Een tot 6.3 liter opgeboorde V12 met 900 pk en 1500 Nm koppel in een auto die qua luxe de Rolls-Royces en Bentleys van deze wereld naar de kroon kan steken.
De Mercedes-Maybach is de overtreffende trap van de S-Klasse als het op luxe aankomt, terwijl de S600 met 6.0 V12 de overtreffende trap op het gebied van motoren is. Combineer dat en je hebt een auto die weinig meer te wensen over laat. Toch?
Niet iedereen is kennelijk tevreden met een Mercedes-Maybach S600 (rijtest) en speciaal voor die mensen zijn er firma’s als Brabus. Zij bouwen, na overmaking van voldoende liquide middelen een Mercedes-Mayback Brabus Rocket 900 voor je. De 6.0 V12 krijgt niet simpelweg een ander ECU’tje, maar wordt opgeboord tot 6.3 liter, krijgt een andere krukas met lange slag en andere zuigers. Voeg daar nog even een verbeterd in- en uitlaat traject bij en je hebt het automobiele equivalent van een Gulfstream.
Dit gedistingeerde monster kun je natuurlijk volledig naar eigen wens laten samenstellen, maar dan ben je een godsvermogen kwijt én zul je er nog een tijdje op moeten wachten. Je kunt ook voor dit jong gebruikte exemplaar uit november 2015 gaan. De kilometerstand bedraagt 29.800 km, dus de eerste eigenaar heeft de auto het eerste jaar zeker niet in de garage laten verstoffen. En geef hem eens ongelijk! Zoals gezegd is de kop er reeds af en dus ben je voor 339.950 euro spekkoper.
Dank voor de tip!
lincoln zegt
Wannabe sjonnie nep AMG ..
Aan de schijfremmen te zien ..
rogue zegt
@lincoln: oooeeeeehhhh ik hapte écht bijna! :D
406_v6 zegt
@lincoln: nep AMG? Dat klopt, het is een door Brabus onder handen genomen exemplaar
lincoln zegt
@406_v6:
Hoef je je toch ook niet voor te schamen ..
isn1981 zegt
@lincoln: AMG???? Not sure……..
julianvanrijn zegt
@lincoln: BRABUS maakt geen nep AMG’s hoor…
mauking zegt
@lincoln: waarom wil deze Maybach een AMG zijn?
Joost zegt
@lincoln: denk dat die schijfremmen geen overbodige luxe zijn of extreem uitgevoerd…de hele zooi moet ook normaal tot stilstand kunnen komen.
Vind ze nog meevallen eigenlijk.
m00s zegt
@lincoln: het is ook geen amg… Het was een S600 maybach.
fmgarcia zegt
@lincoln: Inderdaad Brabus.. de nieuwe Halfords..
koen0373 zegt
@lincoln: uhh. Tis een Brabus
davelepeef zegt
@lincoln: ja. En dan die aftermarket velgen… Joepiejappietuning…
melkkoe zegt
@lincoln: jammer dat er geen gele platen opzitten. Anders hadden de RDW-fetisjisten je graag uitsluitsel gegeven
guusboum zegt
@lincoln: denk eerste dat er giga velgen op zitten die een verkeerde perceptie geven, haha. Met 900 pk zullen ze de remmen niet onder bemeten durven laten…
crackdavid zegt
@guusboum: Een standaard S600 zal vast geen slechte remmen hebben. Maar dit zijn 100% zeker geen Brabus remmen. Is een optie van ongeveer 20.000 euro en dan krijg je schijven van 420mm, die vullen zelfs deze wielen.
87sandyd zegt
@lincoln: ze happen wel lekker allemaal he? :’)
Rob zegt
@lincoln:
Heiligschennis!
