Jazeker, een Golf 7 R met een handbak.
De Volkswagen Golf R, je zou kunnen zeggen dat hij een slechte naam heeft in de binnensteden en op de rondwegen van Nederland. Laten we zeggen dat er vaak harder mee gereden wordt dan de ervaring van de bestuurder doet vermoeden. Geholpen door flink wat pk’s, 4-motion en een automaat kan je jezelf zonder talent een eind richting de 200 km/u bluffen op de Schieweg of op de A16.
Maar wij vonden een Golf 7 R occasion die daar hard afstand van neemt. GEEN vijfdeurs waar je vrienden of neefjes te pas en te onpas in en uit kunnen springen, maar een heerlijke 3 deurs. En dus ook geen standaard automaat maar de voor de R best wel zeldzame handbak! Maar een echte Golf R voor de purist, want je kunt heerlijk zelf roeren in die bak.
Het betreft een Golf R, 2.0 tsi R 4 Motion uit 2014 met volgens opgave 238.817km op de teller. In Januari 2022 verscheen de auto voor het eerst op Nederlands kenteken dus je zult ‘geen oordeel’ op de NAP aantreffen.
Speuren we even iets verder dan zien we dat er nog een aantal ‘liefhebbers-upgrades’ zijn gedaan aan deze auto bij de laatste servicebeurt, naast noodzakelijk overig onderhoud, we lezen in de advertentie:
- Complete motor revisie
- Algehele controle voor aflevering.
- Racingline R600 intake
- 3Inch downpipe Van Vught Tuning
- Motorsoftware Van Vught Tuning
- Race koppeling Sachs (SRE)
- 402HP/540NM
Het is al wel 45.000 km geleden dat de auto ‘onlangs’ onderhoud heeft gehad en toegegeven, de km-stand in combinatie met de modificaties vraagt eigenlijk wel om een serieuze aankoopkeuring. Die laatste 45k km zouden dus wel eens zwaar geweest kunnen zijn. Dus die aankoopkeuring zouden we even incalculeren of afdwingen bij het onderhandelen. Anderzijds: wel een potentieel heerlijke auto als je niet gevoelig bent voor het imago van de Golf R.
Wat we destijds van de Volkswagen Golf 7 R vonden bekijk je hier. Hoe een Golf 7R met een handbak bevalt bekijk je in de Mijn Auto video van Daniel.
Bekijk de VW Golf R occasion op Marktplaats hier!
monsieurleloure zegt
Verrassend , een complete motorrevisie , je verwacht dat totaal niet bij een kwaliteitsproduct als Volkswagen.
Das Auto.!!!1!!!11!1
Gele Koplamp zegt
Als je ziet hoe die R’s worden afgeragd, verbaasd het me nog dat ze zo “lang” meegaan.
Richmond zegt
Zegt degene met een Audi logo avatar
snuif zegt
@redactie
Ik heb mijn ad-blocker weer aangezet nu jullie weer advertenties plaatsen die automatisch MET geluid beginnen te spelen.
AudiRS zegt
Ik zie nergens dat de laatste servicebeurt 45dkm geleden is gedaan. Toen was de motorrevisie en tuning (bij overigens een hele goede tuner). Zegt niet dat hij in de tussentijd niet gewoon zijn onderhoud gehad heeft.
mashell zegt
Zo lees ik wel deze zin: “Het is al wel 45.000 km geleden dat de auto ‘onlangs’ onderhoud heeft gehad”.
Dus iemand heeft veel geld besteed aan tuning van een gebruikte auto (altijd linke soep) en daarna was het geld voor onderhoud op.
AudiRS zegt
@mashel. Je moet de advertentie goed lezen daar staat dat niet. Daar staat alleen dat bij die km stand revisie en tuning is geweest. Dat is wel noemenswaardig namelijk. Niet dat ie sindsdien niet onderhouden is.
mashell zegt
In de advertentie wordt één keer onderhoud genoemd . Dat was wanneer de tuning plaats vond en was 45 duizend kilometer geleden. Dat kan betekenen dat er na die tijd nog meer onderhoud was, het kan ook betekenen dat dat het was. Omdat het laatste onderhoud relevant is en dit niet vermeld is ben ik bang dat het niet heeft plaatsgevonden.
AudiRS zegt
@mashel. Ja waarschijnlijk heeft hij de eerste 190dkm ook geen onderhoud gehad… staat er niet immers…
alassad zegt
Echt super relaxed dat jullie de prijs niet noemen. 🙄
Richmond zegt
of je klikt gewoon op de link naar de advertentie…
mashell zegt
Drie keer het full-map navigatiesysteem noemen (zijn er de laatste 20 jaar nog niet full map navigatiesystemen geleverd?) en een CD wisselaar… Ergens bekruipt me het gevoel dat de handelaar in kwestie het allemaal niet zo precies neemt.
kniesoor zegt
In de advertentie op MP staat bij ‘Onderhoudshistorie aanwezig’ : ja. Dus dan kan de verkopende partij ongetwijfeld aantonen welk onderhoud de oto – in ieder geval sinds 2022 – heeft gehad. Als dat 45K kilometer geleden zou zijn geweest kan je er gevoeglijk vanuit gaan, dat-ie van een enorme kniepert (mooi woord vinnik dat 🙂) is en je er beter met een hele grote boog omheen kan lopen. Maar voorlopig heeft-ie het voordeel van de twijfel.
Robert zegt
De verkopende partij is ook specialist in T(F)SI motorenrevisie – je mag er dus van uitgaan dat ze instaan voor de staat waarin het motorblok verkeert, dus mét keuring en evt. aanpakken van alle (door hen zelf ook benoemde) bekende zwakke punten.
Ik heb zelf geen ervaring met deze garage, maar als ik de overwegend positieve reviews lees, verdienen ze vooral hun geld met het verkopen van (meestal Duitse) import. Dan denk ik één en één is twee – en zijn er slechtere bedrijven te vinden waar je een auto v.v. potente 2.0 TFSI met twee ton plus op de teller kunt kopen.
kniesoor zegt
Ik begrijp uit de advertentie op MP, dat ‘TSI-specialist’ de oto in opdracht van een klant verkoopt. Het bedrijf is daarmee technisch gesproken niet de verkopende partij. Maar wellicht, dat ze desondanks het nodige van deze R weten. Bijvoorbeeld als ze ‘m in onderhoud hebben gehad.
Robert zegt
Dat zou goed mogelijk zijn. Mijn garage heeft er ook een autohandel naast en verkoopt ook wel eens auto’s in opdracht, maar alleen als ze deze zelf in onderhoud hebben gehad.
stekkerkoning zegt
Verkopende partij gaat ook door voor De TSI Specialist, dus dat Golfje loopt na een afleverbeurtje zeker en vast als een zonnetje.
baardmijt zegt
Een purist die geen R heeft is een puist.