Jazeker, zo durft de verkoper deze fikse schade te noemen.
De fervent volger van deze site zal deze Ferrari direct herkennen. Het is de 458 Italia die kunstenaar Joseph Klibansky in februari dit jaar tegen een boom parkeerde. Persoonlijk letsel was gelukkig niet te betreuren, maar de neus van de Ferrari zat flik in de kreukels. De losgekomen bumper kun je met wat tape kennelijk weer terug op z’n plek zetten, maar dat gapende gat links voor zou ik toch proberen te dichten.
Niet alleen het exterieur heeft schade, ook het interieur heeft werk. De airbags werden door de klapper namelijk geactiveerd, met de bijbehorende schade als gevolg. Wie een 458 zoekt én facebookvriendjes is met een kundig schadehersteller kan aan de auto wellicht een goede deal hebben. De auto kost 99.500 euro, terwijl je voor een rijklare 458 tussen de 165.000 en 250.000 euro betaalt.
2505 zegt
Binnenkort bij een niet nader te noemen autobedrijf in Rotterdam, hebben we dat ook weer gehad..
baske zegt
@2505: exclusief velgen die zijn €50,- extra..
kalslasie zegt
@2505: toevallig bij; tej srac?
granlusso zegt
@2505: Pff, dat is ook weer zo’n dooddoener inderdaad. Beetje hetzelfde als je Romy Monteiro Whitney Houston hoort zingen, ook zo voorspelbaar.
davv zegt
@2505: inb4 “die grap is al lang niet grappig meer”
hamburg65 zegt
@2505: maar de velgen kosten wel extra… ?
banaan7 zegt
@2505: Autokiviet Rotterdam Occasion Centre?
phevtreb zegt
@2505: en die velgen dan? Ook maar direct even ter sprake brengen?
phevtreb zegt
@phevtreb: oh, ik zie na dit getypt te hebben, dat dit al ter sprake is gebracht..
rascalhp120 zegt
@deuxmillecinqcentetcinq:
1853 belde, ze willen je “grap” terug.
viezefreddyw zegt
Whahaha. Lichte voorschade zegt ‘ie. Dit ding repareren gaat belachelijk veel geld kosten. Als je dit ding koopt en wilt repareren ben je evenveel geld kwijt als een reguliere 458.
peterpann3nkoek zegt
@viezefreddyw:
peterpann3nkoek zegt
@peterpann3nkoek: ik denk dat je na een ton te hebben stukgeslagen wel meer kwijt bent aan de reparaties haha
alassad zegt
Deze wordt gewoon geexporteerd en in een ander land opgeknapt, om vervolgens daar voor de hoofdprijs weer de verkoop in te gaan…
reggie-boy_rood zegt
@alassad: grote kans ja
dillinger2016 zegt
@2505 Jaloers….dat die em WEL kunnen kopen…..
sracert zegt
Zo krom als een hoepel!.
denniss00 zegt
Hahahahahahahaha…
londoncars zegt
Ik zie alleen de schade van de airbag vanuit het stuur niet?
kareljansen zegt
@londoncars: nog een keertje goed kijken dan!
alassad zegt
@londoncars: ik moest ook dubbel kijken maar ze hebben het stuurhart weer een beetje op zijn plaats gedrukt waardoor het nu minder opvalt.
proefkonijn zegt
Zo te zien hebben ze de motor al eruit gehaald. Dan word het wel een dure grap denk ik.
gash zegt
@proefkonijn: De motor hebben ze na het ongeluk achterin in de kofferbak gelegd……
dedokter zegt
Nu te koop bij René Boem
bmwfreak038 zegt
@dedokter: Jeroen van der Boom
gerjan zegt
Scheeld weer eentje op de weg. Gewoon recycling in. En mooie auto van laten maken.
thomasthomas zegt
Wit met zwarte velgen dat is alleen al 8 jaar uit de mode.
kareljansen zegt
@thomasthomas: hij moet toch gespoten worden, dus dat is zo opgelost ;-)
888natan zegt
@thomasthomas: daarom komt hij ook uit 2010…
bmwfreak038 zegt
@thomasthomas: wat voor jou uit de mode is, vindt een ander misschien mooi?
bartsmit zegt
@thomasthomas: laat je ‘m toch strontbruin spuiten.
