




Een hoop geld, voor een hoop fun.
De Clio Williams staat hoog op het lijstje van vele liefhebbers. Een laag gewicht (982 kg leeg), een pittig en atmosferisch 2-liter blokje met genoeg vermogen (150 pk) en een onderstel dat verder op punt werd gezet zorgden voor een feestnummer van heb ik jou daar. De levenscyclus van de Clio Williams werd al uit de doeken gedaan door confrère @WillemE, rustig teruglezen kan HIER.
Wie toevallig op zoek is naar zo’n gerse Phase I heeft mazzel, want we hebben er eentje gevonden. Dit exemplaar uit 1994 heeft bijna 160.000 kilometer op de teller staan en mag mee voor 18.750 euro. Een hoop geld, maar de pret-per-euro-ratio is natuurlijk ongekend. Er schieten ons weinig auto’s te binnen waarmee je in Nederland meer phun kunt hebben zonder dat er meteen een prent op je deurmat ploft.
In rechte lijn doet ‘ie trouwens 0-100 km/u in 7,8 tellen en de pret stopt alweer bij 215 km/u. Da’s echter hard zat voor een bommetje als dit, over de Autobahn knallen laat je maar aan pensionado’s in een S-klasse over.
Cult-klassieker in wording, maar 19k? Doe ff normaal…
@goodolddays:
Ik heb enkele maanden een exemplaar gezien aan 49.999 euro.
Stond op een oldtimerbeurs.
Wel eerlijk om erbij te vermelden dat ie wel in perfecte nieuwstaat was met maar 1600 km op de teller… maar toch..
@dimglor: als je een clio koopt voor 50k ben je gestoord maakt niet uit wat de kilometer stand is…
@goodolddays:
Een aantal jaar geleden werd er op een veiling in Duitsland een Clio V6 verkocht, waarvan er werd gezegd dat Olivier Panis de eerste eigenaar zou zijn geweest. De auto had 4.000 km op de teller en werd afgehamerd op 120k.
Nou is een Williams nog geen V6 en bij die veiling zat er een goed doel achter, maar toch….
Maar in dit geval, 19k voor een Williams met 160k op de teller is puur gekkenwerk….
@goodolddays: welke mafklapper vraagt zoveel geld, zeker op zn achterhoofd gevallen.
Veeeel te duur voor zo n oude auto met die km stand!
@dijan: de kilometerstand is inderdaad het grootste probleem. Dit geld past bij een exemplaar met een enigszins maagdelijke tellerstand. Hoe goed het onderhoud ook geweest mag zijn, binnen enkele jaren is dit een Clio met 2 ton op de klok. En dat maakt hem voor de verzamelaar niet interessant.
Serieus, wat een geld zeg! Daar koop je ook een e46 m3 voor, om maar eens iets te noemen. Zou dat nooit aan een oude Clio uitgeven
@henk123456: Die is over 10 jaar geen schim waard wat dan het Cliootje op zal brengen.
@toniominestrone: Hij heeft 160.000 gelopen…
@henk123456: dan nog? Kijk wat een oude m1 oplevert, met 3 ton op de teller. Als het maar oud en speciaal is.
@henk123456: Kunnen ze bij Ferrari wel wat aan doen…
@toniominestrone:
mensen die het niet snappen zullen het niet snappen.
mensen die het niet begrijpen, zullen het niet begrijpen.
@toniominestrone: gevalletje eerst doen dan denken wat je nu zegt.
@bmwfreak038: Hoezo? niets exclusief aan een e46 M3, krijgt nooit en te nimmer de status zoals zijn oudere broer de e30, gewoon een 13 uit een dozijn M3 waar over 10 jaar niemand meer naar omkijkt.,massaproduct.
@toniominestrone: correctie, waar jij niet naar omkijkt. M3 csl heeft meer status dan een e30 m3 als je het mij vraagt.
@bmwfreak038: Je snapt het! Gelimiteerde uitgave!
