
Oke, het is dan wel geen echte. En het geluid van de Toyota-viercilinder die hierin ligt is ook niet echt bijzonder te noemen. Maar hou de gang er een beetje in als je over boulevards rijdt, en niemand heeft je door.
Deze Fugazi F430 is gebaseerd op een Toyota MR2. Ideaal replicavoer vanwege zijn zitpositie middenmotor en het is dan ook niet de eerste keer dat we er een met Ferrari-logo zien. Deze F430 Spider-wannabee heeft nog maar 68.000 km op haar Japanse teller staan en 150 pk’s aan boord. Komt op papier uit 2000 en kan opgepikt worden in Nowogard, Polen.
Zorg wel even dat je er niet mee gesnaaid wordt in Ferrari’s land van herkomst. Daar hebben ze het niet zo op dergelijke replicameuk. Met liefde zullen ze ‘m voor je naar de crusher brengen. Overigens rijdt er in NL een vergelijkbaar model rond. Voorzien van een rood kleurtje en, echt waar, een trekhaak. Het bedrijf FGP heeft wel vaker van deze projecten gebouwd. Advertentie staat hier.
Met dank aan Jochempie voor de tip!
zoek de verschillen
ik zou t zo doen!
Kansloos.. Als je geen normale kan betalen laat het dan een droom. Hoewel de replica nog aardig is gelukt, maar het is gewoon zo nep!
vind em geiler dan een MR2 ..
goed gelukte verbouwing dus ..
o,ja .. en peekaas zijn alleen interessant voor mietjes ..
@lincoln:
Ach, er zijn zat aftermarket turbo/compressorkitjes voor deze auto’s te krijgen. Daarmee maak je er écht een bommetje van.
Ik vind ’t een geslaagde replica
@Tombo: dank je .. maar ik heb geen intresse ..
Geslaage replica :) Maar alsnog, voor 40.000 heb je een tweedehands echte ferrari(misschien geen F430, maar alsnog). Zou ik dat liever doen.
Ziet er erg goed uit!
huh heeft “Fugazi” een site fzo? mss iemand die kan helpen ?
ik vind het echt goed gelukt :o
Zalig replica ,ben benieuwd hoe de interieur er uit ziet.
Ja, ziet er goed uit!!
Zou ik zo kopen!
voor het geld wat je daarin steekt haal ik wel een m3 of ene porsche
woouuw goed gedaan
ze hebben de foto’s uit een leuke hoek genomen, ik wil er wel eens een van de zijkant zien, kijken of hij dan nog zo mooi is :P
te duur voor een replica, voor dat geld kan je veel beter krijgen!
“Daar hebben ze het niet zo op dergelijke replicameuk.”, en terecht: dit is een regelrechte schande, tenzij iedereen duidelijk de verschillen kan spotten!
Ik moest toch wel even heeeel goed kijken voor ik zag dat het om een replica ging hoor! Maar aan de zijkant van de kap kun je het zien, vooral aan het plastic. Toch is dit een erg geslaagde manier van Toyota pimpen en voorkomen dat je Ferrari in vlammen op gaat;) Als je echt ballen hebt plak je hier gewoon een Toyota merkje op he;)
Ik moet toegeven dat ze het orgineel wel erg goed hebben nageaapt. Het lijkt sprekend. Maar goed, er valt geen echte eer te behalen, want het blijft zoiets als overtekenen. Misschien lastig, maar niet echt een prestatie. Het blijft immers gewoon nep.
@krikke
Fugazi is geen merk :))
Fugazi is italiaans (slang) voor nep/namaak.
hehe, net deze replica ontdekt: http://link.marktplaats.nl/334464392?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=35050
Kan moeilijk smakelozer :P
@fant ja dat kan wel zo zijn en helemaal mee eens, maar ga de service kosten eens na, een kleine beurt bij een ECHTE ferrari is 4000 euro en een grote 8000 heb ik gehoort van iemand die een ferrari rijd, dan is dit toch echt een heel stuk goedkoper :)
@fant dan vind ik deze replica toch geslaagder :P : http://www.exclusivetuningworldwide.com/nl/index.php?option=com_content&view=article&id=19&Itemid=13
@spykerboy: wow, die vanquish replica is zeer geslaagd! Maarja, ook wel een prijzige donorauto, een XK8 or XKR.
