







Al is het alleen maar om ‘m naast je Thema 8.32 te zetten.
Grapje natuurlijk, want met dit ding moet je rijden en hard ook. Onder de kap ligt de bekende 2-liter viercilinder met turbo en 16 kleppen. Dit blok is goed voor ruim 210 pk en reken maar dat dat prima vooruitkomt. Bovendien gaat het hier om een limited edition met Martini-livery, waarvan slechts 400 stuks zijn gebouwd.
Wellicht dat de vorige eigenaar zich juist daarom niet liet verleiden tot stevige scheurpartijen over B-weggetjes, want de Delta heeft slechts 50 kilometer gereden. Inderdaad, na het ritje van de dealer naar z’n nieuwe onderkomen heeft deze prachtige kar 22 jaar in een garage gestaan.
Daardoor verkeert dit snoepje nog wel in absolute nieuwstaat, al kun je wel de gebruikelijke TLC verwachten voordat een garage queen als deze weer klaar is voor harde actie. Bovendien drijft het feit dat de Lancia er nog zo puik bij staat de estimate lekker op, ga er maar vanuit dat het winnende bod ergens tussen de 120.000 en 145.000 euro’s zal liggen. Daarmee is-ie ook meteen stukken prijziger dan dit exemplaar dat eerder al voorbijkwam.
Zelf je slag slaan? Tijdens de Race Retro Classic Car Sale (21 en 22 februari) van Silverstone Auctions kun je meebieden op dit pareltje.
Zet voortaan even een [NSFW]’tje ervoor als jullie porno plaatsen
@Edge: Mijn nederige excuses ;)
@Edge:
Yep, ik zou op zeker hier voor gaan i.p.v. die fugly Panamera’s eerder vandaag….
@jrk68: En nog maagd ook :) Man man, wat is dat interieur nog in nieuwstaat … zeker keiharde porno !
Hier gaat iemand ontzettend veel geld op verdienen mits diegene hem als investering koopt
Er is maar een Lancia die ik zou willen hebben, en dat is deze!
@dutchdriftking: Ik niet, je kan er namelijk niet mee rijden omdat een deel van de hoge prijs ‘m zit in de zeer lage kilometerstand.
Als je hier een jaartje mee rijdt is ‘ie net zoveel waard als dat andere exemplaar van het linkje (zo’n 50-60K dus). Dus doe mij die maar voor +- 50 K, als je daar een paar duizend kilometer mee rijdt is ‘ie nog steeds hetzelfde waard.
@jaapiyo: Ik doelde meer op het model. Dit vind ik gaaf, zo`n 8.32 doet me dan weer niets.
@jaapiyo: je moet deze gewoon in de huiskamer zetten en dan koop je een diepzwarte of knalgele om normaal mee te rijden en een beetje te tunen naar 350pk.
@roppp: als je deze wagens gewoon reed , dan had je al elke maand een afspraak met de garagist , dus tunen zou je best maar niet doen .
@cossie300: nee hoor, het is een Lancia. Geen VW!!
@cossie300: en zo hoort het ook kletskous, dit is geen huistuinendekeukenwaggie. Dit is een homologatiespecial en die geef je extra tlc.
@roppp: ik heb eens in een getunede Integrale gereden. Wordt wel problematisch… Blok blijft wel heel, maar de hele carrosserie trekt krom :)
@jaapiyo: ik zie een nieuwe trend voor de ultra rijken. In plaats van klassiekers die nieuwer dan nieuwstaat zijn verzamelen, moet het hip gaan worden om dit soort unieke auto’s te kopen en vervolgens 60.000km per jaar mee te gaan rijden. Auto’s als deze zijn gebouwd om er mee te rijden, niet om in een garage neer te zetten.
@jaapiyo: welke lul gaat dit ding als dagelijkse auto gebruiken
Ik ga wel voor een exemplaar met wat meer kilometers op de klok…
@e1000bmw523i: want?
@s62b50:
Misschien omdat hij dan goedkoper uit is en op zeker de rest van de winter iets te knutselen heeft…?
@s62b50: daar kan je dus wel daadwerkelijk mee rijden zonder een ton in waarde te verbranden.
