Buitenkansje voor de rechtgeaarde fansla!
Het moet even spannend geweest zijn voor Tesla adepten de laatste weken. De prijs van een stukje TSLA zakte door de vloer ten gevolge van de zoveelste publieke breakdown van zijne Elonness. Maar inmiddels is het alweer wat zonniger in Tesla-land, de koers schurkt inmiddels zo tegen de driehonderd Dollar per aandeel aan. Telarati-fans van het eerste uur die niet alleen emotioneel, maar ook financieel vuistdiep in het merk geïnvesteerd hebben, kunnen dus met een gerust hart op jacht naar hun volgende grote aankoop.
En wat is nou een betere investering dan een echt stukje Tesla-historie? Oké, spreken over de geschiedenis van Tesla is een beetje als een Amerikaan die tegen een Europeaan gaat blaten over de geschiedenis van Amerika. Leuk en aardig die hamburgers en THE SECOND AMENDMENT, DURRRR, maar wij lachen natuurlijk om een land dat slechts tweehonderdennogwat jaar bestaat. Echter moet je die dingen relatief zien. Niet voor niks zit de eerste generatie Roadster al in de lift qua prijs (aankoopadvies). De volgende op het lijstje zou dan de Model S moeten zijn.
Vaak zie je dat áls een auto een gewilde youngtimer/klassiekers wordt, de eerste of juist de laatste versies het meest gewild zijn. De eerste omdat ze het dichtst bij het pure idee van de makers staan, de laatste omdat ze de ultieme versie vormen van dat idee. Op deze ‘wetmatigheid’ lijkt ook de verkoper van de Belgische Model S die het onderwerp van dit bericht is te gokken. Hij geeft zijn Model S uit 2013 namelijk een vraagprijs mee van 80.000 Ekkermannen. Dat is dus zo’n beetje de nieuwprijs.
Máár, het is dan ook een van de eerste Model S-en, sowieso waar het Europa aangaat. De auto met nummer P143 werd besteld door diens eerste eigenaar in september van 2009 en uiteindelijk afgeleverd in september van 2013, een maand nadat de eerste Europese Model S was afgeleverd in Noorwegen.
Los van dit feitje zitten er nog wat niet te versmaden goodies bij de Tesla voor de echte fan, te weten een -wait for it- Tesla mok, Tesla T-shirt, een Tesla pet, een Tesla thermoskan en een bestuurbare mini-Model S. Maar wacht, dat is nog niet alles! Er zit ook nog een berichtje bij van niemand minder dan Elon Musk himself. Over 2.000 jaar vormt dit waarschijnlijk een trekpleister voor mensen om hun respect aan te betuigen. Kortom, verzilver een paar van die aandelen en koop dit ding. Bedank me later maar…Als de koers definitief inzakt…Oh no he didn’t!
Dank Dries voor de tip!
Dizono zegt
Die heeft in plaats van de stekker per ongeluk zijn vingers in de laadpaal gestoken. Vijf jaar Tesla-rijden en dan denken dat je niets hoeft af te schrijven is natuurlijk waanzin. Vragen kan altijd…
crepito zegt
@Dizono: De tweedehands prijzen zijn sowieso vrij hoog.
https://www.tijd.be/ondernemen/auto/iedereen-wil-tweedehands-tesla/10050585.html
Dizono zegt
@crepito: exporteren lijkt dan een prima business want hier staan ze vanaf minder dan 35 mille te koop…
flutterby zegt
@Dizono: linkje? Of bedoel je die taxi’s met 250.000 op de teller die voor 40k gingen?
stfu zegt
Haha, die goodies heeft hij er zelf gratis bij gekregen. Een Model S van dat type is in NL ongeveer 40/45k waard. Deze Belg is gek.
hectorjenks zegt
DIK!!!
E34M5Touring zegt
Zou me niks verbazen als ie zo verkocht is. Alleen al om het briefje van Elon….
87sandyd zegt
Ach een echte earlybird. Heeft deze man al een standbeeld gekregen van de Tesla-fans? Als Elon God is, is deze man een soort Noach.
davelepeef zegt
Zit er ook een Twitteraccount bij?
12Esc zegt
Dan vraag ik te weinig: die van mij staat te koop voor iets meer dan de helft (45K incl BTW) en die is door Elon voorzien van een handtekening op de zonneklep: https://photos.app.goo.gl/3PETBj5gzxte2c1v6
Benny_Weisz zegt
Al zou ik een blowjob van Elon erbij krijgen (niet dat ik daar op zit te wachten), dan nog vind ik die prijs nergens op slaan….