En heel erg zonde.
kilum zegt
@lincoln: Bizar hoeveel mensen jou blijkbaar nog steeds serieus nemen met dit soort opmerkingen. Anyway plusje van mij! +1
moatie zegt
Voor driehonderdveertigduizend euro spekkoper… petje af hoor
maferick74 zegt
Mooi slagschip
isn1981 zegt
Wat een hoop geld voor een occasion. Geen Mercedes lief hebber maar kan niet anders zeggen dan DIK!!!!!
bassx zegt
De personalisatie van RR is zoveel uitgebreider dan Mercedes dat het daarom in mijn optiek luxueuzer is en niet andersom. Phantom begint bij 5 ton maar een Phantom van een miljoen is niet ongewoon.
granlusso zegt
@bassx: Nou, een miljoen komt niet vaak voor vermoed ik. Dan moet je toch echt diamanten velgen, zeehondjesleer en een gepantserde koets hebben wil je dat halen, bij wijze van spreken
moondustfocus zegt
Er kan altijd nog een S65 AMG gecombineerd worden met een Maybach uitvoering en die naar Brabus sturen.
Dizono zegt
@moondustfocus: Een Mercedes-Maybach is zover ik weet niet te krijgen als AMG.
vonklausenburg zegt
@Dizono: Dan krijg je een Mercedes-Maybach-AMG. Mooie benaming.
Homer55 zegt
@moondustfocus: lijkt me onnodig omdat brabus de motor compleet aanpast. De 65 is dezelfde 6 liter als de 600 maar dan iets opgefokt. Door de vele aanpassingen door brabus zullen ze uiteindelijk tot het zelfde resultaat komen denk ik.
suheyl zegt
@homer55: of zelfs beter
cossiekiller zegt
Mooiste auto die je kan kopen als je een chauffeur hebt!
willeme zegt
@cossiekiller: maar niet nog steeds niet zo snel off-the-line als een licht gekietelde Syclone ;)
cossiekiller zegt
@willeme: Dat is waar, maar boven de 150 gaat deze er toch vandoor!
viezefreddyw zegt
Het is natuurlijk een ontzettend belachelijke auto en een middelvinger naar iedereen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dit ding nog wel mooi vind ook! Ziet er gewoon goed uit en het interieur is werkelijk prachtig! Mooi samengesteld met de juiste kleurencombinatie en mooie materialen. En god, 900PK in een limousine.. Waanzinnig.
kvh87 zegt
@viezefreddyw: misschien wel het mooiste interieur van productieauto’s vd afgelopen 5 jaar!
cossiekiller zegt
Is dit het oudje van koning Filip? Lijkt wel of deze ook nrplaat ‘1’ heeft!
kapitein zegt
Kom maar door! Maar die velgen worden dan wel meteen vervangen door de originele Maybach putdeksels.
granlusso zegt
Lelijke wielen, maar erg ingetogen. Fraai met dat lichte interieur (alleen voor mij liever pianolak i.p.v. dat wortelnoot).
Geen fan van tunen, maar dit is best geslaagd. Al vraag ik me af of je dan niet beter een ‘gewone’ kunt kopen, als de vermogensupgrade je niets interesseert (waar heb je het in godsnaam voor nodig?).
mashell zegt
En waarom doet de eerste eigenaar deze nu al weg? Werd z’n chauffeur depressief van het smiley stuur? Heeft justitie hem toch nog gevonden? Werden de brandstofkosten toch wat te gortig? Vond de hypotheekverstrekker dat je de hypotheek toch echt aan een huis moest besteden? Is de gepantserde variant eindelijk beschikbaar? Of is die Brabus tuning meer probleem dan oplossing?
lincoln zegt
@mashell:
Armoe of weelde !!
Zegt u het maar ..
melkkoe zegt
@mashell: stuur zit bij deze Auto’s niet in het midden tov de stoel. Leidt tot rugklachten. Maarja je kunt ook niet te veel verwachten voor die prijs
jorden zegt
@mashell: ik gok 1e eigenaar opgepakt? Ben nu wel heel erg bevooroordeeld, maar zou me niet verbazen :p
alcantara zegt
Ik bied 5k
veloce zegt
Als de 300cc extra alleen uit een langere slag komt, dan is het blok dus niet “opgeboord”. ;-)
willeme zegt
@veloce: 700cc. De standaard S600 heeft een 5.5 V12 volgens mij.
granlusso zegt
@willeme: 5980cc ;).
