Nu de echte Gouden Koets niet meer mag, kun je er beter gewoon eentje voor jezelf kopen.
Prinsjesdag. Naast het serieuze gedeelte waarbij de begroting van volgend jaar wordt gepresenteerd en alle gevolgen die dat voor ons als automobilisten heeft, is het ook een leuke dag vol symboliek en uiterlijk vertoon.
Daarmee doelen we inderdaad op de hoedjes van de dames bewindslieden, maar ook op de manier waarop het koninklijk paar -en dit jaar ook hun oudste dochter- van- en naar de Ridderzaal worden gebracht. Tot een paar jaar geleden was dat in de Gouden Koets, maar deze is vervangen door het Glazen exemplaar.
Gouden Koets wordt gerestaureerd
Dat de Gouden Koets nu niet rijdt, heeft -voorlopig- niets te maken met de OPHEF die erover is ontstaan. Want OPHEF, da’s iets waar een klein deel van Nederland heel goed in is. Althans, in het laten horen van die OPHEF!!
De Gouden Koets is namelijk racistisch. Of in zoverre, hij verheerlijkt de tijd van de slavernij, aldus de Gekwetsten. Er staat namelijk een afbeelding op van een blank stel dat omringd wordt door knielende mensen van kleur, hoogstwaarschijnlijk slaven tot slaaf gemaakten. En dat kan in deze tijd ECHT niet meer. Aldus wederom de Gekwetsten.
Nee, hij rijdt nu niet omdat hij gerestaureerd wordt. Voor een godsvermogen, dat dan weer wel.
Koop lekker je eigen Gouden Koets
Maar goed, er is meer. Zo is het goud dat op de koets is verwerkt afkomstig uit Suriname. Dat is vorige week eindelijk officieel vastgesteld. En al wist iedereen al ruim 124 jaar dat dit goud niet van de veensteppen in Drenthe kwam, het was opnieuw een reden voor OPHEF! Met andere woorden; die Gouden Koets gaat nooit meer rijden.
En daarom moeten wij maar gewoon ons eigen exemplaar kopen. Dat kan bijvoorbeeld in de vorm van deze BMW 320 van de E21-generatie. Voorzien van een heerlijk klinkende zescilinder, een automaat en een mooie gouden kleur aan de buitenkant.
DIKKE BMW, DIKKE BMW
Hij is 83 jaar nieuwer dan de echte ride van Willy en Max, deze BMW komt namelijk uit 1981. In die 41 jaar heeft hij 76.500 kilometer afgelegd, wat dat wel weer iets meer is dan zijn door paarden voortgetrokken evenknie. Maar veel is het nog altijd niet.
Met zijn 125 PK haal je er ook anno 2022 nog altijd 190 kilometer per uur mee en dankzij de 6 nieuwe bougies, nieuwe olie, luchtfilter en accu kun je dat ook de komende tijd nog doen.
Dus kortom, met deze Gouden Koets kun je Rob Jetten gewoon twee keer irriteren! In de eerste plaats omdat hij gewoon op ouderwetse benzine loopt en in de tweede plaats omdat je het heel on-D66 gewoon aandurft om wél in een Gouden Koets te rijden. Ha! Kijk de hele advertentie maar op Marktplaats!
KOOP DAN!!!1!
monsieurleloure zegt
Vraagprijs valt mij nog mee, ik gokte op zo’n 20.000euro
Alleen jammer dat een automaat is…
mjpamsterdam zegt
Leuk. Maar wat hebben ze gedaan met bumpers en front ?
Robert zegt
Matzwart gespoten. Een bekende methode om onder de noemer van ‘sportieve look’ slecht chroomwerk te camoufleren.
Dat deze E21 ‘maar’ 12 mille als vraagprijs heeft, is inderdaad grotendeels terug te leiden tot de aanwezigheid van deze (drietraps!) automaat. Daarmee rijden grenst aan zelfkastijding. Oh, en de top bedraagt 181 km/u, geen 190; dat was voorbehouden aan z’n broer de 323i. In die zin jokt de advertentieschrijver ook nog een beetje. Maar goed, teksten als ‘verkeerd in perfecte staat’ en ‘elektronisch’ verstelbare buitenspiegels doen bij mij de nekharen al snel omhoog staan.
doublechevron65 zegt
Een vroege “shadowline”.
toniominestrone zegt
Jammer van die zwart gespoten bumpers en nieren, verder wel okay!
Mini Joe zegt
Om in deze context een Duitse pkw als voorbeeld te nemen vind ik een beetje discutabel
rulefollower zegt
Vanwege de Duitse familie?
doublechevron65 zegt
Staat toch gewoon te koop? PKW heet nog altijd auto in het Nederlands…
isleofman zegt
Heerlijke auto, alleen een automaat uit dit bouwjaar zou ik nooit doen. Anyway; toffe kar hoor.
thearchitect zegt
Loopt de brandstofslang van de vulopening via de wielkast?
ar166 zegt
Oprechte vraag; Zou het veel moeite kosten om van zo’n automaat een handbak te maken, als het überhaupt al mogelijk is?
rubend zegt
Uiteraard is dat mogelijk. De auto is origineel immers ook met handbak geleverd. Integratie van motor en automaatbak zal waarschijnlijk ook wel meevallen.
Als je de onderdelen nog kan vinden/kopen, dan is het te doen.
golf1985 zegt
Alles is te doen! Begin met een goeie handbak te zoeken en de omlijsting van de pook in het interieur. Koppelingspedaal lijkt me enigzins handig. Als je een beetje zelf kan sleutelen valt het wel mee
raoufff zegt
Heeft iemand nog chromen nieren liggen want dit doet pijn aan mijn ogen!