Een verkoper op Marktplaats bundelt drie keer BMW M3 E46 in één hebberigmakende deal. Maakt het drietal jou ook hebberig?
Of de BMW M3 van de E46-generatie de beste M3 is, dat moet je zelf bepalen. Wel worden ze tegenwoordig voor veel verkocht. Helemaal nette exemplaren en speciaaltjes, zoals de CSL.
Duur
Maar als je ‘een E46 M3’ te koop vindt voor 150.000 euro, zonder CSL-perikelen? Dat is wel aan de hoge kant. Dan lees je dat het om een tracktool gaat en er dus een aardig kapitaal is geïnvesteerd om de auto raceklaar te maken. Opnieuw, prima, maar is ‘ie dan 150.000 euro waard? Nee, die prijs is te danken aan het feit dat we niet met één, niet met twee maar met drie(!) E46’s in één bundel te maken hebben.
Coupe
Laten we eens beginnen met de eerste uit het drietal exemplaren van de BMW M3 E46. De klassieker, de naturel. Een gewone E46 M3 Coupé uit 2003. Met de originele velgen en de lekkere neutrale tint Titanium Silver als lakkleur. Het interieur is zwart en ook mechanisch is er niks aan veranderd: de S54B32 levert dus ‘gewoon’ 343 pk. De ultieme klassieke BMW M3 E46 en de meest normale in dit drietal. De Coupe heeft 121.394 km gelopen en is gekoppeld aan een handbak.
Cabrio
De tweede uit het BMW M3 E46 drietal is een E46 Cabriolet. Dat is de enige andere carrosserievorm die de E46 M3 meekreeg. Ook deze is precies samengesteld zoals dat in de folder gedaan zou worden, met één twist: een tweekleurig lederen interieur in rood en zwart. Ook hier is niks gedaan met de motor en de auto is volledig origineel. De kilometerstand is lekker laag: 103.487 kilometers.
Circuit
De laatste is de meest bijzondere. Tenminste, de minst normale. Een M3 die compleet omgebouwd is als circuitwagen. Het is dus geen M3 GTR raceauto, maar een auto die zijn leven ooit begon als E46 M3 Coupe en nu enkel het circuit op mag. Van buiten zie je dat onder meer aan de splitter, voorbumper, velgen, de grote spoiler en talloze andere kleine details. Van binnen is het overduidelijk: alles is gestript, behalve het dashboard. Een raceversnellingsbak, racestuur, kuipstoel, rolkooi en alles zit erop. De ideale auto voor hoeken op het circuit.
Hele set
Goed, dit drietal wat de verkopende partij de ultieme combinatie BMW M3 E46 noemt, is dus in één klap te koop voor 150.000 euro. Het wordt verkocht als alles wat je nodig hebt op BMW M3 E46 gebied. De coupé om dagelijks te gebruiken, de cabriolet bij mooi weer en de raceversie voor circuitdagen. Je koopt dus niet drie auto’s, je koopt één auto in drie ideale gedaantes. Is dat jou 150.000 euro waard? Dan kun je dit drietal BMW M3 E46 kopen op Marktplaats.
Met dank aan Rachid voor de tip!
fmgarcia zegt
Lekker rachid!
pyrat zegt
Die cabrio is wel heel gaaf, titansilber met 18” en dat zwart/rode interieur!
Denk niet dat dit als combi deal verkocht wordt, maar dit is denk ik precies wat verkopende partij gehoopt had: gratis publiciteit.
900t zegt
Ja! Dit zou mijn 150k waard zijn
pa045 zegt
@900t: jaja. Maar je hebt ze zeker niet?
Niet lullig bedoeld. Ik heb ze ook niet zomaar liggen. Maar dit soort uitspraken komen vaak van mensen die een de beste reden hebben om het niet te doen..
rolov zegt
@900t: ik vind het een hoop
mark997gt3 zegt
@rolov: nou coupe rond 35 k, cabrio 25k en racer tussen 50 en 70k. Dus dan kom je nooit aan 150k…….
mark997gt3 zegt
@mark997gt3: https://link.marktplaats.nl/m1709416901?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
rolov zegt
@mark997gt3: daarom , ik vind het een hoop geld .
