Dat kan natuurlijk alleen op Marktplaats.
Het is een eeuwig dilemma voor de liefhebber van sportieve auto’s. Ga ik voor een coupé, of toch voor een cabrio? Hoewel looks subjectief zijn, zien coupé’s er in mijn ogen vaak wat mooier uit. Daarbij is de carrosserie doorgaans stijver en wegen ze minder dan een cabrio, wat de betere scheurneus kan waarderen. Tenslotte is het als je in een coupé zit moeilijker voor het plebs om een rot ei in je gelaat te werpen omdat je in een te dure auto rijdt. Een reëel gevaar in ons kikkerlandje.
Cabrio’s (aankooptips) hebben echter ook bepaalde voordelen. Er zitten enige nadelen aan het extra contact dat je hebt met de buitenwereld, maar ook voordelen. Je hoort het geluid van de motor bijvoorbeeld beter, voelt de wind in je haren, je kan werken aan je tan en je kan beter ‘gezien worden’ als je over de boulevard cruist.
Voor degenen die domweg niet uit deze hartverscheurende afweging komen, heeft een aanbieder op Marktplaats een oplossing voorhanden. Als je bij hem deze Ferrari 348 TB koopt, krijg je er een Honda S2000 gratis bij! Dat zijn de betere package deals. Daarbij moeten we wel aantekenen dat Ferrari 348 TB’s elders beginnen bij zo’n 50.000 Euro en in redelijke staat verkerende S2000-jes bij 15 ruggen. De vraagprijs van 95.000 Euro voor het duo lijkt in dat licht bezien dus niet op bulk-korting. Maar goed, kniesoor die daar op let.
Voordeel van deze 348 is dat er nog maar 35.000 kilometers op de teller staan en dat de auto naar verluidt in puike conditie verkeert. Niet onbelangrijk, daar onderhoudskosten bij dit model hoog zijn. Voor het bijvullen van olie moet je al zo’n beetje het blok uit de auto laten schroeven. Oké, we overdrijven een beetje, maar niet voor niks heeft zelfs Ferrari zijn best gedaan om bij de 360 de onderhoudskosten wat te drukken ten opzichte van zijn voorgangers. Ook mensen met geld hebben op een gegeven moment geen zin meer om iedere keer weer enkele duizenden Euro’s neer te leggen voor een grote beurt.
De auto is ooit nieuw geleverd aan ene M. Ferrari. Misschien gaat het wel om doping-dokter Michele Ferrari, die jarenlang het onderhoud verzorgde van verschillende leden van de Spandex-brigade, inclusief hier en daar een beetje tuning. Dat is echter puur speculatie van onze kant. Nou ja, over het eigendom van de auto dan.
Over de S2000 is verder niks bekend, maar het is dan ook slechts een extraatje. Heb jij trek in dit atmosferische rode duo?
Bedankt Robbert voor de tip!
viezefreddyw zegt
In Heerhugowaard staat ook een 348 TB te koop met 25.000 kilometer. Vraagt ‘ie net geen 80.000 Ekkermannen voor. Dat is al een te hoge vraagprijs dus dit slaat helemaal nergens op. Dus van een leuke packagedeal kunnen we niet spreken.
fmgarcia zegt
Hahaha je hebt me laten lachen Jaap! Mooie auto’s maar heel raar zo’n combi deal.
Gulli zegt
Wel met passende kofferset, die maakt de prijs natuurlijk helemaal goed!
trustmeiamanengineer zegt
Rare combo. En de zo op ’t oog nette en originele S2000 los verkopen lijkt me sowieso slimmer. Als die voor €10k mee mag kom ik ‘m onmiddellijk ophalen.
yupyup zegt
@trustmeiamanengineer: Voor 15-20k kom ik ook nog wel. Die dingen stijgen in rap tempo in waarde, al zou ik hem waarschijnlijk niet verkopen, daarvoor zijn ze veelte leuk.
Tonnie zegt
Wat een fotosoep! Fantastisch!
duckmefaddy zegt
Ik weet niet wat van hogere kwaliteit is. Het 2 halen, dubbele betalen idee, of de vlekkeloze photoshop skills
willeme zegt
Dat die Ferrari toeneemt in waarde toont aan dat men geen idee heeft waar men mee bezig is. Een 348! Ferrari testpiloot Dario Benuzzi verontschuldigd zich elke keer als die auto ter sprake komt.
