Kijk, dat klinkt al een stuk schappelijker dan €230k. Al zit er een addertje onder het gras.
Vanmorgen kregen we de prijzen van de nieuwe Mercedes-Maybach S-klasse binnen. En wat denk je? Hij is nog steeds stervensduur. Prijzen beginnen bij €228.637 en dan heb je ‘maar’ een S 580 met een V8. Wil je een V12, dan ben je nog eens 80 mille verder en kom je boven de drie ton uit. En dat zijn dan nog maar de vanafprijzen. Enfin, de strekking is duidelijk: een Maybach S-klasse is duur.
Mocht je wel de uitstraling en het comfort van een Maybach willen, maar niet de hoofdprijs willen betalen, dan hebben we wat voor je. Op Marktplaats kwamen we namelijk deze Mercedes-Maybach S-klasse tegen, die maar een kleine €54.000 moet kosten. En het is nog de facelift ook, dus ouder dan 2018 kan de auto niet zijn. Een koopje dus!
Of zit er soms een addertje onder het gras? Jazeker, er kloppen namelijk een paar dingen niet. Om te beginnen is deze S-klasse wel erg kort voor een Maybach. Een Maybach is namelijk nog een stuk langer dan een S-klasse Lang. Je kunt ze vrij eenvoudig herkennen aan de achterruit die verder doorloopt dan de achterportieren. Wat hier dus niet het geval is.
Wat je niet op de foto’s ziet, maar wat wel gewoon in de kop van de advertentie staat (zo eerlijk is de verkoper dan weer wel): dit is een S 350d. De Maybach S-klasse is er in diverse uitvoeringen geweest, maar een S 350d was daar toch echt niet bij.
De Maybach-logo’s, de Maybach-grille, de Maybach-bumper, de Maybach-velgen en de Maybach-kleurstelling: het zijn dus allemaal toevoegingen achteraf. In het interieur zijn zelfs Maybach-stoelen te vinden. Je kunt zeggen wat je wil, maar de eigenaar is wel grondig te werk gegaan.
Goed, het is dus geen Maybach, maar is het dan wel een S-klasse van na de facelift? Ook dat niet, want deze auto stamt uit 2014, terwijl de facelift in 2018 kwam. We zullen het jullie nog sterker vertellen: het is überhaupt geen S-klasse, maar een verlengde A-klasse sedan.
Oké, dat laatste was een grapje. Het is een S-klasse van voor de facelift. Maar iemand heeft zich wel serieus uitgesloofd om deze S 350d op te waarderen naar een Maybach. Terwijl dat natuurlijk helemaal geen auto is waar je je voor hoeft te schamen.
Misschien zijn er mensen die dit helemaal fantastisch vinden, zo’n S 350d met Maybach bling-bling. Het kan. Zij kunnen een kijkje nemen bij de Marktplaats advertentie voor meer foto’s en info over deze opmerkelijke S-klasse. De prijs is trouwens wel iets minder schappelijk als je weet dat het geen Maybach is, maar een S 350d met 260.000 km.
piebepost zegt
Goed, je moet het mooi vinden, maar mooi werk is het zeker!
rulefollower zegt
Ach, zo wordt het wel een stuk minder grijs op de weg.
kniesoor zegt
Voormalige schadeauto, die bij herstel is opgeleukt ?
En als-ie dealer onderhouden is, waarom dan geen foto’s van de boekjes erbij ?
Zo zijn er wel wat meer dingen, die opheldering behoeven voordat over aanschaf nagedacht zou kunnen worden, lijkt me.
aschja zegt
Pauperbak.
jensonb zegt
lekker dan verkoopt ook gebruikte radios… interessant
https://www.marktplaats.nl/u/jk-comand/752318/
moveyourmind zegt
Te duur en te goedkoop tegelijk.
Dan liever een gewone S-Klasse of doorsparen voor een echte Maybach.
boomhauwer zegt
@moveyourmind: sparen voor een Maybach..Jah..
RogierS zegt
Waarom zou je dit een S-klasse (en jezelf) aandoen? Wat een afzichtelijke auto is dit geworden…categorie ‘ik wil wel maar ik kan niet’
Joost de Zwart zegt
Mooi man, dat zo’n man helemaal loco is gegaan om toch een Maybach op de oprit te hebben.
machiel zegt
Kleur past mooi bij dat lelijke huis. 😂
marinepower zegt
Tjezus, wat een proleten bak. Er zijn zat “normalere” S-klassen rond die ik wel kan appreciëren, maar dit is toch pure wansmaak.
romeoalfa zegt
@marinepower: “proletenbak” “appreciëren” 🤣
mark383 zegt
Zo ik kan zien zijn het wel allemaal originele Maybach onderdelen. Dat heeft serieus geld gekost!
