Er is er maar eentje van, en jij kunt hem hebben.
Soms moet het een beetje meer zijn. Bij Mercedes kun je het eigenlijk al zien bij de namen. Het begint bij Mercedes C Coupé. Dat wordt bij bijbetalen voor een duurdere motorversie de Mercedes-AMG C63 Coupé. Als je nog iets bijlegt wordt het C63 S Coupé en als je er als de kippen bij was koop je de duurste: de Mercedes-AMG C63 S Coupé Edition 1. Klinkt alsof je dan de jackpot in handen hebt: je krijgt dan een middenklasse coupé met een 4.0 liter Biturbo V8, 510 pk en speciale striping.
Toch is er af en toe de wil om ietsje meer te hebben. Zo moest de eigenaar van deze C63 S Coupé gedacht hebben. Zijn C63 S is namelijk een, zoals hij het zelf noemt, C63 R Edition 1. Mercedes gebruikt deze naam niet, het gaat om huisvlijt. Maar wel een geloofwaardig stukje huisvlijt wat gezien de huidige ontwikkeling ook bij Mercedes vandaan had kunnen komen. Wij durven zelfs te stellen dat het typeplaatje ‘C63 R’ gemaakt is met de gele R van een AMG GT R. En de spoiler lijkt ook op wat we vroeger ‘Black Series’ noemden.
Het is niet allemaal uiterlijk vertoon. De auto is gekieteld door RennTech en hij levert nu 745 pk en 900 Nm. Klinkt als een auto waarvan je kunt genieten, wat de eigenaar goed doet als we de kilometerstand van 74.000 km zien. En het feit dat een hoop mensen op Autojunk de auto al hebben gespot. En onderstaande foto die van het Instagram-account van de eigenaar komt.
https://www.instagram.com/p/By0GlVDo1Et/
Goed, die eigenaar heeft kennelijk genoeg tijd doorgebracht met zijn C63 R, want hij staat te koop. Misschien toch iets teveel paarden onder de kap, of was de tijd rijp voor een opvolger? Oké, dat zijn niet onze zaken. Wél onze zaken is de belangrijke info voor potentiële kopers: het gaat om een auto uit 2016, met dus 745 pk. Tuning is riskant in verband met betrouwbaarheid, maar RennTech weet waar ze mee bezig zijn. Er staat dus 74.000 km op de klok en de originele eigenaar heeft niks bespaard op het interieur. Met bijvoorbeeld lekkere stoelen met gele stiksels, zoals de buitenkant.
Een mooie auto, duidelijk van een liefhebber die er goed voor heeft gezorgd. Daarom mag je er nog 124.950 euro voor neerleggen. Dat is nog een dikke som.
str8six zegt
Jammer, als ie van een Namibiër was geweest had ik wel interesse gehad.
RickB zegt
@str8six: Ach, met deze is in ieder geval netjes omgegaan.
str8six zegt
@RickB: dat is wel te zien op die insta foto ja.. hahah
roland_pricken zegt
@str8six: Tenminste altijd warm gereden en dealer onderhouden
emping zegt
Dikke bak , jammer van die gele plakplaatjes.
kennone zegt
@emping: het mooie van plakplaatjes is,, is dat deze er af kunnen??
Ram-G-maN zegt
Zou de oorspronkelijke eigenaar dan toch voor de full fledged AMG GT R zijn gegaan? We zullen het nooit weten.
gloudertje zegt
Is eens op de rollerbank geweest bij AutoWeek meen ik. Haalde de 745 niet
rickilicious zegt
@gloudertje: https://youtu.be/w6MIZL3vVEE
kennone zegt
@gloudertje: een kromme aandrijf as en 98 getankt ipv 102 was het probleem volgensmij. Echter vind ik 65pk verschil dan nogsteeds enorm
rolov zegt
@gloudertje: oja. Wat een knuppeltje die gast. Geloofde echt geen drol van wat hij allemaal zei.
michaelb zegt
@rolov: Plus dat hier echt niet mee te rijden valt. Collega heeft er een met een E63s swap (612pk). Zelf dat is amper rijdbaar in het Nederlands klimaat. Laat staan dit.
jannemaneke zegt
@rolov: het doorsnee type dat met zo’n auto rijdt. Praatjes maken aan 200 per uur.
roland_pricken zegt
@rolov: en wie ben jij dan? Kennen wij elkaar?
poekoek zegt
Een nieuwe die niet 74k heftig is gebruikt is er vanaf 133k. Ik wist het wel.
roland78 zegt
2016 met dat kenteken betekent dat deze geïmporteerd is. Ik vind het vergezocht C63 R..
mvdd zegt
@roland78: Als ik me niet vergis stond hij inderdaad eerst op Duits kenteken en was hij in handen van het Gumball-team Masters of Speed. Zij hadden ook een E 63 met dezelfde spoiler en striping.
roberto zegt
@mvdd: inderdaad, uiteindelijk wel van NL-ers geweest. Masters of Speed-team heeft toch wel een bizarre collectie aan Benzen in Zwitserland staan meen ik, en krijgen als 1 van de weinige toch dit soort one-off projecten bij MB uit de fabriek gerold..
