Het komt niet vaak voor dat een race-relikwie uit de Formule 1 in particuliere handen valt, maar in dit geval pakken we groot uit met een bijzondere occasion. Het gaat om de racer waar Schumi in 1997 mee reed.
De totstandkoming van deze Ferrari F310 B, een doorontwikkeling van de originele F310, werd geleid door Ferrari’s Technical Director Ross Brawn. Een van de mannen achter het succes van Schumacher. Onder zijn leiding werd de F310 B voorzien van grotere voor- en achtervleugels voor meer downforce, en de 3.0-liter V10 (type 046/2) werd verder gefinetuned om in totaal 749 pk (551 kW) te genereren.
Deze F310 B, een van de negen gebouwd, werd voor het eerst ingezet bij de Australische Grand Prix in 1997. Later dat seizoen pakte Schumi in Monaco de overwinning in dit model met chassisnummer 179. Eddie Irvine heeft zich trouwens ook meerdere malen in het racekuipje gewurmd om er in te racen.
Nu vraagt u zich af: wat moet zo’n vijfdehands (hij heeft meerdere ‘prominente verzamelaars’ als eigenaar gehad) nog kosten anno 2013? Wel, we hebben geen idee. RM Auctions heeft geen minimum bod vrijgegeven, dus we zijn benieuwd wat hij op 21 november gaat opbrengen op de veiling te Ontario. Iemand die een gokje durft te wagen?
MAB zegt
Als ik ermee op straat mocht had ik het gekocht dat is het enige wat me tegen houdt..
kor1 zegt
@MAB: en de prijs wellicht…:)
MAB zegt
@kor1: nee vandaag mijn studiefinanciering gekregen, dat moet wel lukken.
olsen95 zegt
-edit: ontopic aub-
azenomei zegt
@MAB: hahaha
papa zegt
Als hij niet helemaal in canada stond had ik hem gekocht… de afstand is het enige dat me tegenhoudt.
bisazza zegt
@papa: de kleur… Dat is het enige wat me tegenhoud
gearhead zegt
Geld houdt je uiteraard niet tegen….
Maffiazo zegt
300.000 euro ?
midasracer zegt
Ik denk rond de 5 miljoen. Grote kans dat Klaas Zwart hem koopt. Tenslotte heeft de man zijn eigen circuit en een verzameling F1 auto’s. Daar met deze bij natuurlijk.
Hupke zegt
@midasracer:
Moet die binnenkort z’n naam gaan aanpassen, die arme meneer Zwart?
Iets met de VN en herrie over een kinderliefhebber.
KUYL zegt
@midasracer: Als je de laatste interviews van Klaas Zwart moet geloven dan is het geld op. Naja op, iig niet meer zoveel om dit soort spelerij te kopen.
Een Formule 1 auto komt zelden boven de half miljoen. Deze heeft natuurlijk wel wat geschiedenis maar dan alsnog. Beetje hetzelfde als een tweedehands BMW 750, goedkoop te kopen maar kost meer dan de auto om te laten rijden.
arjontje zegt
Jammer dat het niet de auto is waarmee hij op Jerez heeft gereden. Met die mooie afdruk van Villeneuve op de sidepot.
arjontje zegt
@arjontje: stom ken je details. De afdruk was natuurlijk op de auto van Villeneuve.
rob68 zegt
Ik voel me gediskwalifiseerd om deze auto te kopen…
matje140 zegt
@rob68: vanwege je gebrek aan kennis van de Nederlandse taal?
rob68 zegt
@matje140: Goede opmerking joh…
matje140 zegt
@rob68: Vriendelijk bedankt! Het gaat overigens niet alleen over die spellingsfout, dat kan iedereen overkomen. Het gaat me meer om die holle reactie van je! Heb je aandacht nodig ofzo? Dit zijn nou precies van die reacties waarvan mensen dan hopen dat ze reacties krijgen zoals: “waarom dan?”. Als het gewoon een normale reactie was geweest had ik het niet eens gezegd.
rob68 zegt
@matje140:Ik verwacht geen waarom dan, verwacht eigenlijk dat liefhebbers de link tussen wat ik zeg en deze auto kunnen leggen.
matje140 zegt
@rob68: Het spijt me, ik was toen alleen nog niet geboren, dus dat was een beetje lastig voor me om te begrijpen!
sicko zegt
@matje140: lol!!!
lambo4all zegt
Wouw… Dan lijkt een zonda r weer ineens zo nutteloos. Als ik klaas zwart was wist ik het wel!