F1Tim zegt
Ik rook al meteen onraad toen ik die S350D-badge zag. Je mag je dan nog zo uitsloven: de gemiddelde kenner laat zich terecht niet in de luren leggen!
willeme zegt
Ik vind het een heel erg geslaagde conversie. Veel OEM-onderdelen gebruikt. Ik kan dat wel waarderen. Niets is leuker dan het internet afstruinen naar net dat ene onderdeel dat zo lastig te vinden is.
Mijn smaak is het niet, maar het is wel erg gaaf gedaan. Daarbij is het nog altijd een relatief jonge S350d, dat rijdt echt heel erg machtig. Ook leuk: het is niet de zoveelste S65 AMG look-a-like.
Dreke zegt
Hoe beter je gaat kijker, des te minder er klopt… Maybach logo voorop maar op de kont een ster? Zelfde met stuur, putdeksels, etc. Etc.
Edge zegt
Ik zou dit zelf nooit kopen. Ik zit ook in dat schuitje van “doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg”. Zeker als je onderdelen van een topmodel op je knakenbak schroeft, en of dat dan een absolute knakenbak is of de knakenversie onder de S-klasse doet er niet toe. Mij niet gezien. Sterker nog, juist bij een wagen als een S-klasse vind ik het bespottelijk. Je hebt al een hartstikke dure, mooie en luxe auto. Waarom zou je dan nog willen pochen met iets wat niet klopt?
Maar wat dit wel mooi aantoont, is dat Mercedes best een SWB Maybach kan maken voor de persoon die wel graag zelf rijdt, maar een S600 of S63 AMG wat te gewoontjes vindt. Het ziet er echt niet slecht uit, die two-tone en Maybach onderdelen op een S-klasse met korte wielbasis.
grandmasterb zegt
Dure nepperd, maar ja in het origineel zitten ook vaak nep-personen.
marcomanta zegt
Mooi gedaan, je moet er wel van houden, maar uniek is deze zeker.
Variomatic zegt
Rare historie ook: in 2015 geïmporteerd, toen 4 jaar als raxi ingezet en daarna 5 keer van eigenaar gewisseld waaronder twee particulieren. Allemaal maar kort in bezit gehad. Huidige eigenaar heeft hem sinds Maart.
Variomatic zegt
@variomatic: raxi = taxi
osmo zegt
De eigenaar was het blijkbaar beu om uitgelachen te worden. Met z’n net niet Maybach. 😂
Laatste zin uit de beschrijving: “Wordt verkocht in opdracht van een kennis die een nieuwe Maybach heeft gekocht”
p993 zegt
@osmo: fake it til you make it
geen merknamen svp zegt
Mij niet bellen.
Dutchdriftking zegt
Ik zou hem zeker laten staan, maar de ombouw is netjes gedaan.
mashell zegt
Ik vind het prachtig, niet de auto: die is kitscher dan het “jongetje met de traan” in een woonwagen. Maar gewoon, dat wat Karl-Heinz kan in een hal in Stuttgart dat kunnen Karel en Henk ook in een hal in Aalsmeer. Deze wagen toont gewoon aan hoezeer Mercedes haar klanten bedot. En hoezeer mensen gevoelig zijn voor verkregen “status” door bezit van dingen met een hoge prijs. Dat betreft de eigenaar natuurlijk maar ook de reacties hierboven, “liever een standaard S-klasse” of “liever een echte”. Het is gewoon een S-klasse met andere bumpers en two-tone lak. Voor wie dat mooi vindt.
dree16v zegt
Representatieve zakenlimo hoor, hier kun je wel mee komen voorrijden. Vraag me toch echt af wie hier in gezien wil worden. Vreselijk wat een hok.
thjvanvlerken zegt
Link naar de website werkt niet, ik vindt het 3 * niets een maybach. De orginele waren wel gaaf maar dit, jeejtje.
Klwinkel zegt
Ik zag laatst deze Maybach staan in de kelder bij de Gallery in Brummen:
https://www.gallery-aaldering.com/collection/maybach-57-6-0-v12-s-xenatec-coupe-ex-samuel-etoo-perfect-condition-only-8-made-nl/
Bijna 8 ton is dan toch extreem duur als ik de genoemde nieuwprijzen in het artikel zie?
Zal wel vanwege coupe en maar 8 stuks zijn dan…
osmo zegt
Dat is een echte Maybach, als merk op zichzelf, die maken ze niet meer. Tegenwoordig is Maybach een uitvoering die ze aan luxe Mercedessen geven. Beetje zoals AMG voor de sportieve Mercedessen.