Oké, de ultieme 997 op de GT2 RS na dan.
Met een Porsche 911 zijn alle denkbare combinaties mogelijk. Atmosferisch of geblazen, achterwielaandrijving of vierwielaandrijving, handbak of PDK, het kan allemaal. Een van de meest spectaculaire combinaties moet toch wel zijn: turbo, achterwielaandrijving en handbak. Dit is wel een zeldzame combi, maar we hebben er één gevonden!
Op Marktplaats staat momenteel namelijk een heuse Porsche 997 GT2. En die kom je echt niet snel tegen in ons land, want er staan slechts vier stuks op Nederlands kenteken. Dit maagdelijk witte exemplaar uit 2008 is er een van.
De GT2 is in principe de spannende versie van de Turbo. Al het vermogen gaat immers naar de achterwielen. Ter verhoging van de feestvreugde kreeg de biturbo boxermotor ook nog wat extra pk’s, waarmee het vermogen uitkomt op 530 pk. Dat is meer dan de nieuwe GT3 RS. Die is natuurlijk atmosferisch, maar toch…
Mensen zullen niet snel denken dat je in een ‘eenvoudige’ 997 Turbo rijdt, want op de zijkant staat heel duidelijk vermeld welke uitvoering dit is. Dat niet alleen: de GT2 is ook te herkennen aan de grote spoiler en de afwijkende voor- en achterbumper.
Een 997 GT2 is geen auto waarmee je dagelijks in de ochtendspits naar je werk rijdt, dus het is niet verrassend dat de kilometerstand nog betrekkelijk laag is. Er is in de afgelopen 15 jaar nog geen 50.000 km gereden met dit exemplaar.
In die periode is er ook ongeveer een ton op afgeschreven, maar daarmee is het alsnog een prijzige auto. De verkopende partij op Marktplaats wil €169.900 hebben voor deze brute Porsche 997 GT2.
suxez zegt
i come ready!
iphonistvongates zegt
Een sneeuwwitte Widowmaker!? Leuke uitdaging voor de nabestaanden om een uitvaart ondernemer te vinden die dit klusje wil doen nadat je ‘m om een 110 jarige boomstam krult.
O plaat zegt
Voor een ‘James Dean van deze generatie’ ervaring is dit wel een goede keuze natuurlijk.
ghini zegt
Uhm, koopje? Ik dacht dat deze alleen maar in waarde stegen?
petroldrinker zegt
Ik dacht dat deze veel duurder waren joh…
machielvdd zegt
Het is vooral de 997 GT2 RS die heel duur is, die kan zomaar het dubbele kosten
Gulli zegt
Had ik het geld gehad dan had ik het meteen gedaan. Na mijn rondjes Zandvoort in een 997 GT3 ben ik helemaal fan van deze 911. Eerlijk gezegd had ik verwacht dat een GT2 wel meer geld zou moeten opleveren, zelfs met meer dan 100km op de teller.
frankykoop zegt
Die staat al een paar jaar te koop, en dat heeft een reden; nieuw geleverd in Dubai, daar vette zijschade gehad die door een lokale zandhaas weer volgeplamuurd is. Dan is 170k veel geld, en een slechte investering.