Vorig jaar verscheen freestyle-skiër en Audi/Lambo-liefhebber Jon Olsson aan de start van de Gumball 3000 met een ietwat gemodificeerde Ultima GTR. Naar de specs was het gissen, maar nu hij zijn speeltje in de verkoop doet worden we wijzer. In een notendop: Veyron-power met de helft van het gewicht!
Van origine heeft een Ultima GTR een dikke Amerikaanse V8 onder de kap, maar die kon VAG-performance-fanboy Olsson natuurlijk niet laten liggen. Leif Tufvesson, onder andere van Koenigsegg-faam, werd ingeschakeld om het een en ander aan de auto te verbouwen.
Om te beginnen kwam er het motorblok uit een Gallardo LP560-4 in te liggen. Inderdaad, we hoorden het destijds goed. Het geclaimde vermogen ligt nu echter op op 1.000 pk, wat inhoudt dat het of een mooi lokkertje is, of dat er drukvulling op het blok is toegepast.
De GTR weegt overigens zelf iets meer dan 1.000 kg, wat zou betekenen dat we hier naar een One:1 avant-la-lettre kijken.
Volgens de advertentie krijg je voor het gevraagde halve euromiljoen:
Lamborgini LP560 engine, gerbox, electronices, fuel and oil tanks, (Lambo key) Lambo paddle gearbox.
ADV1 custom center look wheels.Öhlins suspension
Gooi Janni er bij en je hebt een deal, Jon.
Met dank aan Dillon voor de tip!
UPDATE: De Rebellion staat niet te koop. Jon Olsson heeft een en ander rechtgezet in een blogpost op zijn website. Hij stelt dat hem werd gevraagd of hij hem zou willen verkopen. Het antwoord van Olsson luidde: als er een mooi bod voorbij komt kan ik daar altijd over nadenken. Hij was naar eigen zeggen nogal flabbergasted dat zijn auto ineens online stond. Als laatste meldt de freestyle-skiër nog even dat de Rebellion géén 1001 pk heeft.
YSF42 zegt
5 ton? voor dat geld weet ik wel andere leuke auto’s.
lambo4all zegt
@YSF42: noem is een auto leuker dan deze?
marikoelolo zegt
@lambo4all: Noem is helemaal geen auto
lambo4all zegt
@marikoelolo: precies, daarom schreef ik “noem” ook met een kleine letter
marikoelolo zegt
@lambo4all: Nee maar het had wel gemoeten , ik wil niet lullig doen maar een zin begin je altijd met een hoofdletter.
clioracing zegt
Is dat ding straatlegaal?!
baars1992 zegt
@clioracing: Ja, anders kun je er de Gumball 3000 ook niet mee rijden.
marikoelolo zegt
Gerbox moet denk ik gearbox zijn
FB_1369568797 zegt
@marikoelolo: En centerlock wheels.
batman zegt
5 TON!!! Grappenmaker haha
potver7 zegt
@batman: Onderhandelbaar, dus je kunt voorstellen om 50.000 Euro korting te krijgen voor iedere tikfout in de advertentie. Dan wordt-ie ineens een stuk betaalbaarder… ;)
phaeton zegt
Voor de gedane modificaties en uniekheid vind ik 5 ton niet bijzonder veel geld. Wat heb je er nog meer voor, een 918? Aventador met goodies? Met deze bak heb je een one-pff waarvan je zeker weet dat het goed in elkaar steekt. Van evt. storingen tijdens de Gumball weet ik niets, dus misschien klopt dat laatste niet.
norge zegt
Lekker kontje zeg, ohja, auto…..Kan dat Amerikaanse blok er weer in?
Hupke zegt
Is die z’n projectje nu al beu? Ben beniewd wat het volgende gaat zijn.
yorick zegt
Nog ff sparen
Corrado16v zegt
Jammer dat ik zo veel drempels in de straat heb, ik val af.
Kvgorp zegt
Janni = jammie
ericc zegt
Z’n R8 ging ook snel in de verkoop. Blijkbaar is hij z’n auto’s snel beu.
Nu heeft ie een RS6 en blijkbaar heeft ie een zwaar geprepareerde RS3 op het oog voor de fun…
sandervzanten zegt
Update: The Rebellion- Not for sale
http://jon-olsson.com/?p=15023