Dit is gewoon topkwaliteit.
Vroeger leken Mercedessen voor de eeuwigheid gebouwd. In de jaren ’70 en ’80 was de kwaliteit zo ontiegelijk hoog dat je na het kopen van een Mercedes een jaar of vijftien, twintig onder de pannen was. Gewoon een beurt wanneer nodig en wat roestpreventie en je hoeft geen verkoper meer te zien.
In de jaren ’90 ging het allemaal bergafwaarts. Althans, volgens vele Benz-devoten. Wellicht in vergelijking met de W126 en W124, maar er waren voldoende Mercedessen die in die periode lang mee kunnen. Dat bewijst deze CLK die je op de afbeeldingen ziet. Nee, het is niet de CLK 430 die @Wouter wilde inzetten als redactie-wagen om de vrij-mi-bo benodigdheden te halen.
Het is een CLK die stamt uit september van 1999. De Germaanse coupé is heel sober (doch fraai) uitgerust. Een CLK200 Elegance Automaat. Dat is niet een sprinter, maar wel een langloper. Dit exemplaar heeft er namelijk 930.842 KM gelopen. De auto is blauw metallic met een grijs stoffen interieur. Tegenwoordig kan dat echt niet meer, maar vroeger kwam het veel voor dat zelfs best wel kostbare Mercedessen voorzien waren van stoffen bekleding.
Natuurlijk is het niet allemaal hosanna. Zo is de auto redelijk aangetast door roest, iets wat je nog weleens ziet bij Benzen uit die periode. Daarbij heeft de auto bijna een miljoen gereden, dus het is de CLK vergeven. De wielen horen niet origineel onder deze auto, maar ze misstaan absoluut niet. De auto wordt enkel verkocht aan de handel, dus mocht je een handeltje hebben in keurige okazies: voor 3 mille is deze bijna-miljonair staat ;ie op de bedrijfsvoorraad. De advertentie checken doe je door hier te klikken.
denniss00 zegt
Prima uitziende auto, vooral in deze kleur!
cvoo zegt
@denniss00: Op z’n krokante korstje na!
rob5nismo zegt
@cvoo: valt best mee na zulk intensief gebruik denk ik
daniel1975 zegt
@rob5nismo: bij de meeste auto’s is roest eerder een teken van leeftijd dan van gebruik in kilometers…
rob5nismo zegt
@daniel1975: denk dat je met dit gebruik meer vuil oppikt dan met woonwerk verkeer
vbarchetta zegt
@denniss00: welke kleur, de blauwe of de bruine
..?
kennone zegt
@vbarchetta: to tone??
3246cm252kw zegt
@kennone: blanke lak er over en klaar
mikje90 zegt
@denniss00: inderdaad een mooi kleurtje. Maar hij is geen 3000 euro waard, met 900k achter de kiezen.
rickilicious zegt
@denniss00: ja veel te netjes, ik denk dat ie de boormachine op de kmteller de verkeerde draairichting op heeft gezet
3246cm252kw zegt
@denniss00: stoelen zijn wel echt netjes voor die kms
pier zegt
Leuk dat hij zoveel gereden heeft maar ik zou nog geen Euro voor deze roestbak over hebben.
baklava zegt
Vroeger, toen Mercedes nog kwaliteitsauto’s bouwde.
boomhauwer zegt
@baklava: de motor wel, carrosserie was een ramp.
amsterdam zegt
Knap dat ie deze kmstand heeft gehaald. Maar hij is toch helemaal weggeroest? Bijna geen lak meer om te poetsen. Zet hier maar eens een Lexus naast uit dat bouwjaar.
aquila2097 zegt
Wow! Da’s nog meer als m’n Volvo 240!
kennone zegt
@aquila2097: hoeveel heeft die? Heb er ooit een gehad waarvan de teller stil stond op rond de 6ton. Geen idee wat hij werkelijk gelopen had maar het liep als een zonnetje.
aquila2097 zegt
@kennone: die van mij loopt in 640 en loopt ook nog als een zonnetje, gaat altijd mee lange reizen en dan is er wel eens wat onderhoud nodig maar nooit iets ernstigs. Vind het zelf ook echt een heerlijke auto.
kennone zegt
@aquila2097: nette stand ook!! En voor de lange reizen de ideale reis auto. Comfortabeler stoelen of achterbank ga je nergens vinden????, heb er 2 gehad en de drang om er weer een terug te kopen is groot!
aquila2097 zegt
@kennone: en zo is het! Ik zou het doen man. Ben zelf nog op zoek naar turbo :)
kennone zegt
@aquila2097: eentje van de laatste type ombouwen. Minder roest en dan een 940 2.3 HPT blok met m90 bak er in hangen,, alle dashboard metertjes kopen voor een veelste hoog bedrag en hij is af????
sanderp zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
dare2think zegt
De zijschermranden moeten er allemaal uit. Dat is zo €1500 om te laten doen. Laat staan wat er aan de onderkant allemaal aan ‘gewichtsvermindering’ (lees:enorme gaten door roest) te vinden is.