Ik geloof nog altijd hetzelfde blok dat ze sinds de W220 gebruiken. Ruim 15 jaar dus.
Zelfs qua vermogen nauwelijks erop vooruitgegaan. Altijd al beresterk geweest ;)
Regenpijp zegt
@granlusso: sinds de w222 is het een 6.0. W221 en w220 hadden de 5.5 ;-)
wildewesten zegt
Wat maakt het uit? Je hoort hier op de achterbank te zitten
vonklausenburg zegt
Mooi wagentje, maar ik houd het bij mijn S-Klasse!
potver7 zegt
@vonklausenburg: Krent!
vonklausenburg zegt
@potver7: Sorry, ik verbrand wel een Seat ter compensatie.
Silverarrow zegt
@vonklausenburg: Armoedzaaier…
autoriteit zegt
Een erg mooie auto hoor, niks Sjonnie aan als je het mij vraagt.
henkp1 zegt
Niet helemaal mijn kleurstelling, maar als dit de enige is die ze hebben staan, dan moet het maar hè. Wel andere wielen eronder graag.
rolov zegt
Wat een droombak.
misterdrogba zegt
Andere, wat ingetogenere velgen en je hebt een prachtig ding.
slickrick zegt
Hele dikke bak, maar wel een beetje nutteloos 900 pk in een Maybach.
Een auto waarin je in alle luxe en comfort gereden wordt van meeting naar meeting als superster of staatshoofd.
Dus niet drifftend, of met 300km/h, of accelerend dat je champagne omvalt, of strepen trekkend, of jezelf vasthouden in een bocht…….
Maar goed, het gaat erom dat het kan, en niet dat het moet :)
henkhupelschoten zegt
@slickrick: 370 km/h bergrensd
danmar zegt
Ding moet meer dan een vrijstaand huis met garage in de Randstad kosten en dan van die armoedige V12 badges op de flanken en vooral die op de stoelen… hoe krijg je het bedacht.
prop zegt
Hoe weet je nou of de kop dr af is als er niet vermeld wordt wat de nieuwprijs is. Of mis ik iets
moveyourmind zegt
Mooi hoor!
De gewone S-klasse is al een maatstaf in zijn klasse, deze Maybach overtreft dat nog eens en weet zich moeiteloos aan te sluiten bij de absolute top.
Alleen de velgen en de motoraanduiding detoneren bij de relatief ingetogen koets, maar dat zijn gelijk dingen die heel makkelijk te veranderen zijn. Het interieur is boven alle twijfel verheven. Een mooie klassieke combinatie van hout, lichte bekleding, chroom en zwart, tijdlozer kan bijna niet.
cpp1 zegt
Super mooie bak.
Silverarrow zegt
Had ik nu maar ergens 3,5 ton liggen…
F11 550i zegt
@silverarrow aan oud ijzer of aan poen? ?
Edge zegt
Hé, Brouns ligt hier vlak om de hoek. Misschien toch maar eens een proefritje regelen.
ruudbmw zegt
Voor dat geld koop ik een leuk huisie en een lekkere bak
Dutchdriftking zegt
Niet 100% zoals ik m zou willen, maar best netjes gedaan.
exclusieviteitsfreak zegt
Ik heb er alvast € 3 miljoen voor over om mijn Ultieme Maybach te bestellen, gezien mijn samenwerking met Koning Willem-Alexander . . .
allesmetturbo zegt
Voor dat geld liever 5 leuke autos (bmw 335i/335d en een porsche bijvoorbeeld) en genoeg geld voor roadtrips en onderhoud
berlinetta zegt
@allesmetturbo: Ben het helemaal met je eens, maar de kopers van deze auto hebben waarschijnlijk al een goed gevulde garage.
julez zegt
Deze is vorige week ingeruild bij Pon! Ik heb dit brute apparaat twee keer zien staan bij het Koopmans Huis op de Pon-campus in Leusden, heb er nog fliiink bij staan kwijlen. De eigenaar heeft dus óf een Bugatti, óf een Lamborghini, óf (iets waarschijnlijker) een Bentley gekocht.