@toniominestrone: uiteindelijk geldt dat ook voor een e46 m3 aldanniet gelimiteerd, het verschil is echter dat de csl nog meer waard wordt.
@bmwfreak038: ps. En de e30 nog meer enzovoort enzovoort
Voor dat geld kan je bijvoorbeeld ook een Elise kopen die zeker zo leuk is bij lage snelheden…
De bubbel is nu echt idioot groot!
@dutchdriftking: Klopt , en er is ook zeker een markt voor, maar niet deze wagen met deze kmstand.
Van die binnenkant word ik even blij als Roemenië onder Ceausescu.
@9114life: ik zeg het niet vaak, maar als ik het zeg is het echt zo: LOL !
Oke. Een Clio Williams is ontzettend leuk om te hebben. Nog veel leuker om te rijden. Maar 19.000 euro voor een Clio Williams vind ik ongelofelijk veel geld. In mijn ogen is hij dat nog net niet waard…
@viezefreddyw: eentje in nieuwstaat met nauwelijks kilometers wellicht, maar deze niet.
Nooit geweten dat deze wagen comfort fauteuils had in plaats van sportstoelen.
Spaar dan nog een tijdje door voor een Clio V6.
@gash: gister kwam ik een clio v6 tegen, helaas geen pica’s van maar wat een brute bak!
Het is absoluut een leuk karretje, maar de rijervaring was ook weer niet zo bijzonder. In vergelijking met latere Clio’s (RS) mist het motorblok duidelijk pit en karakter. En ook het onderstel is lang niet zo scherp als de verhalen doen geloven. Met een dergelijke prijs zijn er gewoon veel betere en leukere alternatieven.
Die achterlijke bubble barst echt wel een keer en dan kosten zulke karretjes gewoon weer € 4500.
@thearchitect: Inderdaad, dat gaat denk ik niet lang meer duren. Meestal zie je dit soort extremen vlak voor de plof. Wel lekker cashen als er iemand intrapt!
Met deze kmstand is hij nog niet eens de helft waard reëel gezien , technisch zijn het ook geen hoogvliegers.
Jaren 90 de hoogtij dagen van deze lekkere Clio kende ik 2 gasten in Seedorf Duitsland (defensie) die beide een hadden.
Was geregeld wat mee, en dat waren toen nog bijna nieuwe wagens.
@bofkont: toevallig ene Jeroen? Hij had er eentje met een rolkooi waarmee hij over de Ring reed.
@stephane8200: Nee volgens mij niet, is ook al een mooie tijd geleden.
Waren toen nog originele auto’s, 3/4 jaar oud destijds.
@bofkont: ik heb het over eind jaren ’90 tot 2003/4 zo’n beetje. Hij heeft ook een tijdje een Le Mans Sunset (oranje/goudkleur) 350Z gehad met zwart/wit N-kenteken.
@stephane8200: Nee sorry ken hem niet.
@bofkont: geen probleem. Mogelijkheid was aanwezig natuurlijk.
Wel lekker rijden daar op de posbank, tenminste doordeweeks, s’weekends is het daar file rijden.
Jongen (en meiden), het is een vraagprijs. Ik zou ook het vragen voor mijn auto, geen mens die dit ervoor gaat geven. Als dit wel t geval is, meld je dan hier op AB. Stuur wat prachtige fotos op en laat onze mening je toekomen.
Leuke auto maar een Clio RS 172 met minder kilometers kun je voor de helft vinden. Als ik zo’n Williams voor de ‘heb’ zou willen dan graag met minder kilometers.
Was heel lang leuk. Nu trekt opa in zijn 208 turbo diesel je snot voor de ogen.
@thomasthomas: Zie het in de tijdgeest, de oer M3 wordt nu door een Polootje GTI zoek gereden, zo kan je nog wel even doorgaan, feit blijft dat het in zijn tijd een hot hatch was.
