







Is het soms Lancia-kwijlweek op Autoblog? Het lijkt er wel op, na de Fulvia van gisteren brengen we je nu deze piekfijne Delta met Martinistreepjes. Goed nieuws: hij staat te koop! Slecht nieuws: hij kost meer dan 4 ton.
Alweer teruggekrabbeld op de stoel waar je zojuist van af kukelde? Mooi, laat ons je dan geruststellen: de vraagprijs van 439.800 is niet in euro’s, maar in NOK’jes, Noorse kronen dus. Dit betekent dat je het bedrag ruimschoots door 8 mag delen. Blijft er nog steeds 52.600 euro over, maar soit. Zeldzaam spul is duur, en de Delta is een cultheld.
Bovendien kan je als je hem koopt zeggen dat je iets met Harry Metcalfe, de voormalig hoofdredacteur van Evo die nu voor Jaguar Land Rover werkt, gemeen hebt.
De Lancia Delta HF Integrale EVO 16V Martini 5 uit 1992 heeft 31 500 km op de markante tellers staan, rolt op 17″ OZ’jes, en is goed voor 215 pk. We zouden zeggen: pluk dit stukje Italiaanse erfgoed snel van de markt, voordat een 18-jarige snotneus er mee aan de haal gaat en hem om een boom vouwt.
Met dank aan norge/rob68 voor de tip!
Op classiccars.com staan een 037 en een group A delta evo te koop. Beide in Suisse. Prachtig spul die Intergrale. Kocht je 8j geleden ook voor een knaak en een bos wortels. Had ik het maar gedaan.
@E34M5Touring:
Nu koop je ze ook nog voor zeer weinig, maar niet in deze staat.
De dealer specials en Martini modellen hebben altijd minstens 40.000 euro gekost.
@Hubert: Jawel, maar een run of the mill Delta Evo 8V kocht je voor niet al te veel geld. Las toevallig laatst dat juist die erg zeldzaam worden. Schijnen meestal omgebouwd te worden naar 16V. Ik heb tijdens Italia a Zandvoort lekker staan kwijlen bij een hoop van die Evo’s.
@E34M5Touring:
Tip van de Sjonnies
Kijk in Engeland, daar zijn nog steeds een aantal links gestuurde exemplaren te koop.
Voor soms redelijke prijzen, maar wel geduld hebben.
@desjonnies: Thanks, ga is ff zoeken vanavond!
@E34M5Touring:
Pistonheads kan een goeie zijn
Maaaarrrrrr ook autoscout ( op alle landen zoeken) en heb de tijd
neem de tijd wachten en toeslaan.
Volgens mij is deze Noor een koopje, ’t is veel geld maar het is wel een EVO, een gelimiteerde Martini oplage met al het goede.
die Engelsman met die gele had er rond de ton Euries voor betaald.
Verder kan dit heel aannemelijk een Japanse import zijn, ze waren in japan populair, maar in Japan moet een auto na een x-aantal jaren van de weg af.
Zo zijn wij via Engeland aan een heel nest Impreza WRX STi R-types gekomen, de straatversie van de tweedeurs WRC
@desjonnies: In Italie zijn ze ook nog wel te vinden maar daar vragen ze ook flink geld. Engeland heb ik nooit aan gedacht, maar die Intergrales zijn natuurlijk alleen linksgestuurd geleverd. Zal is gaan kijken straks, thanks voor de tip!
@E34M5Touring: Voor de liefhebbers:
http://classiccars.com/listings/view/439168/1983-lancia-037-for-sale-in-boncourt-switzerland-2926
http://classiccars.com/listings/view/439160/1987-lancia-delta-for-sale-in-boncourt-switzerland-2926
Zo gaaf dit!
In Duitsland staat een mooie rode met 76.000km te koop uit 1992 (met de vier even grote koplampen) voor €25K. Dan kan ik er nog 28K tegenaan gooien om ´m op te knappen. Zeker weten dan ik dan een mooiere auto heb.
@bartsmit: KM stand is alles bij de Delta Evo II , er zijn er met 0 Km en die doen zonder problemen 100K
Harry is ex-Evo helaas, werkt nu als leidinggevende voor Landrover-Jaguar. Daar geeft hij leiding aan de afdeling die toekomstige halo modellen ontwikkelt, het kan erger.