@jaapiyo: dat is alleen interessant als je m weer wilt gaan verkopen toch
@s62b50: Neen, want je kan nu zoals het linkje in het artikel informeert een vergelijkbaar exemplaar met een schappelijk aantal van 32K kilometers kopen voor een ton minder.
@jaapiyo: Dat plus puntje 2 van @jrk68…
@s62b50: Waarom zou je een exorbitant bedrag neerleggen, als een exemplaar dat door de hogere km-stand goedkoper is net zo goed is (zo niet beter, want: ingereden)…?
@e1000bmw523i: Omdat niet iedereen elk weekend onder een auto wil of kan liggen om weer eens een een paar blokken hier of een ashoes daar of wat dan ook te vervangen.
@sydney: bang voor vieze handen? ;)
100x liever dan een moderne supercar…
een betere investering bestaat er niet. en het mooie is… je kan er makkelijk nog 50,000 km in rijden voordat er iemand moeilijk gaat doen.
Hoeveel heeft deze nieuw gekost? Wel een hele mooie auto!
@mrrallycross: Een gewone Delta Integrale 16v kostte je in Nederland nieuw ongeveer €40K.
@mauritsh: Extreem duur dus voor een Italiaanse Golf GTI.
@alcantara: en toch verkocht deze aardig terwijl niemand die lelijke golf rallye wilde hebben, misschien had dat te maken omdat dit apparaat een abonnement op de 1ste plekken van wereldkampioenschap rally had en dat domme golfje niet eens een deuk in een pak boter kon slaan..
@nord:
Vergeet vooral ook niet dat elke zichzelf respecterende autoliefhebber zijn neus ophaalt voor een Golf….
Hoe zeldzaam die liefhebbers zijn bewees Lancia wel met de Delta. Auto van het jaar in 1980, 5 wereldtitels in de rallysport en nog vielen de verkopen tegen.
@nord: Dat rallykanon heeft totaal niets te maken met deze straatauto, op de carrosserie na.
@alcantara: wrong again, dit is exact de rally auto in groep N uitvoering, ofwel dit is de auto dat gehomologeerd werd om in die raceklassen uit te komen. Ofwel deze auto is nagenoeg gelijk aan de rally uit-voering.
Dat ze meer pk’s hadden (ongeveer 300), rolkooi en grotere remmen voor de groep A doet er nog steeds niet aan af dat dit dezelfde auto’s zijn in de basis. Er mocht maar weinig veranderd worden in de groep A of N.
@nord: sorry maar dat heb jij verkeerd was “gewoon” een speciale edition om de vijfde wereldtitel te vieren, er zijn er 400 gebouwd en heeft gewoon 215PK
@nord: en als je alles wilt weten over delta’s raad ik je dit boek aan:http://www.asnbooks.nl/product_info.php?products_id=3258
@nord: Wie heeft je dat allemaal wijsgemaakt?
Dat is wel apart, een klok waarop je in plaats van tijd afstand af kunt lezen?
Zoiets maken ze nu toch niet meer…
@Dimglor:
Helaas niet, soms ben ik heel blij dat ik tot de AB fossielen behoor die dit tijdperk wel hebben genoten….
@jrk68: hear hear
Mooie kar, als ik het geld over zou hebben…
Schaalmodel in rally-uitvoering staat hier achter mij op de plank. Daar zal het wel bij blijven denk ik.
Doe mij er maar eentje met wat meer kilometers, dan kan ik er tenminste mee rijden zonder me schuldig te voelen. Dit doet natuurlijk geen afbreuk aan dat deze bijna perfect is.
Zaaaaalig!
Deze… Jaaa! Mijn dag is weer helemaal goed! Yes
Doe mij deze maar:http://m.mobile.de/auto-inserat/lancia-delta-hf-integrale-evo-ii-edizione-finale-neuwied/190098157.html
Voor overige 50K koop ik wel een BMW 1m als daily driver
@gecko75: met geblindeerde ruiten en zo een kek leren jasje met dito bontkraag zekers?
@nord: want?