JamesBond007 zegt
Ganz geil!!
str8six zegt
Dit is een juweeltje! Ik zou er alles voor over hebben om zo’n auto te kunnen kopen. Dan zou ik hem midden in een lege kamer neerzetten, elke week poetsen en genieten van de schoonheid en even de motor laten draaien, beetje rev’en, gewoon, omdat het kan.
rikus zegt
De Marlboro reclame eraf? Dan hoef ik dit onding niet!
escort77 zegt
@rikus: krijg je er waarschijnlijk los bij, net als bij de 1:43 en 1:18
jordy14 zegt
Aah, prachtig, de huidige formule 1 auto’s vallen in het niet bij deze bolide.
Lennaert zegt
3 liter v10, de goede ouwe tijd
olsen95 zegt
@Thijsj: Lekker hoor, gelukkig zijn kamers tegenwoordig ook lekker duur;) Ik wil er een in Utrecht, fatsoenlijk in de binnenstad betaalt mn pa wel ff 450 voor me, minimaal…
jaguarjunk zegt
Gokje van 3 miljoen? Prachtig ding zoals ze niet meer gemaakt worden! Toen F1 nog leuk was..
gertjan2012 zegt
Ik denk dat hij ( ondanks dat er een krachtbron in zit ) niet te gebruiken is als race auto.
Een particulier heeft al niet het gereedschap om deze auto aan de praat te krijgen, laat staan te onderhouden.
Voor zover ik weet mag je hem van Ferrari ook niet in een andere kleurstelling toveren ( waarom je dat overigens zou willen weet ik ook niet ) .
Er is denk ik 1 manier om hem wel als race auto te kunnen gebruiken dat is als je klant word bij Ferrari Corse Clienti , voor een klein maandsalaris ( van een CEO van een top bedrijf ;-) )
Ondanks dat een onwijs mooie auto en een stuk uit de geschiedenis van de F1
6cylinder zegt
Wat zou ik em graag hebben..
Ik gok 1.545.768 euro.
Jochen zegt
@6cylinder: ik dacht ook aan 1.5 mio
nickdez zegt
Volgend seizoen met 1.6 liter turbo blokjes.. geef mij deze dikke 3 liter v10 maar!
basjaski zegt
Tussen de 6 en 800K.
F2001 ging tijd geleden voor rond de 1.2m, en dat was een kampioenschap winnende auto.
Klaas koopt een zeer waarschijnlijk niet…Frits van Eerd stuk eerder.
Hupke zegt
Te koop, 1e eigenaar, regelmatig onderhouden, altijd van een oud dametje geweest.
Als je je zo’n aankoop kunt veroorloven en dan vooral van er ook nog eens mee te kunnen gaan rijden, dan ben je echt binnen.
Als ik dan toch ooit eens een fortuin zou kapotslaan op zo’n wagen zou ik toch voor eentje kiezen waarbij je gewoon aan de sleutel kan draaien om op te starten. Zodat je geen team van een tiental mechanici en ingenieurs nodig hebt om eens een ritje te maken.
loekie125 zegt
Het wiel rechtsvoor staat niet krom. Dus waarschijnlijk heeft deze de williams van Villeneuve niet geramd. :) Maar wat moet je met zo’n ding eigenlijk? Of je moet een privecircuit hebben. En hij is van Schumacher geweest, gadver!
isleofman zegt
Iets voor schumi’s eigen collectie!
Alfarobert zegt
Hij is niet voor niks 5e hands.Je kunt hem inderdaad neerzetten,that’s it.Om te starten heb je al een team van mensen nodig die hem opwarmen.Dan nog het probleem dat een normaal mens er niet mee wegkomt.Leuk als je hem hebt,maar je hebt er geen flikker aan.
evandaalen zegt
Deze auto is vijf jaar geleden verkocht voor 500.000 euro. Zie: http://www.rmauctions.com/lots/lot.cfm?lot_id=242675
Wel vreemd dat er nu een andere chassisnummer plaatje in zit (die tevens niet correct is). Beetje vaag …
basjaski zegt
@alfarobert
Definitief geen team nodig. Makelijk te runnen met een team van ”3”. Als je zo’n ding koopt run je bv eerst een tijdje F3000/GP2 autos om er aan gewent te raken. BossGP werkt ook en dat zijn voor het meest ook amateur coureurs die zich zelf gefundt hebben.
Het helpt als je een bedrijf als Rennwerk hebt die je helpt met alles. Kunnen de hele auto laser scannen, dus als er iets stuk is kunnen ze het repareren. Of je houdt em in F1 Clienti.
@evandaalen; er zijn verschillende chassis.
rotjeknor zegt
Het autootje uit mijn geboortejaar, wat een mooie!