Deze unieke Cayman GTS lusten wij wel!
Toevallig hadden @jaapiyo en ondergetekende het laatst over leuke auto’s die te weinig mensen kopen. Toevallig kwam de Alfa 4C ter sprake, net als de Alpine A110, Toyota Supra, Jaguar F-Type en Lotus Emira, om er maar een paar te noemen.
De reden dat je ze niet zoveel ziet, heeft (wellicht) te maken met de Porsche-factor. Als je iets koopt voor een bedrag waar je ook een Porsche voor hebt, kiest men daarvoor. Om specifiek te zijn, een 911. Want ook de Porsche Cayman is nooit echt een verkooptopper geweest de laatste jaren. Zeker niet in vergelijking met zijn grote broer.
981
Dat is gek, want je hebt alle geweldige Porsche-eigenschappen in een iets lichter, compacter en beter uitgebalanceerd pakket. In het geval van de tweede generatie – de 981 genaamd – krijg je daar ook een schitterend koetswerk bij. En in het geval van deze unieke Cayman GTS met PTS een zeer opvallend koetswerk.
De auto in kwestie is namelijk heel erg bijzonder. Het is een GTS uit 2016, dus een van de laatste uit de serie. de Cayman GTS heeft nog de 3.4 liter zescilinder boxermotor. De 718 GTS had een vierpits 2.5 boxermotor met 365 pk (en later de 4.0 zescilinder met 400 pk). Met 340 pk heb je in deze Cayman overigens niets te klagen. Met PDK (die deze unieke Cayman GTS heeft) kun je van 0-100 km/u sprinten in 4,8 seconden en een topsnelheid halen van 283 km/u.
Althans, afhankelijk van hoe effectief die achtervleugel is. We zien namelijk een flinke achterspoiler met het GTS-logo. In combinatie met de lakkleur ‘Pastel Orange’, een PTS-kleur en de hoogglans zwarte wielen is het een gave verschijning.
Wat kost deze unieke Cayman GTS met PTS?
Het interieur van deze unieke Cayman GTS is iets meer op luxe dan sportiviteit gericht. De auto is voorzien van de reguliere sportstoelen die standaard in de GTS zijn, alleen met het GTS-borduursel-pakket en uitgebreide verstelmogelijkheden voor de zetels. Het stuurwiel is van alcantara, evenals de zitdelen. Een gaaf detail is de rolkooi erachter.
Ondanks dat dit een rijdersauto pur sang is, is er niet heel erg veel mee gereden. De teller staat nu namelijk op 24.400 km, terwijl deze auto al 8 jaar oud is. Dat is iets meer dan 3.000 km per jaar.
De vraagprijs is er dan ook naar, want 79.981 euro (iykyk) is een uitzonderlijk hoog bedrag voor een Cayman zonder GT4-badge. Maar ja, het is dan ook een zeer laat exemplaar, compleet uitgevoerd, voorzien van bijzonder PTS-kleur en een paar toffe hardware-upgrades. Interesse? De advertentie kun je hier bekijken!
Bekijk hieronder het 981-aankoopadvies om te ziet waar je op moet letten:
e36thuglife zegt
Steek die PTS maar lekker in je kont me oom ze relatie is er door kapot gegaan en hij mag ze kinderen niet meer zien door die kaolo PTS door ze uitzending naar Afganistan.
petroldrinker zegt
Ik zal 1 vd weinigen zijn, maar als ik in mijn budget iets kan kopen wat geen Porsche sportauto (cayenne, panamera en macan niet meegerekend) is, zal dat altijd mijn keuze zijn, Al is dit wel een leuke Cayman om te zien, ik zou toch echt wat anders halen persoonlijk
potver7 zegt
Ik lees: een Cayman GTS met Post-Traumatische Stress en vraag me af wat die auto allemaal heeft moeten meemaken…
DeWitteCondor zegt
Dit is wel een lastige. Ik heb wel begrip voor de prijsstelling gezien de lage km stand en het redelijk unieke ervan. Echter, de stap naar een GT4 is ‘relatief’ klein (zitten zo rond de ton meen ik, wellicht iets erover). Met het oog op restwaarde zou ik denk ik toch doorsparen en voor de GT4 gaan. Op de lange termijn vermoed ik wel waardevaster dan deze, waarbij je toch altijd weer moet uitleggen dat ie wel uniek is.
Dutchdriftking zegt
Precies dit.
mc96 zegt
Mooie auto!