijk verschrikkelijk!!! Flitspalen staan op vaste plaatsen dus je kan lekker doorscheuren en af en toe even remmen. Als ze overal traject controles invoeren zou je er minder vrolijk van worden. Laat staan lasergunners!
david zegt
Hij heeft gewoon is op flitsservice of andere blogsite gezeten en kon ondervinden hoeveel woede er leeft tussen de mensen en daarom gaat hij nu gewoon een charmeoffensief inzetten punt uit!
Kawouter zegt
Verkiezingstijd in aantocht??
slk55 amg zegt
ik heb geen last van flitspalen en mobielecontroles, ik heb de Quintezz Alert in mijn auto, hij waarschuwd voor flitspalen en mobielecontroles. Is echt geweldig, bespaart me duizende euro’s, want ik rij altijd (veel) te hard.
oja en het belangrijkste, hij is legaal!
Mr. R zegt
@Kawouter: Moest ik ook al aan denken! Is dit een cadeautje van het kabinet? Minister die roept: ‘Koos, haal eens wat flitspalen weg! En dat is een bevel.’ Om iets leuks te doen voor de automobilisten en een goedmakend promotiepraatje van Spee: ‘Ja, ze kunnen weg omdat er steeds minder ongevallen zijn enzo’ waarmee ie z’n eigen waardigheid nog enigsins kan bewaren..?
Friedrich zegt
Koos Spee zegt dat er minder vaak te hard wordt gereden. Hoe meet hij dit? Mss aan het aantal bonnen. Ik denk dat het meer erover zegt dat mensen nu wel weten waar de palen staan. De “gelddrukmachines” van Koos zijn daardoor minder effectief. Er zullen wel meer trajectcontroles komen denk ik.
ashton zegt
‘K wouw dat er in belgië ook zo een knappe kop zat, vooral in Limburg mogen ze eens flink snoeien.
rob zegt
dan hebben we er toch van geleerd,perslot is het wel met vallen en opstaan tot stand gekomen maar ben blij dat er een aantal flitspalen uit brabant verwijnen.
Nu alle stiekeme laserguns en radarcontroles nog,enne….oja,zou graag,voor in mijn tuin een flitspaal willen hebben,wil hem wel kopen,leeg natuurlijk,want aan het binnenwerk heb ik niks
RP zegt
Vraag mij af wanneer we verplicht Heil Spee moeten scanderen.
Een megalomaan 1e klas die ook oproept om bij trajectcontroles tot 89 Km te gaan rijden.
Redenen moge duidelijk zijn, bestuurders rijden, ook als er geen file is, niet meer harder dan max. 75 Km. De dure apparatuur verdient zichzelf zo niet terug, dan maar oproepen om harder te rijden zodat er weer bekeurd kan worden.
Slimmer en effectief, stel de apparatuur af op 90 Km, iedereen rijdt dan 85, verkeer stroom in ieder geval iets beter door. Maar slimme Spee denkt dat het autovee per definitie allemaal dom is want 89 rijden is verzekerd zijn van een boete en dan komt er m.b.t. die trajectcontroles, weer een geld binnen.
De stelling: Honderden/duizenden flitspalen kunnen de WW in.
Niet omdat we/IK het nu eindelijk snappen maar omdat het verkeer op alle fronten meer en meer stil staat, in mijn geval OOK dankzij de legale alerter. Nu geen 30 euro boetes meer en rij ik weer ontspannen, met aandacht voor de radio en niet politionele medeweggebruikers omdat ik ruim van tevoren gewaarschuwd wordt voor de KLPD valstrikken en niet meer betrapt wordt op wegpiraterij met overtredingen van 7 tot 8 km p/u