Snel en sowieso ook furieus.
De Honda NSX heeft zich inmiddels ontwikkeld tot een mythische auto, zeker onder lieden als @willeme. Om zijn geloof in JDM te belijden beent hij vijf keer per dag van zijn werkplek naar een aparte ruimte op ons kantoor, alwaar hij op de knieën gaat in de richting van Mount Fuji terwijl Initial D geprojecteerd wordt op de muur. Maar ook als je niet alle varianten van de Nissan Stagea kent, weet je als autoliefhebber dat de NSX respect verdient.
Het was in die tijd ‘de (veel) betere Ferrari 348 voor minder geld’, maar eigenlijk was dat veel te weinig eer voor de NSX. Mede door de goede werken van Ayrton Senna was de NSX niet gewoon beter, maar veruit superieur aan die traktor uit Italië. Alleen die badge appeal, dat was natuurlijk de valkuil voor de NSX. Zelfs als er Acura opstond, zoals in Amerika het geval was, had je toch wat uit te leggen aan je rijke matties als je met zo’n NSX aan kwam zetten.
Inmiddels is de opper-Honda al lang over deze infantiele bezwaren heengegroeid en uitgegroeid tot een prijzige (toekomstige) klassieker. Maar in de tussentijd zijn er ook een aantal NSX-en ten prooi gevallen aan verswekkering. Een van die auto’s is dit vroege exemplaar uit 1991, die een widebodykit van BSM is aangemeten, inclusief wat lijkt op de achterlichten van een heuse Lambo Diablo. Daarnaast is de auto voorzien van wat motormods zoals een CT Engineering supercharger, chippie en de epische uitlaten. Omdat Senna’s werk kennelijk nog beter kon, zijn er ook Zeal FX coilovers en Enkei wielen gemonteerd. Tenslotte is er uiteraard ook een dikke stereo voor die extra dikke beats.
De witte Japanner levert dankzij de Supercharger enorm veel pk’s, zoals je kan zien dankzij een dyno-uitdraai. Met 39.900 mijl achter de rug zou het best eens een buitenkansje kunnen worden, tenzij mensen het zien zitten te betalen voor tuning. De laatste keer dat dat gebeurde kunnen we ons niet herinneren. In de gaten houden en bieden maar dus.
jorden zegt
Je moet niet van mooie auto’s iig.
jorden zegt
@jorden: *houden
kniesoor zegt
Geen volgeling van ‘de kerk van e’. En al helemaal niet vwb dit verprügelte geval. Sorry willem . . .
bottles zegt
Pohh wat een gaaf ding ?
lincoln zegt
Alleen arm volk zou zo een ding standaard houden ..
jerudo zegt
Ben meer van standaard maar deze vind ik zowaar best te pruimen. Als ze die spoiler achteraan er nu eens zouden afhalen mag ie wel voor de deur.
antoonniels zegt
Doe me dan maar de Veilside versie van de NSX. Fortune body kit en wielen van Volk Racing / Rays.
ff40 zegt
Ik zie en rij liever in een Ferrari 348, niks mis mee, zelf gehad jarenlang
vonklausenburg zegt
Eerst dacht ik: bah, wat jammer want het origineel is prachtig. Maar eenmaal vaker kijkend kreeg ik het gevoel van: Hell yeah! Over de top, maar met smaak. Daarbij technisch gekieteld!
Even Mevrouw Von Klausenburg overtuigen dat de Benz weg moet. Geef me 2 jaar tot die discussie over is,,,
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Die telefoon is geweldig! En da’s ook wel het enige…
Gulli zegt
@svenska_aeroplan_ab: alleen daarom zou ik al 100,- bieden. Wie heeft er nou een bedrade telefoon in de auto MET NSX LOGO EROP!!
Loek zegt
@gulli: NSX-eigenaren?
Gulli zegt
@720s: https://m.imgur.com/gallery/YAGpXPd
koffiekopje zegt
Vind die vermogensuitdraai toch een beetje apart. Ik bedoel, 351.8 hp zal vast aan de achterwielen zijn, en da’s ook best wel netjes.
Het is meer de stock uitdraai de ik gek vind: Net 235 pk aan de wielen met een originele NSX? Dat zou betekenen dat deze auto meer dan 25% transmissieverliezen heeft (NSX’en schijnen vaker rond de 300 pk te zitten dan op die beloofde 280).
Bij een goede versnellingsbak kan ik me zo herinneren vaak 15~20% te meten. Is deze bak dan al zo versleten? En waar komt die stock uitdraai vandaan? Is dat een meeting met deze NSX, maar met de poelieriem eraf ofzo? Of een andere NSX? M.a.w.: Heeft de auto van het originele aantal misschien een tekort aan power?
poeperman zegt
@koffiekopje: verliest ook makkelijk een pk’tje per jaar wordt gezegd, zeker bij high performance motoren. Valt best wel mee dus.
pvg100 zegt
Look what they have done to my boy!
rob5nismo zegt
Netjes netjes netjes ik zou hem zo importeren als ik de centen had
gandini zegt
Heerlijk die eerste alinea, mijn beeld van de redactie begint echt foute vormen aan te nemen.
ghost zegt
Kopen, strippen, Veilside bodykit erop en hij is perfect!
dappers zegt
@ghost: Ik dacht hier ook gelijk aan. het heeft wel een beetje dezelfde stijl
sleepyj zegt
In Nederland staat een groene Acura NSX te koop zonder al deze fratsen.
rollingstoned zegt
Mooie kitcar.
joosstra zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Erik zegt
Hmmm, denk dat Ayrton Senna zich in zijn graf zou omdraaien dat zijn werk verkwanseld wordt.
Dutchdriftking zegt
Wellicht fout, ik vind hem gaaf en wil hem eigenlijk best hebben.
gieltj zegt
Alleen geen JDM, jammer joh..
wrongusername zegt
Ik vind hem best vet eigenlijk
lluq zegt
Voorkant kan nog wel. Maar zou m toch ombouwen naar orgineel of een facelift , que specs verder wel lekker hoor
lluq zegt
@lluq: qua