Deze M4 killer heeft meer vermogen en koppel dan een hele dikke M4!
Als mensen 60-65 mille kunnen uitgeven aan een dikke sportcoupé, opteren ze veelal voor een Duitser. Een BMW M4 of een Porsche 911. Dat is niet erg en stiekem zelfs best logisch. Er staan er een heleboel van te koop, onderdelen zijn goed te verkrijgen en je valt niet al te veel op. Heel Nederlands, dus.
In Nederland is er gelukkig nog een behoorlijke US-subcultuur. Als je gaat zoeken naar clubs voor Amerikaanse auto’s is er verrassend veel animo voor. En ja, ook daar zijn mensen die 60 tot 65 mille stukslaan op een dikke sportcoupé. Die hebben dan de keuze uit een Corvette, Camaro of Mustang. Maar ze kunnen ook kiezen voor deze Cadillac ATS-V.
M4 Killer uit de VS
Mocht je die auto niet kennen: schaam je diep! De ATS-V is de snelle uitvoering van de ATS, een BMW 3 Serie concurrent. Er was ook een Cadillac ATS Coupé, een BMW 4 Serie alternatief. En je kon ook de snelle versie combineren met de Coupé-carrosserievariant en dat is precies deze auto.
En dan is deze M4 killer ook nog eens extra krachtig, want de motor is niet helemaal origineel meer. Er zitten 2 RVS-downpipes onder en K&N-sportfilters. Vervolgens is de ECU daarop aangepast met als resultaat, je kon het al lezen in de titel, 548 pk en 690 Nm. Dat zijn heel erg serieuze waarden!
Prestaties en prijs
Wat het doet met de prestaties, geen idee. Volgens de advertentie is de auto in standaard-trim al goed voor een 0-100 km/u-sprinttijd van 3,9 seconden en een topsnelheid van 304 km/u. Met het sprinten ben je vooral afhankelijk van de grip, maar 310 km/u zal vast geen probleem zijn.
Net als de BMW M4 is het een prima auto waarmee je normaal dagelijks kunt rijden. In dit geval helemaal, want de auto slechts 41.202 km gelopen. Het exemplaar komt uit 2017 en moet 62.995 euro kosten. Een beetje gelijkwaardige BMW M4 is aanzienlijk duurder. En langzamer.
Interesse? Bekijk hier de advertentie op Marktplaats!
slowland zegt
Eerlijk gezegd vind ik de prijs nog helemaal niet zo verkeerd…. Of is het een totalled geweest????
E34M5Touring zegt
Ik heb een aantal weken met een 3.6 gereden. Was echt verbaasd hoe snaarstrak zo’n ding rijd. Echt heel scherp. Vind de infotainment niet super werken maar verder vond ik het echt een fijne auto. Zo’n V lijkt me erg gaaf. Maar ze houden erg goed waarde. Ook in de US.
dawwg zegt
En volgens mij kun je die Navi vrij makkelijk upgraden of een fatsoenlijke aftermarket voor krijgen; in de USA updaten ze dingen vaker dan 1x per 10 jaar. Maar goed; de vraagprijs is inderdaad erg realistisch; al zegt m’n onderbuik gevoel dat er toch iets af moet …
Jens zegt
Als ik het geld had, zou ik de Cadillac kiezen.
okdoei zegt
+1
kniesoor zegt
Liever een M4. Dan maar wat minder snel.
soundgarden zegt
De afwerking alom, vooral van binnen, is ieeeeetsje minder als een BMW, maar hey. Peekaas he
ouwedibbes83 zegt
Idd, dat oogt niet als 2017 van binnen, eerder 5 jaar terug. Qua gedateerde lay-out, niet qua slijtage want de vorige eigenaar is er netjes mee om gegaan.
Volgens mij vragen ze voor een 2017 M4 Competition met een redelijk vergelijkbare KM-stand maar een paar duizend euro meer, zijn onder de 70K EUR te vinden in NL. Ga je in DE shoppen, dan valt er nog meer te kiezen.
faalhaas zegt
Doe mij maar dan een Lexus RC 5.0, of liever LC.
sportabgasanlage zegt
Ik heb met dit model altijd moeite gehad met de hoeveelheid plaatwerk boven en achter het achterwiel. Daardoor lijkt zelfs een 20″ jetser een thuiskomertje. Ziet er niet uit (imho).