160k… pffff toen ze pas een paar jaar op de markt waren (wat zal het zijn 1993, 1994..) liep ik er ver weg van als ze meer dan 80k had gelopen.
lol, 19K voor een clio uit jaar kruik, nog thx, doe mij maar een E46 M3 of een Corvette voor dat geld als het om fun gaat :)
Ach ja, wat is 160.000 km nou eigenlijk? Met een beetje onderhoud, en het feit dat er volgens mij niet heel exotisch spul op zit, moet hij nog lang mee gaan. Misschien zijn we iets te verwend met auto’s die als verzamelaarsobject nog net een paar tientalduizenden hebben gelopen. En de prijs? Porsches, Ferrari’s en zeldzamere klassieke hot hatches zijn erg geliefd. Waarschijnlijk omdat het auto’s zijn van iemands jeugd, die iemanden die nu het geld er voor hebben.
Voor dat geld koop je ook een Fiesta ST van 2-3 jaar oud die stuurt beter en is sneller.
Wat moet dit heerlijk zijn om in te rijde
Klasgenoot van vroeger had er een. Veel plezier mee gehad, vele malen leuker dan een VW Golf GTI I. Wel vaak problemen, zowel motorisch als elektrisch.
Toen ik op mn eerste ‘autoschool’ kwam had ik een klasgenoot met zo’n bommetje. Keer een lift gehad in dat ding. Heeft wel indruk gemaakt toen! Wat een sjouwen voor zo’n klein ding!! Hij had er een K&N filter op en een Devil uitlaat van voor naar achter, geweldig 16V geluid kwam daaruit! En als je echt ging rammen in de 3e versnelling nog wheelspin! Toch zou ik met een RSi ook heel blij zijn. Die koop je nog voor een appel en een ei en die gaan bijna net zo hard lijkt wel!
Die links op de foto is een R8 Gordini 1300 doet een kleine 60 mille (moet je gauw ja zeggen, er is er onlangs eentje hier in Nederland voor zo’n bedrag verkocht) en is de Clio’s Overgrootmoeder, de rechtse is een heuse Alpine A110, technisch een dochter van de R8 Gordini en daar zal je minimaal een Ton Euries voor me moeten nemen; een behoorlijke 5 Alpine al of niet een Turbo doet een goede 15 mille, dus is deze prijs voor een genummerde oplage alleszins redelijk.
’t zijn niet alleen Fejjaji’s en Posha’s die veel centjes doen “
Van 0 naar 100 in 7,2? Doorsnee lease diesel doet beter.
@jannemaneke: Doorsnee lease bak zeker niet!! dan zit je wel in het duurdere segment al.
Omdat het een Williams is het een collectorsitem met de bij behorende prijs, net zo iets als een Lancia Delta HF integrale. Wat de gek er voor geeft en als hij niet veel gebruikt wordt en goed onderhouden stijgt de prijs alleen maar.
Mijn Impreza heb je er echt niet voor.
@desjonnies: Mijn Z4 ook niet, ik vraag 100k !!
Nou wordt de Clio Williams de laatste tijd wel een beetje te veel veridoliseerd. Ik heb er zelf ook 1 gereden, maar wat reed de Impreza GT waarvoor ik deze inruilde zoveel leuker en beter. Toch blijft het een hartendief die Clio Williams. Dat dan weer wel.
1900.
kan je ook een heel erg mooie Alpina B10 V8 voor kopen
Tja. 19.000 voor een Clio Williams. Een Golf I GTI kan tegenwoordig ook zomaar dat bedrag doen of zelfs meer:
http://ww4.autoscout24.nl/?atype=C&make=74&model=20342&mmvmk0=74&mmvmd0=20342&mmvco=1&fregto=1989&cy=NL&zipc=NL&zipr=200&ustate=N,U&sort=price&desc=1&results=20&page=1&event=addB||firstreg&dtr=s
En dan heb ik het niet eens over de GTI Pirelli, die nog meer kan opleveren.
Of een Ford Escort RS2000 uit 1975: bijna 65.000 euro.