Een exclusieve limo met atmosferische V12 en het is geen Toyota Century! Maar wat dan wel?
Natuurlijk, als je echt wil opvallen met je auto is er altijd de obligate supercar. Het liefst in een felle kleur met grote spoilers en alle mogelijke carbon elementen. Plus een extra luide sportuitlaat.
Dan weet je sowieso dat mensen je zien rijden in je exclusieve auto. En als het praktisch moet zijn, kun je altijd een enorme crossover nemen met gigantische motor. En er zijn altijd bedrijven als Mansory om er nog wat wanstaltigers van te maken.
Het probleem is: opvallend wil niet bij voorbaat zeggen dat je ook exclusief bent. Ook al is het heel erg duur. Want een zwaar aangepaste Urus of Bentayga blijft natuurlijk gewoon een Urus of een Bentayga waar heel Oud-Snuif in rondrijdt.
Exclusieve limo
Het is misschien wel een van de coolste auto’s ooit gebouwd: de Lagonda Taraf. Het is een bijzondere, zeldzame en daardoor hyperexclusieve auto die juist niet opvalt. Lagonda is het luxe-lubel van Aston Martin. Zie het een beetje als het Maybach logo van Mercedes.
Ondanks dat het een Lagonda is, werd de auto gewoon gebouwd door Aston Martin. Dat deden ze niet vaak: er liepen in totaal 60 exemplaren van de band in Gaydon. Een occasion komen we dus niet vaak tegen, maar nu dus wel!!! De auto wordt te veil aan geboden bij Bring-A-Trailer.
Specifieke configuratie
Het nadeel is een beetje de uitvoering. Deze is zeer specifiek en zal waarschijnlijk het exemplaar zijn dat Doug de Muro gebruikte om alle quirks & features te laten zien. en moet echt je smaak zijn.
De kleur matzwart was ooit in 2006 een paar dagen in voor je getunede Honda Prelude, maar kan anno 2023 echt niet meer. Ook zijn bicolor diamond-cut velgen enorm knaak, om met @jaapiyo te spreken. Maar ja, een anders setje wielen en een donkerrode wrap lossen de problemen eenvoudig voor je op.
Het grootste probleem is in dit geval vrij eenvoudig te voorspellen: geld. Een Laganda Taraf is heel erg duur, namelijk. De veiling loopt pas over drie dagen af, maar het hoogste bod is al de 500.000 dollar gepasseerd op het moment van schrijven.
Kopen? De advertentie kun je hier bekijken!
Meer lezen? Dit zijn twaalfcilinder limousines door de jaren heen!
nicolasr zegt
Ik zie hem wel staan in de Autoblog Garage. Een nóg verstandiger keuze dan de Jaaaaaaag.
@michaelras, mag ik alvast een voorschot voor de komende 130 jaar salaris? Dan haal ik het misschien nét…
thjvanvlerken zegt
Pracht wagen, interieur is alleen teveel aston martin. Ik zie dus niet wat dit beter maakt daan een rapide. Maar goed een kuxe probleem wat ik niet heb.
tenaci zegt
Hij is veeeeeeeel mooier dan een Rapide. Dat maakt hem veel beter.
rikv99 zegt
Rapide is wel een stuk ‘krapper’ achter in. En tja als een Rapide je ook te normaal is. Dan is dit een mooi alternatief.
basman147 zegt
@thjvanvlerken, In een Taraf kan je achterin ook daadwerkelijk zitten, dat schijnt in een Rapide nog best moeilijk te zijn. In de aangehaalde video van Doug de Muro is ook te zien dat de daklijn in het interieur heel apart verspringt van voor naar achter, daaraan zie je heel duidelijk dat het idd een verzaagde Rapide is.
Maar goed, schijnbaar waren maar weinig mensen bereid om 4 keer zoveel te betalen voor wat extra been- en hoofdruimte, eerst wilden ze er 100 maken alleen voor de zandbak, en daarna werd het verhoogd naar 200 stuks totaal. Als het er maar 60 zijn geworden moet dat wel een tegenvaller zijn gewest.
Vreddy_B zegt
Van buiten prachtig. Maar van binnen nog steeds het navigatie systeem wat ik in mijn Volvo V50 uit 2009 had. Dat kon in 2018 al niet meer. En ik vind dat een Rapide eigenlijk beter opdroogt dan deze.
Jagris zegt
Die navi viel mij ook al op, heb het ook in mijn auto volgens mij. De knopjes voor de ruitbediening lijken ook uit een volvo te komen.
Vreddy_B zegt
Ja dat komen ze ook. Je vindt ze ook nog steeds in alle Landrover/Jaguar modellen. Nou heb ik met knopjes niet zo’n moeite. Maar die navi vind ik echt en afbreuk. Ook omdat het nog steeds hetzelfde ouderwetse systeem is.
tenaci zegt
Dit is zo’n gave auto! Aflevering van Doug Demuro was smullen. Die velgen kan ik nog wel aan wennen, maar die matte vuilniszakkleur is wel heel erg jammer inderdaad.
alloallo zegt
Eenmaal real life mogen bewonderen in Dubai.
Een prachtige automobiel en een fantastische alternatief voor een Bentley of rolls Royce
basman147 zegt
@thjvanvlerken, In een Taraf kan je achterin ook daadwerkelijk zitten, dat schijnt in een Rapide nog best moeilijk te zijn. In de aangehaalde video van Doug de Muro is ook te zien dat de daklijn in het interieur heel apart verspringt van voor naar achter, daaraan zie je heel duidelijk dat het idd een verzaagde Rapide is.
Maar goed, schijnbaar waren maar weinig mensen bereid om 4 keer zoveel te betalen voor wat extra been- en hoofdruimte, eerst wilden ze er 100 maken alleen voor de zandbak, en daarna werd het verhoogd naar 200 stuks totaal. Als het er maar 60 zijn geworden moet dat wel een tegenvaller zijn gewest.
William zegt
Een Rapide is ook al leuk. En een exemplaar uit de laatste bouwjaren is een koopje vergeleken met een Taraf.
Turbo S zegt
Deze hadden ze in grotere oplage moeten brengen maar dan niet voor zo’n absurde prijs. Had Aston Martin waarschijnlijk goed gedaan.
In het luxe SUV segment wilden ze ook meedoen, waarom niet in het luxe sedan segment? Een Rapide is in ieder geval niet geschikt daarvoor.
Brigadier Broekhoest zegt
Prachtig elegant model. Alleen die druppelkont had van mij niet gehoeven. C-stijl wat verder naar voren en achterwiel wat naar achter. Maar dit schijnt helaas mode te zijn tegenwoordig.