kareljansen zegt
En toch ben ik benieuwd of hier iemand met kennis van zaken op kan reageren. Gezien de motor achterin zit en waarschijnlijk nog prima is zou ik zeggen dat je met 25k toch een flink eind moet komen?
kle500 zegt
@kareljansen: ga er vanuit fat allen voor de cockpit vervangen moet worden. Een hoop dure onderdelen, exotische materialen en flink wat uurjes werk. Lappie leer over het dashboard zal ook wel geen goedkopp grapje zijn.. zij hij zonder enige relevante kennis..
peugeot205 zegt
@kareljansen: motor zit inderdaad achterin. Een Ferrari herstellen is echter een zeer tijdrovende zaak. Aan de foto’s te zien moet het chassis opnieuw gericht en gezet worden. Als je weet dat ze uit de fabriek al met opvul materiaal komen omdat die het al niet kunnen dan is dit helemaal een k*t klus…
lemster zegt
@kareljansen: Belangrijkste vraag is hoe het met de frame rails is aan de voorkant. Het lijkt erop alsof die wellicht net gemist zijn en dus nog recht zijn. Als dat allemaal prima is dan is het allemaal voor een redelijk schappelijke prijs nog wel te repareren. Ik weet niet wat panelen kosten voor een Ferrari, maar bij Lamborghini betaal je zo’n €2.000 voor een bumper of een spatbord als je nieuw koopt, maar ook voor dit soort auto’s kun je tweedehands zeker wel onderdelen vinden en bijvoorbeeld een radiator hoeft niet van Ferrari te zijn. Laten we dus zeggen dat je voor €10k/€15k de voorkant weer netjes hebt.
Voor wat betreft de airbags en gordels. Die hoef je natuurlijk niet te vervangen. De auto is prima te rijden zonder. Echter wil je het wel vervangen dan moet het complete dashboard en stuur vervangen worden + de airbags. Qua werk en kosten nog wel te overzien (op het geheel). Het vervelend is echter dat de computer ook gereset of vervangen moet worden. Het is niet een kwestie van het inpluggen van de nieuwe airbags en gordels (gordels hebben pre-tensioners) en je kunt weer gaan. Dat laatste zal waarschijnlijk door Ferrari gedaan moeten worden.
En dan kom je dus op het gedeelte wat niet leuk is. Ferrari zal veel geld en eisen hebben om de computer te resetten of vernieuwen. De computer omwisselen met een model uit een andere auto is waarschijnlijk ook geen optie vanwege alle diefstal beveiligingen tegenwoordig. Ferrari kennende zullen ze de auto volledig na willen kijken (met bijbehorende kosten) en zal alles origineel Ferrari moeten zijn en precies volgens bepaalde toleranties in elkaar gezet moeten zijn voordat ze hier iets mee te maken willen hebben. Dit zie je bijvoorbeeld mooi terug in de afleveringen van de F40 bij Fast&Loud. Daar zie je de eisen die Ferrari stelt en hoe moeilijk/tijdrovend het is, zelfs voor professionals, om aan die eisen te voldoen.
Het rijdbaar maken zal dus best meevallen, maar de kosten zitten hem in de veiligheidssystemen en papierwinkel.
gash zegt
Wanneer je er een gestolen 458 bij hebt voor de onderdelen, dan wordt het plotseling een stuk interessanter…..
schreute01 zegt
Gewoon kopen en er de carrosserie van een Pontiac Fiero omheen plakken.
bmwfreak038 zegt
Ik denk dat deze in de shredder beland of hooguit als donorauto zal eindigen.
stephano zegt
Donorauto is zeker een mogelijkheid, maar je kan ook met de auto naar de Ferrari dealer en een prijsquite vragen. Als je met prijs+reparaties lager uitkomt dan de goedkoopste 458 op Marktplaats, kan het met een beetje geluk nog een redelijke deal worden.
De wielen lijken geen schade te hebben. De motor ligt achterin. Onderdelen betaal je dan wel de hoofdprijs voor bij een auto als deze, maar met 65K speling moet je toch aardig ver komen?
Gulli zegt
@stephano: ik denk dat als je moet adverteren met gerepareerde schade je het laagste bedrag nooit gaat krijgen. Hier gaat niemand behalve een schadehersteller ooit nog iets aan verdienen.