De man heeft smaak.
Er duikt weer eens een ex van Moszkowicz op. En wederom hebben we te maken met een smakelijke verschijning. Moszkowicz is een Aston-man. De voormalige advocaat werd al eens gespot in een Aston Martin Vanquish en V8 Vantage Roadster, maar hij rolde blijkbaar ook ooit in een DB9. Dat exemplaar (met kenteken 21-RK-RV) staat momenteel te koop.
Afschrijving is een bitch en zo’n felbegeerde DB9 kost tegenwoordig geen vermogen meer. Toegegeven: het is een som geld, maar in vergelijking met de nieuwprijs valt de aanschafprijs mee. We praten namelijk over 54.500 euro. Let wel: de BPM op deze auto bedroeg 60.640 euro en de nieuwprijs lag dik boven de 200.000 euro.
Je ziet het er niet aan af, maar deze DB9 is alweer 13 jaar oud. De V12-cruiser heeft 129.226 kilometer gelopen, oa dankzij een tripje naar Maastricht (spots hier en hier). Inmiddels staat de Aston te koop bij een autobedrijf in Ommen. Deze DB9 is grijs van kleur en komt met een chique rood lederen interieur. Bekijk de advertentie op Autotrack.
UPDATE: met dank aan een reactie van @steven_drenthe kunnen we melden dat de DB9 van Bram Moszkowicz een ander kenteken had, namelijk 25-SX-XZ. De DB9 met kenteken 21-RK-RV was wel van een Moszkowicz, maar niet die van Bram.. Enig onderzoek deed wel ontdekken dat de DB9 van Bram toevallig ook te koop is, deze staat bij SVauto’s in Friesland.
PS: de DBS van Moszkowicz is inmiddels in handen van een AB-lezer.
Wat kost zo’n dingetje nou in onderhoud als ik een kleine 10.000km per jaar hiermee zou rijden?
@xanxion: 7-8000 euro per jaar?
@granlusso: zoveel nog wel?
@bmw507coupe: Welnee wat een onzin. Uiteraard geheel afhankelijk van de rijstijl en aantal km’s. Bij 10-15dkm per jaar reken op €1200-2500 per jaar (ruim genomen). Banden hierin meegerekend. Goed zoeken, slim inkopen kan een hoop besparen!
@pilot1988: Inderdaad, zoiets zal het zijn bij een v12. Gewoon onderhoud valt nog wel mee. Het zijn als er dingen vervangen moeten worden dat het oploopt.
@pilot1988: Plus de rest als er een keer iets stuk gaat en de heren monteurs moeten gaan sleutelen en onderdelen vervangen.
@pilot1988: Troll alert? Zoek even op wat een band kost en ga er vanuit dat bij veel remmen, accelereren en bochten vreten die max. 20k mee gaan.
@phaeton: ik zou je willen adviseren om gedegen research te doen. Vier stuks Michelins Pilot Supersports bijvoorbeeld. Vooras: €200,- per band (maatje 245). Achteras €235,- per band (maatje 285). Remblokjes eens in de twee jaar (mijn ervaring). Vervanging stelt weinig voor, kan makkelijk door lokale specialist.
@pilot1988: Ik geef het op. Gefeliciteerd dat je heilig gelooft dat een 12 jaar oude Aston Martin gemiddeld maximaal 2100 euro aan onderhoud ex banden kost.
@pilot1988: dat ben ik ook voor de 850R kwijt elk jaar
@kennone: Dat geloof ik wel!
@pilot1988: dat is niet waar. Bij 2.500 km hooguit. Bij 10.000–15.000km zit je op mininaam een beurt per jaar. Dan ben je minimaal dat bedrag kwijt. Exclusief banden. Ster nog, een DB9 vreet achterbanden. Grote kans dat je dat bedrag wat jij noemt ontoereikend is voor alleen al het rubber ;-).
@willeme: paar knappe Wan-Li bandjes eronder van aliexpress drukt de kosten al gauw!
@willeme: Je zit er gigantisch naast. Wederom is alles afhankelijk van de rijstijl. Als je dacht dat de DB9 een driftmonster is zit je er geheel naast. De Aston nodigt hier ook totaal niet voor uit.Met 245 vooras / 285 achteras (Michelin of Pirelli) nooit boven de €1000,- uitgekomen met montage/uitlijnen. Banden zelf inkopen via internet, montage bij lokale specialist. Een setje banden per jaar lijkt me wat veel nietwaar.
@pilot1988: genoeg klanten gehad die er meerdere setjes per jaar doorheen joegen. En dan wat waren zeker geen aspirant coureurs. Ook met beurtjes kwamen de meeste klanten wel boven jouw bedrag uit.
Uiteraard geen zicht op wat de kosten zijn als je alles zelf gaat doen. Maar bij een Aston zou ik daar persoonlijk niet op willen bezuinigen.
@pilot1988: Wat een onzin. Ik heb net in Sept onze DB7 naar de dealer gereden voor onderhoud. Kon gewoon 6k aftikken hoor. Alleen een setje Co2 sensoren voor 1 cilinderbank is al meer dan 300Usd zonder montage. Kun je wel iedereen afschilderen als onwetend maar je hebt duidelijk geen idee van de onderhoudsprijzen bij een AM dealer.
