ホット!
In de wereld zijn voldoende Porsche-tuners te vinden, maar niemand binnen deze kring kan zich meten meten met Akira Nakai. De beste man brengt jaar in, jaar uit bijzondere en unieke bolides ter wereld. Enkele jaren geleden was Nakai-san bezig met bovenstaande auto. Fotograaf Mick Kok mocht de Japanner destijds schaduwen terwijl hij zich vergreep aan de 993 en dat leverde een aantal fraaie plaatjes op. Diezelfde auto staat nu te koop bij DNA Cars, in Naarden.
Het is vanzelfsprekend dat een door Nakai aangepaste auto de nodige centen kost, maar van de prijs van deze fantastische tweedehands Rauh-Welt Begriff schrikken we toch lichtelijk. Het apparaat wordt aangeboden tegen een bedrag van 179.950 euro. Een flinke klap geld, maar daarmee neem je wel een bolide die niemand anders heeft in huis. Extra kosten komen er overigens niet bij, want de auto staat op Nederlands kenteken. Daarbij zijn alle RWB’s anders, maar dit exemplaar heeft naast de iconische bodykit ook nog monsterlijke kuipstoelen, een koolstofvezel dak en een rolkooi. Overigens zijn er wel een aantal RWB’s in Nederland, maar veel zijn het er allesbehalve.
Hoewel de Porsche 993 Carrera 2 waarop de Rauh-Welt Begriff in kwestie is gebaseerd de nodige kilometers achter de rug heeft, zijn slechts 500 van de in totaal 105.000 afgelegde kilometers gereden sinds de auto de transformatie heeft ondergaan. Tegenwoordig heeft de 911 een 3,6-liter zescilinder in het achtersteven liggen, die 300 pk produceert. Het 1.340 kg wegende apparaat schiet in precies 5 seconden naar de 100 km/u en heeft een topsnelheid van 275 km/u.
Met dank aan Bastiaan voor de tip!
pielemuis zegt
An sich is het wel een geinig apparaat. Prijstechnisch ook wel ok.
Ding schreeuwt alleen om een opengesneden achterbumper waar 2 turbo’s onder pronken. 300pk is een beetje lafjes.
hplh zegt
@pielemuis: prijstechnisch o.k.? Ik vind het knap geld voor een verkrachtte 993.
pielemuis zegt
@hplh: Gelukkig staan er nog genoeg originele te koop waar jij je centjes aan kan besteden. 1 meer of minder maakt niet zoveel uit.
hotze zegt
@hplh: dacht dat ook; het is een beetje te stevig aangepakt. Als je wilt opvallen is dit natuurlijk top. Doe mij maar iets ingetogeners zoals de Ruf Turbo R. Er staat er eentje in ‘blutorange’ te koop in Pfaffenhausen, 490 horses, jammer genoeg geen prijs erbij maar het zou zomaar 5 euroton of meer kunnen zijn.
Barryyy zegt
@hplh: iedereen z’n ding. Dit voertuig staat toch zeker op mijn ‘ooit bezitten’ lijstje. Al vind ik de achterkant nog wat lafjes, eveneens de power.
tortuga zegt
@pielemuis: buiten opengesneden achterbumper volledig met je eens! 450 pk zou idealer zijn
pielemuis zegt
@tortuga: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Kremer-Porsche-935-K3-Heck-Auspuff-Detail-fotoshowBig-4185cdee-454899.jpg
You sure?
tortuga zegt
@pielemuis: jagermeister! Ja zeker! Zou niet willen dat ik even buiten rij en aan het hotel/restaurant/werk buiten kom en ze er niet meer op staan. Maar het vermogen en het geluid!
thomcarspotter zegt
Wheelgap achter is wel extreem zeg!
str8six zegt
Laat de nieuwe 992 maar staan. Doe dit maar! Tering, wat een dik apparaat!
iphonistvongates zegt
Hij past nog steeds te weinig popnagels toe vind ik.
p993 zegt
@iphonistvongates: die moeten ook betaald worden he?
benvan zegt
Damn hier word ik hebberig van. Imo kan een 911 nooit breed genoeg zijn.
pa045 zegt
Over een paar jaar gewoon een verhakte en verzaagde 911.
josvts zegt
geinig maar ook wel zonde en oogt goedkoop, heb veel liever iets van singer of gewoon een orginele porsche (porsche 930 turbo bijv)
rolov zegt
@josvts: appels en peren
dirkiii zegt
@josvts: een singer is vele malen duurder dan dit.
MaartenD zegt
Doe mij maar een 993 4s ipv dit apparaat
enricoleerdam zegt
Gaaf ding, maar liever met een fel kleurtje. Wrapje erover dan maar..
davelepeef zegt
Ik dacht dat het dezelfde matzwarte als uit de link was, maar das een 964… Ook duf, 2 matzwarte RWBs uit het handjevol wat we hier hebben. Ik vind deze wel OK zonder zo’n extreme dubbele taartschep als RWB wel ’s doet. Ik zou er zelf wel één in een oldskool Vaillant livery willen zien. In Essen in 2017 stond er één in ouwe Apple livery, dat doet die dingen goed!!
bosje zegt
Uniek en fantastisch? Volgens mij is het concept steeds hetzelfde; popnagel er een bizar brede en niet zomaar reversible bodykit op, verlaag hem tot je er niet meer normaal mee kunt rijden en plak er een wrapje op. Ik kan me niet voorstellen dat zoiets door de totaal veranderde ophanging daadwerkelijk beter rijdt dan een standaard Porsche, waardoor het op mij vooral als een patsermobiel overkomt. Ja, een bedrijf als Singer doet ook onomkeerbare aanpassingen, maar staat op een zoveel hoger niveau dat het daadwerkelijk een verbetering is tegenover het origineel. Just my 2 cents though, ieder z’n ding natuurlijk.
rtnet zegt
@bosje: https://youtu.be/l7-zUXaPN-0
ghost zegt
Nee bedankt. Liever een originele 964 Turbo dan.
toniominestrone zegt
Heerlijke brute bak zonder gêne
clubbtraxx zegt
Zonde van al die klassieke Porsches die hij vernaggelt…
Dutchdriftking zegt
Is het mooi? Nee. Is het gaaf? Jazeker!
autodidact zegt
Dat gedweep met RWB heb ik nooit begrepen. Dus het zal wel kunst zijn.
emping zegt
Ik vind mooi. Lekker extreem:
scorer zegt
Tja de prijs ? Vragen staat vrij he…
bmw335d zegt
Veel show en weinig go.. Prestaties matchen het uiterlijk niet.
toyotafortuner zegt
Poah pornobak hoor!
jeroenwz zegt
Hm. Ik zou liever doorsparen voor een Singer (as if!) dan mijn geld hier aan uitgeven.
cossiekiller zegt
De hele auto nog herspuiten in Candy wine red. Dan fleurt hij een beetje op.