Een blauwe Audi RS7 performance is wel precies hoe je ‘m hebben wil, toch?
Het is Audi RS6 voor en Audi RS6 na. Iedereen heeft het over de Audi RS6. Je kan jezelf niet meer een succesvolle YouTuber noemen als je géén Audi RS6 hebt. Het heeft eventjes geduurd. Maar van subtiele Autobahnstromer met een voorliefde voor natte ondergrond is de Audi RS6 uitgegroeid tot een begrip.
Het nadeel is: iedereen weet dat het een dure en snelle auto is. Het incognito-aspect is er nu wel een beetje vanaf. Het is net als Chris Rea ineens heavy metal gaat doen. Dat past gewoon niet bij het oorspronkelijke karakter.
Blauwe Audi RS7 performance
Enfin, door al dat RS6-geweld zou je bijna vergeten dat er ook nog zoiets is als een Audi RS7. Dat is in principe dezelfde auto, maar dan iets minder bekend op Social Media. We gingen even op zoek naar een heel tof exemplaar en kwamen deze tegen: een Ascariblauwe Audi RS7 performance. Ja, met een kleine p. Net zoals je quattro met een kleine ‘q’ schrijft.
De Audi RS7 performance is eigenlijk de perfecte auto. De nieuwe performance kost namelijk 216.000 euro en dat is een heleboel geld. Deze RS7 performance die te koop staat op Marktplaats kost slechts 69.950 euro. En natuurlijk, met 121.941 km heeft de auto wel wat meer ervaring. Maar toch is het verschil wel heel erg groot.
605 pk!
Het is namelijk niet zo dat je je bekocht moet voelen. De 4.0 TFSI is deze uitvoering goed voor 605 pk, 5 stuks meer dan de reguliere nieuwe RS7 en slechts een handjevol minder dan de nieuwe RS7 performance.
Qua looks is het natuurlijk heel erg subjectief, maar is deze generatie stiekem niet wat gaver dan de huidige? Die strakke voorzijde met priemende koplampen en die lage achterzuide met grote achterlichten zijn zeer herkenbaar.
Ook lijkt deze generatie iets tijdlozer te zijn dan de huidige generatie. Net even wat minder tierlantijntjes, frutseltjes en vouwtjes. De kleur is uniek voor de RS7 performance, alhoewel je de ‘m ook in andere tinten kon krijgen.
Die velgen zijn een beetje meh (two-tone is wel heel erg 2008), maar een setje HRE’s of BBS CH-R II is zo geregeld. Kortom, als je nog een dikke auto zoekt voor de prijs van minder dan een nieuwe Audi A6 sedan met met metallic lak, is dit je auto! Interesse? De advertentie kun je hier bekijken!
Dutchdriftking zegt
Iedereen zal mij voor gek verklaren, maar ik heb liever en S7 dan een RS7. Incognito genieten noemen we dat. En het blok is hetzelfde, dus de juiste tuner kan er altijd nog 800pk uithalen mocht je dat wensen.
Robert zegt
Nee hoor, ik denk daar precies zo over. Ik vind de eerste generatie sowieso fraaier dan de tweede, mede omdat er in die achterzijde heel wat aardige stijlelementen zijn opgenomen van de Audi 100 Coupé (C1)
jaso013 zegt
Eensch! Een RS zegt direct al veel over de persoon die erin zit. Het is allemaal teveel… te breed, te groot en te patserig. Alhoewel deze RS7 toch bewijst dat het ook “normaal” kan met een RS…. Dis is dan wel een uitzondering op de regel.
Stefje zegt
Als ik zoveel geld uitgeef aan een auto, dan wil ik toch juist liever een auto die echt aanvoelt als een bijzondere auto, ipv een A7 met S-Line pakket? Alleen de motor maakt dat niet goed voor mij.
petroldrinker zegt
Heb dit ontelbaar x liever dan de zoveelste RS6. Veel mooier om te zien ook dan een RS6
dilbert zegt
Voor iedereen is er wel een versie die naar de smaak is?
Voor mij is de RS4 Avant beter in zijn proporties als een RS6, een A6 Avant zie ik idd liever als S6, of een goede motorisering (BiTDI) of een V6T benzine met wat knappe velgen, een mooie blauwe of groene kleur en een interieur die niet enkel zwart en zilver is. Een grote break übersportief maken is voor mij een beetje onpassend.
Het doel / gebruik van de auto moet passen bij het uiterlijk:
-Terreinautos: hoekig, genoeg bodemvrijheid, banden met een hoge wang, reduktiebak, differentieelsper(en), ladderframe, geen spoilers of laagprofielbanden
-sportautos: laag, breed, max 2+2 zits, laagprofielbanden OK (niet te gek), weinig praktisch/bagageruimte
-break: komfortabel, goed voor veel km’s op de snelweg, mindens 4,6 meter lengte, sterke & zuinige motor
-sedan: statig, mindens 4,7-5 meter, donkere kleuren, geen aftermarket velgen of frutsels
-SUV&EV’s –> alles wat hierboven staat? Beide voor mij geen interessante kategorie.
Rudeboy01 zegt
Poeh he…dit is wel erg mooi!
escort77 zegt
Ik kan de proporties van deze auto niet mooi vinden. Als het geen station mag zijn, dan maar een sedan RS6, of S6 of S8.
rogerzz zegt
Gewoon enorm gave wagens. Als ik wat minder kilometers zou maken zou ik wel een ‘normale’ 3.0TFSI willen hebben al, ik ben de moeilijkste niet.
Maar zo’n RS7 is echt enorm vet, ik ben heel benieuwd of de waarde ondertussen al gedipt is aangezien ze niet meer nieuw gemaakt worden. Met de juiste bewoording kun je jezelf misschien overtuigen dat dit een prima investering is :)
cossiekiller zegt
Ik vind hem mooi, maar zou hem laten ombouwen naar een station. Dan is hij af…