@e34m5touring: Waarom ga je dan ook in vredesnaam naar een AM dealer.. de monteur draagt daar fluwelen handschoenen! (beeldspraak) Dief van de eigen portemonnee. Zonde!
@xanxion: Over een DB9 kan ik niet meespreken, maar een klein onderhoud bij een Vantage kost iets van een 900 euro (in België). V12 zal wel duurder zijn.
Prachtige kleurencombinatie!
Fraaie auto. Heeft deze niet een keer schade gehad? Staat me iets van bij…
@gloudertje: https://youtu.be/u2bAOPQPzuY
@granlusso: Haha nee deze bedoelde ik niet ;)
@gloudertje: https://static.autoblog.nl/images/wp2015/vanquish-moszko-aanrijding.jpg
Dit is em dus niet. Was zijn vanquish
De ex van de volgende 5 eigenaren. Je wordt hiervan de zevende eigenaar. Je moet het willen. Wel een tijdloze wagen.
@weetikveel: Dat hoeft niet veel te zeggen. Ik kijk liever naar het onderhoud.
@weetikveel: over exen gesproken, was dit niet gewoon een lease?
Al 12 jaar oud en nog steeds zo prachtig
Onderhoud valt echt reuze mee
Gaaf! heb onlangs 1 bekeken voor mijn ouders, blijft een mooi design maar mis toch het sportieve van de DBS in de DB9 persoonlijk (zowel kwa looks als rijgedrag).Maar toch voelt het “magisch” aan als je erin zit vergeleken met een Maserati wat gewoon sportief voelt. wellicht niet de beste bewoording maargoed :)
@spykerboy: vind de beleving in een Granturismo S velen malen hoger dan in deze (wel tijdloos mooie) DB9
@maarten020: dat zal ongetwijfeld… zit nog te wachten op een belletje van maserati voor een proefrit om het zelf mee te maken. de DB9 vond ik zelf wat soft maar zo heeft ieder zn smaak natuurlijk
@spykerboy: De DB9 is echt een prachtige auto, maar de Granturismo, en dan met name de S versie….als je de motor start en dat geluid hoort…wow! Ben zelf aan het kijken naar een leuke fun auto en de Granturismo S staat op dit moment hoog op het lijstje hoewel ik de DB9 ook erg mooi vind.
@maarten020: tja, wij hebben voor mijn ouders ook bij maserati gekeken voor een granturismo sport, maar mijn moeder heeft altijd al een aston martin gewild, en een maserati hebben ze al een x gehad en was mijn vader niet wild van (2005 spyder) vooral de gearselector vond hij flimsy en is daarom een beetje van maserati af gestapt kwa gevoel (helaas).
Bram weet wel hoe het heurt… zeer fraai exemplaar inderdaad.
Reken op 1000 voor een klein en 2500 voor een groot als er geen uitzonderlijke kosten zijn.
Stukken, boite etc. tje das een ander verhaal ….. bij AM.
In het hoge segment liggen de prijzen nu eenmaal hoog.
Voor een Ghibli dieseltje betaal je voor een klein 800 in BE
@dwfc: Juist, helemaal mee eens.?
Ik heb liever een andere ex van hem
Veel stijlvoller dan dit gaat het niet worden op vier wielen. Moszkowicz mag dan een beetje een vreemde snuiter zijn, smaak heeft hij wel.
@edge: In België vinden we Mosko een topper.
Absoluut geen saaie man, steeds super beleefd maar oooh zo adrem en welbespraakt.
Moeilijk uit zijn evenwicht te brengen.
Een licht sausje arrogantie, een vleugje ijdelheid dat me doet denken aan de Franse Adelheid.
Ik zou hem de titel Monsieur Le Duc toewijzen.
Tzou hem echt afgaan, met een horde lakeien in dienst …
@dwfc: welbespraakt: ja. Maar dat stemmetje van hem… heeft iets gek.
@dwfc: Mooi gesproken! Ben zelf Amsterdammer , maar op dat vlak helemaal eens met u!
@dwfc: licht sausje arrogant? In Nederland wordt arrogantie als “M o s z k o w i c z” gespelt.
Prachtige tijdloze klassieke schoonheid, maar ben niet kapot van dat paarse interieur
Gewoon tijdloos dus want die 13 jaar zie je er niet aan af.
Ik heb m’n Alfa 12 jaar gereden en 2 keer nieuwe banden gehad. Als je netjes rijdt kun je er heel lang mee.Als je met piepende banden weg moet trekken bij het stoplicht ben je volgens mij ook geen Aston Martin waard. Ook een Aston moet je rustig warm rijden dan hou je de boel het langst heel.
Hmm, volgens mij is deze DB9 wel van een Moszkowicz geweest maar niet van Bram! De DB9 van Bram was een zwarte met Kenteken 25-sx-xz, Deze auto is toevallig ook te koop en staat bij SVautos: http://svautos.nl/car/14794573/ !