De stoelen zijn gemonteerd, dus die zitten er gewoon bij.
Vanavond brengen we een bijzonder gave eerste generatie Audi TT onder de aandacht, die recentelijk door een lezer is gevonden. De Audi TT, die de welbekende Audi Sport-kleuren draagt, is op verrassend nette wijze getuned. In tegenstelling tot sommige auto’s die we hier bespreken, heeft deze Audi TT precies voldoende aanpassingen ondergaan.
Hoewel de auto in zekere zin een mix van onderdelen is, is het allerminst een samenraapsel. Integendeel, de verschillende stukken zijn op fraaie wijze samengebracht op deze bolide. De eerste generatie TT heeft bijvoorbeeld een bumperkit die van de nieuwere TT RS (rijtest) is overgenomen. Daarnaast vinden we aan de binnenkant een set stoelen van de Audi R8. Als we de eigenaar moeten geloven, mogen we benadrukken dat het hier gaat om echte exemplaren uit een R8 GT. De wrap is verzorgd door Proton Graphics.
In het vooronder van de Audi TT ligt nog altijd zijn 1,8-liter vier-in-lijnmotor, die vanuit de fabriek geleverd werd met 180 pk en 225 Nm. Echter, dankzij een aantal aanpassingen van JD Engineering levert de motor vandaag de dag 220 pk en 350 Nm. Over de kunsten van deze Nederlandse tuner hoeven we niet te twijfelen, want de projecten van het in Lochem gebaseerde bedrijf hebben we meermaals onder de aangebracht. Zij zijn bijvoorbeeld verantwoordelijk voor de Golf met 519 pk, maar ook deze Touran met een Golf R-motor. De Audi TT in kwestie heeft tevens een custom uitlaat met sierstukken van Akrapovic. Of je het geknetter binnenin de auto ook daadwerkelijk kunt horen hangt af van je muziekkeuze, want achterin ligt een subwoofer van 1.200 watt.
De auto staat momenteel te koop voor 7.500 euro
Met dank aan Reggie voor deze tip!
pielemuis zegt
In nog geen 7500 jaar.
karhengst zegt
De extra PK’s zijn nodig om de sub van sap te voorzien?
Verder wel erg gaaf gedaan.
techniekmeneer zegt
Op die idiote subwoofer na best een leuk ding!
jagftype zegt
Kijk, dit artikel is wel sympathiek geschreven. In tegenstelling tot het vorige stuk over een getunede audi.
Rubenpriest, leest u mee?
breakingpoint zegt
@jagftype: en toch vind ik dat schrijvers op een blog subjectief moeten zijn. Dit soort artikelen zijn geen nieuws en mogen dus een opinie uitdragen. Niets mis mee, ook als de opinie negatief is.
lebeaunl zegt
Woof eruit, rolkooi erin en je hebt een leuk trackspeeltje.
rolov zegt
Zo 7500 voor een getunde tt met 2 ton gelopen . Ik vind het dapper.
ferdinandvw zegt
Zo dan het pauper niveau kan nog lager, dacht alles al gezien te hebben.
Wat een vreselijk verkracht hok. Origineel is de MK1 TT een mooie auto, zo zonde dit.
jack_abarth zegt
Geinig bedacht en ziet er qua afwerking goed uit. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat de subwoofer door dezelfde persoon is geplaatst.
potver7 zegt
@jack_abarth: de afwerking van die subwoofer vind toch behoorlijk bedroevend. Speciaal voor mensen die de achterklep nooit openen.
str8six zegt
Ik koop ‘m gewoon niet, dan hoef ik ook die R8 stoelen niet te nemen.
rob5nismo zegt
Netjes bedraad ook die woofer
piquet1986 zegt
@rob5nismo: Inderdaad, denk dat het geknetter wel degelijk ook in de auto te horen is.
stephane8200 zegt
@rob5nismo: die zit samen met de gordels ook goed vast gemaakt.
Als je de juiste mensen precies de verkeerde dingen laat doen krijg je zoiets. Zonde voor die wrapboer dat ze zo’n nette wrap over zo’n zandgebakje hebben moeten maken.
Bestel er ook gelijk maar wat bobines bij trouwens.
bischero zegt
De manier waarop die sub ook is ‘ingebouwd’. Wat bezielt mensen om dit met niet instap motoren te doen als basis. All show (nou ja) en nagenoeg geen go. Of begint het erbij dat ik F&F films al niet begrijp?
bischero zegt
@bischero: *niet is dus niet de bedoeling
jaspervdwinden zegt
Nou, wel geinig. Vind dit minder erg dan 7500 steken in een Civic uit dat bouwjaar…
Voor 7500 zou ik overigens wel een mx-5 aanschaffen, en geen TT.
papa zegt
Is nog de 2wd ook… Meh
lompey zegt
Mooi van verre maar verre van mooi
neo1 zegt
Leuk… voor n Audi. Prijzig …
Maaaarrrr gelukkig geen uberSjonnie “lambo-deuren”!!
monsieurleloure zegt
Voor 7 en een halve rug valt er vast een knappe TT te vinden op het wereld wijde web…
tjorque zegt
350Nm op een fwd Audi met korte wielbasis
Lekker altijd en overal onderstuurd de buitenbochten kussen…
audirick1995 zegt
@tjorque: ik had op mijn a5 fwd 300pk ging prima! Behoorlijk wat m3 op de ring mee gepest….. dus waarom zou 220pk niet kunnen?
speedygonzalez zegt
@audirick1995: je snapt zelf hoop ik dat een M3 die goed gereden word een a5 fwd met 300pk echt werkelijk compleet los rijdt?
audirick1995 zegt
@speedygonzalez: tuurlijk snap ik dat! Snap alleen niet waarom per definitie deze tt niet goed in balans zou zijn met 220pk?
karaya zegt
@audirick1995: Brugklas niveau natuurkunde en je weet het.
audirick1995 zegt
@karaya: dan zou ik heel graag de uitleg willen haha. Met alle getallen die we nu hebben van dit artikel. 220pk, ongeveer 1400kg verdere info kan ik er niet uithalen hoeveel gewicht komt er per wiel op, gewichts balans stijfheid etc… nee als het zo makkelijk was had ik al lang aan het bouwen geweest aan me track auto haha. Alleen komt er veel bij kijken… en nu met 220pk komt het niet zo nauw! Wat meer onderstuur als standaard… als je de auto op de openbare weg rijd ga je daar niet zo veel last van hebben….
dnadave zegt
Beetje jammer dat dit met de basis motor is gedaan. En 220 pk uit dat blokje? Dat kan ook wel een heel stuk meer lijkt me ?! Die subwoofer is gewoon dieptriest vergeleken met de nette afwerking van de rest van het exterieur. Het is absoluut mn smaak niet, maar de rest is wel netkes gedaan.
undifined1 zegt
Uhm vgm moet “stoelen” , “stoel” zijn….
rollingstoned zegt
Best veel geld voor een opgeleukte Golf…
Dutchdriftking zegt
De knullige montage van de audio doet mij vermoeden dat er zo links en rechts nog wel meer lijken uit de kast kunnen komen….