De vastzittende automarkt blijft slachtoffers eisen. De grote dealergroep Koops Furness zou in betalingsproblemen verkeren.
Koops Furness, dat Alfa Romeo, Fiat, Ford, Kia, Mitsubishi, Mazda, Nissan, Volvo, Land-Rover en Range-Rover in zijn portefeuille heeft en zetelt in Zwolle, is goed voor 70 vestigingen en ongeveer 9.500 nieuwverkopen op jaarbasis. Dat niemand nog een Alfa wil hebben mag duidelijk zijn, maar ook de Outlander PHEV-monsterverkoop kon het tij voor Koops niet keren.
Automobiel Management meldt dat vandaag surseance van betaling wordt aangevraagd. Na Pouw zou dit de tweede grote partij zijn die dit jaar in de problemen komt.
2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt
Als de BPM een stuk omlaag gaat, worden er waarschijnlijk een stuk meer auto’s verkocht en krijgt het kabinet meer binnen, en komen er er meer banen dus krijgen ze ook meer inkomstenbelasting en hoeven ze minder uitkeringen te betalen.
En ik heb alleen 3 jaar economie gehad op de Havo. Dus waarom weten ze dit in Den Haag niet?
C6_R zegt
@2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: Ja, net als de sloopregeling, dat er eerst ff kunstmatig veel wordt verkocht en we daarna weer terug bij af zijn…
RuVi zegt
@2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: Omdat het toch anders in elkaar steekt dan jij denkt….
desjonnies zegt
@2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel:
Zit nog veel meer achter en niemand heeft de wijsheid in pacht.
Ik ben van mening dat die zgn schaalvergroting, die na de tweede wereldoorlog is ingezet nergens toe doet en de globalisering ook niet. Behalve afhankelijkheid van anderen.
Verder hebben we arbeid stervensduur gemaakt en hebben we een oerwoud van regelgeving.
Daarnaast is in Nederland de industrie de nek om gedraaid, iets wat de Belgen nu beleven met het sluiten van o.a. Ford en Opel, wat gelijk terugkomt op de handelsbalans.
En ik, ik weet het ok niet.
Ik weet alleen dat we nu niet goed bezig zijn.
Hubert zegt
@2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel:
Ik heb de HAVO eigenlijk ook nooit echt hoog ingeschat.
2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt
@Hubert: Het stelde ook geen zak voor. Ik kan me herinneren dat er een handje vol leerlingen was die er wat voor moest doen. De rest waren gewoon achterover leunende potentiële VWO klanten zonder motivatie.
desjonnies zegt
@Hubert:
So, er zijn er zat met nog geen drie jaar lagere school die schat hemeltje rijk geworden zijn…
burninrubber zegt
@desjonnies: Rijk zijn en intelligentie hebben niks met elkaar te maken
Jochen zegt
@2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: de bpm is laag op veel zuinige auto’s
ferry832 zegt
Wij hebben een nieuwe Alfa en zijn er zeer gelukkig mee. Dat andere misschien geen Alfa willen of mogen kan ik niet zo mee zitten. Vind het zelfs wel prettig zo.
OT ; jammer voor de organisatie en het personeel.
riddertevoet zegt
Hoe krijg je zoveel onrendabele merken bij elkaar verzameld.
El-Loco zegt
@riddertevoet: Dit dus.. die portefeuille is nu niet je-van-het.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@riddertevoet: Kia, Nissan, Mitsubishi, Volvo, Range Rover… Valt wel mee hoor! Deze merken doen het relatief goed tot zeer goed! Maarja, relatief he… Ze dalen minder hard dan de andere merken. En daarmee is het hele verhaal eigenlijk vertelt
RiKe zegt
Lang leve de regering die de hele economie kapot maakt door iedereen kaal te plukken zodat haast niemand meer wat te besteden heeft.
parker zegt
@rike: tuurlijk, meneer de econoom. En moet je geen ‘roverheid’ zeggen?
desjonnies zegt
Koops Furness bestaat uit een stuk of vijf zes werkmaatschappijen, zie ik in de gauwigheid, dus ik neem aan dat dit over de personenwagen divisie gaat?
series2 zegt
@desjonnies: das een goeie…
jan-paul_kramer zegt
@desjonnies: Volgens mij heeft de holding uitstel van betaling aangevraagd. Dan zou het dus gaan om alle onderdelen:
Cosmo Trucks (trucks en bestelauto’s)
CT International (internationale activiteiten)
Koops Furness Trucks (trucks en bestelauto’s)
Koops Furness Auto (personen- en bestelauto’s)
Koops Furness Lease (leasing en wagenparkbeheer)
Koops Furness Schade (schadeherstel)
Koops Furness Virtual (online activiteiten)
draadloos zegt
Auto’s gaan langer mee, mensen werken meer thuis/dichter bij hun werk. Onderhoudsintervallen zijn 4 * langer dan vroeger, steeds meer leaseauto’s in de a,b en c klasse waar de marge’s kleiner zijn. De markt verandert, nu de dealers nog. Dat dus.
599gto zegt
Als je schaamteloos 40 K vraagt voor een beetje auto zonder optie´s dan ga je failliet .