Tijd voor wat serieus marktonderzoek beste lezers. Koopt u de Mitsubishi Pajero wél als Vilner het ding opleukt?
De Mitsubishi Pajero was de slechtst verkochte auto in 2012, er werd er slechts één op kenteken gezet in Nederland, véél minder dan in 2011, toen er nog drie verkocht werden. Desondanks verkoopt Mitsubishi het ding nog steeds, voor een kleine 80.000 euro heeft u al zo’n prachtige terreinbeul op de oprit staan.
Wij zouden wel eens willen weten of de Pajero wellicht aantrekkelijker wordt als de veredelaars van Vilner erop los gaan. De mensen bij Vilner maken namelijk de extreemste creaties voor mensen met Bentleys, BMW’s, Audi’s en Land Rovers. Ook weten ze hele fraaie dingen te maken van klassiekers die je soms liever onaangetast zou zien. Persoonlijk ben ik niet altijd fan van de uiterlijke aanpassingen maar de interieurs zijn vaak prachtig.
Voor de outcast der automobielen hebben ze nu ook een opleukpakket: een ander interieur vol van luxueus leder en prachtige houten details, alsmede een wat duisterder look voor de buitenkant. De achterbank is vervangen door twee losse stoelen en er is een custom geluidssysteem geïnstalleerd. Het meest opvallende item is echter het geprojecteerde Vilner logo onder de geopende deuren.
En nu maar afwachten: als de verkoopcijfers eind dit jaar omhoog geschoten zijn gaan we toch eens met Vilner bellen hoeveel van deze projecten ze in Nederland geleverd hebben. Dit exemplaar gaat in ieder geval naar Bulgarije.
6cylinder zegt
Het blijft een rukker, en een fucking dure ook.
gv93 zegt
Nee, want ik rijd geen paard en werk niet bij de VN.
mout zegt
Veel betrouwbaarder, sterker en robuuster dan een Pajero gaat het niet worden.
Maar Mitsubishi-interieurs horen tot de minst verfijnde die je krijgen kunt. Dichter bij Lada of Dacia dan bij Frans of Duits. Als ik ooit een interieur drastisch zou laten verbouwen, dan zou het van een Mitsubishi of Subaru zijn.
Dit exemplaar is wat mij betreft prachtig geworden. Ik zou het graag in mijn Space Wagon hebben zitten.
robert110 zegt
Ik wil best een Pajero maar niet met zulke rotzooi erop.
luwek zegt
Het lijkt me 66% minder ipv 200% minder? Koop hem overigens alsnog niet..
pajero zegt
tellen jullie alleen geel kenteken…Ik heb die van mij in 2011 nieuw bij ben voets gekocht op grijs kenteken, ik weet haast bijna zeker dat hij er wel meer als 3 verkocht heeft in 2011.
Qua ontwikkeling met het interieur zijn er echt wel goede stappen gemaakt, heb namelijk voorheen een 2001 model gehad. Het 2011 model is een heel stuk beter…
rotarypowah zegt
Ben wel nieuwsgierig naar hoe de hifi in deze auto klinkt.
Hupke zegt
Maar 1 verkocht in heel NL ik ben verbaasd. Is best een goede wagen, en ik zie ze eigenlijk best nog wel rondrijden hier in België.
De meeste mensen die pajero’s kopen zijn zelfstandigen, volgens mij kopen die allemaal massaal nieuwe als er een nieuw model uitkomt dus is dat gewoon de reden.
Nuja leuk dat het interieur er iets beter uitziet maar daar koop je zo’n wagen niet voor.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@Hupke: klopt, werd ook wel redelijk verkocht, maar toen kwam de CO2 tax…
Hupke zegt
@Svenska_Aeroplan_AB:
Het zijn altijd dezelfden die de pret komen bederven.
saxoke zegt
@Hupke: hier bij ons int dorp is n familie die dr allemaal minstens 1 gehad hebben in de jaren 90. De ene al dikker dan de andere. Nu zijn dr nog 2 van die familie die dr 1 hebben en bij mij in de straat rijdt r nog ene. Best een populaire 4×4 is/was het in hier in belgie
Hupke zegt
@saxoke:
Ja, heel populair zelfs, ik vermoed dat die in te schrijven was als lichte vracht zoals die mitshubishi L200 inder tijd.
saxoke zegt
@Hupke: dat is ie nog steeds. (Voor de nederlanders die niet weten wat lichte vracht is: dat is belgisch voor grijs kenteken)
Van de mensen die ik ken die er 1 hebben of hadden was er maar 1 met achterbanken.
De lange versie was trouwens het populairst. Die bij mij in de straat is een korte versie. Ook een lichte vracht.
De versies van de jaren 90 die ik net zei waren trouwens op 1 na V6 benzines. En dat voor Belgen ;-) je zou denken dat ze eerder voor een Turbo Diesel zouden gegaan zijn.
autobart zegt
Nee, geen Mitsubishi Rukker voor mij… Meer iets voor Ouwe rukkers…
jrk68 zegt
Mijn auto mogen ze best bekleden, ziet er goed uit.
toyotafortuner zegt
Waarom niet? Het ziet er best ok uit.
mlbenz zegt
Ik rij voor mijn baas al jaren in een pajero. Wat een schijthok is me dat zeg! Het is niet eens dat ik em lelijk vind, maar een volwaardige terrein is het zeker niet. Het is net een of andere olifant met haschoentjes aan. Zodra de ondergrond vochtig begint te worden trekt ie strond. Zelfs met terreinbanden is er geen beginnen aan. Veel te log en ondergemotoriseerd. Nee doe mij maar een echte terreinwagen.
mlbenz zegt
@mlbenz: haschoentjes zijn natuurlijk hakschoentjes en strond schrijf je als stront :D sorry
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@mlbenz: je moet er ook geen Dakar rally mee gaan rijden…
pajero zegt
@mlbenz: Mag ik vragen wat voor bouwjaar die is?
Hupke zegt
@mlbenz:
Ondergemotoriseerd? Zijn toch allemaal dikke 3 liters.
Ik ben eens met m’n boswachter meegeweest, door de modder over de terril om aan de bos te kunnen en daar ter plaatse nog door het moerasig veld. Het is geen tractor maar een range had het zeker niet beter gedaan.
Wat is voor jouw dan wel een echte terein wagen? Een willies jeep uit ’45?
stnectaire zegt
@mlbenz: Het zijn prima (echte) terreinauto’s met sperren en lage gearing. Je moet alleen wel de 3.8 liter versie hebben. De 3.0 en 3.5 hebben een beetje weinig kracht onderin.
Het is alleen wel een volledig ‘mechanische’ terreinauto, dus je moet wel weten wat je doet, anders sta je binnen de kortste keren vast.
Pajero’s worden wereldwijd nog in grote aantallen verkocht. Vooral omdat ze erg goedkoop zijn in landen zonder rare belastingregels (ongeveer de helft van een Prado, ongeveer evenveel als een Golf).
jayamg zegt
Chevrolet tahoe is dan een optie!!!!!
zo”n mitchu heeft heel weinig pk 177 ofz zo’n tahoe 323
spykerboy zegt
Ik heb er toch al 1 staan, dus voor mij niet meer nodig (welliswaar 2007 model ondertussen alweer)