EUR 80k voor een vijf jaar oude stofzuiger is te gek voor woorden!
jackass266 zegt
@bennyweisz: pijpkonijn
BrutaalAapje zegt
@bennyweisz: That is 100% strait homosexual country music special olympics gay
BrutaalAapje zegt
strait = straight *stupid grin*
stanny zegt
Heb ook de mok, de speld, de balpen en de paraplu! (Gratis bij de wagen)
Leuk briefje etc, maar de vraagprijs is overdreven.
loserboi932 zegt
Zouden die li-ion cellen nog veel voorstellen na 5 jaar? M’n telefoon is 3 maanden oud en de batterij (ook lithium-ion) is nu al slecht.
fanboy zegt
@loserboi932: Zucht… gaan we gewoon deze onwetendheid blijven herhalen?
Je krijgt al 8 jaar garantie op de accu en daarna werkt hij ook nog wel even door hoor.
Het blijft allemaal werken, hooguit paar procent minder bereik na 10 jaar
mashell zegt
@loserboi932: lion accu’s van telefoons worden meestal na een jaar of drie wat minder. Grotere gekoelde auto accu’s die met gestuurde laadstromen worden geladen gaan heel veel langer mee. Je moet gewoon terug naar de winkel met die telefoon van jou.
hijman85 zegt
Haha de knakker die dit apparaat heeft aangeschaft heeft 4 jaar moeten wachten??
fanboy zegt
@hijman85: Is inderdaad lang geweest. Maar je kan het ook omdraaien.
Die knakker rijdt al 5 jaar rond in de soepelste, stilste en misschien wel snelste limo zonder brandstofkosten (en blijkbaar ook zonder afschrijving :P )
Corrado16v zegt
@fanboy: Dat maakt het eigenlijk nog erger dan toch? 4 jaar wachten om vervolgens maar 5 jaar te rijden in een auto welke je inmiddels mee doodgegooid wordt (rondom Amsterdam in ieder geval)
kle500 zegt
@corrado16v: Dat was ook mijn eerste reactie, maar zeg nuneerlujk wie rijdt er tegenwoordig nog 5 jaar in een auto? Het is toch ale gauw om de 2 jaar een nieuwe/andere. En dan is 5 jaar ineens zeer respectabel.
mashell zegt
@kle500: huh? De meeste bedrijven hebben al lang de leasecontacten van drie naar vier of vijf jaar opgerekt. Twee jaar zie je alleen bij dure private lease en bij wispelturige particulieren die van afschrijving houden.
mashell zegt
@corrado16v: in de Tesla wereld maakt vroeg bestellen je een visionair, vijf jaar mee rondrijden je een Guru. Kom je hiermee aan bij een suoercharger station dan wordt er voor je geapplaudiseerd. Laat je het briefje van Elon zien willen de andere Tesla rijders je handen en voeten kussen!
Breinstein zegt
@fanboy: want stroom is gratis? Daarnaast is dit ook by far de slechtst afgewerkte ‘limo’.
potver7 zegt
Het schaalmodel lijkt wel een Model X
mashell zegt
“maar wij lachen natuurlijk om een land dat slechts tweehonderdennogwat jaar bestaat”.
Je docent geschiedenis zal wel niet lachen om deze opmerking.
jaapiyo zegt
@mashell: ik tel vanaf het moment dat Sjors POTUS was.
mashell zegt
@jaapiyo: en ik vanaf 1813, het jaar dat het huidige Nederland gevormd werd. We hebben net 5 jaar terug 200 jaar Koninkrijk Nederland gevierd.
evdw zegt
Nu lachen we er natuurlijk om maar over 20 jaar had je misschien gewild dat je je laatste 80k hieraan uitgegeven had. Tegen de stroom in denken levert vaak meer geld op dan met de stroom mee.
bijtelling zegt
80k voor een niet Performance versie is echt veel te veel, maar je weet het niet misschien heeft iemand het er voor over. Wel Performance in dezelfde mooie Signature Red kleur, zonder briefje? Er staan er 2 bij LeaseBijtellingVriendelijk
detroitv8 zegt
Haha, ik stel me al voor dat een Ferrari eigenaar zijn bolide te koop zet met gratis Ferrari petje.
ferdinandvw zegt
Inferieure accu doos waar niemand op zit te wachten zeker niet een gebruikte, een autoliefhebber al sowieso niet lijkt mij.
Tesla is kwalitatief echt bagger, qua garantie het merk met de meeste claims.
En dan nog maar te zwijgen over de bar slechte afwerking voor dit prijs segment.