Stefje zegt
@roberto: maar dit is toch geen one off van de fabriek? Dit is gewoon zelf laten chippen en aanpakken. 129k voor een 3 jaar oude afgetrapte bak die zoals hierboven aangegeven voor iets meer ook gewoon nieuw te koop is… ook ik wist het wel. De nieuwe graag.
ghost zegt
@stefje: hij is wel af-fabriek zo geleverd via het AMG Private Customer Programma. Overigens is dat puur een kwestie van de geldkraan goed open zetten, net als dat Ferrari ook op bestelling nog wel eens iets specialers wil maken, of Audi met Audi Exclusive nog wel eens kek kleurtje spuit die niet in de optielijst staat.
Stond destijds te koop bij Gräper Automotive, en had al 37xxx erop, lijkt mij dan niet zo zozeer teruggedraaid maar idd, het gebeurt wel.
sportevo zegt
@roland78: is dat dan een nadeel als die geïmporteerd zou zijn?
Feitelijk is elke Mercedes geïmporteerd, anders konden ze hier niet verkocht worden.
atrak zegt
@sportevo: Ja zeker in Duitsland wordt ook veel gesjoemeld met kilometerstanden.
sportevo zegt
@atrak: dat gebeurd in Nederland net zo goed. Opletten wat en waar je het koopt. Wij hebben veel auto’s in Duitsland gekocht maar veelal wel bij dealers. Niet vanwege het voordeeltje maar vanwege de uitvoeringen. Mijn laatste kwam bij een grote BMW dealer vandaan. Die lopen niet te rotzooien in met kilometerstanden.
Daarnaast, schades moeten in Duitsland geregistreerd worden. Dat gebeurd in Nederland niet, dus hier loop je net zo goed risico.
sportevo zegt
@sportevo: voorbeeld: een vriend van me had een 5 serie BMW verkocht aan een handelaar. Paar weken later liet hij mij de advertentie van die man zien. Behalve het gemonteerde M-pakket was ook de kilometerstand naar beneden gegaan.
rolov zegt
@sportevo: jij snapt het niet of je bent een verkoper. Die kletsen ook zoveel onzin.
monaco zegt
@rolov: Dat lijkt me ook onzin. Echter, hoe zit dat nou met auto’s van een miljoen plus? Altijd zeer weinig KM en het is erg goed voor de afschrijving om de teller in ieder geval stil te zetten…
sportevo zegt
@rolov: strak onderbouwd! Mijn complimenten!
monaco zegt
@sportevo: Goed punt, echte wel lastig om even bij de dealer of vorige eigenaar langs te gaan. Dat is toch wat makkelijker bij een NL geleverde auto.
sportevo zegt
@monaco: hangt er vanaf waar je hem koopt. Komt die uit Zuid-Duitsland dan is het wat lastiger. Maar niet alle verkopers wonen ver weg. Mijn auto komt bij een dealer hier 5 kwartier rijden vandaan. Is wel in Duitsland maar toch kan ik er zo naar toe rijden.
griffendahl zegt
@sportevo: Plus dat je bij een Duitse bmw dealer gewoon Europese garantie kan afspraken en dan kan je gewoon naar een lokker dealer bij problemen.
awesome zegt
Nee, bedankt.
Kinderachtig ding met dat geel, en ongetwijfeld tot op het bot afgeragd…
roland_pricken zegt
@awesome: dat geel komt zo vanaf de fabriek dus dat is een bewuste keuze geweest van de oorspronkelijke eigenaar
langejohn zegt
Flinke bak geld voor zo’n afgetrapte sjakenbak.
ds3thp zegt
Ideale Trouwstoet auto. Hoop bombarie en uiterlijk vertoon, en als het dan eventjes teveel wordt ben je er ook zo weer vandoor!
baklava zegt
Netjes mee omgegaan? Haha, dat ding is op bijna elk event gehuld in rook door de vele burnouts. Compleet afgetrapt hok.
roland_pricken zegt
@baklava: je klinkt als een echte expert
MaartenD zegt
Perfecte auto voor iemand met een Napoleon complex
Yzord zegt
Nou nee, hou hem maar lekker zelf. Voor 50k wil ik erover nadenken. Niet voor deze prijs en er dan nog voor 10k aan moeten versleutelen omdat meneer liever alle trouwstoets heeft afgelopen ?
roland_pricken zegt
@yzord: trouwstoets? deze auto heeft nog nooit een trouwstoet gezien man
rs18011 zegt
Nadeel van pochen met je auto op insta is dat de potentiële koper ook weet wat je ermee hebt gedaan ;)
roland_pricken zegt
@rs18011: ik maak er geen geheim van nee
borrelnoot zegt
Ik hoef ‘m niet. Afgetrapt hok. Binnenkort is er vast weer ergens een Turkse bruiloft, wie weet hebben die interesse.
onlyporscheman zegt
Nee dankje
ghost zegt
Dus de huidige eigenaar koopt de auto voor om en nabij hetzelfde als de vraagprijs met kmstand van 37xxx. Vervolgens Tuned hij hem bij Renntech, rijdt 50.000km ermee en is nagenoeg elk weekend bij de Ring te vinden, en dan moet je nog steeds nagenoeg hetzelfde geld neertellen?
@720s, die gele sticksels in de stoelen horen gewoon bij een edition 1, heeft de huidige eigenaar niet laten aanpassen. Eigenlijk is dit gewoon een C63s Edition 1 met een AMG GT-R badge en een grote spoiler, die via het AMG Private Customer programma is samengesteld.
roland_pricken zegt
@ghost: tuning en extra carbon parts zijn ook niet voor niks te koop he
ghost zegt
Voor dit geld zou ik een AMG GT-S halen of een Porsche 911 GT3.
roland_pricken zegt
@ghost: daar heb ik inderdaad ook tussen getwijfeld