@snickers is te zien op: http://www.fiberglassproducts.de/# onder turnkeys, daar zie je deze tekoop
@cheetacars: op de site staan tevens ook fotos van de zijkant en ziet er ckr niet slecht uit, aleen interieur is veradertje!!
Knap gedaan, zeg.
Gevalletje wel willen maar niet kunnen…, toch kudo’s voor de eigenaar voor de stiekem best wel strakke afwerking. :)
Voornamelijk jammer van de MR2 eigenlijk. Je hebt nu geen van beide meer, en ieder Vespa rijdend, UGG’s en bontkraag dragend wijvie zal meteen door hebben dat je nep bent :P
@ Jesper: die scootah-dames willen alleen maar het soort vriendjes die met z’n 4-en in een auto zitten voorzien van een bidketting aan de binnenspiegel :)
heb tevens ook nog filmpje gevonden van het tekoopstaande exemplaar…. : http://www.youtube.com/watch?v=sJW448BFWAI
Bijna niet van echt te onderscheiden.
Daar kan je wel de blits mee maken :D
@fant idd maja je steunt ook wel nederlandse economie als je dat zou kopen :P maar toch ga ik liever voor zo’n replica ferrari dan aston martin, ferrari blijft gewoon het lekkerste merk ter wereld :D,
OT: tis toch wel leuk opzich zo’n replica, als je hem zelf bouwt, als je hem kant en klaar koopt vind ik het wel gay, wil je replica bouw zelf en niet kopen, dan is het echt wil maar kan niet, bouwen kan je zien als hobby of niet dan? :P
Ik ben wel benieuwd hoe hij er van binnen uitziet
echt mooi gedaan qua exterieur. nu nog eens foto’s zien van het interieur graag… :)
@Smul:
wat vet. hij is echt super geslaagd.
echt respect voor die lui.
Ik denk dat je in het echt wel ziet dat het geen echte is. Desondanks is hij over het algemeen erg goed gelukt.
Ziet er leuk uit! Knap werk van de boy’s !
http://www.dnaautomotive.com
http://www.woodsport.org (v6 of v8 in MR2 mk3)
=lol…
My friends deze MR2 mk3 is toch beterder zie http://www.dnaautomotive.com alleen het interieur is epic!
Ik heb vorig jaar 2 Engelse replica’s op basis van een MR2 van heel dichtbij bekeken en op het eerste gezicht zou ik er zo intuinen. Er is er ook een op basis van een Peugeot 406 die gewoon een 1 op 1 replica is van de 430. In een video die de makers op hun stand lieten zien was er geen verschil in afmetingen en bouw. Alleen van heel dichtbij zag je de nep, bijv. nep motor onder het glas, interieur niet goed nagemaakt, de originele te kleine remschijven achter de wielen, of nepremschijven. Uiteraard speelt fit en finish ook een rol. Maar van 5 meter afstand kon ik geen verschil zien. Echter als ze werden gestart was het bijzonder lachwekkend, wat een boom boom box geluid. Daarom staan deze auto’s (voor veel geld) geregeld te koop op Ebay of Pistonheads. Visueel perfect, maar de rest is een deceptie. Overigens zijn ze bezig met een replica Murcielago (100% perfect uiterlijk, mallen van de echte auto!) en in die kit kun je dan wel dikke motoren achterin hangen. Ben benieuwd.
http://www.youtube.com/watch?v=ylFsNfmpIxM&feature=related
Bovenstaande combineren met onderstaand dan heb je voor de helft van het geld (van een occassion) een echte verdomd lekkere replica!