Dus daarom zou ik die 348 TB direct overslaan en een NSX (NA1) opzoeken. Dat is pas een leuke combinatie met een S2000! Twee automobiele hoogtepunten van Honda! Integra Type-R voor trackdays ernaast en een Legend als daily en je hebt nooit meer een andere auto nodig.
viezefreddyw zegt
@willeme: Heeft puur met de badge te maken natuurlijk. Ik snap het ook niet helemaal, de 348 is alles behalve een gewilde Ferrari geweest. Zowel zijn voorganger als opvolger waren mooier. Maar ja, hij werd een paar jaar terug betaalbaar en begint nu te stijgen weer te stijgen. Wel grappig dat zijn opvolger, de F355, al veel eerder is begonnen met stijgen. Die dingen beginnen zo rond de 70.000 euro met uitschieters tot 120.000. Logisch ook, want dat is echt een schitterende auto.
willeme zegt
@viezefreddyw: Het is natuurlijk vraag en aanbod, maar niet alles uit de jaren ’90 was briljant. Dus een 348tb, E36 M3, Golf III GTI zou ik altijd overslaan. Zoals je zegt: de voorgangers of opvolgers waren zoveel beter.
maotje zegt
@willeme: ooit gereden met een e36 m3?
bassx zegt
@willeme: Over de E36 M3 deel ik die mening niet. Die auto is in zoveel opzichten briljant. De grootste groei in M3 modellen ooit, ondanks de crisis bij BMW Motorsport destijds. De eerste M3 die in de zog van supercars mee kon komen (Honda NSX, Ferrari 348, Porsche 911). De eerste M3 die de 100pk/liter barriere doorbrak. Goedkoop en eenvoudig in onderhoudt. Het heeft een halve McLaren F1 motor voorin. Door amateur coureurs vaak verkozen over de loggere en daardoor langzamere E46. Al deze pluspunten ondanks dat deze M3 het minst verbouwt is door BMW Motorsport (ook vanwege de crisis destijds). Of de E36 zoveel waard is wat ze er voor vragen heb ik ook mijn twijfels over want ook al is dit een briljante auto, er zijn er gewoonweg teveel van om er zoveel voor te vragen. Voornaamste reden waarom een F40 goedkoper is dan een F50. Er staat er nu al één van vijftigduizend op autotrader en het is geen GT model wat absurd veel is.
willeme zegt
@bassx: Ik zou altijd kiezen voor de E46 M3. Veel scherper, strakker en leuker om mee te spelen. Karakter is totaal anders, ondanks dat de specs dicht bij elkaar liggen. De E36 was een hele snelle 3 serie, klopt. Als goedkope Autobahnstormer was het een leuk ding, maar ik kan geen enkele reden bedenken om de E36 te verkiezen boven de E46. Onderhoud is invergemijking met een NSX od S2000 overigens peperduur. En de betrouwbaarheid van de met name 3.2 M3’s is ook al niet om over naar huis te schrijven. Vandaar.
maotje zegt
@willeme: hoe kom je er in hemelsnaambijdat de betrouwbaarheid niet inorde is? Ooit 1 in bezit gehad?
Ik rij al 14 jr probleemloos met een 3.2. De mensen die ik ken en ook e36 m3 rijden heb ik nooit over grpte problemen gehoord.
Dat de 3.2 ook minder betrouwbaar zou zijn dan een 3.0 is ook broodje aap verhaal.
willeme zegt
@maotje: Met eigenaren is het altijd lastig redeneren!
Toen ik nog bij BMW werkte hadden we een behoorlijk aantal van deze auto’s in onderhoud. En monteurs geloof ik eerder dan verkopers ;-)
maotje zegt
@willeme: heb nog nooit problemen gehoord. Die motoren zijn beresterk. Waarom denk
Je dat er zoveel verdwenen zijn naar de racerij. De motoren kennen wat aandachtspunten. Zoals de lagerschalen. Maar dat moet je gewoon zien als onderhoud, dat heb je nou eenmaal bij hoogvermogen leverende motoren.
maotje zegt
@willeme: e36 is exclusiever. Mooiere lijnen dan de e46. Spartaanser rijden. Geen hulpmiddelen als tractioncontrol. De motor produceert een veel mooier geluid dan het blikkerige van een e46. En zijn gewoon degelijker gebouwd, minder kans op scheuren van t subframe.
willeme zegt
@maotje: Dan is het maar goed dat jij een E36 hebt! Meningen kunnen verschillen en dat is maar goed ook. Ik vond de E36 M3 altijd een beetje tegenvallen. Het ‘ is-dit-het-nou?’ was iets te veel aanwezig. De E46 is niet noemenswaardig sterker, maar wel spectaculairder qua beleving. Dat vind ik bij een M3 zwaar wegen. Dus vandaar dat ik een hype rond een E36 M3 niet zo goed begrijp. Maar hey: zo lang jij en vele andere eigenaren er maar plezier aan beleven!
bassx zegt
@willeme: Dat is je goed recht natuurlijk. Maar de E46 is wel een auto uit de 21e eeuw en daarom is de E36 M3 voor mij wel een briljante ’90 auto. Doelde meer op het wél een briljante auto is uit de jaren ’90 en niet of het beter of slechter is dan de E46. Uiteraard hoort de E46 beter te zijn voor op de weg, het is de opvolger en anders zou BMW Motorsport gefaald hebben. Maar dat geldt ook voor de E92 en F32 modellen natuurlijk.