900t zegt
@900t: Nee die heb ik zeker niet even zomaar liggen. Maarja. E46, jeugdheld….
shibby zegt
Wat levert een nier tegenwoordig op? Ik vraag dit voor een vriend
jeroen82 zegt
@shibby: verkoop er 1, krijg er 6 terug, goeie deal me dunkt…
jvthof zegt
Ideaal voor de junkyard race… de coupé en cabriolet op papier voor 149.500 en de racer voor 500… dan mag het toch @autoblog?
pa045 zegt
Wat een overrated prijzen. Wat is nou zo historisch aan dit trio? Per stuk is al geen één 59 mille waard..
kniesoor zegt
De cabrioversie van deze oto altijd onzinnig gevonden, de carrosserie is nooit zo stijf als van de coupé. Dus die valt af. De andere twee zijn wel erg leuke karretjes. Maar om daar een ton+ voor te betalen zou me wat (te) veel zijn.
ukbob zegt
@amghans: preices de cabrio is degene die ik van deze zou willen hebben..!
O plaat zegt
Die cabriolet zou net mijn favoriet zijn. Die stijfheid heb je enkel nodig als je alles uit jouw auto haalt. Wat je 99% van de tijd niet doet op de gewone weg en in ruil voor wat stijfheid krijg je de open lucht en een ultieme cruizer met meer dan voldoende power.
jmeverts zegt
@amghans: maar wel lekker dakkie open terwijl je 8000+ toeren over straat knalt. Moet ook niet te stijf of die hobbelige wegen
atrak zegt
Ik koop liever een hagel nieuwe met grote muil en handbak.
MarcoM zegt
@atrak: nou, succes dan met je enorme waardedaling dan, net als de 5 serie met schuine kont, niemand wil hem.
atrak zegt
@marcomanta: Een auto als deze moet je zien als speelgoed, niet als investering. Mocht je je druk maken om afschrijving of tankbonnetjes dan kan je er beter niet aan beginnen. En gewoon een 320i aanschaffen.
MarcoM zegt
@atrak: als ik al een BMW zou kopen, dan het liefste de allereerste M3, ben ooit naar de DTM in Diepholz geweest, wat een heerlijke geluiden waren dat.
atrak zegt
@marcomanta: Persoonlijk heb ik niks met oude BMW’s. Moest het een klassieker zijn dan een Italiaan. Duitse wagens alleen het aller nieuwste of niet.
911targa zegt
Ik zoek gewoon naar een Porker 996 GT3. Gewoon beter sturend. Als ik een auto wil hebben met een onderstuur, kan ik ook altijd nog een Audi kopen. Een V8 in de neus…………nee.
cocoloco zegt
@911targa: e46 m3 heeft een 6 in lijn op een GTR na maar die heeft eigenlijk niks met de normale e46 m3 te maken.
MarcoM zegt
Op Marktplaats met zulke auto’s, die horen op een andere website te staan.
VeniVidiVici zegt
Niet eens facelift en met die kilometerstanden en motorisch niks aan gedaan (drijfstanglagers en hoe is de rest van de historie) is 150k tezamen toch wel te veel geld.
boomhauwer zegt
@venividivici: er bestaat geen M3 E46 facelift.
potver7 zegt
Leuk setje, maar mijn auto mag de racert niet trekken dus ik haal even af ;)
zesinlijn zegt
Ik weet niet wat zo’n raceauto kost maar 50 per stuk vind ik voor de andere 2 te duur. Met deze km-standen…
mondial zegt
Veelst te duur
Mini Joe zegt
En wat als je een hoed in plaats van een petje draagt? 🥴
toniominestrone zegt
Echte “Ollanders” alles is te duur of het niet waard, stelletje schrale apen!
scrmeagle zegt
Oud nieuws dit artikel heeft vorig jaar ook al op Autoblog gestaan.