http://www.youtube.com/watch?v=yS4q6cYWqtM&playnext_from=TL&videos=ACcPFW_6-5U
@midasracer je bedoelt ckr http://www.extreme-sportscars.com/ ?? die maken idd verdomt goeie replica’s maar toch de donor auto is wat minder voor hun 360, een peugeot is toch minder dan een toyota vind ik zelf… ook moeilijker te tunen voor beetje echte performance lijkt mij zo… ik heb tijdje nog gekeken om een replica te bouwen, maar me ouders hebben geen garage dus moet ik w8e tot ik het huis uit ben en dan (hopelijk) garage heb om er 1 in te bouwen lijkt me een ontzettend leuk project om te doen met een vriend bijvoorbeeld :) maar dan wel zo’n mooie zoals van deze advertentie met het interieur van een DNA replica…
@spykerboy: Ja die heb ik gezien, maar alleen de buitenkant. Op de show hadden ze de ramen geblindeerd.
Zoals ik al eerder op Autoblog heb gezegd, de Engelsen imiteren beter dan de Chinezen! Alleen de vraag is of je zoveel geld over moet hebben voor iets wat goed lijkt, maar op geen enkele manier de sensatie overbrengt van het origineel. Alternatief zou een Ferrari Dino kunnen zijn met Alfa V6 achterin. Daar is ook een perfecte kopie van verkrijgbaar. Overigens mocht je dit willen, dit soort wagens staan geregeld te koop op Ebay en Pistonheads. De Ferrari MR2’s moeten nu nog weg voor meer dan 25 duizend pond, maar ik ben er van overtuigd dat ze over een paar jaar voor een habbekrats te koop staan. Stuur zit dan wel rechts, maar ik rijd al jaren zo en maakt echt niets uit.
Ziet er wel nog goed uit zo dat exterieur… Moeilijk van een echte te onderscheiden….
Maar dat interieur is dan wel weer een echte afknapper…
Neen geef mij toch maar the real thing ;)
-edit: leer eerst eens fatsoenlijk schrijven-
Je kan er toch ook zo,n kastje in doen die allerlei automotor-geluiden na kan doen, Verder is dit gewoon zielig als je hem koopt,
@midasracer dat is omdat zij geen “ferrari” interieur leveren, zij doen aleen het leer overnieuw van je 406 of mr2 waar je het maar net op baseert, daarom blinderend zodat ze het niet kunnen zien, maar aangezien het illegaal is in nederland om ze zo donker te blinderen heeft dat ook echt geen nut, dan kan je beter zo’n dna nemen natuurlijk :P
waar zou je die perfecte kopie van de dino kunnen krijgen dan?? :O lijkt me wel vet om te zien!
@spykerboy: In de Complete Kitcar van maart 2008 stond een verhaal over de Dino replica. Dit is de website:
http://www.classicreplicasuk.com/index.htm
Zeker met een Alfa V6 achterin kun je het juiste geluid en de performance van deze auto krijgen. Ik heb een keer een bijzonder mooie op UK Ebay gezien. Maar voor alle kitcars en replica’s geldt, voordat je zo’n ding koopt ga eerst eens kijken, erin zitten en bij voorkeur ermee rijden. Ik ben zelf een enorme fan van de GTM Libra en Spyder, maar ik kon geen goede zitpositie in deze auto’s vinden. De zit is behoorlijk asymmetrisch (geldt overigens ook voor de Dino!) en ik zat met mijn hoofd veel te dicht bij de voorruit. Dus dat was einde verhaal GTM avontuur.
@midasracer: + @spykerboy ..
thumbs up voor de pretentieloze input ..
Zielig. Geen ander wordt voor.Dit produkt wordt waarschijnlijk gekocht door mensen die imitatie-merkkleding dragen.Of origineel wat gejat is ( van de vrachtwagen gevallen….).Liever met trots in een 10 jaar oud wagentje dan in dit .. uhh.. geval (we houden het netjes)
De replica zal in elk geval bedrijfszekerder zijn dan het origineel.