E34M5Touring zegt
@willeme: NSX wordt inmiddels ook al aardig aan de prijs. 50k voor een nette is geen uitzondering. En dan moet je er ook nog 1 hebben die niet verFastandFurioused is. Echt zo’n auto van ‘had ik er maar 20 gekocht 15j geleden’.
berlinetta zegt
Ik zou alleen die S2000 willen. Die 348 is niet zo begeerlijk.
Gulli zegt
Overigens stond er een paar jaar geleden een penthouse in Rotterdam te koop op 140 meter hoogte. Volgens mij was de prijs toen 2.5 miljoen en kreeg je er ‘gratis’ een Rolls of Bentley bij. Ik geloof dat het appartement laatst is verkocht met dikke winst, dus dat was pas een goeie deal :)
amphiby zegt
De S2000 alstublieft. Laat die Ferrari maar staan :)
gregorius zegt
Of je neemt een 348 ts en je hebt de S2000 niet meer nodig.
Een vriend van me heeft zo’n 348ts. En als je de 348 als model op zich ziet, is het gewoon echt gaaf. Maakt niet uit of de 328 en 355 beter was. Het ding maakt een prachtig geluid, rijdt leuk op bergweggetjes en kan tot een km of 200 ook prima mee op de snelweg (in Duitsland natuurlijk). Haal het dakkie er vanaf (minuutje met 2 man) en het is echt genieten; tenzije je over de 1m90 bent dan is er geen genieten whatsoever. Gelukkig meet ik maar 1m80, dus prima.
En zo’n ding moet je niet hebben zonder zelf basic te kunnen sleutelen (kan ik niet, kan die vriend wel). Zolang dat ding in de 30 -50k buurt zweeft, krijg je genoeg voor je geld; aangezien een hoop ‘exclusieve’ 2e hands dagjes-auto’s met mooi geluid ook rond die prijs zweven.
Overigens zegt 35000 km of 50000 km niet per se iets positiefs bij een Ferrari van 22-28 jaar oud.
Jochen zegt
@gregorius: en ik ben ook benieuwd naar hoeveel kilometers hij ECHT heeft gereden ipv op de teller staan
alcantara zegt
@gregorius: Heeft geen zin om een auto afzonderlijk van de rest te bekijken, als een Fiat Panda de enige auto was die bestond vond iedereen die ook extreem gaaf. Maar zo werkt het natuurlijk niet.
Dutchdriftking zegt
De 348 is niet zo heel mooi oud geworden….
radeox zegt
Ik heb niet zo veel met Ferrari, ook niet met sportauto’s in het algemeen.
Maar…
Een jaar of 20 terug, als kleine jongen, ging ik met mijn vader auto’s kijken. Op zaterdagmiddag, dat wilde ik heel graag doen.
Bij een Toyota dealer stond een Ferrari, een rode 348.
Ik vond het geweldig, in en om zo’n ding. Sindsdien vind ik het een schitterend ding.
rainwormnl zegt
Ik zal wel de enigste zijn. Maar dit is veruit mijn favoriete Ferrari ooit. Ik vind die kont zo heerlijk om naar te kijken. Een beetje zoals testarossa maar dan mooi. En ja ik weet het. Ik moet me schamen dat ik de Testarossa lelijk vind maar dat is nu eenmaal zo.
e1000bmw zegt
@rainwormnl: nee hoor, ook ik kan deze Ferrari waarderen. Juist omdat het de underdog onder de Ferrari’s is.
toyotafortuner zegt
Ik heb niks tegen een 348. Maar in dit geval zou ik liever Don Willems advies opvolgen. DAT zou nog eens een aanbod zijn.
koekwaus zegt
Als je vervolgens de Honda verpatst, kun je iig de onderhoudskosten van de 348 betalen de komende 6 maanden.
michels zegt
ik heb beide wagens mogen aanschouwen,deze zijn beide gelikt en echt in topstaat!!!