Geen BPM en lagere MRB!
We hebben al heel wat bijzondere creaties op grijs kenteken voorbij zien fietsen op AB, maar de Volvo XC90 ontbrak nog in het rijtje. Een bedrijf op Urk bouwt deze Zweedse SUV om naar bestelauto-spec en we kozen een D5 met R-design pakket uit om eens een artikeltje aan te wijden.
De D5 heeft 20.222 kilometer achter de kiezen en is werkelijk afgeladen met opties. Het interieur krijgt eveneens opgestoken duimpjes op de redactie, waarbij natuurlijk de achterste zitrij ontbreekt. Het gaat per slot van rekening om een bestelauto.
Het dieselblok levert 235 pk en 480 Nm aan koppel. Verder is de Volvo uitgerust met AWD en een 8-traps automaat. Ex btw mag de XC90 uit 2016 mee voor 55.950 euro, de advertentie check je hier.
jack_abarth zegt
Veel geld als je het mij vraagt.
Een nieuwe XC90 D5 Insciption kost NIEUW zonder BPM en BTW € 56.609,-.
Dus de aanvullende kosten zijn wat opties en de ombouw kosten.
marc94 zegt
Kan dat ook als je geen bedrijf hebt?
cossiekiller zegt
@marc94: In Belgie alleszins wel ;-)
O plaat zegt
@cossiekiller:
België is ook koning in achterpoortjes. Je kan bvb in gelijk welke auto CNG inbouwen en hem inschrijven als eco voertuig en 0 euro aan jaarlijkse taks en biv betalen. Heb zo al een Mustang V8 met een 5l! CNG tank tekoop zien staan.
5cilinder zegt
@shiva: Het is niet voor niets dat België arm is en de Belgen rijk.
futse zegt
@shiva: is dat poortje niet net gesloten? 1 juli dacht ik
Benny_Weisz zegt
@marc94:
Hoeveel particulieren ken jij die 55k voor een auto op tafel smijten?
bitd zegt
Raar kleurverschil in rechterachterportier
mark997gt3 zegt
Behoorlijk kleurverschil bij de dorpel aan bijrijders zijde……
jack_abarth zegt
Hoe kan het eigenlijk dat de ruiten van de achterportieren niet geblindeerd zijn? Het is toch verplicht dat je minstens één blindeert / vervangt voor kunststof?
O plaat zegt
@jack_abarth:
Waarom zou dit verplicht zijn? Het is de eerste keer dat ik hoor dat je een raam verplicht moet blinderen. Het zou mij echt verbazen.
jack_abarth zegt
@shiva:
Want dat zijn nou eenmaal de regels.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/auto_en_vervoer/belastingen_op_auto_en_motor/motorrijtuigenbelasting/soort_motorrijtuig/bestelauto/eisen_aan_ombouw_en_inrichting
Kijken bij het kopje: “Middelgrote bestelauto zonder verhoogd dak (ruimtewagens, minibusjes, terreinauto’s en dergelijke)”
O plaat zegt
@jack_abarth:
Zo leer je elke dag wat bij.
In België maakt het niet uit als je zijramen hebt op een lichte vracht. Mijn huidige T3 komt uit NL en had 2 zij ramen in het laadruim van daar dat het mij sterk leek dat dit niet mocht.
defl8 zegt
@jack_abarth: klopt, rechts mag je een ruitje houden. Afplakken is niet genoeg.
Ik blijf het in deze hoek plaatsen : https://youtu.be/0eBwV99eC5g?t=46s (Mercedes S als pickup).
Het is toch wel een heel select groepje die zo’n dure luxe auto zoekt als kleine bestelbus.
schaap zegt
Veel geld voor zo een saaie uitvoering. grijs met zwart interieur, een beetje meer kleur had zeker gemogen.
kennone zegt
@schaap: wat dacht je van een fatsoenlijke motor?? Ow wacht. Die leveren ze niet hehe
right zegt
24 foto’s…knap hoor