@i-love-suv helemaal NIET mee eens, ik zou echt niet in een golf willen rijden zelfs niet als je mij een nieuwe R32 voorzet dan rijd ik toch liever in dit, gewoon om het feit dat elke gozer met petje een golf koopt maar niemand zoiets als dit, je moet wel opvallen in het verkeer hea :P
eindelijk begrijp ik het statement “Ferrari,s zijn zielig” ..
want als je dit ziet zijn “echte” Ferrari,s super-sneu ..
Zwaar FAIL, jonge!
Kijk naar dat interieur zeg.
Normaal heb ik het niet zo met die replica’s maar dit ziet er op zich toch wel goed uit. Goeie man die dit ding van het origineel kan scheiden
@midasracer, ja ik weet het, dat is zowiezo als je een auto koopt ;) het is altijd wel leuk opzich kitcars kijken en al helemaal zelf bouwen als je beetje goeie kit kan vinden ;)
@lincoln bedankt, nu oprotten :)
dat heb je ook niks te doen hoor!
Als je hier geld aan spendeerd of in rijd dan ben je echt een loser!
Die witte ziet er echt heel goed uit! Verhoudingen kloppen ook erg goed!
Die rode uit het filmpje van RobinS is nog mooier qua afwerking, maar met Ferrari logo’s :| en dat is not done!
Het is geen Ferrari dus ik vind ook dat je die niet mag gebruiken!
Verder heb ik niks tegen replica’s dus de witte is helemaal goed zo, respect voor de bouw :)
Ik hou de mijne origineel, maar als je er zoveel geld in gaat steken dan zou ik een 2ZZ motor met turbo erin leggen en het uiterlijk ongemoeid laten. Zit je onder de 5 sec op de 100 en niemand die het vermoedt, dat zou ik leuker vinden ;)
goed gedaan, alleen kan het dak dicht?
Koop dan een nieuwe Lotus Elise, je hebt dan ook een sportwagen met Toyota motor in….
Ik hoop niet dat hier een donor voor gebruikt is…
hhhmmm,,,, gelukkig bekijk ik het anders en misschien een tip voor andere liefhebbers. Hoogswaarschijnlijk zal ik de F430 kit aanschaven in 2012 en op basis van de peugeot en mooie project leveren. Maar niet zoals sommige verwachten. Ik gebruik die F430 Extreme body puur omdat ie zo perfect eruit ziet, thats all! De wagen zal wel de Ferari look a like hebben maar een fake Ferari wordt ie zeker niet. Het wordt gewoon een P406 ( a creative desige )dus gewoon een Peugeot en komt ook geen Ferari embleem op. Inhoudelijk wordt het gewoon een 4-sitter en met een beetje aanpassingen aan de 6 cilinder motor kan er een behoorlijke vermogen worden gehaald. En zo heb ik een duurzaam project zonder dat men kan zeggen dat het een nep Ferari.
En als men mij bij de pomp vraagt of het een Ferari is zeg ik gewoon dat het een P406 is, kijk! dan zie ik menigeen al denken P406???? heb ik (LOL) en bovendien heb ik niet gelogen. Zo heb ik rasechte exclusieve sportwagen,geen neppe toestanden waar ik me voor hoeft te schamen.
Het wordt P406 en blijft een Peugeot en alleen zoals ik vaak te horen zal krijgen…. een verdomd mooie .
Ik ben zelf een creatief technicus, naar schatting zal ik wel tussen de 20.000 en 30.000 Euro kwijt zijn. De donor car wordt de Peogeot 406 bj. 2002 en 2005 met de hedendaagse technische snufjes. En de body komt van Extreme.
Alles bijelkaar wordt het duurzame project, Taxatiewaarde en verzekering is zeker van belang bij zo’n project.
Duss,,, geen neppe Ferari …….