Deze auto wordt waarschijnlijk simpelweg geexporteerd naar een warm land en gaat daar de tweede helft van zijn leven tegemoet.
silverscope zegt
Nou ik vind het best meevallen gezien de stand. Vooral het interieur is nog best netjes. Niet dat ik hem zelf zou kopen heur…
towi1989 zegt
Maar issie ook scheckheftgepflegt?!
autopetje zegt
Hier is mee gesjoemeld. Deze is heengedraaid. Verder koop je voor 3 mille een clk die 3 a 4 keer minder heeft gedraaid.
room850 zegt
Ik koop hem alleen als die NAP heeft, anders is een tricky business
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@room850: heeft ie, 273 pagina’s…
kevdutchie zegt
En ik krijg mijn 3-serie uit 1998 niet eens verkocht voor 3 mille, met 277k op de klok…
theblazerunner zegt
@kevdutchie: Wat voor is het? Ik heb 750 betaald voor m’n 318is coupe 198k gelopen
kevdutchie zegt
@theblazerunner: e46 320i sedan. In de plaats van deze afgelopen weekend een dakar gele E36 compact gekocht voor €400, daarnaast nog 2 project E36’s die het geld goed kunnen gebruiken, dus de E46 mag plaats maken ?
legion1349 zegt
300 euro misschien.
Robert zegt
@legion1349: veel méér is deze bijna-miljonair m.i. ook niet waard.
Tonnie zegt
Wat. Een. Roestbak. En dan dacht ik dat m’n colt uit 1987 flink roest met 2 plekjes bij de wielkasten…
al69 zegt
Weet iemand waardoor een premium merk als Mercedes uit die tijdperk zo roest? Verkeerde metaalsamenstelling ingekocht, of verkeerde anti-roest behandeling?
elmerblues zegt
@al69: ik heb daar verschillende oorzaken over gehoord. Slechte kwaliteit (oostblok of aziatisch) staal, omschakeling naar watergedragen lak, verkeerd lakproces…
autopetje zegt
@al69: rond de millennium wissel is Mercedes overgestapt naar verf op waterbasis. Dat kon niet zo goed tegen steenslag.
Robert zegt
@al69: veel auto’s uit dat tijdperk hebben daar last van. In de jaren ’90 schakelde men massaal over op staal waarin meer schroot was verwerkt. Ook werd de alkyd lakken (op oliebasis) vervangen door acryl lakken (op waterbasis), waarvan de ontwikkeling feitelijk nog in volle gang was en vergeet niet dat er in die jaren van fusies, overnames en schaalvergroting méér naar de kosten werd gekeken dan ooit tevoren.
ghost zegt
Gekke kompressor!
rolov zegt
@ghost: is het niet
ghost zegt
@rolov: my bad!
rolov zegt
Als ik die stoelen zie kan ik niet geloven dat die er al bijna een miljoen inzitten. En die knopjes binnenin. Heel apart.
Wouter zegt
Zie je wel, ik raad niet zo maar iets aan als goede beginnersauto! Topdingen die CLK’s.
Kvgorp zegt
Gewoon kopen voor 3k. 70.000 er bij zetten en precies met 999.999 aankomen rijden bij het Mercedes museum in Stuttgart. Misschien mag je wel een nieuwe uit zoeken.
Dutchdriftking zegt
@kvgorp: Die willen wel graag een leuk verhaal. Er komt daar iedere week iemand met een miljoen??
markos78 zegt
Ik vond de comments tot nu toe interessanter dan die McCrusty. Dat zalbij deze dan wel afgelopen zijn (ik maak de grap alvast zelf maar).
thestino zegt
2950€ ???. Een beetje hoog die prijs, en dan nog voor export! 1000€ meer mag je hier zeker niet aan geven!
Dutchdriftking zegt
Flink geld voor 4 nieuwe winterbanden en een bult roest. Al heeft het ergens wel wat.
borrelnoot zegt
3000,- haha. En wel bijzonder dat er dus 20 jaar lang ruim 45000km pj os gereden met een 136 pk benzine wagen. Totaal onlogisch.
406_v6 zegt
Het wordt tijd dat “stoffen” bekleding weer normaal wordt; is vele malen prettiger bij zowel warm als koud weer. Zo’n W126 had nog prachtig velours.