€183.000 voor een auto van een volslagen onbekend merk. Iemand…?
Op Marktplaats kun je altijd wel opmerkelijke auto’s tegenkomen, maar tegenwoordig zitten daar ook auto’s tussen waar je überhaupt nog nooit van gehoord hebt. Wat dacht je bijvoorbeeld van een heuse M-Hero 917?
M-Hero-917
De naam doet waarschijnlijk weinig belletjes rinkelen (tenzij je toevallig vorige week het lijstje met duurste EV’s van Marktplaats hebt gezien), maar je kunt wel raden de het een Chinees is. Namen als M-Hero 917 kunnen ze alleen in China bedenken. En kennelijk heeft Porsche de naam 917 al te lang niet meer gebruikt om daar nog aanspraak op te maken.
Voor zover wij weten is de M-Hero 917 (nog) niet officieel leverbaar in Nederland, maar Mercedes-dealer ASV heeft er nu al wel eentje in de aanbieding. Dat is logischer dan het klinkt: ASV is ook dealer van Voyah, een zustermerk van M-Hero.
Afmetingen
De M-Hero 917 is een futuristisch ogende terreinwagen, met Defender-, Hummer- en Toyota FJ Cruiser-invloeden. Met een lengte van 4,99 meter is deze auto wel iets compacter dan een Hummer of een Defender 110.
De M-Hero 917 is uiteraard elektrisch, al is er ook een versie met een viercilinder als range extender. Dit exemplaar moet het hebben van een gigantische accu, die een capaciteit heeft van maar liefst 142,7 kWh. Efficiëntie is ver te zoeken, want de WLTP-range bedraagt maar 480 km, wat gezien de accucapaciteit nogal ondermaats is.
Chinese Hummer
In plaats van te focussen op range, hebben de Chinezen gefocust op idioot veel vermogen. Dit apparaat heeft maar liefst 1.089 pk uit vier elektromotoren. Qua efficiënte en vermogen is dit dus het Chinese equivalent van een Hummer EV. Gelukkig mag je deze auto nog wel rijden zonder vrachtwagenrijbewijs, al scheelt het niet veel. De M-Hero 917 weegt een kleine 3.300 kg.
Je kunt er nu dus eentje kopen in Nederland, op Marktplaats. Het gaat om een gloednieuw exemplaar, waar je €183.000 voor mag aftikken. Dat is gewoon 30 mille meer dan je voor een elektrische G-Klasse betaalt, dus we wensen ASV heel veel succes met de verkoop.
tenaci zegt
Nee, maar bedankt voor het aanbod.
FiXeR zegt
Die geweren als handvat van het portier, hahahaha. Wansmaak.
Timo zegt
Best gaaf apparaat, maar niet voor die prijs.
Als hij onder de 60k uit zou vallen was hij best aardig.
Hawkeye72 zegt
Voor 80k zou je ze best eens tegenkomen, voor 120k zijn er vast ook nog wel wat klanten te vinden, maar dit is gewoon een idiote prijsstelling…
harrie zegt
Zo infantiel, lijkt wel een Cupra.
Snelle zegt
Lekker.. 3300kg.. wat gaan ze doen met de wegenbelasting voor EV’s… lekkere aanslag per maand..
mjpamsterdam zegt
Bij 3300 kg moet je vanwege het max. gewicht geen liefhebber zijn van het ongezonde en aanzettende eten (geldt ook voor de medereizigers)
drtim zegt
Een bastaard van een Cupra, een G-Klasse en een F117 Nighthawk. Brr
Fernando zegt
Lees bijna iedere dag dat de Chinezen met goedkopere EV´s komen, dat de Europese automerken te lijden hebben aan de Chinese concurrentie maar in de praktijk zie ik daar weinig of niets van terug.
Deze onbekende Chinees is zelfs 30K duurder dan een G klasse!!!
De BYD Seal is de concurrent van de Model 3 maar kost in Duitsland toch 3k meer dan de Tesla.
Uit de vele reviews en rijtesten die ik al heb gelezen verbruiken ze ook meer, trage software en de vraag is of je dat ooit ga kunnen inruilen.
Lynck & Co geraakt duizenden gebruikte auto´s aan de straatstenen niet kwijt