@nord: Deze is prima zohttp://m.mobile.de/auto-inserat/bmw-1er-m-coupe-rarität-erst-6-300-km-starnberg-b-münchen/201777619.html
Ik ken ’n vent in Noosa Heads,QLD met precies zo een auto.Gewoon links gestuurd uiteraard,maar met een witte en grotere ‘Club Italia’ achterklepspoiler.Of het originele 1 van 400 is weet ik echter niet.De livery kan er later opgezet zijn uiteraard.Maar reken maar dat ie uniek is in down under.Zelf zou ik liever een van de laatste donkerblauwe of de Bordeauxrode special edition met alcantara interieur men grijze wielen willen hebben.Porneau!
Zo een ga ik direct kopen als ik mijn eerste eindejaarsbonus binnen heb!
Prachtige wagen, als ik het mij kon veroorloven zou ik uhm meteen kopen. Niet om mee te rijden maar om naar te kijken :)
Damn wat een geweldige wagen
Blijft tof maar serieus mensen, mooi? Dat is ie zeker niet! Een impreza is toch ook niet mooi?
Geweldige auto en barstensvol karakter. Als ik ooit de loterij win staat die voor mijn deur. 100 x liever dan een hedendaagse auto. De prijzen stijgen momenteel drastisch en een goed exemplaar wordt dadelijk onbetaalbaar. Goedkope exemplaren kan je beter laten staan.
@ferry832: Tenzij je voor dit soort bedragen aan het shoppen bent. Kun je misschien beter een goedkope pakken en hem naar eigen smaak restaureren. Als je voor 15-20k een ‘redelijke’ kunt vinden en je pompt er nog 30k tegen aan ben je alsnog een ton goedkoper uit dan bij deze. En dan kun je hem a) gewoon gebruiken en b) naar je eigen smaak aanpassen (mijne graag donkergroen met het bruine alcantara interieur en de donkergrijze wielen). Beetje motortuning etc. Dat kun je met deze bijv. nooit doen want dan is het ‘weg investering’.
Heb 5 jaar dagelijks gereden en dat waren 5 hele leuke jaren. Klopt, ze zijn niet goedkoop in onderhoud, but who the fuck cares, Alleen degenen die het niet kunnen betalen.
Memorabel waren de stelvio klim en reis dwars over de Alpen. Want naast lekker snel en behendig praktisch ook, met 5e-deur-en-neerklapbaar-achterbank. Motorisch miste hij wel de punch van het moderne ondanks dat de mijne van 185 naar 200 pk getuned was. Een Peugeot 206 rc hield mij bij. Maar qua onderstel en zijn legendarische 4wd opstelling met 3 differentiëlen in de regen en op glad asfalt ongeëvenaard. Weet nog hoe een bmw z4 mijn in een lange kombocht A1/A10 richting Zuidas zat te drukken. Het regende, we kwamen met 130 er in, mijn exit snelheid was 170. Hij zat zowat in het gras en geluk voor hem op tijd afgehaakt.
@nord: geweldig, onderhoud van snelle auto’s is gewoon vaker. Waardoor het lijkt dat het duurder is, het valt relatief gezien mee als er geen echt grote dingen stuk gaan.
Ik hou van Lancia Delta en al helemaal deze
Prachtige bak!
Ja graag, helaas 2e keus na een Final edition maar toch koop ik hem nog voor ik mijn F40 ophaal.
In theorie natuurlijk / ;
Italiaanse flair? De snelheidsmeter staat al op 10 km/h bij stilstand en ook de toerenteller ligt niet op nul… :-)
@e39540itouring: Italianen houden van overdrijven, dat weet je toch…?
50KM op een integrale? Allejezus wat is dat zonde zeg.
Ik heb op Interclassics & Topmobiel toch wel een behoorlijke tijd bij een Integrale Martini gestaan, wat blijft het toch een heerlijke wagen.
Nu al een teller afwijking? Staat niet eens op 0.
Als ik een Lancia Delta Integrale zou kopen dan zou ik hem toch liever in een wat neutralere kleur hebben. Gewoon een zwarte met die gele en rode accenten in de grill.
Er staat er nog een in Heerhugowaard, ook gloednieuw met het fabrieksplastic er nog op: http://www.la-scuderia.nl/lsstart/verkoop/car/view/3/10
ja, maar hij is dus mooi niet verkocht.