@zapp: ik vroeg me al af waar zijn diary’s bleven.. Erg jammer want zijn filmpjes waren altijd een genot om te kijken!
Erg fraaie Integrale, zo tref je ze niet vaak meer. Echter ook een zeer stevige prijs. Zal ongetwijfeld vlot verkocht worden. Jammer dat dit verzamelobjecten worden en niet meer auto’s waar gewoon mee gereden wordt.
Zit R airco op ?
@taxman:
Gn i d
@taxman:
http://www.nederlandmobiel.nl/tweedehands-auto/lancia/delta-lancia-delta-hf-integrale-evoluzione-ii-evo-2/3416637
Met airco ;)
@bofkont: Niet dus…..
@406_v6: dus wel lees de advertentie maar!
@bofkont: De in dit Autoblog artikel genoemde Delta uit Noorwegen heeft géén airco…. dat jij er een hebt gevonden mét is leuk maar slaat niet op deze Noorse Delta.
@406_v6: we praten idd niet over dezelfde wagen, misverstandje.
@taxman: Nee, volgens de originele noorse advertentie niet. Ook niet te zien op de foto’s van het verwarmings/ventilatiepaneel.
http://translate.google.com/translate?depth=1&hl=en&rurl=translate.google.com&tl=nl&u=http://www.finn.no/finn/car/used/object%3Ffinnkode%3D46018028
Wat een kwijlwagen zeg! Damn! Had ik maar oa 50 ruggen + een vakgarage..
Graag!! Wat een geile bak zeg. En dan in huis,neerzetten. Of een garage met glazen wand.
@rolov: OK maar graag ook af en toe een ritje maken om je buurtgenoten ook nog een beetje mee te laten genieten.
@thierryvth: vanzelfsprekend ;)
van sommige dingen word ik spontaan heel erg hebberig.
Ik krijg een orgasme, liever een Final Editon (bordeaux rood met de geel blauwe streep) maar deze mag ook bij me afgeleverd worden.
Schitterend! Deze samen met een Urquattro in de garage!
Dat vind ik nou echt een koopje. Een auto die hoofdstukken heeft geschreven in de autogeschiedenis, in geweldige staat verkeert, en nu ongeveer hetzelfde kost als indertijd nieuw.
Bovendien is het een auto die je nog kan rijden ook.
Helemaal niets op aan te merken? Nou ja, het ontwerp is wel wat erg gewoontjes. Had best wat meer Italiaanse flair aan mogen zitten. De Alfa 33 type I deed dat beter, wat mij betreft.
Wat kostte deze auto in 1992?
@wokkelz: Zo rond de 92.000,- ouderwetsche guldens.
OMG! pure auto porno, een van mijn ultieme favorieten dit.
Echt geweldig!!
Een collega van mij heeft ooit eentje gereden en die werd er gewoon bang van :)
Zijn kameraad is een lancia/fiat dealer, dus er komt geregeld leuk spul daar :)
En dan met een knalgeel wrapje en matzwarte velgen. Of diepzwart met matzwarte of gouden velgen. Zonde natuurlijk om ‘m echt over te spuiten ;-)
52,600€ is leuk voor dat ding maar kenteken overzetten verzekeren en al die shit maakt hem in Nederland weer gewoon te duur
@kip5000:
leg het me eens uit?
De invoerrechten voor een ’92 er kosten een krabbel uit niet EU lidstaat Noorwegen en de BPM zal op een ’92 rond de € 0,35 bedragen.
Ding ziet eruit alsof ‘ie in topconditie is en deze works Martini livery specials doen veul meer dan dat.
Ok, je moet niet te lui zijn om naar Noorwegen te gaan en de wagen terug te rijden, maar ik zie persoonlijk 1 groot avontuur !
@desjonnies: Ik wil hem best wel naar NL toe rijden hoor :)
Jeugd droom dit bakkie, maar aangezien ik geen volledig uitgeruste werkplaats en monteur opleiding heb koop ik hem maar niet..
Ja, Super gaaf ding… Met minder km’s staat deze ook in Nederland te koop! http://www.la-scuderia.nl/lsstart/index.php/verkoop-italiaanse-klassieke-auto-s/car/view/2/32.html